اشکال در رادیاتور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 خرداد 1395, 7:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

اشکال در رادیاتور

پست توسط Nasser4316 » پنج شنبه 27 خرداد 1395, 8:30 pm

با سلام.
بنده 2 سال پیش یه پراید صبا مدل 88 خریدم.همون اولها یه بار موتورش بشدت
داغ کرد.از اون موقع،رادیاتورش همیشه ایراد داره.هربار که ضدیخ میریزم داخل رادیاتور و قمقمه؛بعد از یه مدت کارکرد(معمولا بعد از طی مسافت طولانی)،
هرچی آب داخل رادیاتوره جمع میکنه تو قمقمه و دیگه دوباره به رادیاتور برنمیگردونه
چند بار هم درب رادیاتور و قمقمه رو عوض کردم.تازگیها هم ترموستات و واشر
سرسیلندر عوض کردم.متاسفانه تابحال نتیجه نگرفتم.البته اولها بعد از تعویض
درب رادیاتور تا حدودی افاقه میکرد؛ولی تازگیها نتیجه بخش نیست.ممنون میشم
اگه راهنمایی کنید.

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط ASHKAN95 » جمعه 28 خرداد 1395, 3:20 am

مشکل شما میتونه از فشنگی اب باشه. فشنگی که پشت موتور قرار داره. چون ماشین شما جوش میاره که اب جمع میشه در قمقمه. احتمال زیاد فشنگی خرابه و اطلاعات غلطی به ecu میده. مثلا اگر قراره روی 90 درجه فن روشن بشه در 100 درحه روشن میشه. حتما تعویض کنید این قطعه رو. واتر پمپتونم چک کنید. به این صورت که وقتی ماشین سرده در رادیات رو باز کنید.ماشین رو روشن کنید بعد از 2 3 دقیقه دور موتور رو بالا ببرید. با بالا رفتن دور موتور باید اب داخل رادیات جریان پیدا کنه...

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 خرداد 1395, 7:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط Nasser4316 » جمعه 28 خرداد 1395, 10:37 am

با سپاس از راهنماییتون؛در تکمیل توضیحاتم باید بگم که آمپر ماشینم همیشه فقط یه خط بالا میرفت و بعدش فن شروع به کار میکرد و یه خرده پایین می اومد و ... .ولی الآن که مثلا یه 20 دقیقه ای میرم(معمولا تو سربالایی) بعد که متوقف میکنم در حالت درجا فنش یکسره کار میکنه مثلا بیشتر از 10 دقیقه و آمپر هم معمولا تا خط وسط میرسه.بعد که میبینم فن خاموش نمیشه مجبور میشم ماشینو خاموش کنم.(تو هوای گرم بیشتر محسوسه)

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط ASHKAN95 » یک شنبه 30 خرداد 1395, 2:47 am

Nasser4316 نوشته شده:با سپاس از راهنماییتون؛در تکمیل توضیحاتم باید بگم که آمپر ماشینم همیشه فقط یه خط بالا میرفت و بعدش فن شروع به کار میکرد و یه خرده پایین می اومد و ... .ولی الآن که مثلا یه 20 دقیقه ای میرم(معمولا تو سربالایی) بعد که متوقف میکنم در حالت درجا فنش یکسره کار میکنه مثلا بیشتر از 10 دقیقه و آمپر هم معمولا تا خط وسط میرسه.بعد که میبینم فن خاموش نمیشه مجبور میشم ماشینو خاموش کنم.(تو هوای گرم بیشتر محسوسه)


احتمال زیاد مشکل از همون فشنگی اب هست. البته مقاومت فن رو هم عوض کنید بد نیست. شما کلا دوتا فشنگی اب ماشین رو با مقاوت فنش رو عوض کن. کلا فکر نکنم قیمت این 3 قطعه بیست هزار تومن هم بشه. اجرت تعویض هم همون حدود 20 تومن. اب رادیاتور رو هم عوض کنید 50 50 اب و ضد یخ استفاده کنید. خود مایع خنک کننده تاثیر بسزایی داره.

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 خرداد 1395, 7:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط Nasser4316 » دو شنبه 31 خرداد 1395, 10:07 pm

فشنگی آب و فن رو عوض کردم.متاسفانه افاقه ای نکرد.تنها نتیجه ای که عایدم شد این بود که بعد از یه 10 دقیقه کار کردن فن،فن بزرگ رو توسط روشن کردن کولر راه انداختم که بعد از چند لحظه ای تاثیرگذار شد و فن خاموش شد.نکته جالب اینجاس که با وجود پایین اومدن آمپر (کمتر از خط اول) باز هم فن کار میکنه.

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط ASHKAN95 » سه شنبه 1 تیر 1395, 2:53 am

Nasser4316 نوشته شده:فشنگی آب و فن رو عوض کردم.متاسفانه افاقه ای نکرد.تنها نتیجه ای که عایدم شد این بود که بعد از یه 10 دقیقه کار کردن فن،فن بزرگ رو توسط روشن کردن کولر راه انداختم که بعد از چند لحظه ای تاثیرگذار شد و فن خاموش شد.نکته جالب اینجاس که با وجود پایین اومدن آمپر (کمتر از خط اول) باز هم فن کار میکنه.


دوست عزیز اینجور که شما میگی اطلاعات غلط به ecu فرستاده میشه و فن الکی کار میفته. یا فشنگی ابه یا خود ecu.

دقت کنید که پراید شما دو تا فشنگی اب داره. یکی که همون جلوی موتور و اون فقط تشریفاتیه به قولی و فقط دمای اب رو روی امپر نشون میده. یه فشنگی اب هم پشت موتوره که اون اطلاعات دمای اب رو به ecu ارسال میکنه و باعث روشن شدن فن میشه. شما باید این فشنگی رو تعویض کنید. رله های فن هم شاید خراب شدن و فنتون یه سره شده که البته احتمالش خیلی کمه. این رله هم سمت راننده زیر چراغ جلو دست بندازید پیدا میکنیدشون.

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 خرداد 1395, 7:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط Nasser4316 » سه شنبه 1 تیر 1395, 11:08 pm

مطمئنید که فشنگی آب پراید 88 صبا پشت موتوره؟چون وقتی بردم مکانیک؛
2 تا فشنگی فن و آب رو که هر2 کنار هم و جلوی موتور بود عوض کرد.
البته من خودم حدس میزنم که برنامه ecu اشکال داشته باشه.چون اون جوری
که مکانیک میگه فن ماشین من زودتر از حد معمول شروع به کار میکنه.
یعنی آمپر وقتی 1 خط یا یه کم بیشتر بالا میره.به همین خاطر،موقعی هم که سرد
شد و خط اول رو پایین اومد دستور درستی واسه خاموش شدن فن نمیده.

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط ASHKAN95 » چهار شنبه 2 تیر 1395, 2:13 am

بله پشت موتوره. اون فشنگی که پشت موتوره اطلاعات رو به ecu ارسال میکنه. پس اون خرابه که ماشین شما زود فن میزنه. مکانیک برای شما فشنگی امپر اب با فشنگی مقاومت فن رو تعویض کرده. فردا اگه شد عکس میگیرم ازش ارسال میکنم

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط ASHKAN95 » جمعه 4 تیر 1395, 11:52 am

این فشنگی رو باید تعویض کنید. همونطور که میبینید زیر ورودی هوای موتور قرار گرفته و پشت موتوره.

تصویر

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: سه شنبه 12 فروردین 1393, 2:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط dashtban » یک شنبه 30 آبان 1395, 1:58 pm

سلام محل قرارگیری فشنگی فن پراید 84 کجاست؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7624 بار

Re: اشکال در رادیاتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 6 آذر 1395, 9:56 pm

dashtban نوشته شده:سلام
محل قرارگیری فشنگی فن پراید 84 کجاست؟


سلام و خوش آمد به شما
منظورتون سنسور حرارتِ موتور هست که کامپیوتر از طریق اون میفهمه حرارت موتور چقدره ؟
اگه بله , فکر کنم همه ی پرایدها مثل هم هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
اگر ماشینتون مثل این عکس نیست , روی بدنه ی موتور در قسمت بالا نزدیک سرسیلندر دنبالش بگردین
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”