در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 2 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 13 اسفند 1394 19:57

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

سلام و درود به دوستان به ویژه آقای آسمانی عزیز

توسط hojatmahmoudi » سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 16:51

به نظرتون لازمه کولانت و روغن گریبکس ماشین صفر (پراید) تعویض بشه؟ کولانت را به دلیل اینکه ممکنه آب معمولی باهاش مخلوط کرده باشند. تشکر

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2951

تشکر کرده: 2272 مرتبه
تشکر شده: 3993 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: سلام و درود به دوستان به ویژه آقای آسمانی عزیز

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 07:51

سلام و درود و خوش آمد به شما دوست عزیز
سوالهای خوبی هست.
در مورد کولانت , چند چیز باید بررسی بشه:
1- کیفیت کولانت ماشین در چه حد هست ؟
2- آیا توی بازار ایران کولانتی بهتر از اون پیدا میشه یا نه ؟
یه مقدار کم از کولانت رو بکشین و در یک درب بطری آبمعدنی بریزید و بذارید گوشه ی اتاق تا دماش مثل دمای محیط بشه
بعدش با اهم متر مقاومتش رو اندازه بگیرین
اگر بیشتر از 70 کیلواهم ( 70 هزار اهم )هست پس خوبه

نکته ی مهم:
آب مقطر درجه یک حدود یک میلیون اهم هست اما وقتی با موادِ دیگرمخلوط میشه و تبدیل به کولانت میشه مقاومتش خیلی کمتر از آب مقطر درجه یک میشه . علتش کاهش مقاومت هم اون مواد دیگه هست که با آب مقطر مخلوط میشه اما کولانت بی کیفیت , آب مقطرش املاح معدنی زیاد داره که برای سیستم خنک کننده ی موتور ضرر داره و باعث خوردگی و زنگ زدگی و پوسیدگی و رسوب میشه .
==================================
نتیجه گیری:
گمان نکنم توی ایران کولانتی پیدا کنین که کیفیتش خیلی بهتر از کولانت توی ماشینتون باشه .
پس بهتره تا 6 ماه از همین کولانت استفاده کنین  اما رنگش رو زیر نظر داشته باشین .
اگر دیدین داره میره به سمت قهوه ای شدن پس باید  قبل از 6 ماه تعویض بشه چون بیش از حد بی کیفیته .
اگر تا 6 ماه تغییر رنگ نداد پس باز هم ازش استفاده کنین تا وقتی که احساس کنین تغییر رنگش شروع شده , اونوقت عوضش کنین

===================================
در مورد واسکازین هم همینطوره .
شما دو کار انجام بدین:
1- وضع کنترل کیفیت افتضاحه در تولیدات ایرانی . دزدی هم زیاد میشه پس باید مطمئن بشین که واسکازین گیربکس کم نیست
ماشین رو در یک جای افقی پارک کنین
پیچ بغل گیبرکس رو کمی شل کنین (fill plug در این عکس . fill یعنی پرکردن)

http://blog.bavauto.com/wp-content/uplo ... ption1.jpg
اگر روغن میریزه ازش پس مقدارش کافی هست .
اگر کم بود , ببرینش نمایندگی تا روغن بهش اضافه کنند چون گارانتی داره
برای کسانی که ماشینشون گارانتی نداره میتونند خودشون واسکازین اضافه کنند با یک متر شیلنگ شفافِ باریک (کمی ضخیمتر از خودکار بیک ) و یک قیف کوچک یا یک بطری پلاستیکی تمیز
یک سر شیلنگ , 15 سانت میره توی گیربکس از بغل (سوراخ چک کردنِ واسکازین)
سر دیگر شیلنگ وصل میشه به تَهِ اون بطری پلاستیکی , سر بطری رو  هم با چاقو ببرین تا بشه مثل قیف
حالا کم کم روغن بریزین توی بطری تا جائی که روغن از سوراخ بغل گیربکس سر ریز بشه
بهتره زیر گیربکس مقوا پهن کنین یا یک طشت بذارین . توی طشت هم کیسه بذارین تا طشت روغنی نشه
اگر به کیفیتِ روغن شک دارین , بعد از 20.000 یا 30.000 کیلومتر تعویضش کنین و از روغن باکیفیت استفاده کنین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان