در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » جمعه 4 فروردین 1396 19:33

با سلام خدمت همه دوستان
سال نو همگی مبارک
هر خودرویی ممکنه بنا به دلایلی خاموش بشه یا امکان ادامه مسیر نداشته باشه و این شرایط برای ما خیلی اعصاب خورد کن باشه مخصوصا توی سفر های گروهی که بخاطر یه ماشین همه معطل میشن
اومدن امداد خودرو هم میتونه از 10 دقیقه تا 1روز طول بکشه اگر هم سرشون شلوغ باشه مسیر های خیلی دور نمیرن
و مسئله بعدی هزینه امداد خودرو که سربه فلک میکشه
بماند
امداد متفرقه
تعمیر کار ناوارد
تشخیص نادرست
قصد اخاذی از راننده های نا اگاه

خواهش من از تمامی دوستات عزیز اینه که تجربیات و اطلاعات خودشون رو تو این زمینه به اشتراک بذارن تا به امید خدا کمکی باشه برای کسانی توی راه میمونن
دوستالطفا نوع ماشین
نوع عیب و دلیل بروز عیب
لوازم و ابزار نیاز برای رفع عیب
یدکی مورد نیاز
وتجربیاتشون در مورد امداد خودرو هارو بفرماین
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » جمعه 4 فروردین 1396 19:51

یه عیب یابی ساده برای روشن نشدن خودرو
1- استارت موتور رو میچرخونه یا نه
برسی شود :
قطب های باطری
شل بودن یا سولفاته بودن کنتاکت ها و سرسیم کابل مثبت روی استارت
شارژ داشتن باطری(با روشن کردن چراغ های جلو و زدن همزمان بوق)
اتوماتیک استارت و زغال های استارت (توضیح داده خواهد شد )
2- بنزین به موتور میرسد
فیوز پمپ بنزین
سوختگی پمپ بنزین (در لحظه باز کردن سوئیچ به مدت 5تا10 ثانیه صدای وز وز باید به گوش برسد در غیر اینصورت پمپ سوخته)
گرفتگی مسیر بنزین (بهتره شلنگ از ریل انژکتور یا کاربراتور جدا کنیم و با باز کردن سوئچ توی انژکتوری ها و استارت زدن تور کاربراتوری ها اومدن بنزین رو چک کنیم)
خیلی مواظب باشن بنزینروی شمع و دلکو و... نریزه
رله دوبل تو خودرو های انژکتوری
گرفتگی و کثیف شدن زیاد ف_*ل_ن*__ر بنزین
ورود اب یا لجن ته باک به سیستم سوخت رسانی

3 درست بودن تایم و جرقه
رله دوبل در انژکتوری ها
کوئل و مگنت و پلاتین ودلکو در کاربراتوری ها
سلامت کوئل و نیم سوز نبودن
سنسور دور موتور(اگر خراب بشه لحظا استار زدن سر وایر ها جرقه نخواهیم داشت)
روغن زدن شمع (توی کاربراتوری ها شایع هست و از فشار اوردن زیاد به موتور ناشی میشه و میشه با حرارت دادن شمع روغن اونو از بین برد و تمیز کرد و دوباره بست سرجاش)
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » شنبه 5 فروردین 1396 00:15

سلام دوستان یکی از عمده مشکلات خانواده پژو بودن فن ها جلوی رادیاتور و یخ زدن اونا توی جاده های برفی هست
وقتی که در حال حرکت هستید بادی که از جلو به رادیاتور میخوره باعث خنک شدنش میشه ولی موقعی که توی ترافیک یا راهبندون گیر میکنید وقتی فن شروع به کار میکنه به دلیل یخ زدن فن ها فیوز دور کند میسوزه و بعد دور تند میاد تو مدار ولی اونم فیوزش میسوره چون فن ها یخ زده و اجازه حرکت نداره
پس چند تا راه چاره میشه برا این کار پیدا کرد
1- استفاده از فیوز با امپر بالاتر (اصلا توصیه نمیشه و امکان سوختن سیمکشی و موتور فن ها وجود داره )
2- گزاشتن بخاری روی دور اخر و حواس جمع به امپر ها
3- روشن گذاشتن کولر تا فن ها دائم بچرخه و یخ نزنه
4- خاموش کردن ماشین توی ترافیک (باید باطری تون قابل اعتماد باشه کابل جامپر هم داشته باشید هوای سرد اصلا نمیشه به باطری اعتماد کرد مگر باطری المانی )
5- داشتن تعداد زیادی فیوز 30 امپر که هزینه ای هم نداره حدود دونه ای 200تون و ترکیبی از حالا بالا بجز مورد اول
حتما قبل از تعویض فیوز یه دور فن هارو با دستتون بچرخونین تا ازاد بشن در غیر این صورت تعویض فیوز با سوختن اون یکی خواهد بود
کابل جامپر هزینه ای نداره و خیلی ساده خودتون میتونید اونو درست کنید
6 متر سیم افشان مسی با سطح مقتع 10 میلی متر  میتونین از اونایی لوازم سیمکشی ساختمانی و صنعتی تولید مکنن بخرید و بهتره مارک معتبر باشه و فروشنده معتر 3متر قرمز بگیرید 3متی سیاه متر حدود 3000تومن
سیم های تقلبی تور بازار زیاده و الیاژی میزنن یا ابکاری مس میکنن من پدرم 30 ساله فروشنده لوازم برقی صنعتی و ساختمانی هستند و تا حدی تقلب شدیده که ما خودمون سخت تشخیص میدیم و هر مارک و جنسی رو نمیخریم البته بگم که تقلبی هم زیاده و به اسم برند های معروف ولی با الیاژ پایین تر میسازن
گیره سوسماری بزرگ دو جفت میتونین از یک فروش ها و ابزار فروشی ها تهیه کنین
کیره مسی نداریم حتی گیره های 30 سال پیش که خودم داشتم و همه آبکاره شدن یا بدون آبکاری میفروشن
گیره هم جفتی حدود 6 یا 7 هزار تومن
پس با این احتساب     سیم 18000 + گیره 14000  = 32 هزار تومن هزینه یک بار باطری به باطری کردن امدادخودرو
اگر با سیم مسی نمره 10 بسازید من قول میدم موقع باطری به باطری کردن هیچ مشکی واسه هیچ یک از ماشین ها پیش نمیاد
ولی اگر کابل باطری به باطری شکیل بازاری بگیرید که ظاهر خیلی خوبی هم دارند مطمعا ماشین ها به مشکل میخورن و بخش از سیستم برقی آسیب میبینه من به تجربه دیدم

لوازم کامل توی ماشین یه ارامش خاطری میده که نگو البته + علم و توانایی رفع عیب و تعمیر صحیح
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 6 فروردین 1396 09:09

پاره شدن سیم کلاج یا گیر کردن پمپ کلاج روغنی
مواقع گیر کردن پمپ کلاچ روغنی کا معمولا پایین گیر میکنه و نمیاد بالا میشه یا حرکت دادن پدال کلاج و بادست یا در صورت نبود امکان با نوک کفش تا حدودی این مشکل رو حل کرد و بیشتر این گیر هم از خشکی اهرم های کلاجه که با چند قطره روغن درست میشه
پاره شدن سیم یا کائوچویی هم برا خیلی پیش میاد که بهتره یدکی داشته باشیم و راه عوض کردنشو بلد باشیم
اگر هم نداشتیم بهتره خاموش کنین بزارین دنده 2 و همزمان با استارت زدن گاز بدین و حرکت کنین و بدون کلاج دنده عوض کنید و تا حد امکان بالاتر از 3 نرید چون با یه ترمز ماشین خاموش میشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

dariush074 از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 6 فروردین 1396 09:28

خاموش شدن ناگهانی خودرو تو جاده
کسانی معمولا باکشون رو خالی نگه میدارن به خصوص توی گرما بیشتر شاهد این وضعیت خواهند بود
باکتون رو پر میکنین و شروع به حرکت غافل از این که قراره تو راه بمونید
بعد حدودا 1.5 تا 2 ساعت بعدش ماشین یه لحظه خاموش میشه استارت میزنید روشن میشه ولی بازم بعد چند دقیق خاموش میشه و چند باری ادامه میده تا اینکه کلا ماشین روشن نمیشه
تماس میگیرید با امداد خودرو و بعد از چند ساعت الافی یه وانت ابی شمارو کشون کشون میبره
هزنه خودرو بر + هزینه مکانیک (وارد یا ناوارد بودنش میمونه با خدا ) + هزینه جنس بنجل یا خوب
پس اگر امکانش هست یه پمپ بنزین یدکی داشته باشید و سعی کنید عوض کردنشو یاد بگبرید
برا خودرو های کاربراتوری خیلی ساده میشه از یه ظرف بنزین و یه تیکه شلنگ استفاده کنید
(ظرف رو بالا تراز کاربراتور بزارید روی بابرند یا داشبرد یا بغل دستی یه شلنگ نازک بزارید و بکشید به کاربراتور البته قبلش باید برا وصل شدن بنزین یه مک کوچیک بزنید)
برا کاربراتوری ها بهتره ضرف خالی و شلنگ نازک داشته باشید
تعویض یه مغزی پمپ بنزین 35000هزار تومانی توی راه میتونه براتون تا بیشتر از 200 هم اب بخوره پس حواستون باشه
موتور بنزین مصرفی خودش رو از باک خواهد کشیدچه باک پر باشه چه ته باک بنزین باشه پس بهتره همیشه باک از نصف  به بالا باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط ho3ein2000 » يکشنبه 6 فروردین 1396 16:33

mohammad-ranjbar نوشته است:سلام دوستان یکی از عمده مشکلات خانواده پژو بودن فن ها جلوی رادیاتور و یخ زدن اونا توی جاده های برفی هست
وقتی که در حال حرکت هستید بادی که از جلو به رادیاتور میخوره باعث خنک شدنش میشه ولی موقعی که توی ترافیک یا راهبندون گیر میکنید وقتی فن شروع به کار میکنه به دلیل یخ زدن فن ها فیوز دور کند میسوزه و بعد دور تند میاد تو مدار ولی اونم فیوزش میسوره چون فن ها یخ زده و اجازه حرکت نداره
پس چند تا راه چاره میشه برا این کار پیدا کرد
1- استفاده از فیوز با امپر بالاتر (اصلا توصیه نمیشه و امکان سوختن سیمکشی و موتور فن ها وجود داره )
2- گزاشتن بخاری روی دور اخر و حواس جمع به امپر ها
3- روشن گذاشتن کولر تا فن ها دائم بچرخه و یخ نزنه
4- خاموش کردن ماشین توی ترافیک (باید باطری تون قابل اعتماد باشه کابل جامپر هم داشته باشید هوای سرد اصلا نمیشه به باطری اعتماد کرد مگر باطری المانی )
5- داشتن تعداد زیادی فیوز 30 امپر که هزینه ای هم نداره حدود دونه ای 200تون و ترکیبی از حالا بالا بجز مورد اول
حتما قبل از تعویض فیوز یه دور فن هارو با دستتون بچرخونین تا ازاد بشن در غیر این صورت تعویض فیوز با سوختن اون یکی خواهد بود
کابل جامپر هزینه ای نداره و خیلی ساده خودتون میتونید اونو درست کنید
6 متر سیم افشان مسی با سطح مقتع 10 میلی متر  میتونین از اونایی لوازم سیمکشی ساختمانی و صنعتی تولید مکنن بخرید و بهتره مارک معتبر باشه و فروشنده معتر 3متر قرمز بگیرید 3متی سیاه متر حدود 3000تومن
سیم های تقلبی تور بازار زیاده و الیاژی میزنن یا ابکاری مس میکنن من پدرم 30 ساله فروشنده لوازم برقی صنعتی و ساختمانی هستند و تا حدی تقلب شدیده که ما خودمون سخت تشخیص میدیم و هر مارک و جنسی رو نمیخریم البته بگم که تقلبی هم زیاده و به اسم برند های معروف ولی با الیاژ پایین تر میسازن
گیره سوسماری بزرگ دو جفت میتونین از یک فروش ها و ابزار فروشی ها تهیه کنین
کیره مسی نداریم حتی گیره های 30 سال پیش که خودم داشتم و همه آبکاره شدن یا بدون آبکاری میفروشن
گیره هم جفتی حدود 6 یا 7 هزار تومن
پس با این احتساب     سیم 18000 + گیره 14000  = 32 هزار تومن هزینه یک بار باطری به باطری کردن امدادخودرو
اگر با سیم مسی نمره 10 بسازید من قول میدم موقع باطری به باطری کردن هیچ مشکی واسه هیچ یک از ماشین ها پیش نمیاد
ولی اگر کابل باطری به باطری شکیل بازاری بگیرید که ظاهر خیلی خوبی هم دارند مطمعا ماشین ها به مشکل میخورن و بخش از سیستم برقی آسیب میبینه من به تجربه دیدم

لوازم کامل توی ماشین یه ارامش خاطری میده که نگو البته + علم و توانایی رفع عیب و تعمیر صحیح

سلام
مرسی مطالب مفیدی بود....فقط من ندیدم فن پژو یخ بزنه
منظورتون گیرپاژ جزیی هست؟

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 6 فروردین 1396 20:18

ho3ein2000 نوشته است:
mohammad-ranjbar نوشته است:سلام دوستان یکی از عمده مشکلات خانواده پژو بودن فن ها جلوی رادیاتور و یخ زدن اونا توی جاده های برفی هست
وقتی که در حال حرکت هستید بادی که از جلو به رادیاتور میخوره باعث خنک شدنش میشه ولی موقعی که توی ترافیک یا راهبندون گیر میکنید وقتی فن شروع به کار میکنه به دلیل یخ زدن فن ها فیوز دور کند میسوزه و بعد دور تند میاد تو مدار ولی اونم فیوزش میسوره چون فن ها یخ زده و اجازه حرکت نداره
پس چند تا راه چاره میشه برا این کار پیدا کرد
1- استفاده از فیوز با امپر بالاتر (اصلا توصیه نمیشه و امکان سوختن سیمکشی و موتور فن ها وجود داره )
2- گزاشتن بخاری روی دور اخر و حواس جمع به امپر ها
3- روشن گذاشتن کولر تا فن ها دائم بچرخه و یخ نزنه
4- خاموش کردن ماشین توی ترافیک (باید باطری تون قابل اعتماد باشه کابل جامپر هم داشته باشید هوای سرد اصلا نمیشه به باطری اعتماد کرد مگر باطری المانی )
5- داشتن تعداد زیادی فیوز 30 امپر که هزینه ای هم نداره حدود دونه ای 200تون و ترکیبی از حالا بالا بجز مورد اول
حتما قبل از تعویض فیوز یه دور فن هارو با دستتون بچرخونین تا ازاد بشن در غیر این صورت تعویض فیوز با سوختن اون یکی خواهد بود
کابل جامپر هزینه ای نداره و خیلی ساده خودتون میتونید اونو درست کنید
6 متر سیم افشان مسی با سطح مقتع 10 میلی متر  میتونین از اونایی لوازم سیمکشی ساختمانی و صنعتی تولید مکنن بخرید و بهتره مارک معتبر باشه و فروشنده معتر 3متر قرمز بگیرید 3متی سیاه متر حدود 3000تومن
سیم های تقلبی تور بازار زیاده و الیاژی میزنن یا ابکاری مس میکنن من پدرم 30 ساله فروشنده لوازم برقی صنعتی و ساختمانی هستند و تا حدی تقلب شدیده که ما خودمون سخت تشخیص میدیم و هر مارک و جنسی رو نمیخریم البته بگم که تقلبی هم زیاده و به اسم برند های معروف ولی با الیاژ پایین تر میسازن
گیره سوسماری بزرگ دو جفت میتونین از یک فروش ها و ابزار فروشی ها تهیه کنین
کیره مسی نداریم حتی گیره های 30 سال پیش که خودم داشتم و همه آبکاره شدن یا بدون آبکاری میفروشن
گیره هم جفتی حدود 6 یا 7 هزار تومن
پس با این احتساب     سیم 18000 + گیره 14000  = 32 هزار تومن هزینه یک بار باطری به باطری کردن امدادخودرو
اگر با سیم مسی نمره 10 بسازید من قول میدم موقع باطری به باطری کردن هیچ مشکی واسه هیچ یک از ماشین ها پیش نمیاد
ولی اگر کابل باطری به باطری شکیل بازاری بگیرید که ظاهر خیلی خوبی هم دارند مطمعا ماشین ها به مشکل میخورن و بخش از سیستم برقی آسیب میبینه من به تجربه دیدم

لوازم کامل توی ماشین یه ارامش خاطری میده که نگو البته + علم و توانایی رفع عیب و تعمیر صحیح

سلام
مرسی مطالب مفیدی بود....فقط من ندیدم فن پژو یخ بزنه
منظورتون گیرپاژ جزیی هست؟


سلام
توی برف و کولاک برفی که از جلو به فن ها میخوره باعث یخ زدن اونا میشه و موقع شروع به کار فیوز میسوزه و اگر توقف کنید و حواستون به امپر نباشه شاهد جوش اوردن و سوختن واشر خواهید بود
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط ho3ein2000 » يکشنبه 6 فروردین 1396 21:33

ممنون نکته مفیدی بود :razz:

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط mohammad-ranjbar » دوشنبه 7 فروردین 1396 14:33

ho3ein2000 نوشته است:ممنون نکته مفیدی بود :razz:


خواهش میکنم
امیدوارن دوستان همه تجرباتشون رو بیان بفرمایند
شما مشکل واشر سرسیلندر پژو تون رو چیکار کردین
ممنون میشم اگه توضیح بدین
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط ho3ein2000 » دوشنبه 7 فروردین 1396 15:23

سلام آقا محمد عزیز
واشر من سالم بود و همون مختصر کف و روغن مربوط به مایع
نشتی گیری بود که چند ماه قبل مصرف کرده بودم
ممنون از لطف و پیگیری صمیمانه و دلسوزانه شما
:razz:

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

127

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 125 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط محسن فلاح » دوشنبه 7 فروردین 1396 18:28

mohammad-ranjbar نوشته است:خاموش شدن ناگهانی خودرو تو جاده
کسانی معمولا باکشون رو خالی نگه میدارن به خصوص توی گرما بیشتر شاهد این وضعیت خواهند بود
باکتون رو پر میکنین و شروع به حرکت غافل از این که قراره تو راه بمونید
بعد حدودا 1.5 تا 2 ساعت بعدش ماشین یه لحظه خاموش میشه استارت میزنید روشن میشه ولی بازم بعد چند دقیق خاموش میشه و چند باری ادامه میده تا اینکه کلا ماشین روشن نمیشه
تماس میگیرید با امداد خودرو و بعد از چند ساعت الافی یه وانت ابی شمارو کشون کشون میبره
هزنه خودرو بر + هزینه مکانیک (وارد یا ناوارد بودنش میمونه با خدا ) + هزینه جنس بنجل یا خوب
پس اگر امکانش هست یه پمپ بنزین یدکی داشته باشید و سعی کنید عوض کردنشو یاد بگبرید
برا خودرو های کاربراتوری خیلی ساده میشه از یه ظرف بنزین و یه تیکه شلنگ استفاده کنید
(ظرف رو بالا تراز کاربراتور بزارید روی بابرند یا داشبرد یا بغل دستی یه شلنگ نازک بزارید و بکشید به کاربراتور البته قبلش باید برا وصل شدن بنزین یه مک کوچیک بزنید)
برا کاربراتوری ها بهتره ضرف خالی و شلنگ نازک داشته باشید
تعویض یه مغزی پمپ بنزین 35000هزار تومانی توی راه میتونه براتون تا بیشتر از 200 هم اب بخوره پس حواستون باشه
موتور بنزین مصرفی خودش رو از باک خواهد کشیدچه باک پر باشه چه ته باک بنزین باشه پس بهتره همیشه باک از نصف  به بالا باشه

سلام ایرادات رو  اکثرا میدونم چیا هستن و ممنون تا حد راه اندازی راهنمایی میکنید  

بهتره خیلی با جزعیات اموزش بدیم کسی که تو راه می مانه اولین چیزی که سراغش میاد سردرگمی هست و  اگر تو ذهنیتش بدونه تعمیر خودرو سخت نیست و میتونه از پسش بربیاد تمرکزش رو جمع میکنه و اینکار خیلی کمکش میکنه.  

برای تذریق بنزین هیچ فرقی نداره کاربرات باشه یا انژکتور.  اگر پمپ بنزین خراب شد یه ظرف نوشابه  و شلنگ شیشه شور رو باز کنید.  و با چاقو یا فلز تیز درب نوشابه رو اندازه قطر شلنگ شیشع شور سوراخ و شلنگ رو رد کنید و اون سر شلنک رو به پشت دریجه گاز که خرطومی ف_*ل_ن*__ر هوا رد شده  یه سوراخ بزنید وصل کنید بطری رو از درب کاپوت بیرون بیارید با  بست.  یا سیم  فلزی به صورت وارونه به ستون ببندین تا بنزین تذریق به مسیر هوا بشه واز منیفولد وارد سیلند بشه.  


دقیقا همانند سیستم گاز دستی که از مسیر خرطومی ف_*ل_ن*__ر هوا تذریق گاز داریم.

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
هاچبک  پراید نیست

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

127

تشکر کرده: 275 مرتبه
تشکر شده: 125 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 16 دی 1394 18:28

محل سکونت

حومه تهران

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: وقتی خودرو در بین راه خاموش میشود

توسط محسن فلاح » دوشنبه 7 فروردین 1396 18:33

ظرف نوشابه هم  نبود هیچ ظرفی دم دست نبود میتونید از همان ظرف شیشه شور استفاده کنید تا به آبادی برسین که تعمیر اساسی کنید .    تو شرایط سخت دیگه فکر  این چیزها نمیاد سراغمون که ظرف خراب میشه  فقط باید زن و بچه رو از ماندن در سرما و تاریکی به مقصد رسوند.

یه موقه این فکرو نکنید بگید اب شیشه شور رو خالی کنید و بنزین بریزین که کار راحتر باشه  و با دسته برف پاک کن بنزین رو به منیفولد تذریق کنید. خطر اتش گرفتن زیاده
داخل باک چون اکسیژننیست موتور پمپ بنزین کارمیکنه و اتیش و انفجار نداریم اما ظرف شیشه شور چون هوا میکشه و اکسیژن زیادی هم داره نمیشه با استفاده از پمپش بنزین تذریق کرد جرقه احتمالی پمپ انفجار میگیره.
هاچبک  پراید نیست

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان