در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 شهریور 1395 07:10

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط mehdirasooli » شنبه 6 شهریور 1395 07:29

سلام خدمت دوستان چندي پيش به علت ترك داشتن پوسته گيربكس مجبور به باز كردن گيربس و اوراق كردنش شديم كه خوب به مراتب وقتي باز ميشه و بعد از شش سال كاركرد يه سري قطعات فرسوده بايد تعويض بشه كه براي ما پوسته كلاج به اضافه تمامي كاسه نمدها به اضافه ماهكها و بلبرينگها كه همگي از نوع شركتي خريداري شد و سعي شد بهترين جنس موجود باشه تا اينجاي كار مشكلي نداشتيم تا اينكه كل گيربكس جمع شد و ديسك و صفحه كه نو بود دايكن ژاپن شستشو داده شد و بسته شد ماشين لرزش داشت گفتيم شايد براي ديسك و صفحه هست كه چرب شده آخه واسكازين كامل صفحه كلاج رو شسته بود و خيسش كرده بود هيچي مجبور شديم ديسك و صفحه رو دوباره باز كنيم و با آكبند همون دايكن عوض كنيم جلوبنديرو هم كامل ريختيم پايين و تعويض شد سيبك طبق لول فنر كله سر كمك ها لاستيكهاي تعادل و هر چي كه بايد تعويض ميشد لاستيك 4 حلقه نو با دو مدل بالانس درجا و معمولي
حالا با اين تفاسير ماشين در دنده يك و دو و اوايل سه كمي لرزش داره انگار از روي اين رنگهاي كنار جاده رد ميشي خيلي خفيف طوري كه برخي اوقات داشبورد ميلرزه لرزش و ارتعاش پيدا كرده فقط در سرعت پايين و هنگامي كه ماشين تو دنده هست و سرعتش زير 60 هست خلاص هم ميكني اين لرزش بيشتر مشهود ميشه در حالت استب ميخواي حركت كني هيچ مشكلي نداره شتاب عاليه سرعت و دور گرفتنش عاليه فقط در دور پايين اين ارتعاش هست برا چيه دوستان بردم دوسه جا نشون دادم گفتن گيربكس مشكلي نداره چون در حالت خلاصم اين ارتعاشو داري من خودم شكم به پلوسها هست مخصوصا كوتاه ولي هيچكدوم نه رو جك نه دور زدن صدايي نداره در ضمن اين مورد وقتي ماشين گرمتر ميشه بيشتر مشهوده فلاويل و ديسك و صفحرو قبل بستن چكاپ كرديم توسط تراشكار تابي نداشت و اوكي بود به نظرتون چيكار كنم چيرو ديگه عوض كنم

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1153

تشکر کرده: 64 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 27 اسفند 1388 13:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 7252 مرتبه در 1004 پست

Re: ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط ASHKAN95 » شنبه 6 شهریور 1395 16:27

سلام دوست عزیز.

دسته موتور روی گیربکس رو هم عوض کردید؟ برای پراید معمولا اون دسته موتور خراب میشه و باعث لرزش ماشین میشه.

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 شهریور 1395 07:10

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط mehdirasooli » يکشنبه 7 شهریور 1395 07:04

هر سه دسته موتور عوض شد هم بالا هم دوتاپايين

الان جديدا از رو سرعت گير كه ميرم ماشين بالا پايين ميشه يه تقي ميزنه ولي تو دور زدن درجا كه برا تست پلوسه صدايي ندارم احتمال ميدم سه شاخه پلوس باشه

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 شهریور 1395 07:10

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط mehdirasooli » يکشنبه 25 مهر 1395 10:22

تقه رو سرعت گير برا كمكهام بود كه تعويض كردم درست شد ولي اون ارتعاش از بعد از تعويض پوسته كلاج هنوز هست موندم چيكارش كنم

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2588

تشکر کرده: 1844 مرتبه
تشکر شده: 3386 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » يکشنبه 25 مهر 1395 12:50

mehdirasooli نوشته است:تقه رو سرعت گير برا كمكهام بود كه تعويض كردم درست شد ولي اون ارتعاش از بعد از تعويض پوسته كلاج هنوز هست موندم چيكارش كنم

سلام
1- منظورتون از پوسته کلاچ چیه ؟
2- در چه سرعتی میلرزه ؟ در چه دور موتوری میلرزه ؟
3- چی میلرزه ؟ فرمان یا تمام ماشین ؟
4- وقتی داره میلرزه اگر کلاچ رو فشار بدین لرزش یهو قطع میشه ؟ با خلاص کردن و برداشتن پا از روی کلاچ چی ؟ با خاموش کردنِ موتور و دنده خلاص چی ؟
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 شهریور 1395 07:10

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط mehdirasooli » يکشنبه 25 مهر 1395 18:30

تقه مال کمک بود
پوسته کلاچ همونی که دسته موتورا بهش وصله نیم پوسته گیربکس که میاد رو دیسک و صفحه سوار میشه
در سرعت زیر 50 بالاتر اصلا لرزش ندارم
در این سرعت حتی خاموش خلاص هم ارتعاش هست مثل بلبرینگی که گیر داده یا یه چیزی بره تو لاستیک لرزش بیشتر سمت راننده حس میشه و داشبورد و فروان مشخصه اونم زیر دستا ارتعاش هست دنده یک دو اول سه از سرعت 50 رد میشه یا دور موتور بالا میره لرزشی نیست کلاج بگیری نگیری هیچ فرقی نداره
موارد تعویضی تمام ماهکها بلبرینگها کاسه نمدها پلوس کامل دوطرف جلوبندی کمک لاستیک همگی به خاطر این ارتعاش تعویض شدن شیم بندی گیربکس دوبار انجام گرفت ودنده دیشلی همراه میلش عوض شد هیچ تغییری نکرد
دنده ها راحت میرن دیسک و صفحه تعویض شد سرعت خوبه شتاب خوبه

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 شهریور 1395 07:10

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط mehdirasooli » يکشنبه 25 مهر 1395 18:32

به علت ترک پوسته وروغن ریزی این مورد تعویض شد
از وقتی تعویض شد این ارتعاش اومدhttp://www.google.com/search?q=%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%87+%DA%A9%D9%84%D8%A7%DA%86+%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF&safe=off&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRxbHgy9_PAhXGtBQKHQcjCAMQ_AUIBigB#mhpiv=1

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2588

تشکر کرده: 1844 مرتبه
تشکر شده: 3386 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 26 مهر 1395 03:26

mehdirasooli نوشته است:تقه مال کمک بود
پوسته کلاچ همونی که دسته موتورا بهش وصله نیم پوسته گیربکس که میاد رو دیسک و صفحه سوار میشه
در سرعت زیر 50 بالاتر اصلا لرزش ندارم
در این سرعت حتی خاموش خلاص هم ارتعاش هست مثل بلبرینگی که گیر داده یا یه چیزی بره تو لاستیک لرزش بیشتر سمت راننده حس میشه و داشبورد و فروان مشخصه اونم زیر دستا ارتعاش هست دنده یک دو اول سه از سرعت 50 رد میشه یا دور موتور بالا میره لرزشی نیست کلاج بگیری نگیری هیچ فرقی نداره
موارد تعویضی تمام ماهکها بلبرینگها کاسه نمدها پلوس کامل دوطرف جلوبندی کمک لاستیک همگی به خاطر این ارتعاش تعویض شدن شیم بندی گیربکس دوبار انجام گرفت ودنده دیشلی همراه میلش عوض شد هیچ تغییری نکرد
دنده ها راحت میرن دیسک و صفحه تعویض شد سرعت خوبه شتاب خوبه

سلام
اگر با کلاچ و بی کلاچ و توی دنده و خلاص و حتی موتور خاموش هم میلرزه پس بهتره اول بالانس چرخها و خصوصا چرخهای جلو رو چک کنین
دو چرخ جلو رو بزنین روی جک , ترمز دستی کشیده و آجر پشت و جلوی چرخهای عقب
با فرمانِ کاملاً مستقیم و دنده پنج , سرعت رو آروم آروم ببرین بالا
اگر لرزش تولید شد پس چرخها بالانس نیست
بهتره روی ماشین چرخها رو بالانس کنین و اگر هم بازشون میکنند , بعدش حتما روی جک هم تست کنین چون خیلی از دستگاههای بالانس خودش بالانس میخواد !!!
باید از 10 km تا 140km اصلا لرزش نداشته باشه چه توی دنده , چه خلاص و چه موتور خاموش
مبادا موقع این تست فرمان رو بچرخونین وگرنه پلوسها صدمه میبینه
با سرعت بالاتر از 140 تست نکنین چون امکان کنده شدن پوسته ی تایر خیلی زباده که خطرناک هست
در سرعت 140 هم فقط 3 ثانیه تست کنین
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 شهریور 1395 07:10

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط mehdirasooli » دوشنبه 26 مهر 1395 08:04

ممنون دوست عزيز ولي اينكارو كردم با چند مدل رينگ لاستيك بازم تو اين دور موتور و سرعت لرزش رو دارم هيچ تغييري نكرد حتي يك درصد كه بگم مشكل رو پيدا كردم حتي توپي چرخ باز شد برا تست بلبرينگ چرخ اونم اوكي بود اين مورد به علت روغن ريزي گيربكس كه احتمال ميرفت برا كاسه نمد باشه باز شد و قطعاتي همچون ماهك ها و بلبرينگها كه مورد داشتن همگي تعويض شد و گيربكس بسته شد كه روز جمعه بود دوباره روغن ريزي شروع شد طوري كه ديسك و صفحه چرب شد شنبه برديم دوباره باز كردن پوسته كلاج نو شركتي مگا موتور گرفتيم داديم بستن شيم بندي هم شد ديسك و صفحه شسته شد بسته شد كه ازون موقع اين لرزش افتاد به جون ماشين اولين اقدام اين بود كه شايد ديسك و صفحه چرب بوده ازونه مجدد باز كرديم تعويض شد با نو مدل دايكن اين لرزش بازم بود گفتن جلوبنديه همرو تعويض كرديم نشد گفتن پلوسه يك جفت پلوس كامل بهترين مدل بازار گرفتيم تعويض شد نشد كمك هاي جلو تعويض شد بازم نشد لنتها تعويض شد بازم نشد پيش هركي هم ميبري تست ميكنه ميگه از چرخ هست ده بار ميزون و بالاس شد حتي با زاپاس خودمون و همكارا انداختيم بازم همونه نه بيشتر شد نه كمتر كه بگيم ازين مورد بود اين مورد دقيقا از روزي كه پوسته كلاج عوض شد به جون ماشين افتاد وقتي دستت رو فرمونه انگار موقع چرخيدن يه چيزي گير داره كه خوب نه دنده تكون ميخوره نه موتور و گيربكس و نه چيزاي ديگه تمامي دسته موتورها هم تعويض شد
بالاي ده بار اين تست رو مكانيكهاي محترم كردن كه خرك بزار درجا دنده هاي مختلف بچرخه لرزش نداره
والا ديگه موندم از چيه ميگم برم گيربكس كامل بگيرم باز ميگم نكنه 1200 بدم ازون نباشه بمونه رو دستم اين مورد ميتونه يه مورد بزرگ باشه ميتونه خيلي كوچيك و پيش پا افتاده باشه نميدونم والا

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2588

تشکر کرده: 1844 مرتبه
تشکر شده: 3386 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 27 مهر 1395 01:09

mehdirasooli نوشته است:ممنون دوست عزيز ولي اينكارو كردم با چند مدل رينگ لاستيك بازم تو اين دور موتور و سرعت لرزش رو دارم هيچ تغييري نكرد حتي يك درصد كه بگم مشكل رو پيدا كردم حتي توپي چرخ باز شد برا تست بلبرينگ چرخ اونم اوكي بود اين مورد به علت روغن ريزي گيربكس كه احتمال ميرفت برا كاسه نمد باشه باز شد و قطعاتي همچون ماهك ها و بلبرينگها كه مورد داشتن همگي تعويض شد و گيربكس بسته شد كه روز جمعه بود دوباره روغن ريزي شروع شد طوري كه ديسك و صفحه چرب شد شنبه برديم دوباره باز كردن پوسته كلاج نو شركتي مگا موتور گرفتيم داديم بستن شيم بندي هم شد ديسك و صفحه شسته شد بسته شد كه ازون موقع اين لرزش افتاد به جون ماشين اولين اقدام اين بود كه شايد ديسك و صفحه چرب بوده ازونه مجدد باز كرديم تعويض شد با نو مدل دايكن اين لرزش بازم بود گفتن جلوبنديه همرو تعويض كرديم نشد گفتن پلوسه يك جفت پلوس كامل بهترين مدل بازار گرفتيم تعويض شد نشد كمك هاي جلو تعويض شد بازم نشد لنتها تعويض شد بازم نشد پيش هركي هم ميبري تست ميكنه ميگه از چرخ هست ده بار ميزون و بالاس شد حتي با زاپاس خودمون و همكارا انداختيم بازم همونه نه بيشتر شد نه كمتر كه بگيم ازين مورد بود اين مورد دقيقا از روزي كه پوسته كلاج عوض شد به جون ماشين افتاد وقتي دستت رو فرمونه انگار موقع چرخيدن يه چيزي گير داره كه خوب نه دنده تكون ميخوره نه موتور و گيربكس و نه چيزاي ديگه تمامي دسته موتورها هم تعويض شد
بالاي ده بار اين تست رو مكانيكهاي محترم كردن كه خرك بزار درجا دنده هاي مختلف بچرخه لرزش نداره
والا ديگه موندم از چيه ميگم برم گيربكس كامل بگيرم باز ميگم نكنه 1200 بدم ازون نباشه بمونه رو دستم اين مورد ميتونه يه مورد بزرگ باشه ميتونه خيلي كوچيك و پيش پا افتاده باشه نميدونم والا

سلام
شما گفتین با دنده خلاص و موتور خاموش هم لرزش داره
این عیب نمیتونه از گیربکس باشه
طبق روشی که گفتم , روی جک تست کنین اما این دفعه 2 تایر جلو رو باز کنین و بردارین و با سرعتهای مختلف و با دنده 5 و سرعتهای مختلف تست کنین و نتیجه رو خبر بدین
اگر باز لرزش داره , همون موقع پا بذارین روی کلاچ  و تست کنین
با موتور خاموش و دنده خلاص در سرعت 120 هم روی جک و بدون تایر تست کنین
شاید مکانیک در نتیجه گیری و استنتاج از این تستها مشکل داره و تشخیص نمیده لرزش از چیه
  
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

New Member



no avatar
پست ها

8

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 6 شهریور 1395 07:10

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ايراد از چي ميتونه باشه لرزش پرايد

توسط mehdirasooli » سه شنبه 27 مهر 1395 07:57

دوست عزيز جك كه ميزنم به هيچ عنوان چه با چرخ چه بدون چرخ اصلا لرزش وجود نداره حتي ساعت زدم و دنده يك آروم بچرخه اصلا مشكلي نداره صدايي هم نداره كه مثلا بگم برا بلبرينگه چرخارم ديشب انداختم با سرعتهاي مختلف بدون چرخ با سرعتهاي مختلف اصلا لرزش نداره
فقط تو حرك بدون دنده با كگلاج بي كلاج خاموش روشن زير 50 كيلومتر سرعت ارتعاشو دارم طوريه كه انگار تو لاستيك يه چيزي رفته و وقتي يه دور ميزنه با زمين برخورد ميكنه و در ضمن اينم بگم اين مورد وقتي پيش مياد كه ماشين گرم ميشه يعني مثلا صبحا روشن ميكنم تا زماني كه گرم بشه اصلا موردي نداره همين كه گرم ميشه اين موردم شروع ميشه
امروز صبح به صورت نيم كلاج در سرعتهاي مختلف حركت دادم ببينم فلايويل تاب داره ديدم نه اصلا فرقي نداره و اصلا لرزش فلايويل ندارم
ميگم درست زماني كه برا بار دوم پوسته كلاج تعويض شد اين مورد به وجود اومد قبلش با پوسته خودم كه لوازم داخل گيربكس مثل ماهك بلبرينگ و امثالهم كه مصرفي هستن تعويض شد هيچ موردي نداشتم فقط واسكازين ميريخت كه خوب برا ترك پوسته بود حالا موندم توش كه اين مورد مسخره مال چيه
لرزش و ارتعاش دقيقا مثل بلبرينگي كه يكي از ساچمه هاش گير كوچولو داره ديدي تو دست ميچرخوني چطوريه اينم همونطوره


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان