کم کردن روغن

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
نمایه کاربر
پست: 3
تاریخ عضویت: سه شنبه 3 آذر 1394, 10:38 pm
سپاس‌های ارسالی: 5 بار

کم کردن روغن

پست توسط jaliltk » سه شنبه 10 آذر 1394, 11:57 pm

سلام-پژو پارس سال دارم و روغن کم میکنه و حداقل هر سه روز باید اب رادیاتش رو چک کنم چون اب هم کم میکنه البته در حد دو لیوان بریزی پر میشه،روغن ریزی نداره همیشه مراقب بودم تا روغن ریزی نداشته باشه و کف ماشین رو چک میکنم،واشر سرسیلندر رو عوض کردم و تراشکاری هم رفته،ماشین خیلی خوب کار میکنه مشکلی نداره خیلی رو ماشینم حساسم ولی این کم کردن روغن خیلی ناراحتم میکنه،کسی از دوستان میتونه کمک کنه؟تصویر

New Member
نمایه کاربر
پست: 6
تاریخ عضویت: جمعه 20 آذر 1394, 7:16 pm
محل اقامت: مهر شهر - کرج- روبروی کاخ مروارید
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

Re: کم کردن روغن

پست توسط حمید امینی » جمعه 20 آذر 1394, 7:36 pm

سلام دوست من ................... اگر روغن ریزی نداره .....حتما بخار میشه ..... و این امر در موتور خودرو طبیعیه .... و بیشتر برمیگرده نوع روغن در خودرو تان ...... این مقدار زیاد نیست ....در فصل گرم و استفاده مداوم از خودرو ... حد اکثر 100 میلی لیتر در ماه .... ودر فصل سرد تقریبا نصف این مقدار .تصویر

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1776 بار

Re: کم کردن روغن

پست توسط ramin-am » یک شنبه 22 آذر 1394, 9:11 am

در مورد کم کردن روغن تقریبا چقدر کم میکنه در چه مدتی مثلا کلا موتور 1800 پژو در 5000 کیلومتر نیم لیتر نرمال کم میکنه که اونم یکی به خاطر کیفیت قطعات هستش و یکی هم به خاطر روغن که میچسبه به دوده ها
ولی در مورد کم کردن آب موتور باید بگم این نرمال نیست در دو روز تقریبا نیم لیتر واقعا بده در ضمن حتما از مخلوط آب و ضد یخ صد جوش استفاده کنید نه آب خالص
ماشینتون اگه بیشتر از دو سال کارکرده زمان تعویض روغن رو به 5000 هزار کیلومتر کم کنید تمام مسیر آب رو چک کنید کم کردن نرمال آب توی موتور 1800 پژو باید هر دو هفته یک لیوان یا همون 250 سی سی باشه
به رویاهایت بی اندیش ..........

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج شنبه 22 بهمن 1394, 3:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: کم کردن روغن

پست توسط محمدعیسایی » پنج شنبه 22 بهمن 1394, 3:53 pm

سلام
من یه سمند مدل 84 دارم که در دمای زیر صفر صبح که همه جا یخ زده تک استارت روشن میشه و فقط تا گرم شدن دود سفید میکنه و بعد هم برطرف میشه نه دود آبی میکنه نه سیاه و نه هیچ صدای اضافی و نه لرزش داره نه بخار روغن داره نه یک قطره روغن ازش میریزه اما اخیرا آلارم میداد که فشار روغن پایین است رفتم مکانیکی گفت اصلا تو ماشین شما روغن نیست و همه جا رو هم چک کرد ایرادی ندید و گفت احتمالا یا روغنی که تو ماشین ریختی از بین رفته و نامرغوب بوده یا طرف حواسش نبوده در حین که روغن عوض کرده پیچ کارتر رو بسته و دیگه چیزی هم نگفته بشما من روغن توتال 20-50 ریخته بودم. خلاصه رفتم دوباره روغن ماشینو عوض کردم و بهران ریختم به توصیه مکانیک . حالا کلا گیج شدم و نفهمیدم بالاخره چطور شده ایا ماشین من خرابه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

Major I
Major I
پست: 127
تاریخ عضویت: چهار شنبه 16 دی 1394, 6:28 pm
محل اقامت: حومه تهران
سپاس‌های ارسالی: 274 بار
سپاس‌های دریافتی: 130 بار
تماس:

Re: کم کردن روغن

پست توسط محسن فلاح » سه شنبه 31 فروردین 1395, 12:27 am

محمدعیسایی نوشته شده:سلام
من یه سمند مدل 84 دارم که در دمای زیر صفر صبح که همه جا یخ زده تک استارت روشن میشه و فقط تا گرم شدن دود سفید میکنه و بعد هم برطرف میشه نه دود آبی میکنه نه سیاه و نه هیچ صدای اضافی و نه لرزش داره نه بخار روغن داره نه یک قطره روغن ازش میریزه اما اخیرا آلارم میداد که فشار روغن پایین است رفتم مکانیکی گفت اصلا تو ماشین شما روغن نیست و همه جا رو هم چک کرد ایرادی ندید و گفت احتمالا یا روغنی که تو ماشین ریختی از بین رفته و نامرغوب بوده یا طرف حواسش نبوده در حین که روغن عوض کرده پیچ کارتر رو بسته و دیگه چیزی هم نگفته بشما من روغن توتال 20-50 ریخته بودم. خلاصه رفتم دوباره روغن ماشینو عوض کردم و بهران ریختم به توصیه مکانیک . حالا کلا گیج شدم و نفهمیدم بالاخره چطور شده ایا ماشین من خرابه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام من هم با ماشینم همین مشکل رو داشتم اما برای من کاسه نمدهاش خراب بود عوض کردم
ولی باز هم روغن کم میکرد مکانیکم رو عوض کردم و از حرفه ای بودن وتجربه مکانیک تحقیق کردم .
هرجا ماشین رو ببری سری جک میزنند زیرش ده ها ایراد در میارن خرج میتراشن

اما ایم مکانیک اینطور نیست اول تست میکنه بعد تعمیر .مانند مشاوره قبل از عمل

سوال های پرسید
یک مارک روغن . مدت تاریخ تعویض روغن
دو چند کیلومتر . درونشهری و برونشهری .

سه به پیشنهاد مکانیک روغن رو دروحله اول تغییر داد به بهران پیشتاز قرمز

و گیج رو کشید کیلومترشمار رو صفر کرد
وگفت 1000کیلومتر برم بعداز هزارکیلومتر ببرم نشون بدم اگر تغییراتی در کم کردن روغن بود که موتور رو برسی میکنه اگر نه از

روغن قبلی بود که بقولی جنسش مرغوب نبود عده ای میگن اب و حلال مخلوط میکنند به روغن و در اثرگرمای زیاد سیلند تبخیر میشه و ما فکر میکنیم روغن ریزی یا روغن سوزی داره که روغن کم کرده

کلی هذینه میکنیم .

دوست عزیز قبل از هرکاری روغن موتور رو تعویض کن یعنی مارک برند رو بعد کیلومتر بزن تا خیالت راحت بشه الکی هم هذینه نکن.

ماشین خوب باید مکانیک باوجدانی هم داشته باشه .

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک پراید نیست تصویر

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”