در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 27 بهمن 1394 09:41

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

فشنگی فن پراید

توسط majid-fr7 » سه شنبه 27 بهمن 1394 10:11

سلام ، من مدتیه یه مشکلی پیش اومده 3-4 تا هم فشنگی فن عوض کردم ( شرکتی - سامفر - کره ای ) سوییچ رو که باز میکنم فن کار میکنه حتی در حالت سرد بودن موتور . سیم کشی مشکلی نداره رله ها ردیفه سیم رو از سوکت فشنگی در میارم میزنم بدنه قطع میکنه حرکت فن رو آخرین بار دیروز یه کرهای گرفتم(به گفته تعمیر کارش اصل ) همونجا خوب بود و فن کار نمیکرد و نیم ساعتی تقریبا صبر کردیم آمپر اومد بالا و فن شروع به کار کرد ( رو حدود 85 ) بعد از مدتی مجددا قطع کرد که آمپر اومد پایین. 3-4 ساعت بعدش دوباره تا سوییچ رو باز کردم فن  هم کار کرد . لطفا اگه کسی از مشکل سر درآورده یا با مورد مشابهی برخورد داشته راهنمایی کنه

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2710

تشکر کرده: 1988 مرتبه
تشکر شده: 3574 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: فشنگی فن پراید

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهارشنبه 28 بهمن 1394 03:29

سلام
فن با دور تند کار میکنه یا دور کند؟
دو مدار جداگانه دازه و دو رله ی جدا
اگر پلاتین تویِ رله چسبانده باشه فن خاموش نمیشه . روکش بیشتر  رله ها رو میشه برداشت و داخلش رو چک کرد

آهنربای توی رله هم از کامپیوتر برق میگیره
کامپیوتر هم از سنسور دمای آب(فشنگی) پیام میگیره
اگر حرارت کم باشه از یکی از ترمینالهای کامپیوتر برق 12 ولت یا آمپر ضعیف میره برای آهنربای رله ی دور کند و پلاتینش میچسبه و مدار برق مثبت باتری وصل میشه به فن از طریق یک مقاومت تا ولتاژش بشه حدود 10 یا 9 ولت و فن با دور کند روشن میشه
اگر موتور خیلی داغ بشه و یا کولر روشن بشه , از یک ترمینال دیگه برق میره برای آهنربای رله ی دور تند و برق 12 ولت  باتری وصل میشه به فن و با سرعت زیاد روشن میشه
اگر چند تا سنسور عوض کردین پس مشکل از سنسور نیست
سر منفی باتری رو 5 دقیقه بردارین و بعدش وصل کنین  شاید کامپیوتر قاطی کرده و درست بشه
در بیشتر ماشینها اگر با موتور روشن فیش سنسور رو بکشین فن با دور کند روشن میشه
این نشانه ی سالم بودن سیمها و کامپیوتر و رله ی دور کند هست
اگر مطمئن هستین که آهنربای توی رله ها سالمه پس به احتمال زیاد کامپیوتر مشکل داره
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

95

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: فشنگی فن پراید

توسط محسن فلاح » پنج شنبه 29 بهمن 1394 23:06

با اجازه اقا محمد  عزیز

به  نظر من  به احتمال از ترمسات هم میتونه باشه  چون عرض کردن امپر سریع میره بالا  تا 85

کامپیوتر ماشین هم  وقتی میبینه امپر دما بالا رفته فرمان روشن شدن  فن رو صادر میکنه

  باز هم  آقا محمد آسمانی  متخصص  و من  از تجربیات تون  یاد میگیرم  نظر شما  مهمتر و تخصصی تر بوده
هاچبک  پراید نیست

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان