در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد
Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2304 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

خطوط نبرد در سوريه - فرودگاه نظامي كويرس

توسط abdolmahdi » سه شنبه 19 آبان 1394 15:16

سلام عليكم و رحمه ا...

توضيح : تاريخ اين مقاله 10 مه سال 2015 ميلادي برابر با 20 ارديبهشت سال 1394 شمسي و مدتها قبل از آغاز حملات ارتش روسيه به تروريست ها مي باشد .
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


پايگاه هوائي كويرس كه از آن راسم العبود ، كويرس و اسامي ديگر ياد مي شود ، از اوايل ماه مه سال 2015 از سوي نيروي هاي داعش تحت فشار سنگيني قرار گرفته تا آنجا را تصرف نمايند. سانسور خبري شديدي كه از سوي داعش در اين منطقه اعمال مي شود ، مانع از ارسال هر گونه عكس يا خبري از سوي نيروهايش گرديده و در نتيجه اطلاع از حقايق نبرد در منطقه كار را بسيار دشوار ساخته است . اين سانسور خبري ناشي از دستاوردهاي دردناك بدست آمده پس از تصرف فرودگاه نظامي طبقه مي باشد كه در آنجا مدافعين فرودگاه توانستند با استفاده از عكس ها و گزارشات آنلاين ارسال شده توسط تروريست هاي داعش محل استقرار آنها را مشخص نمايند . اين دستور العمل اين روزها توسط تروريست هاي داعش در نبردهاي مهم ، رعايت مي شود.    

فرودگاه كويرس يكي از 17 پايگاه هاي هوائي است كه هنوز تحت كنترل ارتش و نيروي هوائي سوريه قرار دارد. اين فرودگاه به عنوان يك پايگاه هوائي ارتش نظامي ناچيزي دارد اما با اين وجود از دسامبر 2012 تحت محاصره دائم بوده و به رغم تمام مشكلات هنوز عملياتي باقيمانده است . اين فرودگاه در ابتدا از سوي جيش الحر ( ارتش آزاد ) تحت محاصره كامل قرار گرفت اما حدود يكسال قبل با گسترش سريع قلمرو داعش در شرق سوريه ، ابتكارعمل به دست نيروهاي داعش افتاد  . جنگجويان داعش در چند مورد فرودگاه را آماج حملات خود قرار دادند اما اين حملات ظاهرا بيشتر با هدف ارزيابي توان مدافعين فرودگاه صورت گرفت تا تصرف خود فرودگاه . با اينحال نيروي هوائي ارتش سوريه پروازهاي زيادي را براي حفظ اين فرودگاه انجام داد و حداقل يك فروند موشك زمين به زمين فاتح 110 ( با نام سوري تشرين ) نيز به سمت تروريست ها پرتاب شد تا روحيه مدافعين را بالا ببرد .

با وجود آنكه اين فرودگاه هنوز كاملا عملياتي باقيمانده  اما ارتش نظامي آن ظاهرا كمتر از ساير پايگاه هاي هوائي نيروي هوائي ارتش سوريه است . علاوه براين ، درك اين واقعيت از سوي داعشي ها كه اين فرودگاه دژي تسخير ناپذير است سبب شده تا تروريست ها هرگز براي تصرف اين فرودگاه حتي با وجود محاصره كامل اقدام نكنند. اگرچه فرودگاه به صورت پراكنده زير آتش توپخانه ، خمپاره و راكت قرار مي گيرد اما تا كنون هيچ خسارت مهمي در اثر اين حملات گزارش نشده است . جنگجويان داعش به طور شگفت انگيزي از پهپادها براي تعيين مختصات آتش توپخانه 155 ميليمتري M198 ساخت آمريكا كه از عراق به غنيمت درآورده اند براي گلوله باران اين فرودگاه و مناطق محاصره شده اطراف آن استفاده مي كنند . تاكتيك هاي مورد استفاده نيروهاي داعش در نبردهاي فرودگاه كويرس با شيوه هاي جنگي ارتش آزاد سوريه بسيار متفاوت است . دسته اي از خبرنگاران تلويزيون رسمي سوريه SANA آخرين گروهي بودند كه توانستند در فوريه سال 2014 از اين پايگاه بازديد كنند كه يك فيلم و تصاوير متعددي از اينجا و آنجا در پايگاه تهيه كردند. هيچ فيلمبرداري جهت براي مستندسازي نبردهاي اخير به پايگاه اعزام نگرديده است . آخرين باري كه تلويزيون سوريه چنين كاري را انجام داد مربوط به فرودگاه طبقه بود كه دقيقا يكروز پس از اعلام غرورانگيز عقب راندن تروريست ها ، سقوط كرد.

اينكه چرا داعش در حال حركت به سمت برپائي يك نيروي هوائي است را مي توان به جرات به اين دليل دانست كه داعش مسلما در پي كارهاي تبليغاتي است كه از ان بعنوان عامل بازدارنده استفاده نمايد.  و تصرف يك فرودگاه دقيقا اين مورد را تامين خواهد كرد. حملات اخير داعش ظاهرا تا كنون نتوانسته اهداف مورد نظر آنها رابرآورده سازد چرا كه جنگجويان آنها هنوز ناتوان از تصرف فرودگاه هاي نظامي ديرالزور و T.4 بوده اند و اين دو فرودگاه حتي دژهاي دفاعي مستحكمتري در مقايسه با فرودگاه كويرس به شمار مي روند. ( به خاطر داشته باشيد كه اين مقاله مربوط به ارديبهشت ماه سالجاري است ) . در تابستان سال 2014 ، پايگاه هاي لشگر 17 ، هنگ 121 ، تيپ 93 ، فرودگاه طبقه و چاه هاي گاز شاعر به دست جنگجويان شكست ناپذير داعش سقوط كردند. اما به جزچاه هاي گاز شاعر ، تمام اين پايگاه ها براي مدت طولاني توسط سربازاني كه درون آنها به دام افتاده بودند پدافند مي شدند تا حمله نهائي صورت گيرد. فرودگاه هاي ديرالزور و T.4 به طور كلي داستان متفاوتي دارند و اگر روزي به دست داعش بيفتند ، كه غير ممكن هم نيست ، نيازمند بكارگيري آنچنان نيروي انساني زيادي است كه هيچ توجيهي به جز يك پيروزي پوشالي براي آن در بر نخواهد داشت .  
  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


فرودگاه كويرس ، كه ورودي اصلي آن را در تصوير بالا ملاحظه مي فرمائيد ، در اصل توسط لهستاني ها در اوايل دهه 1960 ميلادي و با هدف ايجاد پايگاه آموزشي اصلي ساخته شد. اين فرودگاه رسما به عنوان دانشگاه هوائي نيروي هوائي ارتش سوريه باقي ماند كه شامل مدرسه مقدماتي پرواز با استفاده از هواپيماهاي MBB-SIAT 223K1 Flamingo و PAC MFI-17 Mushshak و مدرسه عالي پرواز با استفاده از هواپيماهاي L-39ZO  و L-39ZA بوده است . اكثر خلبانان نيروي هوائي ارتش سوريه وينگ پرواز خود را در اينجا اخذ كردند كه اين خود ارزش سمبوليك بالائي براي اين پايگاه هوائي ايجاد نمود.  

فعاليت مدرسه مقدماتي پرواز خيلي سريع و در آغاز جنگ داخلي متوقف گرديد اما هواپيماهايش در نقاط مختلف پايگاه نگهداري مي شود. نيروي هوائي ارتش سوريه قادر به تربيت خلبانان جديد در داخل سوريه نيست بعلاوه آنكه شمار خلبانان خسته و افسرده آن رو به افزايش گذاشته و تقريبا تمام خلبانان هم مي دانند كه كسي به جز غيرنظاميان آخرين دريافت كننده راكت ها و بمب هاي آنان نيست . ديگر پايگاه آموزشي يعني فرودگاه منغ كه مدرسه آموزش خلبانان بالگردها بوده در پنجم آگوست سال 2013 مورد تاخت و تاز مخالفين قرار گرفته است . اما هنوز آموزش هاي پيشرفته به صورت محدود با استفاده از هواپيماهاي L-39 و بالگرد ها در نقاط ديگري از سوريه صورت مي پذيرد.

هواپيماهاي L-39 مستقر در پايگاه كويرس افتخار آن را دارند كه نخستين هواپيماهائي بودند كه به صورت فعال در سركوب مخالفين در پايان جولاي سال 2012 نقش داشتند . در اينجا مدرسه عالي آموزش خلباني وظيفه بمباران شهر حلب و مناطق اطرافش را بر عهده هواپيماهاي L-39ZO و L-39ZA در اختيار خود قرار داد . اين پروازها بيشترين ضربات را بر اهداف غير نظامي مانند بيمارستان ها و مدارس وارد آورد و در نتيجه موجب بروز تلفات در ميان مردم عادي گرديد . اما باگذشت زمان تعداد سورتي هاي پرواز هواپيماهاي L-39 بر فراز شهر حلب به تدريج كاهش يافت و در ماه مه سال 2013 به طور كامل متوقف گرديد.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


همانطور كه تعداد پروازهاي هواپيماهاي L-39 به تدريج كاهش مي يافت ، با سقوط فرودگاه كشش Kshesh  تعداد هواپيماهاي اين ناوگان كاهش چشمگيري يافت  .اين فرودگاه كه هم اكنون به عنوان نخستين مقر نيروي هوائي مخالفين شناخته ميشود در 12 فوريه سال 2013 سقوط كرد . باقيمانده هواپيماهاي L-39  نيز بين فرودگاه هاي حماء ، طبقه و فرودگاه بين المللي حلب / نيرب توزيع گرديدند كه تعدادي از اين هواپيماها به منظور حمل لانچرهاي پرتاب راكت هاي 80 ميليمتري B-8 ارتقاء يافتند . ناوگان هواپيماهاي L-39  مستقر در فرودگاه كويرس كه حدود 40 فروند تخمين زده مي شوند عمدتا به لحاظ تعدادي دست نخورده و سالم باقي ماندند اما در چند سال گذشته بشدت تحت تاثير كمبود قطعات يدكي و آتش خمپاره داعش و ارتش آزاد قرار داشتند كه در نتيجه اندكي بيش از 12 فروند آنها در سال 2013 عملياتي باقي مانده بودند.





ادامه دارد ....
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

16 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2304 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: خطوط نبرد در سوريه - فرودگاه نظامي كويرس

توسط abdolmahdi » يکشنبه 24 آبان 1394 11:47

سلام عليكم و رحمه ا...


قبل از هر چيز مراتب شكست حصر فرودگاه كويرس كه بي شك پيروزي بزرگي براي ارتش و مردم سوريه است را به تمامي دوستان و اهالي سنترال كه پيگير روند تحولات در اين كشور مي باشند را صميمانه تبريك عرض مي نمايم . مجددا باستحضار مي رسانم كه تاريخ اين مقاله 10 مه سال 2015 ميلادي برابر با 20 ارديبهشت سال 1394 شمسي و مدتها قبل از آغاز حملات ارتش روسيه به تروريست ها مي باشد .

اكنون ادامه مقاله :

اما هنگاميكه در 26 مه سال 2013 فرودگاه كويرس از طريق تصاوير ماهواره اي بررسي شد ، هنوز حداقل 89 هواپيما و 12 بالگرد به چشم مي خورد كه اگر اين فرودگاه به تصرف شورشيان در مي آمد در آن صورت ستوني بي پايان از هواپيماها و بالگردها را در فيلم هاي تبليغاتي داعش مشاهده مي گرديد . وضعيت هواپيماهاي موجود در فرودگاه از عملياتي تا متروكه متغير بوده و هنوز اندكي بيش از دوجين هواپيماهاي انگليسي Meteor كه از نيم قرن پيش متروكه شده اند در گوشه اي از پايگاه قابل مشاهده هستند. يكي از دو فروند جنگنده MiG-23  موجود در كويرس كه زماني به عنوان هواپيماي آموزشي مورد استفاده قرار مي گرفتند را در ذيل مشاهده مي فرمائيد .

گزارش شده آن تعداد از هواپيماهاي L-39 كه هنوز عملياتي باقي مانده اند ، درگير انجام پشتيباني از مدافعين فرودگاه هستند و برخي روزها تا 20 سورتي ماموريت را عليه نيروهاي داعش انجام مي دهند و شهر عين الجماجمه كه يكي از استحكامات نيرومند دفاعي داعش تلقي مي شود ، بعضا زير ضربات سنگين خود قرار مي دهند. در 20 آوريل سال 2015 و در جريان اين حملات هوائي يكي از جنگنده هاي L-39  سقوط كرد .
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



مدافعين فرودگاه كويرس از تعداد نامعلومي از افراد نيروي هوائي ، خلبانان ، تكنسين هاي فني ، نيروهاي دفاع ملي و سربازان ارتش سوريه تشكيل شده است كه اكثر آنها از پيش از آغاز شورش ها درپايگاه حضور داشته اند. به نظر مي رسد كه اين پايگاه در تابستان سال 2014 و پس از عقب نشيني ارتش آزاد از مواضع خود در اطراف فرودگاه در مقابل پيشروي داعش ، تا حدودي تقويت شده باشد .

يك آتشبار موشكي زمين به هواي سام از نوع S-125  با تمام تجهيزات ,  و نفرات كه در نزديكي پايگاه كويرس مستقر بود در سال2013 – 2012 جهت جلوگيري از تصرف آن توسط ارتش آزاد برچيده شد . اگرچه اين آتشبار در سال 2013 مجددا در پايگاه راه اندازي گرديد اما بعيد به نظر مي رسد كه تا كنون عملياتي باقي مانده باشد. از آنجائي كه هيچ خطر حمله هوائي فرودگاه كويرس را تهديد نمي كرد پرسنل اين سامانه به كار مهمتر كه همان پيوستن به مدافعين فرودگاه در مقابل حملات زميني بود پرداختند.    
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



با تكميل محاصره فرودگاه از سوي داعش ، يگانه خط حياتي بين كويرس و باقي مانده مناطق تحت كنترل دولت ، ناوگان بالگردهاي نيروي هوائي ارتش سوريه بوده اند كه به طور مداوم تداركات لازم را براي نيروهاي مدافع از غذا تا تجهيزات و مهمات تامين مي نمودند. يك اسكادران از بالگردهاي Mi-8 به صورت دائم براي تامين تداركات فرودگاه كويرس به اين كار اختصاص داده شده بود.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



مدافعين فرودگاه كويرس اغلب فقط به روي سلاح هاي سبك خود براي دفاع از فرودگاه متكي بودند . بنا به گفته نيروي هوائي سوريه و با در نظر گرفتن آسيب پذيري هواپيماهاي بزرگ ترابري كه اهدافي عالي براي جنگجويان داعشي محاصره كننده  فرودگاه بودند محسوب مي شدند ، مي توان نتيجه گرفت كه مدافعين نمي توانستند به سلاح هاي سنگين دسترسي داشته باشند و تنها سلاح هاي سبك قابل حمل توسط بالگرد به دست آنها مي رسيد . اين سلاح ها شامل تفنگ هاي تك تيرنداز دقيق Dragunov ، تفنگ هاي دوربين دار 12.7mm AM.50  ضد زره ساخت ايران ، تيربارهاي سنگين ، RPG-7 ، موشك هاي ضدتانك و تعدادي دوربين هاي ديددر شب روسي براي دفاع بهتر در شب بوده است .

در غياب حضور تانك يا توپخانه در پايگاه ، وجود 26 توپ ضدهوائي در فرودگاه ( دو قبضه آن از سامانه موشكي S-125  گرفته شده بود ) قادر به تهيه حجم آتش سنگيني براي دفاع از پايگاه بوده است . اين يعني نيروهاي مدافع پايگاه داراي اين خلاقيت بوده اند كه با استفاده از توپ هاي ضدهوائي 14.5mm ZPU-4 ( چهار لول ) ، 23mm ZU-23 ( دو لول ) و توپ هاي  57mm AZP S-60 تك لول را به صورت كاملا راهبردي دراطراف فرودگاه و حتي بر روي 11 آشيانه مستحكم بتوني هواپيما مستقر كرده اند تا حداكثر بهره مندي تاكتيكي بدست آيد . جالب است ذكر شود كه اكثر توپ هاي 4 لول ضدهوائي ZPU-4 معمولا داراي دو لول براي استفاده بوده اند و دو لول ديگر را براي ايجاد حداكثر پوشش آتش زميني بر روي سكوهاي دست ساز نصب مي كردند.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



زمين هاي صاف و مسطح اطراف فرودگاه بسيار مطلوب مدافعين بوده و يك مزيت تاكتيكي در مقابل جنگجويان داعشي كه مي بايست بدون پوشش بر روي مناطق بدون عوارض به سمت فرودگاه هجوم مي بردند محسوب مي گردد . اين مزيت به ويژه در مناطق شمال ، شرق و جنوب فرودگاه ديده مي شود. به نحو حيرت انگيزي ، مناطق شمال و شرق دقيقا همان جائي بودند كه داعشي ها از آنجا حمله مي كردند. داعشي ها حتي موفق شدند تا دو آشيانه بتوني هواپيما را به تصرف خود درآورند اما به سرعت به عقب رانده شدند. تصاوير محل استقرار سه توپ 57mm AZP S-60 تك لول در ذيل به خوبي مسطح بودن زمين هاي اطراف فرودگاه را نشان مي دهد و به خوبي مشخص مي سازد كه هر گونه اقدام براي عبور از زمين هاي پهناور و بدون هيچگونه عوارض تا چه حد مي تواند منجر به تلفات سنگين شود.    
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 






ادامه دارد ......
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

13 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2304 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: خطوط نبرد در سوريه - فرودگاه نظامي كويرس

توسط abdolmahdi » سه شنبه 26 آبان 1394 13:55

سلام عليكم و رحمه ا...


بمنظور افزايش توان دفاعي محيط اطراف ، مدافعان فرودگاه از يازده آشيانه مستحكم بتوني موجود در شمال و شرق پايگاه استفاده گسترده اي كرده اند . اين آشيانه ها به مفهوم واقعي كلمه تبديل به دژ شده اند و بالاي اكثر اين آشيانه ها توپ هاي ضد هوائي يا تيربارهاي سنگين استقرار يافته است . اين آشيانه ها به گونه مقاوم در برابر بمب هاي سنگين رها شده از هواپيماها طراحي شده و از اين رو دواعش شانسي براي انهدام اين آشيانه ها با استفاده از توپخانه ندارند. كانال هاي حفر شده در اطراف اين آشيانه هاي بتوني پوشش مناسبي را براي مكان هاي استقرار و استراحت و نيز كريدور هاي تردد سربازان فراهم ساخته است . انبوه مهمات انباشته شده در داخل آشيانه هاي بتوني نشان مي دهد كه تصرف حتي يكي از آنها كار بسيار پر زحمت و دشواري است . در مجموع ، سنگر بندي هاي بزرگ كه در داخل محوطه فرودگاه سر برآورده اند مي تواند تمام تحركات مدافعين را پوشش دهد. كه اين امر حمايت و پوشش (آتش) هر كدام از نقاط فرودگاه را به مراتب ساده تر مي سازد. مدافعين پايگاه همچنين با برخي ابداعات فني توانسته اند توپ هاي ZU-23 و تيربارهاي سنگين را به نحوي بكار گيرند كه بويژه مناسب استفاده نيروهاي واكنش سريع بوده و مي توانند در صورت نياز در هر نقطه از پايگاه مستقر شوند.

نبايد فراموش شود كه فرودگاه از دو سال و نيم پيش در محاصره كامل بوده و مدافعين وقت بسياري براي تقويت استحكامات خود داشته اند. حملات كوچك و بي شمار داعشي ها فقط به مدافعين فرودگاه اين امكان را داده كه تا به خوبي بياموزند كه چگونه فرودگاه را ايمن تر سازند.  
  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



نبردهاي سنگين به شهرك اسكان نظاميان در غرب پايگاه هم كشيده شده بود كه در تصوير ماهواره اي ذيل قابل مشاهده است . گلوله باران سنگين توپخانه اي دواعش بيشتر واحدهاي اين مجتمع را نابود كرده و بقاياي ساختمان ها و كانال ها براي استفاده در نبردهاي شديد خانه به خانه كاربرد داشته اند. از آنجائيكه مجتمع مسكوني ( در تصوير ذيل ) يك عامل كليدي در دفاع از بخش غربي پايگاه محسوب مي شود ، مدافعين نيز به تامين منابع و امكانات جهت حفظ اين مجتمع ادامه مي دهند و گرنه تمام فرودگاه را در معرض خطر (سقوط) قرار خواهند داد .  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 




اگر اثبات شود كه مجتمع مسكوني نظامي پايگاه را نمي توان ديگر حفظ نمود ، دومين ( و آخرين ) خط دفاعي بايد بتواند نيروهاي داعشي را از ورود به داخل فرودگاه منع نمايد. آخرين خط دفاعي ، همانطور كه از تصاوير ماهواره اي قابل مشاهده است ، شامل ساختمان ها ، خندق ها ، توپهاي ضدهوائي و تيربارهاي سنگيني است كه به شدت تقويت و مستحكم شده اند  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 







ادامه دارد. ...
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

7 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1220

تشکر کرده: 67 مرتبه
تشکر شده: 2304 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 29 آذر 1386 15:18

آرشيو سپاس: 6974 مرتبه در 813 پست

Re: خطوط نبرد در سوريه - فرودگاه نظامي كويرس

توسط abdolmahdi » سه شنبه 3 آذر 1394 10:45

سلام عليكم و رحمه ا...


اگرچه كويرس كاملا به محاصره درآمده ، اما نيروهاي ارتش و دفاع مردمي كه در شرق حلب مستقرند به صورت تئوريك قادرند تا با اجراي يك حمله مانع از تصرف كامل آن شوند . اما در عمل بسيار غير محتمل است كه نيروهاي گسترش يافته در حلب دست به چنين اقدامي بزنند چرا كه خود فرودگاه كويرس به تنهائي ارزش نظامي چنداني ندارد تا نيروي انساني و منابع گرانقيمتي را به آن تخصيص داد. اما بسيار محتمل است كه به خاطر اوضاع خاص ، شرايط در داخل پايگاه رو به بحران برود . از اين رو مدافعين تلاش مي كنند تا با كمك نيروي هوائي يا بالگردها معبري را مستقيما به سمت حلب باز كنند .

  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



داعش به منظور متقاعد كردن مدافعين كويرس با ارسال پيامهائي سعي در متقاعد ساختن آنها با ارائه فرصت توبه و در نتيجه فرار از اعدام دسته جمعي نموده است .

" بدانيد كه حكم خداوند در مورد شما قتل با شمشير است . به خدا سوگند كه هيچ ترحمي نسبت به هيچكدام از شما نخواهيم داشت مگر آنكه توبه كنيد و از اين نظام كافر برائت بجوئيد . اگر قبل از رسيدن ما تسليم شويد ما نيز توبه شما را خواهيم پذيرفت. در غير اينصورت آن ستمگر ( بشار الاسد) نمي تواند هيچ كمكي به شما كند . سرنوشت همرزمانتان در فرودگاه طبقه را فراموش نكنيد.
با اين شماره ها با اعضاي دولت اسلامي ( داعش) تماس بگيريد :
0937699604
0935007806
واتس آپ : 00905378489193"



بسيار نامحتمل است كه هيچكدام از مدافعين فرودگاه به صورت جدي قصد الحاق به داعش را داشته باشد. روحيه رزمندگان در پايگاه بالاست و افراد كه بيش از 4 سال است كه با يكديگر زندگي مي كنند ، مردن را به اسارت در داعش ترجيح مي دهند .  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
اين تصوير قديمي مربوط به اصل مقاله و قبل از انجام عمليات شكست حصر فرودگاه بوده و هيچ ارتباطي با آزاد سازي فرودگاه در چند روز پيش ندارد


يك تصوير نقاشي شده از شهداي پايگاه  در هفتم مه سال 2015 توسط يكي از مدافعين منتشر شده كه نشان مي دهد تا كنون 11 نفر در نبرد كشته شده اند كه فرمانده پايگاه ، ژنرال المهنا در ميان ايشان است .  
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



البته ، جنگ داخلي در سوريه در طول 4 سال نبرد به كرات نشان داده كه تا چه اندازه پيش بيني ها درمورد طرف برنده جنگ مسلما نادرست از آب درآمده است . اما با در نظر گرفتن گسترش خطوط دفاعي و ديگر جنبه ها ( كه به نفع موقعيت پايگاه صورت گرفته ) مي توان پيش بيني نمود كه فرودگاه كويرس به اين زودي ها به دست داعش نخواهد افتاد.  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



در جمع بندي نهائي ، از لحاظ استراتژي نظامي ، هرگونه تحرك به سمت كويرس از جانب داعش بيشتر داراي ارزش سمبليك خواهد بود . اگر حمله داعش به كويرس به همان اندازه اي كه برخي منابع گفته اند وسيع باشد ، و اگر جنگجويان داعش بتوانند آنجا را تصرف كنند ، به طور يقين آنچه را كه داعش به دنبال آن بوده بدست خواهد آورد .


پايان مقاله
اگر ديدار با مرگ حق است ، چه بهتر كه اين ديدار در ميدان جنگ باشد.

5 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 8 مهمان