در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 خرداد 1395 18:59

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

اشکال در رادیاتور

توسط Nasser4316 » پنج شنبه 27 خرداد 1395 19:30

با سلام.
بنده 2 سال پیش یه پراید صبا مدل 88 خریدم.همون اولها یه بار موتورش بشدت
داغ کرد.از اون موقع،رادیاتورش همیشه ایراد داره.هربار که ضدیخ میریزم داخل رادیاتور و قمقمه؛بعد از یه مدت کارکرد(معمولا بعد از طی مسافت طولانی)،
هرچی آب داخل رادیاتوره جمع میکنه تو قمقمه و دیگه دوباره به رادیاتور برنمیگردونه
چند بار هم درب رادیاتور و قمقمه رو عوض کردم.تازگیها هم ترموستات و واشر
سرسیلندر عوض کردم.متاسفانه تابحال نتیجه نگرفتم.البته اولها بعد از تعویض
درب رادیاتور تا حدودی افاقه میکرد؛ولی تازگیها نتیجه بخش نیست.ممنون میشم
اگه راهنمایی کنید.

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1154

تشکر کرده: 76 مرتبه
تشکر شده: 54 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 اسفند 1388 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 7252 مرتبه در 1004 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط ASHKAN95 » جمعه 28 خرداد 1395 02:20

مشکل شما میتونه از فشنگی اب باشه. فشنگی که پشت موتور قرار داره. چون ماشین شما جوش میاره که اب جمع میشه در قمقمه. احتمال زیاد فشنگی خرابه و اطلاعات غلطی به ecu  میده. مثلا اگر قراره روی 90 درجه فن روشن بشه در 100 درحه روشن میشه. حتما تعویض کنید این قطعه رو. واتر پمپتونم چک کنید. به این صورت که وقتی ماشین سرده در رادیات رو باز کنید.ماشین رو روشن کنید بعد از 2 3 دقیقه دور موتور رو بالا ببرید. با بالا رفتن دور موتور باید اب داخل رادیات جریان پیدا کنه...

Nasser4316 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 خرداد 1395 18:59

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط Nasser4316 » جمعه 28 خرداد 1395 09:37

با سپاس از راهنماییتون؛در تکمیل توضیحاتم باید بگم که آمپر ماشینم همیشه فقط یه خط بالا میرفت و بعدش فن شروع به کار میکرد و یه خرده پایین می اومد و ... .ولی الآن که مثلا یه 20 دقیقه ای میرم(معمولا تو سربالایی) بعد که متوقف میکنم در حالت درجا فنش یکسره کار میکنه مثلا بیشتر از 10 دقیقه و آمپر هم معمولا تا خط وسط میرسه.بعد که میبینم فن خاموش نمیشه مجبور میشم ماشینو خاموش کنم.(تو هوای گرم بیشتر محسوسه)

ASHKAN95 از این پست سپاسگزاري کرده است

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1154

تشکر کرده: 76 مرتبه
تشکر شده: 54 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 اسفند 1388 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 7252 مرتبه در 1004 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط ASHKAN95 » يکشنبه 30 خرداد 1395 01:47

Nasser4316 نوشته است:با سپاس از راهنماییتون؛در تکمیل توضیحاتم باید بگم که آمپر ماشینم همیشه فقط یه خط بالا میرفت و بعدش فن شروع به کار میکرد و یه خرده پایین می اومد و ... .ولی الآن که مثلا یه 20 دقیقه ای میرم(معمولا تو سربالایی) بعد که متوقف میکنم در حالت درجا فنش یکسره کار میکنه مثلا بیشتر از 10 دقیقه و آمپر هم معمولا تا خط وسط میرسه.بعد که میبینم فن خاموش نمیشه مجبور میشم ماشینو خاموش کنم.(تو هوای گرم بیشتر محسوسه)


احتمال زیاد مشکل از همون فشنگی اب هست. البته مقاومت فن رو هم عوض کنید بد نیست. شما کلا دوتا فشنگی اب ماشین رو با مقاوت فنش رو عوض کن. کلا فکر نکنم قیمت این 3 قطعه بیست هزار تومن هم بشه. اجرت تعویض هم همون حدود 20 تومن.  اب رادیاتور رو هم عوض کنید 50 50 اب و ضد یخ استفاده کنید. خود مایع خنک کننده تاثیر بسزایی داره.

Nasser4316 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 خرداد 1395 18:59

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط Nasser4316 » دوشنبه 31 خرداد 1395 21:07

فشنگی آب و فن رو عوض کردم.متاسفانه افاقه ای نکرد.تنها نتیجه ای که عایدم شد این بود که بعد از یه 10 دقیقه کار کردن فن،فن بزرگ رو توسط روشن کردن کولر راه انداختم که بعد از چند لحظه ای تاثیرگذار شد و فن خاموش شد.نکته جالب اینجاس که با وجود پایین اومدن آمپر (کمتر از خط اول) باز هم فن کار میکنه.

ASHKAN95 از این پست سپاسگزاري کرده است

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1154

تشکر کرده: 76 مرتبه
تشکر شده: 54 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 اسفند 1388 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 7252 مرتبه در 1004 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط ASHKAN95 » سه شنبه 1 تیر 1395 01:53

Nasser4316 نوشته است:فشنگی آب و فن رو عوض کردم.متاسفانه افاقه ای نکرد.تنها نتیجه ای که عایدم شد این بود که بعد از یه 10 دقیقه کار کردن فن،فن بزرگ رو توسط روشن کردن کولر راه انداختم که بعد از چند لحظه ای تاثیرگذار شد و فن خاموش شد.نکته جالب اینجاس که با وجود پایین اومدن آمپر (کمتر از خط اول) باز هم فن کار میکنه.


دوست عزیز اینجور که شما میگی اطلاعات غلط به ecu فرستاده میشه و فن الکی کار میفته. یا فشنگی ابه یا خود ecu.

دقت کنید که پراید شما دو تا فشنگی اب داره. یکی که همون جلوی موتور و اون فقط تشریفاتیه به قولی و فقط دمای اب رو روی امپر نشون میده. یه فشنگی اب هم پشت موتوره که اون اطلاعات دمای اب رو به ecu ارسال میکنه و باعث روشن شدن فن میشه. شما باید این فشنگی رو تعویض کنید. رله های فن هم شاید خراب شدن و فنتون یه سره شده که البته احتمالش خیلی کمه. این رله هم سمت راننده زیر چراغ جلو دست بندازید پیدا میکنیدشون.

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 خرداد 1395 18:59

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط Nasser4316 » سه شنبه 1 تیر 1395 22:08

مطمئنید که فشنگی آب پراید 88 صبا پشت موتوره؟چون وقتی بردم مکانیک؛
2 تا فشنگی فن و آب رو که هر2 کنار هم و جلوی موتور بود عوض کرد.
البته من خودم حدس میزنم که برنامه ecu اشکال داشته باشه.چون اون جوری
که مکانیک میگه فن ماشین من زودتر از حد معمول شروع به کار میکنه.
یعنی آمپر وقتی 1 خط یا یه کم بیشتر بالا میره.به همین خاطر،موقعی هم که سرد
شد و خط اول رو پایین اومد دستور درستی واسه خاموش شدن فن نمیده.

ASHKAN95 از این پست سپاسگزاري کرده است

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1154

تشکر کرده: 76 مرتبه
تشکر شده: 54 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 اسفند 1388 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 7252 مرتبه در 1004 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط ASHKAN95 » چهارشنبه 2 تیر 1395 01:13

بله پشت موتوره. اون فشنگی که پشت موتوره اطلاعات رو به ecu ارسال میکنه. پس اون خرابه که ماشین شما زود فن میزنه. مکانیک برای شما فشنگی امپر اب با فشنگی مقاومت فن رو تعویض کرده. فردا اگه شد عکس میگیرم ازش ارسال میکنم

Nasser4316 از این پست سپاسگزاري کرده است

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1154

تشکر کرده: 76 مرتبه
تشکر شده: 54 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 اسفند 1388 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 7252 مرتبه در 1004 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط ASHKAN95 » جمعه 4 تیر 1395 10:52

این فشنگی رو باید تعویض کنید. همونطور که میبینید زیر ورودی هوای موتور قرار گرفته و پشت موتوره.


Nasser4316 از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 12 فروردین 1393 13:59

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط dashtban » يکشنبه 30 آبان 1395 13:58

سلام محل قرارگیری فشنگی فن پراید 84 کجاست؟

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3018

تشکر کرده: 2374 مرتبه
تشکر شده: 4114 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: اشکال در رادیاتور

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 6 آذر 1395 21:56

dashtban نوشته است:سلام
محل قرارگیری فشنگی فن پراید 84 کجاست؟


سلام و خوش آمد به شما
منظورتون سنسور حرارتِ موتور هست که کامپیوتر از طریق اون میفهمه حرارت موتور چقدره ؟
اگه بله , فکر کنم همه ی پرایدها مثل هم هست
http://s5.picofile.com/file/8126121200/DSC00091.jpg
اگر ماشینتون مثل این عکس نیست , روی بدنه ی موتور در قسمت بالا نزدیک سرسیلندر دنبالش بگردین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

ASHKAN95 از این پست سپاسگزاري کرده است


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان