در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

5580

تشکر کرده: 1558 مرتبه
تشکر شده: 6861 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 26 آذر 1387 16:20

آرشيو سپاس: 11653 مرتبه در 2024 پست

مصرف روزانه 30 گرم از انواع آجیل ،کاهش خطر بیماری قلبی

توسط sinaset » جمعه 6 فروردین 1395 14:37

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف روزانه 30 گرم از انواع آجیل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد.
به گزارش پارس نیوز، نگار کریمی بیرگانی ، اظهار کرد: آجیل از جمله خوراکی هایی است که جایگاه خوبی در مصرف غذایی مردم ایران دارد و در ایام عید نوروز نیز خرید و مصرف آن در میان مردم افزایش پیدا می کند بنابراین خوب است نکاتی در مورد آجیل و فواید آن بدانید.


وی ادامه داد: مصرف آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است و می تواند میزان کلسترول مضر خون را کاهش دهد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: البته بسته به نوع آجیل، میزان تاثیرگذاری آن بر بدن متفاوت است؛ بیشتر انواع آجیل دارای چربی غیراشباع، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر، ویتامین E، ویتامین B، روی و پروتئین هستند که برای سلامتی مفیدند.

کریمی بیرگانی اظهار کرد: نکته قابل توجه در مورد استفاده از مغز دانه‌ها این است که باید بدون نمک مصرف شوند زیرا مصرف آنها با نمک موجب بالا رفتن فشارخون شده و مشکلات دیگری نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه 30 گرم از انواع آجیل مانند بادام، فندق، بادام زمینی، گردو و پسته می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد، افزود: باید دقت کنید که مصرف آجیل باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. به این معنی که نباید تصور کنیم خوردن آجیل و همچنین عدم کاهش مصرف چربی‌های اشباع موجود در لبنیات و گوشت می‌تواند سلامت قلب شما را بیمه کند. مغز دانه‌ها نباید به عنوان غذای اصلی خورده شود زیرا موجب بی میلی فرد به غذا خواهد شد. توصیه می‌شود مغز دانه‌ها به صورت میان وعده مورد استفاده قرار بگیرد.

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: علی رغم اینکه مصرف آجیل فواید بسیاری دارد اما افراط در مصرف مغز دانه های گیاهی باعث افزایش وزن می شود بنابراین برای افراد چاق پیشنهاد نمی‌شود.

کریمی بیرگانی افزود: آجیل شامل مقدار بسیار زیادی چربی است به طوری که حدود 80 درصد آجیل را چربی تشکیل می‌دهد. با وجود این که بیشتر این میزان چربی برای سلامتی مفید است ولی مقدار زیادی کالری دارد، به همین دلیل باید آجیل را در حد اعتدال مصرف کنیم.

وی گفت: بهترین معیار برای مصرف مغز دانه‌ها وزن افراد است، اگر وزن فرد پایین باشد، می توان مغز دانه ها را به صورت میان وعده مصرف کرد ولی اگر فرد وزن بالایی داشته باشد بهتر است کمتر مغز دانه ها را مصرف کند.
به نقل از پارس نیوز
"قرآن"(کلام خدا) ...راه سعادت و خوشبختی.

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Captain

Captain



no avatar
پست ها

1202

تشکر کرده: 883 مرتبه
تشکر شده: 1577 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 شهریور 1389 20:14

آرشيو سپاس: 3493 مرتبه در 664 پست

Re: مصرف روزانه 30 گرم از انواع آجیل ،کاهش خطر بیماری قلبی

توسط shafagh 2 » جمعه 6 فروردین 1395 16:35

ضمن تشکر از شما من این مطلب را در یک مقاله پزشکی انگلیسی زیان خواندم که در بین اجیل ها که در پایین اوردن کلسترول خون نقش مثبتی دارند، گردو ها را در درجه اهمیت بالاتری قرار داده اند:

How Do Walnuts Help?

"In general, nuts are good," says American Dietetic Association spokeswoman Suzanne Farrell, MS, RD. "But walnuts are great because they have high levels of omega-3 fatty acids. Other nuts don't."
گفته شده که همه نوع اجیل خوب است ولی انواع گردو ها خاصیت ضد کلسترول بیشتری دارند چرا که حاوی اسید های چرب امگا 3 بسیار بیشتری نسبت به بقیه هستند.

همچنین در مقاله مذبور گفته شده  که اینگونه اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های چاق و چله نظیر ماهی تن و ماهی سالمون وجود دارد. ما می دانیم که اینگونه اسیدها سطح تری گلیسیرین خون را کاهش می دهند اما متخصصین هنوز نمی دانند که چنین واکنشی توسط امگا 3  در کم کردن سطح تری گلیسیرین چگونه انجام می شود.  
اسیدهای چرب امگا 3 همچنین نقش موثری در پیشگیری از  تشکیل پلاک  در دیواره سرخرگ ها( بویژه در رگ های قلب) که باعث انسداد انها و اختلال در جرین خون و لاجرم بیماری های قلبی می شود دارند.

البته در طب سنتی ما گفته شده که زیاده روی در مصرف گردو مضر است و همچنین گفته شده خوردن زیاد پنیر هم مضر است ولی با خوردن گردو همراه با پنیر اثرات مواد مضر هر دو خوراکی از بین می رود.

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

5580

تشکر کرده: 1558 مرتبه
تشکر شده: 6861 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 26 آذر 1387 16:20

آرشيو سپاس: 11653 مرتبه در 2024 پست

Re: مصرف روزانه 30 گرم از انواع آجیل ،کاهش خطر بیماری قلبی

توسط sinaset » جمعه 6 فروردین 1395 16:57

سلام بر شما

تشکر از مطلب خوبتان.

بله همینطور، گردو  که واقعا از همه لحاظ عالی می باشد .
ضمن اینکه بادام هم بسیار عالی می باشد !

من فکر میکنم گردو و بادام برای کسانی که فعالیت ذهنی بیشتری انجام میدهند،بسیار خوب و مفید می باشد
باتشکر.
"قرآن"(کلام خدا) ...راه سعادت و خوشبختی.

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2583

تشکر کرده: 1842 مرتبه
تشکر شده: 3385 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 6 فروردین 1395 18:45

سلام
مردم به چند رفتار خطرناک مبتلا شده اند که سال به سال هم بیشتر منتشر میشه بین مردم:
•تنبلی (تنبلی مغز , تنبلی بدن) . تکنولوژی و پول بلای جان مردم شده . موبایل , حافظه ی موبایل و کامپیوتر , ماشین , آسانسور , ریموت کنترل , زنگ آی فون و غیره
•قورت دادنِ سریع لقمه بدون درست جویدنش
•نوشابه خوری
•مایع خوری با غذا که باعث اختلال در هضم میشه
•هله هوله خوری مثل انواع سوسیس و کالباس , ساندویچ و پیتزا , کباب کوبیده , کنسور , سرخ کردنی , نمک خوری (شور خوری ) , ترشی خوری , شکرخوری ,  آرد سفید خوری (شیرینی و نان سفید ) , سس خوری , آبنبات خوری
•تمایل به لذتهای مُضر (سیگار , قلیان , مواد مخدر , الکل , بی بندباری جنسی که شامل زنا و لو اط و خودارضائی هست , دیدن و شنیدن فیلمها و آهنگهای مخرب و برای مدت طولانی و یا با صدای بسیار بلند )
•حسادت , طمع , غرور و تکبر , کینه , بُخل , بی ادبی , بی حرمتی , ناسپاسی , پرخاشگری
•حرام خوری و غیره
==============================

غذائی که درست جویده نشه درست جذب نمیشه و ضرر مادی و بهداشتی داره چون معده و روده دندان ندارند و فقط موادی رو به غذای قورت داده شده اضافه میکنند و سپس مواد قابل دسترس رو جذب میکنند
پسته و بادام و فندق و بادام هندی و بادام زمینی و غیره باید آنقدر جویده بشه تا تبدیل به یک خمیر نرم بشه وگرنه تکه های بزرگش دفع میشه و کلی پول هدر میره و مواد مفیدش هم جذب نشده از بدن دفع میشه . خوردن 50 گرم گردوی خوب جویده شده مفیدتر از 150 گرم گردوی درست جویده نشده هست.

دانه های شور و دودی و فلفل زده سودی که نداره هیــــــچ , کلی هم ضرر داره
عقلها باید قوی بشه با علم و دانش تا انسان بفهمه که خوردنِ غذایِ سالمی که چندان خوشمزه نباشه بهتر از غذایِ ناسالمِ خوشمزه هست  
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان