مشکلات دیسک و صفحه کلاچ

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه 27 آذر 1394, 9:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

مشکلات دیسک و صفحه کلاچ

پست توسط mohamadmahdi5867 » شنبه 9 بهمن 1395, 8:24 am

با سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیز جناب آقای رنجبر.میتونم یک راهنمایی از شما بزرگوار بگیرم.چند روزیست که وقتی میخوام با دنده یک تو سطح شیبدار(سربالا) حرکت کنم پا رو که از کلاچ که آروم برمیدارم اول اینکه ترتر میکند انگار داری با دنده دو حرکت میکنی حتی پرگاز هم میکنم اصلا نمیره بالا.یکی از دوستان میگفت فکر کنم صفحه کلاچ تموم کرده یا سوخته که اینطوری میشی به نظر شما مشکل از چیه؟ضمنا دنده یک با زور جا میره و صدا میده وقتی دنده جا میره بعد مدتی هم بویی که فکر کنم بوی صفحه کلاچ باشه میاد وقتی هم ماشین تو جاده صاف که میوفته و دور بر میداره تو دنده های دیگه مشکلی نداره و راحت جا میره.باتشکر فراوان.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3499
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 10 بهمن 1395, 4:53 am

سلام
لرزش در شروع حرکت یا از کم گاز دادن هست یا تمام شدن صفحه .
اگر همیشه میلرزه از تاب داشتن صفحه کلاچ
بد جا رفتن دنده یا از رگلاژ هم یا بد کلاچ گرفتن راننده یا خرابی برنجی همون دنده
برنجی پیشمرگ دنده های اصلی هست . خودش رو میزنه به دنده تا همسرعت بشند بعدش دنده اصلی درگیر میشه . برای همین از برنج ساخته شده تا دنده ی اصلی سابیده نشه بلکه برنجی سابیده بشه
اگر برنجی خراب بشه دنده با صدای قررررر جا میره . رگلاژ نبودن کلاچ و بد کلاچ گرفتن و با سرعت زیاد دنده معکوس زدن باعث زود خراب شدن برنجی میشه
بد کلاچ گرفتن یعنی راننده هنوز تا ته کلاچ نگرفته دستش دنده عوض میکنه یعنی دست و پاش با هم هماهنگ نیست و عادت هم کرده دیگه . باید کم کم عادتش رو تغییر بده وگرنه کلی روی مخارج کلاچ و گیربکس ضرر میکنه
هر دنده ای یک سرعت ماکسیمم داره یک مینیمم یک متوسط
راننده باید اینها رو بدونه تا به موقع دنده عوض کنه
برای مثال در بیشتر ماشینها اینجوریه:
دنده یک از صفر تا 10km
د 2 از 10 تا 30
3 از 30 تا 50
4 از 50 تا 65 یا 70
5 از 70 تا 90
سرعت بالای 90 اصلا اقتصادی نیست چون هم مصرف به شدت میره بالا هم استهلاک خیلی زیاد میشه
سرعت اقتصادی 80km هست
دور موتور هم نباید از 3200 بیشتر بشه از 1600 کمتر بشه در تمام دنده ها
میشه با دور بالاتر و پائینتر هم روند اما ضرر میکنید
بوی صفحه فقط باید در ترافیک طولانی سربالائی به مشام برسه
اگر هم راننده وارد نباشه در ترافیکِ سربالائی که از ترمز دستی استفاده کنده بوی کلاچ خیلی بیشتر میشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: جمعه 27 آذر 1394, 9:43 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: مشکلات دیسک و صفحه کلاچ

پست توسط mohamadmahdi5867 » یک شنبه 10 بهمن 1395, 12:37 pm

با سلام و با تشکر. با این تفاسیر و توضیحات جواب سوال من چی شد بالاخره صفحه کلاچ سوخته یا تموم شده یا دنده برنجی خراب شده. الان من باید چیکار کنم؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3499
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

Re: مشکلات دیسک و صفحه کلاچ

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 10 بهمن 1395, 6:47 pm

اگر خیلی وقته صفحه عوض نشده پس صفحه تمام شده
اون بو هم به علت تمام شدن صفحه و بوکسواد کردنش بین فلایویل و دیسک هست
مشکل دنده هم یا از رگلاژ هست یا برنجی
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”