در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

سنگین شدن فرمان

توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395 12:17

با سلام خدمت اساتید
تقریبا دو هفته پیش بخاطر سوراخ بودن رادیاتو بخاری مجبور به تعویضش شدم و  متاسفانه گیر یک  مکانیک ناوارد افتادم
از اون روز به بعد  فرمان در گردش به چپ بسیار سنگین عمل میکنه طوری که مجبورم با دوست و فشار بسیار زیادی
به چپ برونم ولی برای راست کاملا عادیه...این استاد عزیز بدون باز کردن فرمان و متعلقاتش با پتک و  قلم شاسی آهنی
زیر فرمان رومورد عنایت قرار داده تا بتونه رادیاتوربخاری رو در بیاره و  وقتی متوجه شدم گفتند اصلا مشکلی نداره
و ما همیشه این کار رو میکنیم...بنظر شما چه بلایی سر فرمون اومده و کجاش ایراد داره
آیا خودم میتونم درست کنم؟ با تشکر

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395 13:00

ho3ein2000 نوشته است:با سلام خدمت اساتید

تقریبا دو هفته پیش بخاطر سوراخ بودن رادیاتو بخاری مجبور به تعویضش شدم و  متاسفانه گیر یک  مکانیک ناوارد افتادم
از اون روز به بعد  فرمان در گردش به چپ بسیار سنگین عمل میکنه طوری که مجبورم با دوست و فشار بسیار زیادی
به چپ برونم ولی برای راست کاملا عادیه...این استاد عزیز بدون باز کردن فرمان و متعلقاتش با پتک و  قلم شاسی آهنی
زیر فرمان رو مورد عنایت قرار داده تا بتونه رادیاتور بخاری رو در بیاره و  وقتی متوجه شدم گفتند اصلا مشکلی نداره
و ما همیشه این کار رو میکنیم...بنظر شما چه بلایی سر فرمون اومده و کجاش ایراد داره
آیا خودم میتونم درست کنم؟
با تشکر

سلام
هیدرولیکه یا عادی ؟
باید دو  چرخ جلو رو بزنین روی جک و فرمان رو بگردونین و ببینین علتش از کج شدن یک قطعه هست یا مشکل در جعبه فرمان
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سنگین شدن فرمان

توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395 15:42

سلام استاد عزیز 405 هست
زدم روی ج به راست کاملا روان و عادیه ولی به چپ
حتی رو جک هم مشکله
تا باشه  نظر شما چی باشه

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395 16:19

ho3ein2000 نوشته است:سلام استاد عزیز 405 هست
زدم روی ج به راست کاملا روان و عادیه ولی به چپ
حتی رو جک هم مشکله
تا باشه  نظر شما چی باشه

همه 405 ها هیدرولیکه ؟
رادیاتور بخاری مگر از زیر داشبورد درنمیاد ؟
باید ماشین رو کاملاً ایمن کنین و بخوابید زیر ماشین و یک نفر فرمون رو بگردونه تا ببینید آیا چیزی کج شده یا چیزی میگیره به قطعه ی دیگه ؟
مبادا فقط جک بزنین و برید زیر ماشین . باید با چیزهای محکم از دو طرف بدنه بالا نگه داشته بشه و جک هم کمکشون باشه . نباید جک رو بردارین
درضمن این  مسئولیت خود مکانیکه   اگر قبل از تعمیر سالم بوده
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سنگین شدن فرمان

توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395 16:31

سلام ..من نمیدونم همشون هیدرولیکه یا نه
ولی یرا ما که هیدرولیک هست
راستش همین کار رو انجام دادم ولی هیچ  قطعه مشکوکی نبود
صدا از داخل لوله استوانه ای..شاید همون جعبه فرمون.. بیشتر به گوش میرسه

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395 16:54

ho3ein2000 نوشته است:سلام ..من نمیدونم همشون هیدرولیکه یا نه
ولی یرا ما که هیدرولیک هست
راستش همین کار رو انجام دادم ولی هیچ  قطعه مشکوکی نبود
صدا از داخل لوله استوانه ای..شاید همون جعبه فرمون.. بیشتر به گوش میرسه

سلام
بدونِ دیدنِ مکان چکش کاری شده نمیشه عیب یابی کرد
باید ببینید کدوم قطعه اثر ضربه روش هست و صدمه دیده
ممکنه بازوی جک هیدرولیک کج شده  . همون قطعه ای که انتهاش چپقی داره
http://www.trw.com/sites/default/files/EPHS_2013.jpg
http://www.carservicecity.net/images/powersteering.jpg
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سنگین شدن فرمان

توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395 18:01

ممنون عجب عکس های کاملی... دقیقا بالای قاب فرمان همون قسمت که داخل کابین فرمان با چهار تا پیچ وصل میشه بهش ..اصلا هیچ قطعه ای از فرمان و متعلقاتش خم نشده به جز همون شاسی داخل کابین
بنظرتون میتونه ربطی به ظربه داشته باشه ؟

Major

Major



no avatar
پست ها

670

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 193 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: سنگین شدن فرمان

توسط ramin-am » جمعه 10 دی 1395 18:28

در مورد فرمان پژو باید بگم موقع تعویض رادیاتور بخاری باید میل فرمان تلسکوپی باز بشه
اگه صدای تق تق میاد تلسکوپی و بستهاش چک بشن به احتمال قوی همون ایراد داره چون رادیتور بخار ربطی به بیرون و جلوبندی ماشین نداره
ولی فکر نمیکنم اونقدر از اونجا هم ضربه محکمیلازم باشه که میل فرمان آسیب ببینه
در قسمت بیرون هم زیر لوله های آب بخاری که وارد اتاق میشن اتصالات جعبه فرمان و میل فرمان که همون شیر هیدرولیک هست انقدر دور هست که براشون اتفاقی نافته
اول مطمئن باشید که ماشین لاستیکاش مورد ندارن
سیبک های فرمان و زیر کمک موردی ندارن
و کمک ها مشکلی براشون ایجاد نشده
سیبک چیزی نیست که کم کم نشون بده بلکه یهو میبنی شل شد
ولی با توجه به گفته های شما اول میل فرمان تلسکوپی از داخل زیر غربیلک چک بشه
در ضمن تمامی مدلهای پژو 405 بالاتر از سال 72 فرمان هیدرولیک هستن
به رویاهایت بی اندیش ..........

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سنگین شدن فرمان

توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395 19:22

ممنون مطالب آموزنده ای بود..ولی شدت ضربه بحدی بوده که شاسی حدود دو سانت خم شده
انشالله فردا میرم اول تنظیم باد..دوم هم جلوبندی سازی
:o

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: سنگین شدن فرمان

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395 20:48

ho3ein2000 نوشته است:ممنون مطالب آموزنده ای بود..ولی شدت ضربه بحدی بوده که شاسی حدود دو سانت خم شده
انشالله فردا میرم اول تنظیم باد..دوم هم جلوبندی سازی
:o

اگر بدنه آسیب دیده پس تعمیرش کار صافکار هست
گمان نکنم جلوبند قبولش کنه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: سنگین شدن فرمان

توسط ho3ein2000 » شنبه 11 دی 1395 21:19

با سلام خدما دوستان عزیزم
امروز بر حسب تصادف کارم  با خودرو طول کشید
نزدیک نیم ساعت روندم..در حالت عادی بیشتر از 10 دقیقه نمیشه
کاملا نرم و عادی شده بود فرمان
بعد از سه ساعت  اومدم دوباره  روشن کنم که دیدم بازم سنگین شده
:-( نمیدونم از کجاشه

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 11 دی 1395 23:12

سلام
وقتی روی جک هم مشکل داره پس باید اول صدمه های وارده بر اثر ضربه های چکش درست بشه تا بعد معلوم بشه هیدرولیک هم صدمه دیده یا نه
احتمالاً جک هیدرولیک توی جاش کج شده و بازوهاش نمیتونه راحت حرکت کنه
اگر چپقیهای دو طرف رو جدا کنین دیگه دو تا بازوهایش راحت حرکت میکنه
اما بعدش احتمالاً چپقیها مشکل نصب میشه چون هدرولیک تکون خورده از جاش به دلیل کج کوله شدن بدنه با چکش
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان