چراغ اویل پمپ سو سو می زند

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
پست: 1227
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 2616 بار
سپاس‌های دریافتی: 4840 بار

چراغ اویل پمپ سو سو می زند

پست توسط shafagh 2 » شنبه 18 اردیبهشت 1395, 4:03 pm

وقتی ماشین مسافتی را می پیماید مخصوصا بعد از سربالایی ها و روغن در حد نرمال و حتی کمتر داغ می شود چراغ اوبل پمپ بحالت سو سو زدن روشن می شود. کدام عیب محتمل است مسعمل شدن اویل پمپ یا خرابی میل لنگ و لقی یاتاقان ها؟
چگونه با ازمایش می توان تشخیص داد که عیب از میل لنگ است یا اویل پمپ؟
البته موتور ماشین صدایی مثل صدای فیلر هم دارد که در حالت سرد بودن موتور بیشتر است و بعد کمتر می شود و گاهی هم (بندرت) قطع می شود؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 18 اردیبهشت 1395, 5:07 pm

سلام
1- یهو اینجوری شد ؟
2- روغن کافیه ؟
3- روغن کهنه و سیاه نیست؟
4- فیلـتر کهنه نیست ؟
5- سیم فشنگی روغن محکمه ؟ لق نیست ؟ باید یکی باهاش ور بره و یکی چراغ روغن رو نگاه کنه
6- اگر با تعویض فیـلتر و روغن باز هم تغییر نکرد پس یا فشنگی مشکل داره یا اویل پمپ ضعیفه
7- فیوز پمپ بنزین رو بردارین . استارت بزنین . باید ظرف دو سه ثانیه چراغ روغن خاموش بشه . اگر نشد پس یا فشنگی مشکل داره یا پمپ ضعیفه
8- یک فشنگی باید قرض بگیرین یا ناچاراً بخرین و تست کنین . یا بخرین و تست کنین و اگر لازم نشد پس بدبن یه چیگی کم کنه از پولش.
اگر باز هم روشن میشه پس پمپ ضعیفه که علتش عمر زیاد , دیر به دیر روغن و فیلتر عوض کردن , گازوندن , دور موتور بالای 2500 rmp در مدت طولانی , روغن و فلتـر بنجل و يا خرابی سیستم خنک کننده و یا تنظیم نبودن موتور و گذم شدن بیش از حد موتور هست
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain
Captain
پست: 1227
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 2616 بار
سپاس‌های دریافتی: 4840 بار

Re: چراغ اویل پمپ سو سو می زند

پست توسط shafagh 2 » شنبه 18 اردیبهشت 1395, 9:01 pm

فیلتر و روغن و فشنگی روغن را قبلا عوض کردم اما عیب همچنان باقی است. فقط خواستم بدانم عیب میل لنگ و یاتاقان ها است یا اویل پمپ.
بر اثر تاب داشتن سطح روی سیلندر چندبار واشر سر سلندر نشطی پیدا کرد که البته اب درون روغن و یکی دو سیلندر نشت داشت بعد از اخرین تعمیر که بصورت دستی سطح بین سلندر و سر سیلندر اب بندی شد و دیگر نفوذ اب به موتور قطع شد با این مشکل مواجه شدم. البته هنگام استارت زدن و روشن کردن موتور در حالت سرد صدای قژ بلندی شنیده می شود که طی یک یا دو ثانیه فورا قطع می شود و یکی از تعمیرکاران می گفت از زنجیر تایم است که شل شده است.
موتور اصلا حالت overheat ندارد و گرمای موتور از حد نرمال هم کمتر است و من صدای تق تق بلند از موتور نمی شنوم و فقط صدای چیک چیک بلندی مثل صدای فیلر شنیده می شود که بعد از گرم شدن عادی موتور کمتر می شود. عیب سو سو زدن چراغ اویل پمپ دو علت می تواند داشته باشد یا لقی یاتاقان ها یا نقص اویل پمپ و من فقط می خواهم بدانم کدام یک از دو نقص است.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

Re: چراغ اویل پمپ سو سو می زند

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 18 اردیبهشت 1395, 9:34 pm

لقی یاتاقانها چطوری باعث میشه چراغ روغن چشمک بزنه ؟
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain
Captain
پست: 1227
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 2616 بار
سپاس‌های دریافتی: 4840 بار

Re: چراغ اویل پمپ سو سو می زند

پست توسط shafagh 2 » یک شنبه 19 اردیبهشت 1395, 12:28 am

با سلام خدمت اسمونی گرامی
وقتی یاتاقان ها ساییده می شوند فضای بین یاتاقان و میل لنگ افزایش پیدا می کند و روغن پر فشاری که از اویل پمپ در موتور گردش می کند از فضای بین یاتاقان ها به کارتل برگشته و بدین ترتیب فشار روغن هدر رفته و قادر نیست روغن را درست به قسمت های بالایی موتور که فشنگی روغن تقریبا در همان قسمت هاست برساند و لذا سنسور فشار روغن که در اصل همان فشنگی است کمبود عبور روغن را حس کرده و چراغ اویل پمپ را روشن می کند که در ماشین های جدید مثل پژو 206 و امثالهم صدای بیپ هم شنیده می شود.
لذا روشن شدن چراغ روغن غیر از گرفتگی مسر عبور روغن که یکی فیلتر روغن است چند علت می تواند داشته باشد:
1- ساییده شدن یاتاقان ها که در اصطلاح مکانیکی به ان لاغر شدن یاتاق می گویند که بسته به مراقبت های شخصی از ماشین مثل بموقع عوض کردن روغن و فیلتر و مراقبت از سطح کافی روغن در موتور به کارکرد چند ساله ماشین بستگی دارد.
2- خرابی دنده های اویل پمپ یا ساییده شده و خط بر داشتن کف دنده ها یا شافت اویل پمپ
3- اشکال در قطعات فشار شکن اویل پمپ که از نوعی شیر اطمینان است و اجازه نمی دهد فشار روغن از حد استاندارد تعیین شده از جانب سازندگان موتور بیشتر شود. فشار شکن روغن با فشار بالای غیر عادی را به کارتل باز می گرداند و فشار ثابتی را برای گردش روغن تامین می نماید گاهی گریپاژ کردن فنر و ساچمه فشار شکن در حالت باز ممکن است باعث هدر رفتن فشار روغن شود.

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”