صدای هور هور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه 27 آذر 1394, 9:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

صدای هور هور

پست توسط mohamadmahdi5867 » شنبه 27 آذر 1395, 1:15 pm

با سلام و عرض ادب و احترام.خودروی روا سال من چند وقتیست که در سرعت بالا (دور بالا) صدای هور هور داخل ماشین به گوش میرسه علت خرابی از چیست؟باتشکر فراوان.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3499
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 27 آذر 1395, 2:44 pm

mohamadmahdi5867 نوشته شده:با سلام و عرض ادب و احترام.
خودروی روا سال من چند وقتیست که در سرعت بالا (دور بالا) صدای هور هور داخل ماشین به گوش میرسه علت خرابی از چیست؟
باتشکر فراوان.

سلام
در حرکت ؟ یا ایستاده ؟
اگر در حرکت هست , با کلاچ و خلاص کردن , صدا رفع میشه ؟ با خاموش کردن موتور چی؟
خاموش کردن موتور در سرعت زیاد باید در خیابان پهن و خلوت و فقط برای سه چهار ثانیه باشه و سوئیچ نباید کامل بسته بشه وگرنه فرمان قفل میشه

نمیدونم هور هور یعنی چی دقیقاً ولی اگر در حرکته ممکنه صدای باد باشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه 27 آذر 1394, 9:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: صدای هور هور

پست توسط mohamadmahdi5867 » یک شنبه 28 آذر 1395, 1:40 pm

سلام در حرکت و سرعت با دور بالا صدای هور هور میاید نمیدانم از چرخهاست یا دیفرانسیل.چه در خلاص چه در دنده با دور بالا این صدا هست.

Junior Poster
Junior Poster
پست: 143
تاریخ عضویت: یک شنبه 27 اسفند 1385, 12:22 pm
سپاس‌های ارسالی: 177 بار
سپاس‌های دریافتی: 404 بار

Re: صدای هور هور

پست توسط omidr » یک شنبه 28 آذر 1395, 5:18 pm

mohamadmahdi5867 نوشته شده:سلام در حرکت و سرعت با دور بالا صدای هور هور میاید نمیدانم از چرخهاست یا دیفرانسیل.چه در خلاص چه در دنده با دور بالا این صدا هست.


ممکنه...ممکنه از بلبرینگ چرخها باشه ولی تا یک مکانیک خبره نبینه نمیشه قطعی گفت! چند ساله بلبرینگ عوض نکردید؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3499
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 28 آذر 1395, 6:34 pm

omidr نوشته شده:


ممکنه...ممکنه از بلبرینگ چرخها باشه ولی تا یک مکانیک خبره نبینه نمیشه قطعی گفت! چند ساله بلبرینگ عوض نکردید؟

سلام
تست سلامت بلبرینگها و جلوبندی کار ساده ای هست:
بهترین تست برای مطمئن شدن از سلامت جلوبندی و تایرها و کمکها اینه که در یک جای
ساکت و آرام , با رعایت نکات ایمنی دو چرخ جلو روی جک باشه و با فرمان کاملاً صاف و دنده 5 , سرعت رو آروم آروم ببریم بالا تا حد 140km
اگر چرخها بالانس نباشه و لرزش داشته باشه کاملاً مشخص میشه . به بالانس کامپیوتری نمیشه اطمینان کرد چون خیلیهاشون خودش بالانس و تنظیم و کالیبره شدن لازم داره
مبادا در این تست رو با فرمان پیچیده انجام بدین وگرنه پلوسها صدمه میبینه . فرمان باید صافِ صاف باشه
ترمز دستی هم"باید کشیده شده باشه و چرخهای عقب با 4 آجر مهار شده باشه
جک باید قوی باشه نه گک بازاری
بهتره جک ماشینهای سنگینتر و کره ای یا ژاپنی رو بخرین برای ماشینتون گرچه دست دوم باشه . حتما هم گربسکاری شده باشه تا نرم کار کنه

===================================
درضمن برای تست سلامت بلبرینگ هم کافیه تایر روی جک باشه و بالا پائین تایر رو بگیریم و تکون بدیم اگر بیشتر از 1mm لق نیست پس بلبرینگها سالمه
بعدش با دنده خلاص , با دست آروم چرخ رو بچرخونیم , اگر فقط صدای زبر داره پس یا لنتها چسبیده به دیسک و یا بلبرینگها گیریس میخواد
اگر لقی خیلی زیاده پس به علت سهل انگاری راننده , چرخ مدت زیادی بدون گریس کار کرده و خورده شده و راهی جز تعویض نداره
اما اگر صداش زبره و یا در سرعت بالا صدای هواپیمای هرکولس میده ولی لقی نداره پس فقط گربسکاری میخواد و احتیاج به تعویض بلبرینگ نداره و کلی پول هم صرفه جوئی میشه چون بلبرینگ نمیخرید . اما مکانیک باید باوجدان و وارد باشه تا بلبرینگ رو بدون صدمه زدن بهش گریسکاری کنه
بهتره حداقل 6 ماه یک بار این تست ساده در جائی آرام و روز غیر بارانی انجام بشه تا بلبرینگها به موقع گربسکاری بشه و ممکنه تا 15 سال هم عمر کنه چون عمرش به گریس هست
گریس هم باید درجه یک و مقاوم در برابر حرارت باشه مثل اینها
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه 27 آذر 1394, 9:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: صدای هور هور

پست توسط mohamadmahdi5867 » دو شنبه 29 آذر 1395, 1:15 pm

باسلام و عرض ادب و احترام.ماشین مدل ۹۰ است و ۱۲۰ هزار کیلومتر رفته تا الان بلبرینگ عوض نشده فقط یکبار سیبک عوض کردم.آیا روا سال نیز پلوس دارد یا خیر؟باتشکر.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3499
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 29 آذر 1395, 7:19 pm

mohamadmahdi5867 نوشته شده:باسلام و عرض ادب و احترام.
ماشین مدل ۹۰ است و ۱۲۰ هزار کیلومتر رفته تا الان بلبرینگ عوض نشده فقط یکبار سیبک عوض کردم.
آیا روا سال نیز پلوس دارد یا خیر؟
باتشکر.

سلام
بله , همه ی ماشینهای دفرنسیال جلو پلوس داره
به انگلیسی اسمش cv joint هست . سی وی جوینت
هر طرف دو تا داره . یکی بغل چرخ , یکی بغل گیربگس
داخل پلوس مفصل مانند هست تا چرخ چلو بتونه راحت بالا پائین بشه روی دست اندازها و موقع پیچیدنِ فرمان
پلوس نیرو رو از گیبرکس منتقل میکنه به چرخ تا چرخ بچرخه و ماشین حرکت کنه

عکسش
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
بعضی از ماشینهای دفرنسال عقب هم پلوسی شبیه دفرنسیال جلوها دارند
مثل بی ام و شاسی بلند و بنز ساشی بلند و همه ی ماشینهای دفرنسیال عقبِ دیگه که چرخهای عقبیشون جدا از هم هستند

===================================
بلبرینگها رو اول به روشی که نوشتم اول تست کنین تا بدونین تعویض میخواد یا گریسکاری
در تاپیک صرفه جوئی اطلاعات بیشتری برای صرفه جوئی در هزینه های خودرو هست
topic-t107118-588.html
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه 27 آذر 1394, 9:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: صدای هور هور

پست توسط mohamadmahdi5867 » سه شنبه 30 آذر 1395, 2:04 pm

با سلام و عرض ادب و احترام.بزرگوار عزیز ماشین روا و روا سال دیفرانسیل عقب هستند آیا پلوس دارد یا خیر؟کدام قسمت قرار دارد؟باتشکر فراوان

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3499
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 30 آذر 1395, 6:21 pm

mohamadmahdi5867 نوشته شده:با سلام و عرض ادب و احترام.بزرگوار عزیز ماشین روا و روا سال دیفرانسیل عقب هستند آیا پلوس دارد یا خیر؟کدام قسمت قرار دارد؟باتشکر فراوان

سلام
خبر نداشتم ماشین سواری دفرنسیال عقب میسازند
جالبه
پشت ماشین بشینین و اکسل عقب رو نگاه کنین . اگر یک تکه و مثل عکسهای زیر هست پس پلوس نداره
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج شنبه 2 دی 1395, 6:25 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: صدای هور هور

پست توسط masimili » پنج شنبه 2 دی 1395, 6:34 pm

سلام،موردی که بهش اشاره کردید یک ایراد نیست،تقریبا تمام خودروهای دیفرانسیل عقب که دیفرانسیل با فنر های شمس به اتاق متصل هستند این صدارو دارندو مربوط به چهارشاخ گاردان و خود گاردان هستش که بصورت کشویی به گیربکس متصل میشوند،در صورتیکه خودرو های لوکس تر مثل بنز و بی ام و وامثال اینها بدلیل اینکه هر چرخ بصورت مستقل هستند و تنها راه ارتباط چرخهای عقب با دیفرانسیل پلوس سه تیکه هستن و دیفرانسیل نیز ثابت بوده و گاردان کشویی ندارد،دوسر گاردان به گیربکس و دیفرانسیل باپیچ و مهره نصب و از مفصل میانی بنام منجید گاردان تمام این لرزشها و صدایی که شما گفتید رو حذف کرده اند،نمونه بهینه شده مثالی که گفتم روا سال هستش.

Sent from my HUAWEI SCL-U31 using Tapatalk

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه 27 آذر 1394, 9:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: صدای هور هور

پست توسط mohamadmahdi5867 » یک شنبه 3 بهمن 1395, 8:19 am

سلام.خیر دوست عزیز ایراد بود جهت اطلاع عرض میکنم اشکال از بلبرینگ چرخ عقب سمت شاگرد بود که با تعویض آن این صدا به کل برطرف شد.

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”