رشد و پیشرفت قطعه سازی

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 982
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 آبان 1392, 7:54 pm
سپاس‌های ارسالی: 5392 بار
سپاس‌های دریافتی: 2983 بار

رشد و پیشرفت قطعه سازی

پست توسط Hesam - 1994 » یک شنبه 24 بهمن 1395, 11:51 pm

   ساز برتر ایران اعلام کرد که متأسفانه در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به دلیل تحریم‌ها از روند پیشرفت خود عقب افتادیم.
 
 
تصویر

   از قطعه‌سازان برتر ایران در همایش بین‌المللی خودرو ایران گفت:‌ «ایران در سال ۱۹۰۰ توسط مظفرالدین شاه دارای خودرو شد که آن هم از رنو بود. از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۶۰ ما فقط واردات داشتیم و از ۱۹۶۰ به بعد مونتاژ را انجام دادیم با اینکه جمعیتی برابر با ۲۵ میلیون نفر داشتیم.»  
   افزود: «در طول انقلاب هم به خاطر حمله‌ی عراق به ایران قطعه‌سازی خودرو متوقف شد و در آن زمان ما فقط پیکان و رنو ۵ را در ایران مونتاژ می‌کردیم. بعد از جنگ صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران به پیشرفت گام برداشت و در دهه ۱۹۹۰ توانستیم با توان داخلی خودروی سمند را به بازار ارائه دهیم.»  
   اعلام کرد:‌ «از سال ۲۰۰۰ به بعد وارد بازار جهانی شدیم و توانستیم با کمک سایپا و ایران خودرو خط مونتاژ و تولید را در خارج از کشور راه‌اندازی کنیم. در سال ۲۰۰۰ توانستیم به فناوری‌ها و توانایی‌های ساخت قطعات حساس و خاص خودرو دست یابیم.»  
   قطعه ساز برتر خودرو گفت: «متأسفانه در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم صنعت خودروسازی را با پیشرفت مواجه کنیم و از روند پیشرفت خود عقب افتادیم. شرکت‌های خارجی از ایران رفتند و شرکت‌های کوچک نیز با مشکلات مواجه شده و بازار خودرو را رها کردند. در این سال‌ها ما فقط توانستیم که بر روی پیشرفت‌های نرم‌افزاری کار کنیم تا خودمان را از دنیا عقب نگه نداریم.»  
   ادامه داد: «از سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با حضور پژو، هیوندای، [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] و رنو امید به پیشرفت و توسعه در قطعه‌سازی و صنعت خودروی ایران شکوفا شد و امیدواریم بتوانیم به پیشرفت فکر کنیم.»  
   گفت: «سالانه ۲۳۰ هزار مهندس در ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند و در گزارش مکنزی نیز پتانسیل صنعت خودروی ایران ۹ میلیارد دلار در حال حاضر و ۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۵ برآورد شده است که این پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو است.»  
   ساز برتر ایران بیان کرد: «حقوق‌های کارگران در صنعت خودروی ایران سالانه ۸۱۰۰ دلار است که این قیمت پایین فضای سرمایه‌گذاری بالا را فراهم می‌کند. ایران قبل از تحریم‌ها یازدهمین کشور در صنعت خودروی دنیا بود اما هم اکنون شانزدهم است. این فاصله ایجادشده در تحریم می‌تواند فرصت خوبی برای برندهای خودرویی در دنیا باشد.»  
منبع: Zoomit

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 982
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 آبان 1392, 7:54 pm
سپاس‌های ارسالی: 5392 بار
سپاس‌های دریافتی: 2983 بار

مرکز ازمایش و تحقیقات خودرویی ترکیه

پست توسط Hesam - 1994 » یک شنبه 24 بهمن 1395, 11:56 pm

 رئیس انجمن قطعه سازان ترکیه اعلام کرد: «ما مرکز آزمایش خودرو و تحقیقات خودرویی داریم که مایل هستیم آن‌ها را با خودروسازان ایرانی به اشتراک بگذاریم.»
 

تصویر
آلپر کانجا رئیس انجمن قطعه سازان ترکیه گفت: «خوشحالم که ایران تحول جدیدی در صنعت خودروسازی‌اش رخ داده است. ما آمده‌ایم بخشی از صنعت خودروسازی شما باشیم هر چند در برخی از صنعت خودرو با هم رقیب هستیم. البته این رقابت نمی‌تواند مشکل ساز شود و زمینه‌ساز شراکت‌های جدید خواهد بود.»

کانجا ادامه داد: «تولید محصول در ۱۰ سال اخیر برای داخل ترکیه ۵۰ درصد رشد و برای بخش صادرات ۷۰ درصد رشد داشته است. تولید ترکیه هم اکنون ۱.۵ میلیون خودرو است. این تولید تجاری در صنعت خودروی ترکیه در سال ۲۰۱۵ کمی کاهش داشت؛ ولی در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشتیم که دلیل آن محصولات جدید فیات و تویوتا بوده است. بازار داخلی ترکیه از ایران ضعیف‌تر است اما صادرات ما در خودروسازی بسیار بیشتر از ایران است.»

رئیس انجمن قطعه سازان ترکیه اعلام کرد: «صادرات ما عمدتا به اتحادیه اروپا بوده است. ترکیه بزرگ‌ترین صادرکننده به اروپا است و بعد از ترکیه، ژاپن قرار دارد. بعد از اروپا، منطقه خاورمیانه، ایران و روسیه مقصد صادرات ما هستند که صادرات ۴ درصدی به ایران بسیار کم است و باید روی افزایش آن همکاری کنیم. صادرات ما به ایران بسیار فراز و نشیب بوده است و علت اصلی آن در سال‌های قبل را می‌توان تحریم دانست.»

کانجا گفت: «ما در انجمن قطعه‌سازی خودروی ترکیه با قطعه‌سازی ایران ارتباط خوبی داریم. این انجمن در سال ۱۹۷۸ شکل گرفته است و ۳۶۲ عضو با ۱۵۰ هزار کارمند دارد. این انجمن سالانه‌ ۸ میلیارد دلار صادرات داشته است که رقم قابل توجهی است.»

رئیس انجمن قطه سازان ترکیه تأکید کرد: «ما مرکز آزمایش خودرو و تحقیقات خودرویی داریم که مایل هستیم آن‌ها را با خودروسازان ایرانی به اشتراک بگذاریم.»

منبع: Zoomit

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 30 بهمن 1395, 9:42 pm

سلام
قطعه سازهای ایران چند مشکل دارند که مهمترینش کمبود وجدان هست چون بیشتر قطعاتشون عمداً بنجل ساخته میشه به این روشها:
استفاده از سیم مسی لاکی کمتر که باعث تولید اررانتر و زود سوختن قطعه میشه مثل دینام , بوق ,آرمیچر پمپ بنزین , رله ها و غیره
استفاده از لاستیک بنجل با خاصیت ارتجاعی کم تا هم ارزون ساخته بشه هم زود خراب بشه مثل گردگیر پلوس و گردگیر هیدرولیک فرمان و لاستیکهای کمکها و جلوبندی . غیره
پلاستیک بنجل که زود میپوسه
آلیاژ بنجل برای ساخت سرسیلندر و بدنه موتور و بدنه دینام و استارتر و غیره
استفاده از مواد اولیه کم مثل ساخت گردگیرهای کوتاه تا زیاد کش بیاد و زود پاره بشه و ساخت قطعات نازک بدنه با ورق نارک و ساخت رادیاتور با ورق و لوله های نازکِ مسی و آلومینیومی
بعنی از چند طرف خون مردم رو میمکند (بنجل فروشی , کم فروشی و گرانفروشی)
مشکلاتِ دیگشون:
استفاده از ماشین آلات بسیار قدیمی و معیوب و کارگران کم مهارت و با احساس مسئولیت کم
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”