گریس کاری

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 79
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 114 بار
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

گریس کاری

پست توسط dariush074 » پنج شنبه 12 فروردین 1395, 9:11 pm

سلام محمد . خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در سایت قرار میدی. میخواستم راجب گریس زدن و روغن کاری ماشین یه توضیح بدی . من خودم ماشین رو بردم کارواش برا زیرشویی و موتور شویی که کلا همه گریس و روغن هایی که از قبل بود پاک شد و متاسفانه مشکل در جا زدن دنده های یک و دو رو پیدا کردم . الان طبق گفته شما در یکی از صفحات سیم کلاچ و سیم گاز رو روغن کاری و رگلاژ کردم ولی نمیدونم کجا و چطور باید به قسمت ماهک دنده و لیورش و جاهای دیگه که گریس خوره گریس زد یعنی اصلا جاش رو بلد نیستم میشه یه توضیح با عکس بذاری ممنون میشم.
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

Re: گریس کاری

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 13 فروردین 1395, 9:07 am

dariush074 نوشته شده:سلام محمد .
خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در سایت قرار میدی.
میخواستم راجع به گریس زدن و روغن کاری ماشین یه توضیح بدی . من خودم ماشین رو بردم کارواش برا زیرشویی و موتور شویی که کلا همه گریس و روغن هایی که از قبل بود پاک شد و متاسفانه مشکل در جا زدن دنده های یک و دو رو پیدا کردم . الان طبق گفته شما در یکی از صفحات سیم کلاچ و سیم گاز رو روغن کاری و رگلاژ کردم ولی نمیدونم کجا و چطور باید به قسمت ماهک دنده و لیورش و جاهای دیگه که گریس خوره گریس زد یعنی اصلا جاش رو بلد نیستم میشه یه توضیح با عکس بذاری ممنون میشم.

سلام
ممنون دوست عزیز
منظورتون رو از درجا زدن دنده ها متوجه نشدم
قطعاتی مثل ماهکها , میل ماهکها , برنجیها و چرخ دنده ها همگی داخل گیربکس هست و با چرخیدن چرخ دنده ها واسکازین پخش میشه توی تمام گیربکس و همه چیز روغنکاری میشه
با باز کردن پیچ بغل گیربکس میشه فهمید روغن کافی داره یا نه . البته ماشین باید افقی باشه
قطعاتی که گیریس میخواد:
سرپلویها و پلوسهای داخلی که سمت گیربکس هست
اگر داخلشون گیریس کافی باشه و گردگیرها ها سالم باشه پس نیازی به گیریس نداره . اگر با فرمان کاملا پیچیده و حرکت سریع , پلوسها صدا نمیده پس سالمه . البته برای حفظ سلامتیشون باید وقتی فرمان خیلی پیچیده , آروم حرکت کنیم
چپقیها هم باید گیریس داشته باشه .اگر گردگیرش پاره بشه میره برای خراب شدن . باید گردگیر پاره سرسع عض بشه و خودش هم تمیز بشه و گیریسکاری بشه
به زودی مطلبی در موردش در تاپیک مینویسم
لولاهای درها باید 2 ماه بک بار تمیز و روغنکاری بشه
سیم گاز , ترمز و تمام پدالها باید نمیز بشه , روغنکاری بشه و بعد گیریسمالی هم بشه تا روغن زود تبخیر و خشک نشه
بلبرینگ چرخها وقتی صدای هوهو میگیره باید گیریسکاری بشه
قفل دربها هم گیربس میخواد
ریل و قرقره های شیشه بالابرها , چرخدنده ی موتورش هم گیریس میخواد حداقل دو سال یک بار
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 79
تاریخ عضویت: یک شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 114 بار
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

Re: گریس کاری

پست توسط dariush074 » شنبه 14 فروردین 1395, 1:14 pm

سلام و تشکر از شما محمد عزیز.
منظورم مشکلی هست که در دنده های یک و مخصوصا دو پیدا کرده: موقع جا زدن دنده ها هیچ صدایی از کلاچ و گیر باکس نمیاد ولی دنده بد جا میره وقبل از اینکه برسه به اون شیار خودش انگار با یه لبه برخورد میکنه . تا قبل از موتورشویی و زیر شویی تمام کلاچ و دنده های ماشین کاملا نرم بود الان کلاچ و تمام دنده ها به غیر از یک و دو مشکلی نداره وماشین هم سی و دو هزار کار کردش هست وچه ماشین گرم باشه و چه سرد باشه باز هم این مشکل وجود داره که متاسفانه با رگلاژ کردن کلاچ در بالا و روغنکاری سیم کلاچ هم این مشکل حل نشده که یکی گفت ممکنه آب تو گیر باکس از طریق هواکش گیر باکس رفته باشه و یکی دیگه هم گفت ميله اي که از سر دنده اومده و توسط اون اهرم بازويي که که رفته تو اون سوراخ دايره سر دنده (میل ماهک) و چهار شاخ زیر ماشین باید گریس کاری بشه .
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 15 فروردین 1395, 7:32 am

سلام
یکی از علتهای بد جا رفتن دنده , چرب بودن یا خیس بودن صفحه کلاچ یا دیسک هست
در موتورشوئی آب و مایع شوینده با فشار زیاد پاشیده میشه
آب میتونه از محل اتصال چرخدنده ی استارتر با فلایویل وارد گیبرکس بشه
کسانی که با ماشین به آب میزنند هم دچار همین مشکل میشند اگر که سطح آب بالا باشه
باید گیربکس باز بشه سیستم کلاچ تمیز بشه
و یا باهاش مدارا کنین تا کم کم خشک بشه
با کمی گاز دادن بعد از کلاچ گرفتن دنده ها بهتر جا میره
از رگلاژ بودن کلاچ هم مطمئن بشین . شاید با چرب شدنِ پیچ رگلاژ , این پیچ کم کم شل شده و رگلاژ کلاچ به هم خورده
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”