مشکلات پلوس و چراغ روغن

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج شنبه 20 اسفند 1394, 4:04 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

مشکلات پلوس و چراغ روغن

پست توسط azad7 » پنج شنبه 20 اسفند 1394, 4:20 am

با سلام خدمت کاربران و مدیران عزیز. اول از همه تشکر میکنم بخاطر بحث های با ارزشی که تو این سایت درج شده است
من چندتا مشکل تو ماشینم دارم که اینجا مطرح میکنم و امیدوارم راهنمایی کنید. ( ماشینم پراید 141)
1: پلوسهارو حدود 6 ماه پیش تعویض کردم اما جدیدا هنگام دور زدن با دور فرمان زیاد صدای تق تق میدن. از چندتا مکانیک پرسیدم و خواستم گریسشونو چک کنن. گردگیرشونم سالم و نو هست. همه مکانیکها گفتن ربطی به گیریس نداره و پلوس که به صدا افتاد دیگه نمیشه کاریش کرد. به نظر شما چیکار کنم؟؟؟؟
2: مشکل بعدی چراغ روغنه. وقتی که ماشین چندساعت خاموش بوده و استارت میزنم چراغ روغن حدود 3-4 ثانیه طول میکشه تا خاموش بشه. اما بعد روشن شدن ماشین اگه ماشین خاموش بکنم و روشن بکنم سریع چراغ خاموش میشه ( اگه ماشین خاموش باشه تا وقتی که گرمه و کامل سرد نشده استارت بزنم چراغ سریع خاموش میشه) به نظر شما مشکلی وجود داره یا اویل پمپ و سنسور روغن سالمه؟

معذرت میخوام که طولانی شد

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 20 اسفند 1394, 1:56 pm

azad7 نوشته شده:با سلام خدمت کاربران و مدیران عزیز. اول از همه تشکر میکنم بخاطر بحث های با ارزشی که تو این سایت درج شده است
من چندتا مشکل تو ماشینم دارم که اینجا مطرح میکنم و امیدوارم راهنمایی کنید. ( ماشینم پراید 141)
1: پلوسهارو حدود 6 ماه پیش تعویض کردم اما جدیدا هنگام دور زدن با دور فرمان زیاد صدای تق تق میدن. از چندتا مکانیک پرسیدم و خواستم گریسشونو چک کنن. گردگیرشونم سالم و نو هست. همه مکانیکها گفتن ربطی به گیریس نداره و پلوس که به صدا افتاد دیگه نمیشه کاریش کرد. به نظر شما چیکار کنم؟؟؟؟
2: مشکل بعدی چراغ روغنه. وقتی که ماشین چندساعت خاموش بوده و استارت میزنم چراغ روغن حدود 3-4 ثانیه طول میکشه تا خاموش بشه. اما بعد روشن شدن ماشین اگه ماشین خاموش بکنم و روشن بکنم سریع چراغ خاموش میشه ( اگه ماشین خاموش باشه تا وقتی که گرمه و کامل سرد نشده استارت بزنم چراغ سریع خاموش میشه) به نظر شما مشکلی وجود داره یا اویل پمپ و سنسور روغن سالمه؟

معذرت میخوام که طولانی شد

سلام
به این سایت خوش آمدید
1- پلوسی که صدا میده پس گیریسش کمه
با روشی که در صفحه آخر تاپیک صرفه جوئی نوشتم گذدگیر رو از پلوس باز کنین و هل بدین تا از سرپلوس جدا بشه . داخلش رو چک کنین
به احتمال زیاد گیریسش کمه
اگر پلوس فقط 6 ماه عمر داره و گیریس هم کم نیست پس یا گیریس بنجله و یا سرپلوس بنجل هست و یا تعمیری بوده جای نو فروخته اند یا کهنه و خراب نصب کرده اند جای نو
به حرف مکانیکهائی که اون حرف رو زده اند اعتماد نکنید . اونها فقط دنبال آسونترین راه برای پول گرفتن و حل کردن مشکل هستند
2- اگر مقدار روغن کافی هست و کهنه و سیاه و قیرمانند هم نیست و فیـلتر روغن خوب هست و باموتور سرد استارت زدن هم چراغ روغن ظرف 3 ثانیه خاموش میشه پس پمپ روغن قوی هست و سنسور هم سالمه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج شنبه 20 اسفند 1394, 4:04 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: مشکلات پلوس و چراغ روغن

پست توسط azad7 » پنج شنبه 20 اسفند 1394, 4:17 pm

خیلی ممنون بخاطر پاسخ سریعتون.
والا عرض کنم خدمتتون که شهریورماه گیربکس ماشین به روغن ریزی افتاد . منم ماشین دادم دست 1 مکانیک..... (خدا ازش نگذره) حدود 450000تومن خرج برداشت برام البته تو فاکتوری که داده بود همه چی تو گیربکس عوض کرده بود+1 سرپلوس سمت راننده که بدجور صدا میداد. ماشین از قسمت کاسه نمد ته میللنگ روغن میداد. 2 روز بعد از تعمییر باز از همونجا روغن داد بردیم پیشش گفت بزار بمونه درست کنم ( سرتونو دردنیارم تا الان 5بار رفته پیشش اما باز از همونجا روغن ریزی داره که دیگه بیخیالش شدم) درمورد پلوس هم گردگیرها و بستهاش سالمه یعنی گیریسش نزده بیرون. اما 1 دوست مکانیک دارم تازه کاره هنوز زیاد وارد نیست بردم پیشش رفتیم تو چال پلوسهارو نگاه کردیم والا اصلا بهشون نمیخوره که برا 6 ماه باشن کاملا روشون زنگ زده بود. الام به نظر شما ببرم بگم گیریسشو عوض کنن؟
اینم بگم من خیلی رو ماشین حساسم الانم همه چی ماشین استاندارد کارمیکنه و به روغن و موتورو فیلترها و موارد مصرفی خیلی توجه میکنم و صر وقت عوضشون میکنم.

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: پنج شنبه 20 اسفند 1394, 4:04 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re:

پست توسط azad7 » جمعه 21 اسفند 1394, 2:41 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
azad7 نوشته شده:با سلام خدمت کاربران و مدیران عزیز. اول از همه تشکر میکنم بخاطر بحث های با ارزشی که تو این سایت درج شده است
من چندتا مشکل تو ماشینم دارم که اینجا مطرح میکنم و امیدوارم راهنمایی کنید. ( ماشینم پراید 141)
1: پلوسهارو حدود 6 ماه پیش تعویض کردم اما جدیدا هنگام دور زدن با دور فرمان زیاد صدای تق تق میدن. از چندتا مکانیک پرسیدم و خواستم گریسشونو چک کنن. گردگیرشونم سالم و نو هست. همه مکانیکها گفتن ربطی به گیریس نداره و پلوس که به صدا افتاد دیگه نمیشه کاریش کرد. به نظر شما چیکار کنم؟؟؟؟
2: مشکل بعدی چراغ روغنه. وقتی که ماشین چندساعت خاموش بوده و استارت میزنم چراغ روغن حدود 3-4 ثانیه طول میکشه تا خاموش بشه. اما بعد روشن شدن ماشین اگه ماشین خاموش بکنم و روشن بکنم سریع چراغ خاموش میشه ( اگه ماشین خاموش باشه تا وقتی که گرمه و کامل سرد نشده استارت بزنم چراغ سریع خاموش میشه) به نظر شما مشکلی وجود داره یا اویل پمپ و سنسور روغن سالمه؟

معذرت میخوام که طولانی شد

سلام
به این سایت خوش آمدید
1- پلوسی که صدا میده پس گیریسش کمه
با روشی که در صفحه آخر تاپیک صرفه جوئی نوشتم گذدگیر رو از پلوس باز کنین و هل بدین تا از سرپلوس جدا بشه . داخلش رو چک کنین
به احتمال زیاد گیریسش کمه
اگر پلوس فقط 6 ماه عمر داره و گیریس هم کم نیست پس یا گیریس بنجله و یا سرپلوس بنجل هست و یا تعمیری بوده جای نو فروخته اند یا کهنه و خراب نصب کرده اند جای نو
به حرف مکانیکهائی که اون حرف رو زده اند اعتماد نکنید . اونها فقط دنبال آسونترین راه برای پول گرفتن و حل کردن مشکل هستند
2- اگر مقدار روغن کافی هست و کهنه و سیاه و قیرمانند هم نیست و فیـلتر روغن خوب هست و باموتور سرد استارت زدن هم چراغ روغن ظرف 3 ثانیه خاموش میشه پس پمپ روغن قوی هست و سنسور هم سالمه




خیلی ممنون بخاطر پاسخ سریعتون.
والا عرض کنم خدمتتون که شهریورماه گیربکس ماشین به روغن ریزی افتاد . منم ماشین دادم دست 1 مکانیک..... (خدا ازش نگذره) حدود 450000تومن خرج برداشت برام البته تو فاکتوری که داده بود همه چی تو گیربکس عوض کرده بود+1 سرپلوس سمت راننده که بدجور صدا میداد. ماشین از قسمت کاسه نمد ته میللنگ روغن میداد. 2 روز بعد از تعمییر باز از همونجا روغن داد بردیم پیشش گفت بزار بمونه درست کنم ( سرتونو دردنیارم تا الان 5بار رفته پیشش اما باز از همونجا روغن ریزی داره که دیگه بیخیالش شدم) درمورد پلوس هم گردگیرها و بستهاش سالمه یعنی گیریسش نزده بیرون. اما 1 دوست مکانیک دارم تازه کاره هنوز زیاد وارد نیست بردم پیشش رفتیم تو چال پلوسهارو نگاه کردیم والا اصلا بهشون نمیخوره که برا 6 ماه باشن کاملا روشون زنگ زده بود. الام به نظر شما ببرم بگم گیریسشو عوض کنن؟
اینم بگم من خیلی رو ماشین حساسم الانم همه چی ماشین استاندارد کارمیکنه و به روغن و موتورو فیلترها و موارد مصرفی خیلی توجه میکنم و صر وقت عوضشون میکنم.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

Re: مشکلات پلوس و چراغ روغن

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 22 اسفند 1394, 4:24 am

azad7 نوشته شده:خیلی ممنون بخاطر پاسخ سریعتون.
والا عرض کنم خدمتتون که شهریورماه گیربکس ماشین به روغن ریزی افتاد . منم ماشین دادم دست 1 مکانیک..... (خدا ازش نگذره) حدود 450000تومن خرج برداشت برام البته تو فاکتوری که داده بود همه چی تو گیربکس عوض کرده بود+1 سرپلوس سمت راننده که بدجور صدا میداد. ماشین از قسمت کاسه نمد ته میللنگ روغن میداد.
2 روز بعد از تعمییر باز از همونجا روغن داد بردیم پیشش گفت بزار بمونه درست کنم ( سرتونو دردنیارم تا الان 5بار رفته پیشش اما باز از همونجا روغن ریزی داره که دیگه بیخیالش شدم) درمورد پلوس هم گردگیرها و بستهاش سالمه یعنی گیریسش نزده بیرون. اما 1 دوست مکانیک دارم تازه کاره هنوز زیاد وارد نیست بردم پیشش رفتیم تو چال پلوسهارو نگاه کردیم والا اصلا بهشون نمیخوره که برا 6 ماه باشن کاملا روشون زنگ زده بود.
الان به نظر شما ببرم بگم گیریسشو عوض کنن؟
اینم بگم من خیلی رو ماشین حساسم الانم همه چی ماشین استاندارد کارمیکنه و به روغن و موتورو فیلترها و موارد مصرفی خیلی توجه میکنم و صر وقت عوضشون میکنم.

سلام
1- بیش از 90% از قطعات یدکی ساخت ایران عمداً و یا سهواً بنجل ساخته شده
در تاپیک صرفه جوئی نوشته ام که خیلی از قطعات رو میشه از بازار خرید که خیلی باکیفیت هست مثل انواع تسمه , کاسه نمد , بلبرینگ , پیچ , لوله , شیلنگ , فیوز , لامپ , واشر و غیره
روغن ریزی گیبرکس به احتمال زیاد از کاسه نمد هست
بهترین کاسه نمدهای ژاپنی و آلمانی و امریکائی در بازار موجود هست
نمیدونم مشکل روغن ریزی رو چطوری حل کردند اما یا قطعه بنجل بوده یا درست نصب نشده یا مشکل فنی که باعث روغن ریزی شده هنوز برطرف نشده
2- چک کردن گیریس گردگیر کار ساده ای هست
گیریسش نیاز به تعویض نداره چون گردگیر پاره نیست که گرد و خاک و شن رفته باشه قاطی گیریس . پس فقط کافیه به مقدار کافی گیریس زده بشه لابلای ساچمه ها تا هوا نداشته باشه و پر از گیریس باشه و همچنین گردگیر هم دو سومش پر از گیریس باشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 235 بار

Re: مشکلات پلوس و چراغ روغن

پست توسط mohammad-ranjbar » جمعه 22 اردیبهشت 1396, 12:43 pm

azad7 نوشته شده:خیلی ممنون بخاطر پاسخ سریعتون.
والا عرض کنم خدمتتون که شهریورماه گیربکس ماشین به روغن ریزی افتاد . منم ماشین دادم دست 1 مکانیک..... (خدا ازش نگذره) حدود 450000تومن خرج برداشت برام البته تو فاکتوری که داده بود همه چی تو گیربکس عوض کرده بود+1 سرپلوس سمت راننده که بدجور صدا میداد. ماشین از قسمت کاسه نمد ته میللنگ روغن میداد. 2 روز بعد از تعمییر باز از همونجا روغن داد بردیم پیشش گفت بزار بمونه درست کنم ( سرتونو دردنیارم تا الان 5بار رفته پیشش اما باز از همونجا روغن ریزی داره که دیگه بیخیالش شدم) درمورد پلوس هم گردگیرها و بستهاش سالمه یعنی گیریسش نزده بیرون. اما 1 دوست مکانیک دارم تازه کاره هنوز زیاد وارد نیست بردم پیشش رفتیم تو چال پلوسهارو نگاه کردیم والا اصلا بهشون نمیخوره که برا 6 ماه باشن کاملا روشون زنگ زده بود. الام به نظر شما ببرم بگم گیریسشو عوض کنن؟
اینم بگم من خیلی رو ماشین حساسم الانم همه چی ماشین استاندارد کارمیکنه و به روغن و موتورو فیلترها و موارد مصرفی خیلی توجه میکنم و صر وقت عوضشون میکنم.



سلام دوست عزیز
در مورد چراغ روغن علت خرابی از فیلتر روغن هست به این صورت که پولک های تقل مانند پلاستیکی هست (فلیزیش خیلی کم دیدم ) موقع خاموش شدن ماشین جلوی بازگشت روغن رو میگیره و نمیزاره فیلتر خالی بشه و اگر خراب باشه روغن برمیگرده به کارتل و چند ثانیه ای طول میکشه تا چراغ خاموش بشه (به علت پر شدن فیلتر )
توصیه میکنم فیلتر سرکان استفاده کنید و از جای معتبر بگیرید

از مورد کاسه نمد هم بهترین مارک رو بگیرید و اگر جاداره دو تا بندارن و دورش رو خوب تمیز کنن با بنزین و چسب مزدا بزنن (اطراف کاسه نمید که به بدنه میچسبه ) و روش دیگه اینه که اون فنر های نازک و بلندی که داخل کاسه نمد هست یکم کوتاه تر کنند تا کپی تر بشه و با ارتعاشات وا نده (بسیار موثر هست و حتی برای کاسه نمد پلوس هم زیاد استفاده میشه و کاملا جوابگو
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”