در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 27 اردیبهشت 1387 17:13

آرشيو سپاس: 15 مرتبه در 3 پست

Re: مشکل گاز خوردن پراید hp+

توسط mardangoom » چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 23:03

سلام
من هم ۱۳۲ دارم مال من هم گاز میخورد وگاهی دور موتور تا ۶ هم میرفت چند جا رفتم ودرست نشد تا این که یک جوجه مهندس مشکلم را حل کرد محل ورودی هوا را باز کن  چک کن تکه ای از پلاستیک جدا نشده وزیر ورودی سوخت نرفته باشه

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 3 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 15 مهر 1386 01:00

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط aliot » پنج شنبه 2 اردیبهشت 1395 18:38

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
aliot نوشته است:با سلام
پراید من هم دوگانه سوزه ... ولی فقط روی بنزین زیاد گاز میخوره ؟
آیا مشکل از استپر است ؟

روی بنزین , با موتور سرد روشن کنید بدون گاز دادن
آیا دور موتور بالاست ؟
یا اولش خوبه و تدریجاً با گرم شدن موتور , دور موتور میره بالا ؟


در ابتدا که موتور روشن میشه در حالت سرد دور روی 1200 تا 1500 هست و وقتی گرم میشه مخصوصا هنگام رانندگی وقتی کلاچ میگیرم دور تا 2500 هم بالا میره و بالا میمونه و کم کم پایین میاد روی 1500 گیر میکنه . خیلی کم میشه به دور نرمال 800 برسه .
تقریبا همون حالتی هست که شما فرمودین با گرم شدن موتور ، بیشتر گاز میخوره .

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2715

تشکر کرده: 1996 مرتبه
تشکر شده: 3582 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 2 اردیبهشت 1395 19:39

aliot نوشته است:
MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
aliot نوشته است:با سلام
پراید من هم دوگانه سوزه ... ولی فقط روی بنزین زیاد گاز میخوره ؟
آیا مشکل از استپر است ؟

روی بنزین , با موتور سرد روشن کنید بدون گاز دادن
آیا دور موتور بالاست ؟
یا اولش خوبه و تدریجاً با گرم شدن موتور , دور موتور میره بالا ؟


در ابتدا که موتور روشن میشه در حالت سرد دور روی 1200 تا 1500 هست و وقتی گرم میشه مخصوصا هنگام رانندگی وقتی کلاچ میگیرم دور تا 2500 هم بالا میره و بالا میمونه و کم کم پایین میاد روی 1500 گیر میکنه . خیلی کم میشه به دور نرمال 800 برسه .
تقریبا همون حالتی هست که شما فرمودین با گرم شدن موتور ، بیشتر گاز میخوره .

یه وقت که نرمال میشه سریعاً فیش استپز رو بکشین و رانندگی کنین اما اصلا کولر روشن نکنین
آیا باز هم دور موتور میره بالا ؟
اگر دیگه بالا نرفت پس یا استپر مشکل داره و یا کامپیوتر به دلیلی پیام اشتباه میده به استپر و سرش کوتاه میشه و هوای زیاد میره توی موتور و دور موتور میره بالا
درضمن اگر بالا رفتن دور موتور فقط از استپر باشه , دور موتور نوسانی میشه یعنی هی میره بالا میاد پائین چون با بالا رفتنش بنزین کم میاره و افت میکنه بعدش دوباره میره بالا و افت میکنه با سیکل منظم
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 آبان 1395 14:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: مشکل گاز خوردن پراید hp+

توسط برهان » شنبه 29 آبان 1395 14:12

من هم این مشکلو دارم و واقعا گیج شدم چون استپرم رو هم عوض کردم. وقتی دور موتورم خود به خود بالا میره تنها راهش اینکه که خاموش روشنش کنم تا درست بشه. دوستان اگه کسی میتونه راهنماییم کنه ممنهون میشم

Major

Major



no avatar
پست ها

669

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 189 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: مشکل گاز خوردن پراید hp+

توسط ramin-am » يکشنبه 30 آبان 1395 14:09

این مشکل با ECU های جدید زیاد دیده شده
گاهی هم دور نمیگیره مشاین با گرم شدن تو ماشینهای قدیمی با زیمنس هم این مشکل با عوض کردن استپ موتور شروع میشد یکی هم مشکلاتی با سوخت توی کشور وجود دار و تنها مشکل از پرایدها نیست
شما سنسور دریچه گاز رو هم عوض کنید این مشکل از اون هممیتونه باشه خود دریچه گازهای جدید هم به خاطر مشکل تو ساخت قسمت هوزینگ  استپ موتور نشتی دارن و ماشین گاز میخوره دارن
تو یه جزوهابلاغیه به نمایندگی میخوندم که برق ورودی ECU هم باید چک بشه
متاسفانه پراید این مشکل شایع رو داره و اینکه شما نمیدونید که قطعه ای عوض کردید مثلا استپ موتور واقعا درست کار میکنه یا یک کالای نا مرغوب و بدون کنترل کیفی ممناسب هستش ؟ تجربه به من نشون داره استپر هایی که بعدا خریداری میشن اونقدر دقیق نیستن و لگ تو عملکردشون هست و حتی عملکرد و کیفیت وحشتناکی دارن . ولی احتمال اینکه مشکل شما از دریچه گاز و سنسور دریچه گاز باشه
به رویاهایت بی اندیش ..........

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2715

تشکر کرده: 1996 مرتبه
تشکر شده: 3582 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 1 آذر 1395 04:54

سلام
چند مورد از این مشکل با فلاش کردنِ برنامه ی کامپیوتر درست شد یعنی برنامه اش رو پاک میکنند و  دوباره میریزند روش
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان