شمع و وایر

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 4 خرداد 1395, 10:05 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

شمع و وایر

پست توسط Ali sodagar » چهار شنبه 5 خرداد 1395, 10:17 pm

با سلام و احترام خدمت اقای آسمانی...خدمت شما عارضم پرایدم مدل 85 هست... وقتی با ماشین میخوای سریع شتاب بگیری قدرتش خیلی افت میکنه و طبق فرمایش شما وایر هارو با اهم متر تست کردم و به یه نتیجه رسیدم... وایر سیلندر 1 و 4 مقاومتش مناسب بود ولی وایر های سیلندر 2 و3 رو خواستم تست کنم مقاومتش در اهم متر قطع و وصل میشد ( به اندازه ی 1 ثانیه نشون میداد و قطع میشد)... ویک سوال دیگه دارم... دور موتور ماشین دیر بر میگرده ( به طور نرمال نیست) اتفاقا استپر رو تعویض کردم ولی فرقی نکرد...صمیمانه از زحمات شما متشکرم.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7624 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 6 خرداد 1395, 6:19 am

سلام
استپر رو احتیاجی نبود عوض کنین . استپر رو میشه راحت تست کرد و فهمید سالمه یا نه , ریسِت میخواد یا نه
در تاپیک صرفه جوئی همه اینها هست .
==================================
اگر یک یا چند وایر قطعی داره پس باید تعویض بشه . اگر بتونین از یک مکانیک چند تا وایرشمع یگیرین و تست کنین بهتر از وایر خریدن هست
معمولاً فقط یک وایر خراب میشه اما مردم و مکانیکها همه ی وایرها رو با هم عوض میکنند پس توی مغازه های مکانیکی کلی وایر سالم پیدا میشه . فقط باید با اهم متر چکشون کنین تا دو تا سالمش رو بردارین
================================
در مورد دیر پائین اومدن دور موتور , یعنی در دور آرام با دنده خلاص وقتی گاز میدین و پا رو برمیدارین دور موتور دیر میاد پائین ؟
اگر بله , آیا سیم گاز نرم و روان هست ؟ آیا دریچه ی گاز گیر نداره و راحت برمیگرده ؟
اگر سیم گاز خشکه باید روغن موتور چکانده بشه توی روکشش تا نرم و روان بشه
اینها رو چک کنین , اگر مشکل رفع نشد خبر بدین در همین تاپیک .
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 4 خرداد 1395, 10:05 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: شمع و وایر

پست توسط Ali sodagar » یک شنبه 9 خرداد 1395, 4:06 pm

سلام اقای آسمانی... بنده سیم گاز و دریچه رو تست کردم و نرم و روان بود... اتفاقا ماهی یک بار خودم دریچه گاز و سنسورش و استپر و شمع هارو شستشو می دم ولی ماشین زیر پا تغییر چشم گیری صورت نمیگیره...
و اکثر اوقات هنگام صبح که میخوام استارت بزنم بعد 3 الی 4 استارت روشن میشه و بیشتر اوقات روز که استارت میزنم روی دور موتور بالا روشن میشه...
یک سوال دیگه هم داشتم کاتالیزور ماشین تقریبا پارسال که رفتم اگزوز سازی و اگزوزشو عوض کردم گفت کاتالیزورت نیمه پره... حالا بنظر شما اگه کامل خالی کنمش مصرف بالا نمیره؟؟ چون نفس ماشین گرفتس.. وقتی شتاب سریع میخام بگیرم صدای عجیبی میده موتورش...

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4265
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6669 بار
سپاس‌های دریافتی: 12004 بار
تماس:

Re: شمع و وایر

پست توسط Mohammad 1985 » دو شنبه 10 خرداد 1395, 1:35 am

کاتالیز شما از سال 85 تعویض نشده ؟!
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 4 خرداد 1395, 10:05 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: شمع و وایر

پست توسط Ali sodagar » دو شنبه 10 خرداد 1395, 12:12 pm

خیر تعویض نشده...

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4265
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6669 بار
سپاس‌های دریافتی: 12004 بار
تماس:

Re: شمع و وایر

پست توسط Mohammad 1985 » سه شنبه 11 خرداد 1395, 11:30 am

چند کیلومتر کار کرده ماشین ؟
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 4 خرداد 1395, 10:05 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: شمع و وایر

پست توسط Ali sodagar » سه شنبه 11 خرداد 1395, 11:33 am

دویستو هفتاد تا...

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4265
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6669 بار
سپاس‌های دریافتی: 12004 بار
تماس:

Re: شمع و وایر

پست توسط Mohammad 1985 » سه شنبه 11 خرداد 1395, 12:32 pm

اون قطعه حداکثر باید در 80 تا 90 هزار کیلومتر عوض بشه ! مشخصه که گرفته و باعث افزایش مصرف سوخت ، افت توان موتور، آلودگی و ... شده
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 4 خرداد 1395, 10:05 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: شمع و وایر

پست توسط Ali sodagar » چهار شنبه 12 خرداد 1395, 11:35 pm

اگر کامل خالی کنمش مصرف بالا میره؟؟
اگر بالا میره تا چه حد؟؟

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج شنبه 13 خرداد 1395, 11:23 am
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: شمع و وایر

پست توسط shasosa » پنج شنبه 13 خرداد 1395, 11:43 am

ضمن سلام
اساتید محترم اگر در مورد رنگ بندی شمعهای بوش اطلاعی دارن توضیح بدن که ملاک رنگ بندی چیه؟الویت نصب با کدوم رنگه.
ممنون.
شمع فابریک ماشین پراید انژکتوری نور با کد +FR8DC8 هست
بهترین جایگزین معادل در خانواده بوش یا مارک معتبر دیگه کدوم شمعه؟
قبلا چندین شمع رو ماشین بوده که شمع دور مشکی بوش با کد +FR7DC سوپلاس بنظرم بهترین بازده رو داشته.
البته اینو عرض کنم که شمع سوزنی دوبل پلاتینیوم بوش دور ابی که کدش الان تو ذهنم نیست گذاشتم رو ماشین اما برخلاف اون تعاریف نه شتاب انچنانی حس کردم ونه مصرف سوخت پایین یعنی ماشین تو حالت سکون به حرکت کم جون بود وانگار خفه بود یعنی باید بیشتر پدال رو فشار میدام... بهمین خاطر شمعهای قبلی رو گذاشتم (شمعی با حدود 80هزار کارکرد و چهار سال طول عمر)رو ماشین با کوچکترین اشاره به پدال عکس العمل خوبی رو ماشین حس کردم قدرت بیشتر و یه حس خوب
یه دوماهی هست ماشینم مشکل داره..این تاپیک رو اتفاقی دیدم و تا جایی که مطالعه کردم استاتید با تجربه ائی هستند که قطعا میتونن منو یاری کنن.
البته چون نخواستم زیاد بنویسم در پستهای بعد بیشتر توضیح میدم
سپاس از همگی

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4265
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6669 بار
سپاس‌های دریافتی: 12004 بار
تماس:

Re: شمع و وایر

پست توسط Mohammad 1985 » پنج شنبه 13 خرداد 1395, 1:26 pm

بالا نمیره بهتر کاتالیزر بندازی اگر هم نندازی خود اگزور سازی برات عوض میکنه منبع میزاره
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

New Member
پست: 8
تاریخ عضویت: سه شنبه 4 خرداد 1395, 10:05 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار

Re: شمع و وایر

پست توسط Ali sodagar » پنج شنبه 13 خرداد 1395, 2:06 pm

بعضی از دوستان میگن بالا میره!!
یکی از دوستان 405 داشت که کاتالیزور شو خالی کرده بود بجاش شتابش زیاد شده بود ولی یه خورده صدای موتور بیشتر شده بود!!
راستی منظور از منبع که گفتید اگزوز سازی میزاره... چ نوع منبعی میزاره؟؟
یک سوال دیگه هم دارم... ماشین رو وقتی استارت میزنم با 3 الی 4 بار که بزنم روشن میشه ( استارت و باطری پارسال نو کردم) میخواستم ببینم مشکلش از چی میتونه باشه؟؟

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”