مشكل دور بالا و زياد كار كردن فن بنز

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: دو شنبه 12 مهر 1395, 9:15 pm

مشكل دور بالا و زياد كار كردن فن بنز

پست توسط Pomila » دو شنبه 12 مهر 1395, 9:26 pm

سلام

من خودروي بنز 203C دارم و تقريبا يك دقيقه بعد از روشن كردن ماشين فن اون شروع به كار ميكنه و دور اون حتي تا دور هفتم هم ميرسه و در طول روز هم وضعيت همينه در فواصل قطع ميشه ولي با كوچكترين سر بالايي و يا گاز دادن اين قضيه تكرار ميشه. توي تست هيچ اروري وجود نداره و توي كار كرد هم ماشين جز همين شرايط همه چيد درسته كشش ماشين خوبه و مصرف بنزين و ... هم نرماله. البته متوجه شده أم كه مقداري آب كم ميكنه ولي توي چك إيرادي ديده نشد. آب و روغن هم قاطي نشده. بكبار از تعميركار خواستم ترموستات رو باز كنه و با كمال تعجب مشكل حل شد ولي باز با بستن ترموستات و حتي با تعويض اون هم همه چيد برگشت به جاي اولش. اگر كسي اين مشكل رو ميشناسه يا باهاش روبرو بوده ممنون ميشم راهنمايي كنه.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3409
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3810 بار
سپاس‌های دریافتی: 7624 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 13 مهر 1395, 10:09 am

Pomila نوشته شده:سلام

من خودروي بنز 203C دارم و تقريبا يك دقيقه بعد از روشن كردن ماشين فن اون شروع به كار ميكنه و دور اون حتي تا دور هفتم هم ميرسه و در طول روز هم وضعيت همينه در فواصل قطع ميشه ولي با كوچكترين سر بالايي و يا گاز دادن اين قضيه تكرار ميشه. توي تست هيچ اروري وجود نداره و توي كار كرد هم ماشين جز همين شرايط همه چيد درسته كشش ماشين خوبه و مصرف بنزين و ... هم نرماله. البته متوجه شده أم كه مقداري آب كم ميكنه ولي توي چك إيرادي ديده نشد. آب و روغن هم قاطي نشده. بكبار از تعميركار خواستم ترموستات رو باز كنه و با كمال تعجب مشكل حل شد ولي باز با بستن ترموستات و حتي با تعويض اون هم همه چيد برگشت به جاي اولش. اگر كسي اين مشكل رو ميشناسه يا باهاش روبرو بوده ممنون ميشم راهنمايي كنه.

سلام
با موتور سرد روشن کنید
به محض روشن شدنِ فن , فیش سنسور حرارتِ کولانتِ موتور رو بکشین
اگر فن خاموش شد و یا دورش کند شد پس سنسور مشکل داره و پیام (ولتاژ )خطا میفرسته به کامپیوتر و کامپیوتر هم فکر میکنه موتور بیش از حد داغ شده و پیام میده به رله ی دور تندِ فن . رله هم فن رو روشن میکنه
نکته:
بعضی ماشینها 2 تا سنسور کولانت داره
یکیش تک سیمه هست که وصله به آمپر آب
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

دومی که فیش داره همونی هست که به کامپیوتر وصله
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”