در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 13 بهمن 1395 13:21

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

جلوبندی

توسط محمدکاظم سیفی » يکشنبه 17 بهمن 1395 11:45

سلام آسمانی بزرگوار
اینکه موقع دور زدن (به سمت چپ)با سرعت بسیار کم(مثل وقتی که با یک فرمون بخواهیم عرض کوچه را دور بزنیم ) احساس میشود ماشین از پله سر میخورد ویا مثل اینکه انگار لاستیک پنچر باشه و درون رینگ میچرخه(نمیدونم تونستم مطلب رو برسونم) دلیلش چی میتونه باشه؟
مطلب دیگه اینکه چرخ سمت شاگرد نسبت به چرخ راننده عقبتره .. آیا این میتونه دلیل کشش فرمون به سمت راست باشه..البته چرخ رانده نیز عمود نیست از پایین کمی بیرون هست(شبیه BMWشده)
آیا این مشکل(عقب بودن چرخ) قابل ریگلاژهست..
خودم آچار به دستم اگه راهنمایی شما باشه از پسش بر میام(انشاالله)

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دوشنبه 18 بهمن 1395 11:03

سلام و خوش آمد به شما
به زودی پاسخ میدم إن شاء الله
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: جلوبندی

توسط mohammad-ranjbar » دوشنبه 18 بهمن 1395 18:55

محمدکاظم سیفی نوشته است:سلام آسمانی بزرگوار
اینکه موقع دور زدن (به سمت چپ)با سرعت بسیار کم(مثل وقتی که با یک فرمون بخواهیم عرض کوچه را دور بزنیم ) احساس میشود ماشین از پله سر میخورد ویا مثل اینکه انگار لاستیک پنچر باشه و درون رینگ میچرخه(نمیدونم تونستم مطلب رو برسونم) دلیلش چی میتونه باشه؟
مطلب دیگه اینکه چرخ سمت شاگرد نسبت به چرخ راننده عقبتره .. آیا این میتونه دلیل کشش فرمون به سمت راست باشه..البته چرخ رانده نیز عمود نیست از پایین کمی بیرون هست(شبیه BMWشده)
آیا این مشکل(عقب بودن چرخ) قابل ریگلاژهست..
خودم آچار به دستم اگه راهنمایی شما باشه از پسش بر میام(انشاالله)


سلام دوست عزیز
با اجازه جناب اسمانی
دوست عزیز شما احیانا لاستیک یا رینگ بزرگتر استفاده نکردید
کجی چرخ به احتمال زیاد توی ماشین های تعلیق مستقل مک فرگوسن میتونه از کج بودن خود کمک یا از توپی و ضربه گیر.... باشه  شما باید ساییدگی لاستیکتون نا منظم باشه و این کج بودن میتونه خیلی زود یه طرف رو ساییده و لاستیک رو به درد نخور بکنه
نوع ماشینتون رو بفرمایید تا بهتر بشه راهنمایی کرد
ماشینتون رو با ماشین های مشابه مقایسه بکنید ببینید چرخ شما خیلی بیرون زده یا به علت کج بودن اینطوری دیده میشه
این بیرون بودن میتونه از طبق و متعلقات و توپی معیوب یا متفاوت یا کمک و متعلقات معیوب ... باشه
این وضع مبتونه خطرناک باشه حتما لقی چرخ رو توی جاش چک کنید اگر زیاد بود خطرناکه
کجی بدنه و شاسی تصادف و صافکاری یا بد جمع کردن گلگیر هم میتونه علت بیرون زدن یا بیش از اندازه داخل بودن چرخ باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: جلوبندی

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 23 بهمن 1395 21:22

محمدکاظم سیفی نوشته است:سلام آسمانی بزرگوار
اینکه موقع دور زدن (به سمت چپ)با سرعت بسیار کم(مثل وقتی که با یک فرمون بخواهیم عرض کوچه را دور بزنیم ) احساس میشود ماشین از پله سر میخورد ویا مثل اینکه انگار لاستیک پنچر باشه و درون رینگ میچرخه(نمیدونم تونستم مطلب رو برسونم) دلیلش چی میتونه باشه؟
مطلب دیگه اینکه چرخ سمت شاگرد نسبت به چرخ راننده عقبتره .. آیا این میتونه دلیل کشش فرمون به سمت راست باشه..البته چرخ رانده نیز عمود نیست از پایین کمی بیرون هست(شبیه BMWشده)
آیا این مشکل(عقب بودن چرخ) قابل ریگلاژهست..
خودم آچار به دستم اگه راهنمایی شما باشه از پسش بر میام(انشاالله)

سلام به شما دوست عزیز
میبخشین دیر جواب دادم . البته آقای رنجبر لطف کردند و اطلاعات مهم رو نوشتند .
بنده هم در حد اطلاعاتم و تجربه ام پاسخی رو مینویسم . والله أعلم
بنده همین مشکل تکان خوردن در دور زدن رو داشتم که علتش باد کردن لاستیک در بعضی قسمتهاش بود
روی کاشی چرخ رو زدم روی جک تا فقط 5 میلیمتر با کاشی زیرش فاصله داشته باشه و با دست چرخوندمش دیدم بعضی جاهاش میگیره به زمین . حتی وقتی با سرعت سه چهار کیلومتر روی سطح صاف میروندم ماشین به چپ و راست تکون میخورد.
باهاش مدارا کردم تا عمرش تموم شد و عوضش کردم . علتش بیشتر از بنجل بودن لاستیک هست و گاهی از کج بودن رینگ
شما با نصب زاپاس به جای چرخهای جلو میتونین این رو تست کنین و لاستیک خراب رو پیدا کنید .
کج بودن محور چرخ هم میتونه این مشکل رو به وجود بیاره مثل لیز خورن ماشین و خوردن چرب به لبه ی پیاده رو که باعث میشه تایر موقع چرخیدن تاب داشته باشه .
روی جک مشخص میشه که چنین عیبی داره یا نه

ادامه دارد .....
آخرين ويرايش توسط MOHAMMAD_ASEMOONI در شنبه 23 بهمن 1395 21:34, ويرايش شده 1 در کل.
دليل: تصحیح
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: جلوبندی

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 23 بهمن 1395 21:58

در مورد کج بدون چرخ چپ ، اگر مقدارش کم باشه با سفت کردن مهره ی سر میله ی توازن مشکل رفع میشه
اما اگر زیاد باشه علتش تصادف و صدمه دیدن شاصی و یا ساق کمک هست
ضربه خودن شدید جلوی ماشین از سمت شاگرد میتونه این مشکل رو به وجود بیاره
میتونین با متر فاصله ی بین لاستیک چاکدار سمت چپ تا محل نصب جک زیر درب چپ رو دقیق اندازه بگیرین و با سمت راست مقایسه کنین تا مشخص بشه که آیا شاصی سمت چپ ضربه خورده یا نه (چپیدن شاصی توی خودش)
اگر شاصی چپیده باشه توی هم تنها راهش کشیدن شاصی هست که اگر جای بکسل همون سمت باشه میتونین با طناب قطور و بستنش به ستون یا هر چیز محکم دیگه ،با دنده عقب میلیمتر میلیمتر بدنه رو بکشبن تا درست یشه
این کار میتونه خیلی خطرناک باشه . در یوتیوب یک نفر همین کار رو کرد و سیم بکسل از درخت کنده شد و خورد به شیشه جلو و شیشه رو خرد کرد و نزدیک بود به صورت راننده هم بخوره
===================================================
در مورد چرخ راست ، قسمت پایین کمک توسط سگدست مهار شده و نمیتونه تکون بخوره
اگر چرخ زده بیرون پس یا سگدست کشیده شده یا شاصی صدمه دیده
ظاهرا این ماشین تصادف شدید داشته و درست صافکاری نشده
میتونین فاصله ی  محل نصب سگدست چپ به شاصی تا محل وصل شدنش به کمک چپ رو اندازه بگیرین و با سگدست راست مقایسه کنین تا مشخص بشه که آیا سگدست راست کشیده شده یا شاصی کج شده
اگر سگدست کشیده شده باید باز بشه و صافکاری بشه به مقدار لازم
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان