در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد
Major

Major



no avatar
پست ها

180

تشکر کرده: 155 مرتبه
تشکر شده: 770 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 8 آبان 1394 19:13

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

حادثه برای میگ 29 در همدان

توسط SCUD » سه شنبه 4 خرداد 1395 16:42

به گزارش مشرق، احسان قنبری در گفتگویی اظهار داشت: یک فروند هواپيمای شكاری ميگ٢٩ به‌دليل بروز نقص فنی در باند پرواز پايگاه هوائی همدان دچار سانحه شد.

قنبری افزود: در حین حادثه یکی از خلبانان این جنگنده خود را به بیرون پرتاب کرده است.

وی افزود: هر دو خلبان این جنگنده سرهنگ علی گلی پور و سرگرد روزبه ناظریان موفق به ترک هواپیما شده اند اما در حال حاضر سرگرد روزبه ناظریان در بیمارستان بستری است.
منبع: مهر

6 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Moderator

Moderator



no avatar
پست ها

279

تشکر کرده: 29 مرتبه
تشکر شده: 41 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 5 دی 1386 13:07

آرشيو سپاس: 1828 مرتبه در 195 پست

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

توسط hamed_713 » چهارشنبه 5 خرداد 1395 08:59

متاسفانه سرگرد خلبان روزبه ناظریان به شهادت رسیدند.

اي ايران
            اي سرزمين خوبيها

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

6 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

445

تشکر کرده: 171 مرتبه
تشکر شده: 273 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 30 اردیبهشت 1390 07:53

آرشيو سپاس: 3115 مرتبه در 371 پست

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

توسط R.A.F » چهارشنبه 5 خرداد 1395 18:09

میگن ایجکت کردن ولی کاناپی باز نشده واسه همین ضربه مغزی شدن، درسته این خبر؟

کسی اطلاعی داره؟
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

27

تشکر کرده: 61 مرتبه
تشکر شده: 54 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 8 بهمن 1390 11:19

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

توسط gold-falcon » پنج شنبه 6 خرداد 1395 11:07

R.A.F نوشته است:میگن ایجکت کردن ولی کاناپی باز نشده واسه همین ضربه مغزی شدن، درسته این خبر؟

کسی اطلاعی داره؟


از عکس هواپیما معلومه کمک خلبان اجکت کرده . البته ایشون مهره کمرشون شکسته . توی عکس صندلی خلبان سر جاشه . گویا خلبان ایجکت نکردن . اتفاقا کاناپی کابین عقب و جلو یک تیکه ست . عقب که ایجکت کرده کلا کاناپی باز شده .
http://uupload.ir/files/1s5s_photo_2016 ... -59-40.jpg

Major

Major



no avatar
پست ها

670

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 193 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

توسط ramin-am » جمعه 7 خرداد 1395 13:54

gold-falcon نوشته است:
R.A.F نوشته است:میگن ایجکت کردن ولی کاناپی باز نشده واسه همین ضربه مغزی شدن، درسته این خبر؟

کسی اطلاعی داره؟


از عکس هواپیما معلومه کمک خلبان اجکت کرده . البته ایشون مهره کمرشون شکسته . توی عکس صندلی خلبان سر جاشه . گویا خلبان ایجکت نکردن . اتفاقا کاناپی کابین عقب و جلو یک تیکه ست . عقب که ایجکت کرده کلا کاناپی باز شده .
http://uupload.ir/files/1s5s_photo_2016 ... -59-40.jpg

هواپیما از نوع bu یعنی آموزشی هست و مثل تمام آموزشی ها استاد خلبان در صندلی عقب میشینه و شاگرد در صندلی جلو
با توجه به درجه ها هم میشه فهمید که معلم خلبان تونسته خارج بشه ولی خلبان آموزش گیرنده نتونسته به موقع ایجکت کنه
ولی برام خیلی عجیبه استاد خلبان اصولا تو مواقع اضطراری تو هواپیما بمونه
به رویاهایت بی اندیش ..........

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

New Member



no avatar
پست ها

15

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 7 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 فروردین 1395 10:54

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

توسط Discussion » شنبه 8 خرداد 1395 00:21

ما که بالاخره نفهمیدیم خلبانی که اجکت کرده به شهادت رسیده یا خلبانی که توی هواپیما مانده؟بعد خلبانی که موفق به اجکت نشده خودش اجکت نکرده یا نقص فی صندلی پران بوده؟از اون گذشته مگه در جنگنده های 2 نفره پرتاب صندلی ها بعد از فعال کردن سیستم اجکت به صورت اتوماتیک نیست یا هر خلبان به طور جداگانه اقدام میکنه؟
این دانشمند(احسان قنبری) چه مسئولیتی داره؟! درجایی گفته هر دوخلبان هواپیما رو ترک کردن و یک خط قبلش گفته یکی از خلبانان هواپما رو ترک کرده :-P  نوع اطلاع رسانی خبرگزاری های درپیت ایرانی هم به نوبه خودش خیلی جالبه :ch:

Present از این پست سپاسگزاري کرده است

Major

Major



no avatar
پست ها

670

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 193 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: حادثه برای میگ 29 در همدان

توسط ramin-am » شنبه 8 خرداد 1395 19:44

نحوه ایجکت جنگنده های دو سرنشینه به این صورت هست که موقعی که توسط افسر اول یا همون خلبان اصلی سیستم فعال میشه اول صدلی افسر دوم که یا افسر سامانه و جنگ افزار هم بهش گفته میشه پرتاب میشه بعد صندلی افسر اول یا خلبان اصلی
چون تو جنگده هایی که خلبانها به صورت تاندم یا پشت سر هم قرار میگیرن اکثرا افسار دوم پشت میشینه و خلبان جلو اول صندلی پشت پرتاب میشه
ولی تو بعضی موارد مثل همین میگ 29 یا f-5b,f-5f که نقش آموزشی رزمی دارن باید قابلیت این رو داشته باشن که در مواقع اضطرار که هواپیما در نقش آموزش هست و استاد خلبان در کابین پشتی هست اول خلبان خارج بشه تا استاد خلبان که توانایی بیشتری در کنترل داره در صورت امکان هواپیما رو بازیابی کنه
توی تصویر معلومه که هواپیما بدون موتور به  احتمال قوی فرود اومده و بعد از یک گلاید و از دست دادن هیدرولیک و الکترونیک فرود بدون چرخ انجام داده همین .
به رویاهایت بی اندیش ..........

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان