سنگین شدن فرمان

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1018
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1091 بار
سپاس‌های دریافتی: 570 بار

سنگین شدن فرمان

پست توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395, 12:17 pm

با سلام خدمت اساتید
تقریبا دو هفته پیش بخاطر سوراخ بودن رادیاتو بخاری مجبور به تعویضش شدم و متاسفانه گیر یک مکانیک ناوارد افتادم
از اون روز به بعد فرمان در گردش به چپ بسیار سنگین عمل میکنه طوری که مجبورم با دوست و فشار بسیار زیادی
به چپ برونم ولی برای راست کاملا عادیه...این استاد عزیز بدون باز کردن فرمان و متعلقاتش با پتک و قلم شاسی آهنی
زیر فرمان رومورد عنایت قرار داده تا بتونه رادیاتوربخاری رو در بیاره و وقتی متوجه شدم گفتند اصلا مشکلی نداره
و ما همیشه این کار رو میکنیم...بنظر شما چه بلایی سر فرمون اومده و کجاش ایراد داره
آیا خودم میتونم درست کنم؟ با تشکر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 6888
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3837 بار
سپاس‌های دریافتی: 7700 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395, 1:00 pm

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام خدمت اساتید

تقریبا دو هفته پیش بخاطر سوراخ بودن رادیاتو بخاری مجبور به تعویضش شدم و متاسفانه گیر یک مکانیک ناوارد افتادم
از اون روز به بعد فرمان در گردش به چپ بسیار سنگین عمل میکنه طوری که مجبورم با دوست و فشار بسیار زیادی
به چپ برونم ولی برای راست کاملا عادیه...این استاد عزیز بدون باز کردن فرمان و متعلقاتش با پتک و قلم شاسی آهنی
زیر فرمان رو مورد عنایت قرار داده تا بتونه رادیاتور بخاری رو در بیاره و وقتی متوجه شدم گفتند اصلا مشکلی نداره
و ما همیشه این کار رو میکنیم...بنظر شما چه بلایی سر فرمون اومده و کجاش ایراد داره
آیا خودم میتونم درست کنم؟
با تشکر

سلام
هیدرولیکه یا عادی ؟
باید دو چرخ جلو رو بزنین روی جک و فرمان رو بگردونین و ببینین علتش از کج شدن یک قطعه هست یا مشکل در جعبه فرمان
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1018
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1091 بار
سپاس‌های دریافتی: 570 بار

Re: سنگین شدن فرمان

پست توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395, 3:42 pm

سلام استاد عزیز 405 هست
زدم روی ج به راست کاملا روان و عادیه ولی به چپ
حتی رو جک هم مشکله
تا باشه نظر شما چی باشه

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 6888
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3837 بار
سپاس‌های دریافتی: 7700 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395, 4:19 pm

ho3ein2000 نوشته شده:سلام استاد عزیز 405 هست
زدم روی ج به راست کاملا روان و عادیه ولی به چپ
حتی رو جک هم مشکله
تا باشه نظر شما چی باشه

همه 405 ها هیدرولیکه ؟
رادیاتور بخاری مگر از زیر داشبورد درنمیاد ؟
باید ماشین رو کاملاً ایمن کنین و بخوابید زیر ماشین و یک نفر فرمون رو بگردونه تا ببینید آیا چیزی کج شده یا چیزی میگیره به قطعه ی دیگه ؟
مبادا فقط جک بزنین و برید زیر ماشین . باید با چیزهای محکم از دو طرف بدنه بالا نگه داشته بشه و جک هم کمکشون باشه . نباید جک رو بردارین
درضمن این مسئولیت خود مکانیکه اگر قبل از تعمیر سالم بوده
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1018
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1091 بار
سپاس‌های دریافتی: 570 بار

Re: سنگین شدن فرمان

پست توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395, 4:31 pm

سلام ..من نمیدونم همشون هیدرولیکه یا نه
ولی یرا ما که هیدرولیک هست
راستش همین کار رو انجام دادم ولی هیچ قطعه مشکوکی نبود
صدا از داخل لوله استوانه ای..شاید همون جعبه فرمون.. بیشتر به گوش میرسه

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 6888
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3837 بار
سپاس‌های دریافتی: 7700 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395, 4:54 pm

ho3ein2000 نوشته شده:سلام ..من نمیدونم همشون هیدرولیکه یا نه
ولی یرا ما که هیدرولیک هست
راستش همین کار رو انجام دادم ولی هیچ قطعه مشکوکی نبود
صدا از داخل لوله استوانه ای..شاید همون جعبه فرمون.. بیشتر به گوش میرسه

سلام
بدونِ دیدنِ مکان چکش کاری شده نمیشه عیب یابی کرد
باید ببینید کدوم قطعه اثر ضربه روش هست و صدمه دیده
ممکنه بازوی جک هیدرولیک کج شده . همون قطعه ای که انتهاش چپقی داره
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1018
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1091 بار
سپاس‌های دریافتی: 570 بار

Re: سنگین شدن فرمان

پست توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395, 6:01 pm

ممنون عجب عکس های کاملی... دقیقا بالای قاب فرمان همون قسمت که داخل کابین فرمان با چهار تا پیچ وصل میشه بهش ..اصلا هیچ قطعه ای از فرمان و متعلقاتش خم نشده به جز همون شاسی داخل کابین
بنظرتون میتونه ربطی به ظربه داشته باشه ؟

Major
Major
پست: 1340
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1776 بار

Re: سنگین شدن فرمان

پست توسط ramin-am » جمعه 10 دی 1395, 6:28 pm

در مورد فرمان پژو باید بگم موقع تعویض رادیاتور بخاری باید میل فرمان تلسکوپی باز بشه
اگه صدای تق تق میاد تلسکوپی و بستهاش چک بشن به احتمال قوی همون ایراد داره چون رادیتور بخار ربطی به بیرون و جلوبندی ماشین نداره
ولی فکر نمیکنم اونقدر از اونجا هم ضربه محکمیلازم باشه که میل فرمان آسیب ببینه
در قسمت بیرون هم زیر لوله های آب بخاری که وارد اتاق میشن اتصالات جعبه فرمان و میل فرمان که همون شیر هیدرولیک هست انقدر دور هست که براشون اتفاقی نافته
اول مطمئن باشید که ماشین لاستیکاش مورد ندارن
سیبک های فرمان و زیر کمک موردی ندارن
و کمک ها مشکلی براشون ایجاد نشده
سیبک چیزی نیست که کم کم نشون بده بلکه یهو میبنی شل شد
ولی با توجه به گفته های شما اول میل فرمان تلسکوپی از داخل زیر غربیلک چک بشه
در ضمن تمامی مدلهای پژو 405 بالاتر از سال 72 فرمان هیدرولیک هستن
به رویاهایت بی اندیش ..........

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1018
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1091 بار
سپاس‌های دریافتی: 570 بار

Re: سنگین شدن فرمان

پست توسط ho3ein2000 » جمعه 10 دی 1395, 7:22 pm

ممنون مطالب آموزنده ای بود..ولی شدت ضربه بحدی بوده که شاسی حدود دو سانت خم شده
انشالله فردا میرم اول تنظیم باد..دوم هم جلوبندی سازی
:o

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 6888
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3837 بار
سپاس‌های دریافتی: 7700 بار

Re: سنگین شدن فرمان

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 10 دی 1395, 8:48 pm

ho3ein2000 نوشته شده:ممنون مطالب آموزنده ای بود..ولی شدت ضربه بحدی بوده که شاسی حدود دو سانت خم شده
انشالله فردا میرم اول تنظیم باد..دوم هم جلوبندی سازی
:o

اگر بدنه آسیب دیده پس تعمیرش کار صافکار هست
گمان نکنم جلوبند قبولش کنه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1018
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1091 بار
سپاس‌های دریافتی: 570 بار

Re: سنگین شدن فرمان

پست توسط ho3ein2000 » شنبه 11 دی 1395, 9:19 pm

با سلام خدما دوستان عزیزم
امروز بر حسب تصادف کارم با خودرو طول کشید
نزدیک نیم ساعت روندم..در حالت عادی بیشتر از 10 دقیقه نمیشه
کاملا نرم و عادی شده بود فرمان
بعد از سه ساعت اومدم دوباره روشن کنم که دیدم بازم سنگین شده
:-( نمیدونم از کجاشه

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 6888
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3837 بار
سپاس‌های دریافتی: 7700 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 11 دی 1395, 11:12 pm

سلام
وقتی روی جک هم مشکل داره پس باید اول صدمه های وارده بر اثر ضربه های چکش درست بشه تا بعد معلوم بشه هیدرولیک هم صدمه دیده یا نه
احتمالاً جک هیدرولیک توی جاش کج شده و بازوهاش نمیتونه راحت حرکت کنه
اگر چپقیهای دو طرف رو جدا کنین دیگه دو تا بازوهایش راحت حرکت میکنه
اما بعدش احتمالاً چپقیها مشکل نصب میشه چون هدرولیک تکون خورده از جاش به دلیل کج کوله شدن بدنه با چکش
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”