در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

New Member



no avatar
پست ها

5

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 10 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 17 فروردین 1396 22:49

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اف-نت، ایده‌هایی از صاعقه تا رسیدن اف 24 و نبرد شبکه‌ ای

توسط mina.golro » جمعه 25 فروردین 1396 21:46

البته جناب ارمان خان
ما تقریبا ۳ پلتفرم در دسترس داشتیم یکی فانتوم یکی تایگر و یکی هم تامکت که تامکت بلحاظ تکنولوژی های پیچیده کپی و توسعه ان بسیار مشکل بودتایگر هم که قابلیت انچنانی برای توسعه نداشت میماند فانتوم که هم بلحاظ توان چند‌منظورگی و هم توان بالای حمل مهمات در صورت ارتقا قادر به براوردن نیازهای دفاعی ما بود

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اف-نت، ایده‌هایی از صاعقه تا رسیدن اف 24 و نبرد شبکه‌ ای

توسط arman76ma » سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 04:53

mina.golro نوشته است:البته جناب ارمان خان
ما تقریبا ۳ پلتفرم در دسترس داشتیم یکی فانتوم یکی تایگر و یکی هم تامکت که تامکت بلحاظ تکنولوژی های پیچیده کپی و توسعه ان بسیار مشکل بودتایگر هم که قابلیت انچنانی برای توسعه نداشت میماند فانتوم که هم بلحاظ توان چند‌منظورگی و هم توان بالای حمل مهمات در صورت ارتقاء قادر به برآوردن نیازهای دفاعی ما بود

با سلام و تشکر مجدد از توجه شما و دیگر دوستان گرامی. من چند روزی مشکل داشتم و به نت سر نزدم. ببخشید دیر پاسخ دادم.
در نظر قبلی هم گفتم، مسئولان تصمیم گیرنده آن وقت (1365)، احتمالا با توجه به تازه کار بودن کشور، کمبود زیرساخت‌ها، بضاعت در همان حد اف 5 تایگر دیدند. هر چند کره جنوبی، دارای تربه در مونتاژ اف 16 بوده، و از زیرساخت پرتوان علمی-صنعتی برخودار است، باز ساخت نخستین جنگنده بومی اش را از نوع آموزشی نسبتا ساده (از لحاظ تنوع فناوری) آغاز کرد. بعد تی 50 ارتقاء فناوری دادند و نمونه‌های آموزشی-رزمی و زرمی توسعه دادند. کشور کرۀ جنوبی نمونه‌های رزمی تی50 را جایگزین اف 5تایگرهای قدیم اش کرد. سرعت تی50 بالغ بر یک و نیم ماخ است (اندکی کم‌تر از اف5 تایگر!). این نشان می‌دهد این سرعت و سازه مرتبط با چنین سرعتی، می‌تواند بستر توجیه اقتصادی صدها فروند برای یک کشور باشد و حتی اقدام به صادرات کند.



https://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle

در مورد ما هم چه بسا در ابتدای امر، هدف همین بوده، با توجه مطالعات من (واقعا من از اطلاعات طبقه بنید خبری ندارم، مثل مردم عادی بر ساس گزارش و خبرها تحلیل می‌کنم).
اما من با توجه به بضاعت و تحلیل که از خبرهای منتشرها و حرفهای منتشر شده در اینترنت به این نتیجه رسیدم.
احتمالاً همین اف 5 تایگر اندکی تغییر در جایگاه موتور و ورودی هوا و شاسی دم بدهیم، و البته بر اساس خبر ادعای ساخت موتور توربوجت اوج، به توانیم دست کم50% از همین موتور را نیرومندتر بسازیم، با توجه به نکاتی که گفتم، مشود از اف24 (صاعقه/آذرخش) جنگندۀ آموزشی-رزمی قابلی ساخت. به ویژه نیازهای پایه برآورده می کند. می‌شود تصور کرد یک نیاز 100 فروند آموزشی-رزمی و 200 فروند حداقل مدل رزمی از اف 24 پیشنهادی ساخت. 300 فروند، سفارش خوبی خواهد بود برای توجیه اقتصادی به گمانم. مهم آن نگرش ماژولارگرایی و شبکه‌مندی است که گفتم، می‌تواند با با یکی-دو خرید خوب خارجی، تولید داخلی تکمیل کرد. از امکانات رادار و ایونیک، مثلاً جنگنده مدرن یا آواکس خرید خارجی و انتقال دیتا به بر روی مانیتورهای جنگنده سبک تولید داخل، نوعی شبکه بزرگ پدافندی ایجاد کرد.
در ایدۀ من، استفاده بدنۀ اف 24  و شبیهش، می‌تواند حجم زیادی سوخت داخلی حمل کند، تعداد جایگاه مهمات زیر بدنه و  بال افزایش میابد البته به شرط استفاده وسیع از مواد مرکب/کامپوزیت و یک موتور دست کم 50% نیرومندتر، که با توجه جداسازی نسبی شاسی دم و نزدیک کردن جایگاه موتور به مرکز ثقل هواگرد، نیازی به افزایش طول بدنه نیست و توازن را آسان برقرار کرد.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اف-نت، ایده‌هایی از صاعقه تا رسیدن اف 24 و نبرد شبکه‌ ای

توسط arman76ma » سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 05:02

خب، دربارۀ اف 24 من در مقاله و این مطالب، نظرم بیش‌تر بر روی الهام گیری از پلت فرم هایی همچو میگ 29 بوده است. اما اگر شبیه تایفون و امثالهم  انتخاب کنیم، ویژگی و مزایای خودش را دارد:
فرض بر این است این ادعا درست است که در داخل توانسته اند، مشابه کل سازه اف5  را مهندسی معکوس کرده، در تأمین مواد اولیه و فلزات آلیازی، مواد مرکب (کامپوزیت) و ساخت قالب‌ها... موفق بوده اند.
ساده‌ترین طرح ایده برای تغییر و بهبود کارایی صاعقه/آذرخش، بدون آن‌که در ابعاد طول بدنه و بال تغییر داده و همچین سازۀ اصلی بدنه و بال تغییری کند، و بدان ماهیت و چهرۀ بومی‌تر داد، پیشنهاد استفاده از نحوۀ جدا کردن جایگاه موتور و ورودی هوا از شاسی دم، و آوردنش به زیر بدنه است، مشابه آن‎چه که در هواپیماهای اف 16، تایفون، جی10... روی داده است.
در تصاویر فتوشاپی ساختم (می‌دانم کم کاری کردم و خیلی جالب نباشد، ولی فقط برای رساندن بهتر مفهوم است)، سعی کرده‌ام، نشان دهم بدون آن‌که تغییری در طول و ابعاد بال انجام شود، فقط با اندکی در جایگاه موتور ورودی هوا و تبدیل آنها به مخازن سوخت (که احتمالاً ظرفیت حمل داخلی سوخت را تا بیش از دو هزار لیتر می‌افزاید) در این صورت می‌توان مدل دونفرۀ آموزشی-رزمی را تولید کرد بدون نگرانی از کاهش ظرفیت حمل سوخت داخلی، شاید در اغلب موارد نیازی به حمل مخازن سوخت خارجی نباشد!، این جایگاه موتور ورودی هوا را به زیر بدنه به بیریم. در این صورت، نیازی به تغییر طول با جابه‌جایی بالچه و شهپر نداریم. منتها ارابۀ فرود به کنار  "جایگاه موتور ورودی هوا" تغییر محل می‌دهد و در راستای طول بدنه حمع می‌شود. در نتیجه آن قسمت زیر بال فضایش آزاد می‌شود برای دست کم یک جایگاه محموله طویل و بزرگ و بیش‌تر ، قسمت خالی مربوطه، با صفحۀ بال زیرین یک‌پارچه شده، در نتیجه، بال تقویت می‌شود و حتی می‌توان مقداری سوخت بیش‌تر در بال حمل کرد!
در این طرح ایده، اساس تغییر بیش‌تر سازه نمی‌شود، در نتیجه در زیرساخت تولید و تحمیل دوباره هزینه و وقت برای طراحی مجدد بدنه و بال نمی‌شود.
می‌ماند، اضافه وزن، چون ما اجزائی به بدنه هواپیما افزودیم (جایگاه موتور ورودی هوا زیر بدنه)، خب، اول با به‌کاربردن وسیع مواد کامپوزیت این مشکل برطرف می‌کنیم، از طرفی چون موتور به مرکز تقل طولی هواپیما نزدیک‌تر می‌شود و همچنین دست طراحی باز است برای تعبیه ورودی هوای بزرگ‌تر، می‌توان یک موتور (مثلا 50%) بزرگ‌تر و نیرومندتری را نصب کرد، بدون آن‌که نیازی به افزایش طول بدنه و تغییر در بدنۀ اصلی هواپیما باشد. این نکته، اهمیت به سزایی دارد در صرفه‌جویی مواد و متریال، جلوگیری از اضافه وزن و طول هواگرد! اما این ایده، موجب می‌شود حتی نه تنها تاثیر منفی بر چالاکی و قدرت ماور نگذارد، بلکه عامل مثبتی در افزایش این مورد هم داشته باشد!

http://s8.picofile.com/file/8293056134/f_5_3d.jpg


http://s9.picofile.com/file/8293056150/f_24_t0.jpg


http://s9.picofile.com/file/8293056192/f24_t1.jpg
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

5 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اف-نت، ایده‌هایی از صاعقه تا رسیدن اف 24 و نبرد شبکه‌ ای

توسط arman76ma » چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 04:23

صرفاً جهت یادآوری:
می‌دانیم که، اندازۀ توان حمل، برد، سرعت و قدرت مانور، تأثیر دارد در کارآیی هواگرد، ولی چندمنظوره بودن هواگرد، بسته مستقیم به تنوع کمی و کیفیت تجهیزات و سخت افزار و نرم افزار نصبی، ماژول و غلاف و... دارد.
این بستۀ چند منظوره کردن روی تقریبا هر هواگردی که توان حمل مناسبی داشته باشد، آن را چند منظوره می‌کند. بر اساس مطالعاتم، برای هواگردها تقریباً سه تن توان متوسط است برای چند منظورگی. هر چند توان حمل و مداومت پروازی بیش‌تری هواگرد داشته باشد، کارآیی بهتری از خود بروز می‌دهد. باقی موارد مزیت‌های افزوده است. سرعت و مانور مهم است  ولی نقشی مستقیم و شرط نیست. اکثر ماموریت‌‌های هواگردها، در زیر صوت و پرواز عادی صورت می‌گیرد.
این توان حمل بالا، رادار، ابزارها نصبی همچون نشانه روی، هدایت و کنترل پرتابه است که میزان قابلیت چندمنظورگی تعیین می‌کند.
آخرين ويرايش توسط arman76ma در پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396 01:23, ويرايش شده 1 در کل.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اف-نت، ایده‌هایی از صاعقه تا رسیدن اف 24 و نبرد شبکه‌ ای

توسط arman76ma » چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 05:34

خب دیگر ادامه لازم نمی‌بینم برای توضیح بیش‌تر. باز هم تاکید می‌کنم به کامنت‌های نخست این مطالب، که هدف صلح طلبی است. متأسفانه ما در دنیای بی‌رحمی زندگی می‌کنیم. امکانات دفاعی لازم است. اما همان طور گفتم، می‌شود راه‌کار و راه‌بردهایی در پیش بگیرند کشورها، که کم‌تر هزینه کنند و احتمال وقوع بلای جنگ کاهش یابد. این پیشنهادها امثال من، شاید هرگز  اجرا نشود و در صورت اجرا هم سالها طول می‌کشد. امیدوارم تا آن موقع نیازی به کاربردش نباشد. قبلاً گفتم من سال‌ها می توانستم این مطالب منتشر کنم ولی نکردم. چون با عمل انجام شده روبرو هستیم، به نیت خیرخواهی ملی و بشری این کار کردم.
من انسان صلح طلبی هستم. ولی واقع بینی به ما می‌گوید با ادعای صلح طلبی نمی شود صلح به دست آورد. صلح بدون تضمین امنیت مردم، به دست نمی‌آبد. اشرار منتظر ضعف هستند، هرچند دعا می ‌کنیم همه به راه درست هدایت شوند! قطعاً دمکراسی، اجرای عدالت و حقوق بشر، اجازه اظهار نظر آزاد (با رعایت موازین عقلانی و اخلاقی) و حق طلبی مسالمت آمیز، موجب می شود افراد نیازی نبینند روی به خشونت آورند.
قطعاً همان موضوع تولید داخلی با مشارکت خارجی، از هدررفت سرمایه گذرای ها جلوگیری می‌کند. خوشه سازی و تنوع محصولات به سمت غیرنظامی، همۀ این ها در کشورها موجب می شود زمینۀ جنگ افروزی کاهش یابد. وقتی شرکت های تسلیحاتی توانایی فعالیت در حوزۀ غیرنظامی داشته باشند، فشار کم‌تری برای رقابت تسلیحاتی ایجاد می‌شود. راه عملی صلح طلبی، صرفاً شعار دادن نیست. پای منافع کشورها و ملت ها و شرکت‌ها در میان است. اگر به توقعات و نیازها بی توجهی شود، صلح صرفاً امری شعاری خواهد بود. ولی بهترین کار برای افزایش بازدارندگی، توسعه اقتصادی و تعامل با همۀ جهان است. مثال کشور چین زدم، هرچند ابرقدرت نظامی است، اما تعامل وسیع اقتصادی اش با همۀ جهان، یک بازدارندگی اقتصادی مثبت ایجاد کرده است. هر چه تعامل و فعالیت اقتصادی بین اللملی افزایش یابد، احتمال جنگ کاهش میابد، چون فعالیت اقتصاد نیاز به امنیت دارد. هر چه کشورها توسعه بیابند، فقر کاهش یابد، وقوع جنگ نیزکاهش میابد. ریشه اصلی عمدۀ جنگ و شورش‌ها... احساس بی عدالتی و تبعیض است.
جنگ افزارها در بهترین حالت نباید استفاده شوند، که مساوی است هدررفت منابع به هر حال! اگر استفاده شود، زیان بیش‌تری به بشریت می‌زنند! این بازی دوسرسوخته برای بشریت است.
با تشکر از توجه شما. به امید صلح جهانی.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اف-نت، ایده‌هایی از صاعقه تا رسیدن اف 24 و نبرد شبکه‌ ای

توسط arman76ma » دوشنبه 12 تیر 1396 13:40

به دلیل اهانت به این جانب و عدم رسیدگی به شکایتم از سوی مدیریت این انجمن، من از این انجمن می روم. تا حد امکان مطالبم پاک می کنم. شایدروزی دیگرو جایی. تشکر از دوستانی که به من اظهار لطف کرده و مرا همراهی کردند.همچنام خواتار حفد اکانت تمانکطتالب از این سایت هستم.
مویل باری دوستارن مطالب این پیسن دنباله دار  معرفی میکنم
های‌تِک: نکته‌های مهم از نظرات و مقالاتم دربارۀ ساخت داخلی هواگرد، و بومی‌سازی صنایع هوا و فضا (1)

http://pakabara.blogfa.com/post/33
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: اف-نت، ایده‌هایی از صاعقه تا رسیدن اف 24 و نبرد شبکه‌ ای

توسط arman76ma » چهارشنبه 4 مرداد 1396 20:21

نکته‌های مهم + فهرست مطالب ویراش شده
نکته بخوانید بلکه به بخشی از حقاق این کشور  پر از نزویر و ئروغ پی ببرید
http://pakabara.blogfa.com/post/54
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 12 مهمان