در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

تقویت سیستم جرقه زنی

توسط ho3ein2000 » جمعه 15 اردیبهشت 1396 22:01

با سلام
لطفا تجربیات و دانسته های خودتون و تاثیر تقویت جرقه بر کارکرد و مصرف و شتاب و غیره بگین
امیدوارم تاپیک پر باری باشه

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تقویت سیستم جرقه زنی

توسط mohammad-ranjbar » شنبه 16 اردیبهشت 1396 18:23

ho3ein2000 نوشته است:با سلام
لطفا تجربیات و دانسته های خودتون و تاثیر تقویت جرقه بر کارکرد و مصرف و شتاب و غیره بگین
امیدوارم تاپیک پر باری باشه


سلام حسین عزیز
تقویت جرقه حتما باعث افزایش راندمان موتور خواهد شد ولی نه تا این حد که موتور پژو و پراید بشه موتور ماکسیما
میتونید با موازی کردن یه پکیج خازن (خودتون باید تعدادی خازن 16 ولت رو روی یه برد سوراخ دار موازی کنید) با باطری ماشین و دادن سیم مثبت کوئل دوبل از همون خازن باعث افزایش جرقه خواهد شده
توصیه میکنم برق از رله رد کنید (یه رله تکی که معمولا بهش افتامات بوق میگن بگیرید و سیم مثبت از رله رد بشه و رله هم با مثبت ورودی از طرف رله دوبل به کوئل ) و توی نزدیک ترین جا به باطری روی سیم مثبت یه فیوز بزارید
اگر امکانش بود با وایر شمع مقاومت در حدود 4k و شمع سوزنی اصل استفاده کنید
استفاده از شمع سوزنی خوب هم تاثیر داره
خیلی ساده دوتا وایر رو بکشید به یکی شمع معمولی و به دیگری شمع سوزنی وصل کنید و تفاوت رو ببینید ( توی تاریکی بهتر معلومه)
افزایش جرقه یعنی سوختن بهتر و سریعتر مخلوط بنزین و هوا و افزایش قدرت و راندمان موتور و در نتیجه مصرف سوخت کمتر
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تقویت سیستم جرقه زنی

توسط ho3ein2000 » شنبه 16 اردیبهشت 1396 21:47

سلام
این مطالب موثر هست و اشتباه نکنم قبلا مطرح شده
نظرم بیشتر رو ام اس دی هست و مدارات تقویت
شمع سوزنی بنظظرتون رو سی ان جی جواب میده؟ البته تو کیفیت جرقش شکی نیست

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تقویت سیستم جرقه زنی

توسط mohammad-ranjbar » شنبه 16 اردیبهشت 1396 22:25

ho3ein2000 نوشته است:سلام
این مطالب موثر هست و اشتباه نکنم قبلا مطرح شده
نظرم بیشتر رو ام اس دی هست و مدارات تقویت
شمع سوزنی بنظظرتون رو سی ان جی جواب میده؟ البته تو کیفیت جرقش شکی نیست


سلام
فکر نکنم جواب نده و شاید هم تو سی ان جی بهتر جواب بده
نوع ایردیوم بگیر که توی دمای بالای سی ان جی جرقه رد نکنه
مارک NGK و اصلی بگیر و از سایت ان جی کی ایران کد شمع مربوط به موتور رو پیدا کن و در ضمن شمع ایردیوم اصلی در صورت رعایت گرید دمایی و نوع موتور عمر بالای 100 هزار کیلومتر خواهد داشت و خیلی خیلی کم به تمیز کردن و فیلر کردن نیاز داره
اگر خواستی بگو یه فروشنده بهتر معرفی کنم
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تقویت سیستم جرقه زنی

توسط ho3ein2000 » شنبه 16 اردیبهشت 1396 23:12

سلام
والا تا اونجایی که من شنیدم سوزنی بدرد گاز نمیخوره و دو پلاتینه بهترین گزینه برای گاز هست
بحث تاپیک هم تقویت جرقه هست
نظرتون راجع به سیستم های CDI یا همون MSD چی هست؟
کسی تجربشو داره؟

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تقویت سیستم جرقه زنی

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 17 اردیبهشت 1396 18:31

ho3ein2000 نوشته است:سلام
والا تا اونجایی که من شنیدم سوزنی بدرد گاز نمیخوره و دو پلاتینه بهترین گزینه برای گاز هست
بحث تاپیک هم تقویت جرقه هست
نظرتون راجع به سیستم های CDI یا همون MSD چی هست؟
کسی تجربشو داره؟


سلام
من در مورد استفاده سوزنی توی گاز تجربه خاصی ندارم ولی توی شمع های سوزنی به دلیل استفاده از فلزاتی مثل ایردیوم و ...
1- عمر شمع افزایش چشم گیری پیدا میکنه
2- بزرگتر شدن دهانه شمع و در نتیجه بزرگ شد جرقه هست
3- استفاده از فلزات با دمای ذوب بالا و پایدار توی حرارت ( توی دور های بالا با گرم شدن نوک شمع و افزایش تعداد جرقه ها امکان جرقه نزدن شمع کم میشه )
گرم شدن نوک شمع بیش از اندازه باعث کاهش کارایی اون میشه
4 - تجمع الکترون بیشتر توی نوک سوزنی شکل شمع و جرقه قوی تر و در نتیجه احتراق بهتر و قدرت بیشتر و مصرف کمتر و الودگی کمتر
و دلیل استفاده از شمع های چند پلاتینه داغ شدن الکترود ها (پلاتین ها ) در سوخت سی ان جی هست (بخاطر دمای بالای احتراق گاز)

تقویت و افزایش جرقه موتور باعث افزایش راندمان و قدرت و شتاب و کاهش مصرف سوخت و گاز های الاینده خواهد شد
ولی نباید انتظار معجزه از یه کیت جرقه داشت (و صد البته باید کیت استاندارد باشه و با عقل جور دربیاد )
امید وارم حسین عزیز کیتی برای این کار طراحی کنن چون توی دنیای تیونینگ کیت های خوب قیمت بالایی داره و توی خودرو های معمولی به صرفه نیست و تا دلتون بخواد کیت خوشگل و فریبنده تقلبی توی بازار هست که قیمت هاشون از زمین تا اسمون و بسته به شرایط دلخواه فروشنده متغیره
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است

Furious Poster

Furious Poster



نماد کاربر
پست ها

377

تشکر کرده: 745 مرتبه
تشکر شده: 285 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 3 دی 1395 17:17

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تقویت سیستم جرقه زنی

توسط ho3ein2000 » يکشنبه 17 اردیبهشت 1396 20:20

سلام
طراحی شده و در حال تست هستش ولی هنوز اون چیزی که باید میشد نشده
انشالله بزودی با دست پر مداراتی برای علاقه مندان به الکترونیک بر میگردم

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: تقویت سیستم جرقه زنی

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 17 اردیبهشت 1396 20:30

ho3ein2000 نوشته است:سلام
طراحی شده و در حال تست هستش ولی هنوز اون چیزی که باید میشد نشده
انشالله بزودی با دست پر مداراتی برای علاقه مندان به الکترونیک بر میگردم


انشاالله که به زودی جواب میگیرید و سیستم خوبی خواهد بود
بی صبرانه منتظر سیستم جدید شما هستیم
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 22:01

سلام
تقویت جرقه تاثیر چندانی نداره در قدرت . همین جرقه کفایت میکنه
چیزهای مهم در افزایش قدرت و سرعت:
حجم سیلندر , قطر پیستون , تعداد سیلندرها , جرقه ی به موقع , سوخت قوی , ضریب کمپرس بیشتر , 4 سوپاپه بودنِ سیلندر , کامپیوتر مدرنتر  با برنامه ی پیچیده تر و ماکلتر ,  تزریق هوا و سوختِ بیشتر به درون سیلندر  در مرحله ی مکش (سیستم توربو ) که باعث افزایش شدید سرعتِ چرخش"میل لنگ و درنتیجه افزایش قدرت موتور میشه  , گیبرکس با دنده های بیشتر که الان رسیده به 7 دنده و 8 دنده در بعصی خودروهای سواری , سیستم فشار سوختِ هوشمند تا فشار سوخت رو با توجه به درخواست راننده کم و زیاد کنه . (حالت اسپورت و حالت اقتصادی ) , استفاده از همه ی سنسورهای اختراع شده با همدیگه در یک خودرو
http://www.subaru4you.co.uk/images/parts/sensors.gif
    
  
http://ww2.justanswer.com/uploads/wmart ... lorer1.gif
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط mohammad-ranjbar » چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 00:28

[quote="MOHAMMAD_ASEMOONI"]سلام
تقویت جرقه تاثیر چندانی نداره در قدرت . همین جرقه کفایت میکنه
چیزهای مهم در افزایش قدرت و سرعت:
حجم سیلندر , قطر پیستون , تعداد سیلندرها , جرقه ی به موقع , سوخت قوی , ضریب کمپرس بیشتر , 4 سوپاپه بودنِ سیلندر , کامپیوتر مدرنتر  با برنامه ی پیچیده تر و ماکلتر ,  تزریق هوا و سوختِ بیشتر به درون سیلندر  در مرحله ی مکش (سیستم توربو ) که باعث افزایش شدید سرعتِ چرخش"میل لنگ و درنتیجه افزایش قدرت موتور میشه  , گیبرکس با دنده های بیشتر که الان رسیده به 7 دنده و 8 دنده در بعصی خودروهای سواری , سیستم فشار سوختِ هوشمند تا فشار سوخت رو با توجه به درخواست راننده کم و زیاد کنه . (حالت اسپورت و حالت اقتصادی ) , استفاده از همه ی سنسورهای اختراع شده با همدیگه در یک خودرو

سلام جناب اسمانی عزیز
تقویت جرقه توی موتور تاثیر مثبت زیادی داره و البه نه در حد افزایش قطر سوپاپ یا سیلندر یا افزایش کورس پیستون یا افزایش تعدا سوپاپ ها یا میل بادامک ریس یا توربو شارژر و افزایش سوخت و یا تزریق نیتروژن اکسید
وقتی قصد تقویت موتور با همون حجم رو دارین نیاز هست که هوا و سوخت بیشتری وارد بشه و کمپرس بالاتری خواهد بود و اگر تایم جرقه افزایش پیدا کنه رانمان خوبی از موتور خواهید گرفت به شرطی که جلوی خودسوزی بنزین توی کمپرس بالا رو بگیرین (استفاده از بنزین با اکتان بالا تر )
سنسور ناک با حس کردن خود سوزی توی موتور تایم جرقه رو کم میکنه تا خودسوزی از بین بره و این باعث کم شدن رانماتن و قدرت موتور میشه

توی تقویت موتور همون اندازه که ورود هوا وسوخت مهمه و شدت و تایم جرقه هم مهمه و اگر نتونن جلوی خودسوزی رو بگیرن نتیجه خوب نخواهد بود

نباید از یه کیت جرقه توی موتور معمولی انتظار معجزه داشت ولی تاثیر مثبت و قابل احساسی داره به شرطی که اصولی انجام بشه
پیشنهاد میکنم جرقه یه شمع سوزنی با یه شمع معمولی رو ذوستان مقایسه کنند
البته شمع سوزنی توی هر خودرویی جواب نمیده و در بعضی از خودرو ها برق نسبتا ضعیفی دارند باعث نیم سوز شدن وایر بعدش نیم سوز شدن کوئل و دیر روشن شدن خودرو توی استارت سرد خواهد شد (به تجربه دیدم )
ممنون از راهنمایی جناب اسمانی و مطالب ارزشمند ایشون
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان