صدا دادن فرمان

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: چهار شنبه 9 تیر 1395, 8:19 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

صدا دادن فرمان

پست توسط saieds2 » چهار شنبه 9 تیر 1395, 8:31 pm

سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 20 تیر 1395, 8:06 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط samyfile » یک شنبه 20 تیر 1395, 8:19 pm

saieds2 نوشته شده:سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون


سلام عزیز
شما از جلوبندی سازت که گفته مشکلی نداره مطمئنی بهتره یکی دو جای دیگه هم نشون بدی .
یه چیزایی هم هست که خودت میتونی چک کنی . اول ببین گردگیرای پلوس سالمتند مخصوصا گردگیرای پلوسهای سر چرخ چون اگه پاره شده باشه و گریسای توش تخلیه شده باشه ممکنه کله پلوسا خشک و خراب شده باشند که روی صدای تق تق فرمون خیلی تاثیر دارن . بعد اینکه گردگیرای کمک فترای جلو را چک کن اگه چرب شده باشند کمکها خراب شدن . البته اگه یجا یه چال سرویس پیدا کنی و خودت چک کنی بهتره .

فعلا اینا را دقیقا چک کن یعد برو سراغ تعویض جعبه فرمون

ارادت .
درویش

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 20 تیر 1395, 8:06 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: صدا دادن فرمان

پست توسط samyfile » یک شنبه 20 تیر 1395, 8:22 pm

saieds2 نوشته شده:سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون


سلام عزیز
شما از جلوبندی سازت که گفته مشکلی نداره مطمئنی بهتره یکی دو جای دیگه هم نشون بدی .
یه چیزایی هم هست که خودت میتونی چک کنی . اول ببین گردگیرای پلوس سالمتند مخصوصا گردگیرای پلوسهای سر چرخ چون اگه پاره شده باشه و گریسای توش تخلیه شده باشه ممکنه کله پلوسا خشک و خراب شده باشند که روی صدای تق تق فرمون خیلی تاثیر دارن . بعد اینکه گردگیرای کمک فترای جلو را چک کن اگه چرب شده باشند کمکها خراب شدن . البته اگه یجا یه چال سرویس پیدا کنی و خودت چک کنی بهتره .

فعلا اینا را دقیقا چک کن یعد برو سراغ تعویض جعبه فرمون

ارادت .
درویش

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3501
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7776 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 21 تیر 1395, 7:01 am

saieds2 نوشته شده:سلام من (پژو پارس سال) مدل 92 دارم که از اولش یه مشکلی داشت که فرمون تا آخر میپیچونی مخصوصا و خیلی بیشتر توی تمام فرمان در حرکت و روی دست انداز ها صدای تلق تلق میاد مثلا دور میدان که دور میزنم و توی چاله چوله این صدا خیلی میاد بردمش جلوبندی کلا همه رو چک کرد گفت مشکلی نداره بردمش هیدرلیک ساز گفت مشکل جعبه فرمانه و بلبرینگ و این چیزها هزینه میشه 180 تومن
متاسفانه من هیچی از فنی ماشین سر درنمیارم خواهشن کمک کنید سرم کلاه نره و واقعا مشکلم اساسی حل بشه البته تو اینترنت جستجو کردم هر کس یه نظر میده ادم گیج میشه منم سر در نمیارم یکی گفته جعبه فرمان با مدل ماندو عوض بشه یکی گفته چهار شاخ یکی میگه بوش تفلون من از اینا سر در نمیارم بهترین و اصولی ترین کار چیه که انجام بدم.
لطفا راهنمایی کنید .
ممنون

سلام
صدای تلق تلق از کمکها روی دست اندازها , بیشتر از طبقهای سر بالای کمک هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

این طبقها به مرور زمان کوبیده و نازک میشه و سر بالای کمک لق میشه و روی دست اندازها صدا میده
گاهی با یک یا یک و نیم دور سفت کردنِ پیچ سر بالای کمک درست میشه
البته دو طرف باید به یک اندازه سفت بشه وگرنه سر ماشین کج میشه یک طرف پائینتر میشه)
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
گاهی لقی زیادی و چاره ای جز لاستیک طبق سر کمک نیست
البته در تاپیک صرفه جوئی توضیح داده ام که با ورقه های تیوبِ کهنه میشه ضخامتش رو افرایش داد و لقی رو درست کرد و عمرش هم چند برابر میشه چون لاستیکِ به کار رفته در تیوب بسبار باکیفیت هست در حالیکه لاستیکی که ازش لاستیکهای جلوبندی و کمک رو میسازند بنجل هست(ایرانی , هندی , چینی)
تاپیک صرفه جوئی
topic-t107118-480.html
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”