در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 17 فروردین 1396 02:38

سلام
یه بار ماشین بنده توی خیابون یهو خاموش شد بدون ریپ زدن مثل بستن سوئیچ
چند استارت زدم اما انگار نه انگار
شک کردم به فیوزها و رله ها
فیوزها سالم بود
سوئیچ رو باز کردم اصلا صدای پمپ بنزین نمیومد
درصورتیکه در ماشین انژکتوری وقتی سوئیچ رو باز کنیم و چراغ چک روشن بشه باید پمپ بنزین 3 ثانیه کار کنه و خاموش بشه توسط رله ی پمپ انجام میشه یعنی کامپیوتر 3 ثانیه برق 12 ولت با آمپر خیلی کم میده به آهنربای الکتریکی توی رله
دو پلاتین توی رله به هم میچسبه و برق از باتری با سدت جریان حدود 5 آمپر میره برای پمپ

رفتم سراغ رله ی پمپ بنزین و با رله ی کلاچ کمپرسور کولر که شبیه همدیگه بودند جابجاش کردم .

سوئیچ رو باز کردم . صدای پمپ رو شنیدم
چند بار دیگه هم باز کردم تا بنزین بره پشت انژکتورها و فشارش بالا بره
با تک استارت موتور روشن شد
توی خونه روکش رله ی خراب رو باز کردم دیدم پلاتینش جام شده تکون نمیخوره . گیرش رو برطرف کردم و نصبش کردم . دیگه هم خراب نشد
رله قابل تعمیره چون ساختمان ساده ای داره  . دور نندازینش  
http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... lay.inside
رله های بنجل عمداً با سیم لاکی  بی کیفیت و مقدار کم درست میشه تا بعد از مدتی بسوزه و مردم مجبور بشند هی بخرند و بخرند  
رله های بیشتر ماشینها شبیه همدیگه هست فقط ممکنه پایه هاش به هم شبیه نباشه
اگر جائی گیر افتادین , از خود رله های توی جعبه فیوز استفاده کنین برای تست رله ی مشکوک و تعمیر موقت
یا میتونین از یک نفر رله قرض بگیرین مثل رله کولر که در سرما بهش احتیاجی نیست و با سیم موقتا نصبش کنین تا برسید به جائی که رله بخرید
اگر مسافرت راه دور میرید بهتره چند تا فیوز با آمپرهای مختلف و یک رله هم همراه ببرین
همینطور تسمه دینام و تسمه کولر و آچارهای لازم برای تعویضش
این چیزها جای زیادی در صندوق عقب نمیگیره اما از الافی و در راه موندن نجاتتون میده و کلی پول هم براتون صرفه جوئی میکنه خصوصاً امروزه که بی وجدانی و گرگ صفتی داره
توی تلوزیون نشون داد چطور امدادخودروها سر مردم رو کلاه میذارند تا بکشوننشون به تعمیرگاههای دزد تا سرکیسه شون کنند
فیش برق مگنت رو کشیدند تا خودرو استارت بخوره اما روشن نشه  
زنگ زدند به چند امداد خودرو
یکیش گفت تسمه تایمه !!!!! یکی گفت واشر سرسیلندر !!!!!!!!!!!!!!....
در سایت آپارات کلیپش هست
بنویسید امدادخودرو کلاهبردار
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط mohammad-ranjbar » پنج شنبه 17 فروردین 1396 21:50

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:سلام
یه بار ماشین بنده توی خیابون یهو خاموش شد بدون ریپ زدن مثل بستن سوئیچ
چند استارت زدم اما انگار نه انگار
شک کردم به فیوزها و رله ها
فیوزها سالم بود
سوئیچ رو باز کردم اصلا صدای پمپ بنزین نمیومد
درصورتیکه در ماشین انژکتوری وقتی سوئیچ رو باز کنیم و چراغ چک روشن بشه باید پمپ بنزین 3 ثانیه کار کنه و خاموش بشه توسط رله ی پمپ انجام میشه یعنی کامپیوتر 3 ثانیه برق 12 ولت با آمپر خیلی کم میده به آهنربای الکتریکی توی رله
دو پلاتین توی رله به هم میچسبه و برق از باتری با سدت جریان حدود 5 آمپر میره برای پمپ

رفتم سراغ رله ی پمپ بنزین و با رله ی کلاچ کمپرسور کولر که شبیه همدیگه بودند جابجاش کردم .

سوئیچ رو باز کردم . صدای پمپ رو شنیدم
چند بار دیگه هم باز کردم تا بنزین بره پشت انژکتورها و فشارش بالا بره
با تک استارت موتور روشن شد
توی خونه روکش رله ی خراب رو باز کردم دیدم پلاتینش جام شده تکون نمیخوره . گیرش رو برطرف کردم و نصبش کردم . دیگه هم خراب نشد
رله قابل تعمیره چون ساختمان ساده ای داره  . دور نندازینش  
http://www.google.com.kw/search?hl=en&t ... lay.inside
رله های بنجل عمداً با سیمسی لاکی و بی کیفیت درست میشه تا بعد از مدتی بسوزه و مردم مجبور بشند هی بخرند و بخرند  
رله های بیشتر ماشینها شبیه همدیگه هست فقط ممکنه پایه هاش به هم شبیه نباشه
اگر جائی گیر افتادین , از خود رله های توی جعبه فیوز استفاده کنین برای تست رله ی مشکوک و تعمیر موقت
یا میتونین از یک نفر رله قرض بگیرین مثل رله کولر که در سرما بهش احتیاجی نیست و با سیم موقتا نصبش کنین تا برسید به جائی که رله بخرید
اگر مسافرت راه دور میرید بهتره چند تا فیوز با آمپرهای مختلف و یک رله هم همراه ببرین
همینطور تسمه دینام و تسمه کولر و آچارهای لازم برای تعویضش
این چیزها جای زیادی در صندوق عقب نمیگیره اما از الافی و در راه موندن نجاتتون میده و کلی پول هم براتون صرفه جوئی میکنه خصوصاً امروزه که بی وجدانی و گرگ صفتی داره
توی تلوزیون نشون داد چطور امدادخودروها سر مردم رو کلاه میذارند تا بکشوننشون به تعمیرگاههای دزد تا سرکیسه شون کنند
فیش برق مگنت رو کشیدند تا خودرو استارت بخوره اما روشن نشه  
زنگ زدند به چند امداد خودرو
یکیش گفت تسمه تایمه !!!!! یکی گفت واشر سرسیلندر !!!!!!!!!!!!!!....
در سایت آپارات کلیپش هست
بنویسید امدادخودرو کلاهبردار


واقعا بد زمونه ای شده
البته کم هم نیست ادمای با وجدان و باشرف که نون حلال میخورند و بی چشم داشت کمک میکنند
من خودم پارسال برام پیش اومد که توی راه از یه شهر کوچیک چند تکه چیز بگیرم (از نمایندگی یکی از خودروساز های بزرگ )
1- فیوز 30 امپر معمولی قیمت 150 تومان  قیمتی که به من دادند 500 تومان
جاده برفی بود و با گیر کردن فن زود میسوخت برای همین چیزی برام نمونده بود و مجبور بودم بخرم
2- رله فن 4500تومان به من دادند 10000 تومان
رله هام اب رفته بود و مسیر طولانی و ازاد راه بود و باز مجبور بودم
3- رله معمولی که نهایتا 4000 تومان بود به من دادند 8000 تومان
و بازم مجبور بودم
3تا رله فن + 3 رله معمولی رنگی + 10فیوز شد + فشنگی اب شد 76000 تومان ناقابل
حدود 2 برابر

هیچ کدوم استفاده نشد به جز 2 تا فیوز
کوهستانی بودن و بد بودن مسیر و همراه بودن خانواده باعث شد این لوازم رو دو برابر قیمت بگیرم

به همه دوستان توصیه میکنم خیلی از این لوازم رو توی ماشین داشته باشند چون کافیه یه بار پول امداد خودرو بدن تا ارزش این لوازم رو بدونن
1- رله پمپ بنزین
2- رله برق اصلی (رله دوبل معمولا )
3- فیوز از هر نوع چند تا و توی خانواده پژو (فن جلو رادیاتور) فیوز فن ها بیشتر لازم میشه
4- لامپ چراغ جلو و عقب
5- رله فن
6- چند تکه سیم مسی افشان و سیم مفتولی اهنی + بست کمربندی
7 - نوار چسب برق + چسب دوقلو+ چسب اورینگ (چسب مزدا) + چسب پاتکس
8- ابزار در حد توان (هرچه بیشتر بهتر)
9- چرغ قوه خوب
10 ست پنچرگیری + پمپ باد
11- سیم بکسل خوب + کابل باطری به باطری خوب
12- روغن های ماشین + اب رادیاتور  (وقتی ارزش مشخص میشه که از یه جایی روغن یا اب نشت کنه بیرون و با اولین ابادی فاصله زیادی داشته باشید )

توی خانواده پژو سنمد (ماهک دنده سایز بزرگ و کوچک + رله دوبل + سنسور دور موتور {چشمی گیربکس})

جناب اسمانی خیلی از اینا توصیه کردن قبلا و ارزش و کاربردشون رو گفتن
من که سعی میکنم تا حد امکان ماشین ندم دست این نیسان ها با دوتا قلاب و زنجیر که نمیشه ماشین برد پدر ماشین و شاسی و بدن درمیاد
بعدا هم جلوبندی هی انواع نا مشخص ایراد هارو میده

مهم ترین چیز توی بروز عیب و مشکلات توی خودرو حفظ خونسردی و مدیریت ذهن و استفاده از توانایی ها امکانات هست خیلی ساده بیشتر عیب هارو میشه رفع کرد فقط با ارامش
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » پنج شنبه 17 فروردین 1396 23:00

سلام
خیلی از ماشین ها وقتی به مشتری عرضه میشن یه همچین جعبه ابزاری روشون دارند که ابزار های کاربردی و ضروری توش داره
https://www.sl113.org/wiki/uploads/Acce ... inside.jpg
https://www.sl113.org/forums/uploaded/a ... _280SL.jpg
http://www.firebirdtransamparts.com/hog ... oolkit.jpg
http://www.r3vlimited.com/board/attachm ... 1386625172
http://static.bmwfans.info/images/epc/OTI4OV9w.png
http://e28-535i.com/upload/DSC_3648.jpg
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1395081735
http://members.roadfly.com/dbmwn2zs/toolkit.jpg
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1362377297
توی کشور ما دریغ از یه جک و اچار چرخ خوب
جک خیلی راحت پیچ وسط میبره و اچار چرخ هم میش از سر با یه فشار کنده میشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » جمعه 18 فروردین 1396 19:05

سلام دوستان
یه بار خودرو یکی از دوستان اطراف شهر شدید 3کار میکرد و توان راه رفتن نداشت (بیشتر از 20 نمیرفت)
یکی یکی وایر شمع هارو کشدم  همه جرقه خوبی داشتند (با دستکش و انبردست و به بندنه تماس نداشته باشید )
موقع برسی سوکت انژکتور ها متوجه لقی شدید یه سوکت و سولفاته بودن سوکت دیگه شدم و معلوم شد ایراد از کجاس
این ایراد با افتادن خودرو توی چاله ایجاد شده بود
پژو 405 انژکتور بود

امیدوارم دوستان بزرگوار مارو از تجربیات و دانسته هاشون بی نصیب نکنند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » سه شنبه 22 فروردین 1396 13:32

سلام دوستان
خودرو ها معمولا توی جاده در حیت حرکت نیاز چندانی به فن ندارند ولی در سربالایی های سنگین و یا ترافیک جاده اگر فن به موقع عمل نکنه باعث خسارت به خودرو عدم توانایی ادامه مسیر میشه
مشکل میتونه از چند جا باشه
1 - فشنگی اب
2- رله های فن
3- یونیت فن یا ECU
4 - قطعی سیم و یا سولفاته شدن سوکت ها

به این صورت میتنیم چک کنیم
1 - با دراوردن سیم از فشنگی فن ها شروع به کار کنند (ایراد از فشنگی )
توی خودرو ها معمولا 2 یا 3 فشنگی اب وجود داره (ابی برای امپر و هشدار دهنده و سبز برای ecu یا یونیت ویا قهوای برای یونیت )
با افزایش دما مقاومت فشنگی کم میشه و اگر با دراوردن سوکت ECU فرمان روشن شدن فن نداد بهتره با زدن دو سر سکت به هم امتحان کنید
2- ایراد از خراب رله فن میتونید قاب رله رو دربارید و پلاتین اون رو با یه چیزی ببندید یا به جاش با یک تکه سیم یکسر کنید
اگر مسر کوهستان و سربالایی یا ترافیکی دارین (مثل جاده چالوس )و نتونستید فن رو راه بندازید با یه تیکه سیم به  سر یکی از سیم های فن مثبت از باطری و سیم دیگه رو به بدنه وصل کنید و دقت کنید جهت گردش درست باشه (توی موتور های DC با عوض شدن جای قطب منفی و مثبت جهت تغییر میکنه )

با فشار دادن کید کولر فن شروع به کار مکنه
بخای رو روی اخر بذارین تا حدودی دمای موتور رو میگره و میتونه موقت کار فن رو انجام بده (توی سمند خودم با ترموستات قفل شده با این روش حدود 20 کیلومتر رانندگی کردم و امپر پایین بود .زمستون بود دنده سبک اومدم وامپر سردتر از نرمال بود)
البته اصلا رانندگی با ترموستات قفل شده توصیه نمیشه و خیلی احتما واشر سوزوندن زیاده
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » سه شنبه 22 فروردین 1396 23:52

سلام دوستان
پاره شدن و نشتی از شلنگ های رادیاتور و بخاری که اولش با بالا رفتن کمکم امپر اب شروع و میره به سمت داغ کردن و سوزوندن واشر و رینگ چسبوندن
اگر نشتی های سیستم خنک کننده و بخاری رو زیر نظر داشته باشیم خیلی کم امکان داره این مشکل (داغ کردن براثر کم ابی ماشن ) پیش بیاد
ولی زندگی امروز و دغدغه ها و مشغله زیاد باعث میشه گاها یه سری چیز هارو فراموش کنیم یا بهشون دقت نکیم و باعث مشکل بشن
نشتی اب اگر از نزدیکی جنت ها ترک شده شلنگ به مرور زمان باشه بهتره اگه جاداره یکم شلنگ رو کوتاه تر بکنیم (چند سانتی متری از سر شلنگ ببریم و بعد جا بزنیم و محکم کنیم و اگر جای کوتا کردن نداره از وسط ببرین وصله بزنین(تا طول چن سانتی بزرگتر بشه) و از طرف خراب ببرین
عکس وصله که از نبود از لوله 1/2 یا 3/4 یا 1 اینچ ای هم میتونید چند تکه ببرید و بذارید تو ماشین
http://rozup.ir/up/zhs/Pictures/Hydraul ... eteh_3.jpgگ
http://rozup.ir/up/zhs/Pictures/Hydraul ... eteh_2.jpg
http://rozup.ir/up/zhs/Pictures/Hydraul ... eteh_1.jpg
http://bdmcompany.com/ProductsImages/63 ... %DB%8C.jpg
بهتره بست تو سایز مورد نیاز همراه تون باشه
نشتی از وسط شلنگ که باز میشه با بریدن و صله زدن یا استفاده از تیوپ بسته بشه
نشتی از اطراف رادیاتور رو میشه با خیمر جلاسنج یا چسب اورینگ (چسب مزدا ) یا چسب دو قلو مقاوم به حرارت
نشتی از اوریگ ها وجنت ها بالا و پاین رو میشه بازدن مقداری چسب اورینگ بند اورد باید صبر کنید تا سفت بشه بعد ماشین رو روشن کنید
نشتی از سه راحی اب ریگلاتور گاز توی خودرو های دوگانه که توصیه میکنم سه راهی بخاری همراه داشته باشند
نشتی از درب رایاتور یا در رفتن درب رادیاتور رو میشه با قراید دادن چند لایه نایلون حل کرد و بهتره یکم اب رادیاتور کمتر از ماکزیمم باشه چون تخله هوا نمیشه فشار میره بالاتر
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان