در اين بخش مي‌توانيد در مورد برق و الکترونیک عمومی به بحث بپردازيد

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 23 اسفند 1394 15:38

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

قطعه چینی و کار با وان قلع

توسط faribrz636 » يکشنبه 23 اسفند 1394 15:46

سلام به همگی
دوستان و استاید با تجربه, لطفا کمی اطالاعات در مورد قطعه چینی و بهترین روش جایگذاری قطعات روی برد مدار چاپی به من بدید.
من میخام یک تعداد برد التکترونیکی تولید انبوه کنم.روشی که در حال حاضر استفاده میکنیم این هست:
ابتدا قطعه رو جایگذاری میکنم و از زیر پایه های اون رو خم کرده و قطع میکنم.در نهایت مایع فلکس و وان....
ظاهرا مشکلی نیست اما موقع قطعه گذاری و چیدن پایه اون یکم زمان میبره.از دوستی شنیدم که تمام قطعات رو اول جایگذاری کنم(زیر برد آکاستیو باشه) و در آخر آکاستیو رو برداشته و وارد وان کرده.
این کار راستش دو مشکل داشت:1=آکاستیو راحت جدا نمی شد و خیلی اذیت می کرد.2=قطعات لرزش داشتن و موقع ورود به وان 50% قطعات کج میشد :sad:
دوستان عزیزی که تجربه دارند لطفا کمکم کنن و بفرمایند بهترین و متداول ترین روش چی هست
مرسی

New Member



no avatar
پست ها

10

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 تیر 1387 18:29

آرشيو سپاس: 18 مرتبه در 4 پست

Re: قطعه چینی و کار با وان قلع

توسط ramin naeen » يکشنبه 23 اسفند 1394 22:35

سلام. ابتدا pcb را بر روی یونولیت صفحه ای قرار دهید.سپس قطعات را بعد از فرم دهی از کوچک به بزرگ بر روی برد خام بچینید.

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

New Member



no avatar
پست ها

10

تشکر کرده: 6 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 تیر 1387 18:29

آرشيو سپاس: 18 مرتبه در 4 پست

Re: قطعه چینی و کار با وان قلع

توسط ramin naeen » يکشنبه 23 اسفند 1394 22:38

در ضمن حتما از مایع فلکس no clean  استفاده کنید.

faribrz636 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 23 اسفند 1394 15:38

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: قطعه چینی و کار با وان قلع

توسط faribrz636 » دوشنبه 24 اسفند 1394 00:48

ramin naeen نوشته است:سلام. ابتدا pcb را بر روی یونولیت صفحه ای قرار دهید.سپس قطعات را بعد از فرم دهی از کوچک به بزرگ بر روی برد خام بچینید.

ممنون از پاسخ شما.میشه بفرمایید منظورتون از "یونولیت صفحه ای " چی هست؟من همین یونولیت(آکاستیو ) رو اندازه خوده برد(10×20) برش دادم و زیر برد با دو قطعه چسب نواری متصل کردم.قطعات را کامل چیندم.بعد برای جدا کردم آکاستیو خیلی اذیت شدم که 500 پد وجود داره که ازش قطعه عبور میکنه.موقعی که هم در اوردم ی سری از قطعات ظریف مثل خازن 100 نانو کج میشدن که ظاهر کارو خراب می کرد...


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان