سلام و درود به دوستان به ویژه آقای آسمانی عزیز

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج شنبه 13 اسفند 1394, 7:57 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

سلام و درود به دوستان به ویژه آقای آسمانی عزیز

پست توسط hojatmahmoudi » سه شنبه 14 اردیبهشت 1395, 5:51 pm

به نظرتون لازمه کولانت و روغن گریبکس ماشین صفر (پراید) تعویض بشه؟ کولانت را به دلیل اینکه ممکنه آب معمولی باهاش مخلوط کرده باشند. تشکر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3498
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7771 بار

Re: سلام و درود به دوستان به ویژه آقای آسمانی عزیز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 15 اردیبهشت 1395, 8:51 am

سلام و درود و خوش آمد به شما دوست عزیز
سوالهای خوبی هست.
در مورد کولانت , چند چیز باید بررسی بشه:
1- کیفیت کولانت ماشین در چه حد هست ؟
2- آیا توی بازار ایران کولانتی بهتر از اون پیدا میشه یا نه ؟
یه مقدار کم از کولانت رو بکشین و در یک درب بطری آبمعدنی بریزید و بذارید گوشه ی اتاق تا دماش مثل دمای محیط بشه
بعدش با اهم متر مقاومتش رو اندازه بگیرین
اگر بیشتر از 70 کیلواهم ( 70 هزار اهم )هست پس خوبه
تصویر
نکته ی مهم:
آب مقطر درجه یک حدود یک میلیون اهم هست اما وقتی با موادِ دیگرمخلوط میشه و تبدیل به کولانت میشه مقاومتش خیلی کمتر از آب مقطر درجه یک میشه . علتش کاهش مقاومت هم اون مواد دیگه هست که با آب مقطر مخلوط میشه اما کولانت بی کیفیت , آب مقطرش املاح معدنی زیاد داره که برای سیستم خنک کننده ی موتور ضرر داره و باعث خوردگی و زنگ زدگی و پوسیدگی و رسوب میشه .
==================================
نتیجه گیری:
گمان نکنم توی ایران کولانتی پیدا کنین که کیفیتش خیلی بهتر از کولانت توی ماشینتون باشه .
پس بهتره تا 6 ماه از همین کولانت استفاده کنین اما رنگش رو زیر نظر داشته باشین .
اگر دیدین داره میره به سمت قهوه ای شدن پس باید قبل از 6 ماه تعویض بشه چون بیش از حد بی کیفیته .
اگر تا 6 ماه تغییر رنگ نداد پس باز هم ازش استفاده کنین تا وقتی که احساس کنین تغییر رنگش شروع شده , اونوقت عوضش کنین

===================================
در مورد واسکازین هم همینطوره .
شما دو کار انجام بدین:
1- وضع کنترل کیفیت افتضاحه در تولیدات ایرانی . دزدی هم زیاد میشه پس باید مطمئن بشین که واسکازین گیربکس کم نیست
ماشین رو در یک جای افقی پارک کنین
پیچ بغل گیبرکس رو کمی شل کنین (fill plug در این عکس . fill یعنی پرکردن)
تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
اگر روغن میریزه ازش پس مقدارش کافی هست .
اگر کم بود , ببرینش نمایندگی تا روغن بهش اضافه کنند چون گارانتی داره
برای کسانی که ماشینشون گارانتی نداره میتونند خودشون واسکازین اضافه کنند با یک متر شیلنگ شفافِ باریک (کمی ضخیمتر از خودکار بیک ) و یک قیف کوچک یا یک بطری پلاستیکی تمیز
یک سر شیلنگ , 15 سانت میره توی گیربکس از بغل (سوراخ چک کردنِ واسکازین)
سر دیگر شیلنگ وصل میشه به تَهِ اون بطری پلاستیکی , سر بطری رو هم با چاقو ببرین تا بشه مثل قیف
حالا کم کم روغن بریزین توی بطری تا جائی که روغن از سوراخ بغل گیربکس سر ریز بشه
بهتره زیر گیربکس مقوا پهن کنین یا یک طشت بذارین . توی طشت هم کیسه بذارین تا طشت روغنی نشه
اگر به کیفیتِ روغن شک دارین , بعد از 20.000 یا 30.000 کیلومتر تعویضش کنین و از روغن باکیفیت استفاده کنین
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”