در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث و مطالب اقتصادی و مالی به بحث بپردازيد
Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » جمعه 12 خرداد 1396 02:19

با سلام خدمت کاربران محترم.
مباحث اقتصادی، ابعاد گسترده‌ای دارد. در ادمۀ نوشتارهای گذشته احساس کردم نیاز است فصول جدیدی را بررسی شود.
بخش نخست پاکابارا:... آسانی رِفُرم اقتصادی.

topic121153.html

نخستین پیش زمینۀ ادامۀ مباحث را با طرح برخی مسائل مهم بازگو می‌کنم:

محیط زیست سالم، بستر فعالیت اقتصادی پویا.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » جمعه 12 خرداد 1396 02:25

چند نما:



خودرو و موتورسیکلت‌ منشأ 85 درصد آلودگی هوای تهران

http://www.isna.ir/news/95120805051

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه 85 درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک مانند خودروها و موتورسیکلت‌ها است، گفت: در حال حاضر یک میلیون موتورسیکلت‌ در تهران موجود است که هر کدام از آنها به اندازه چهار خودرو موجب آلودگی هوا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر وحیدحسینی روز یکشنبه، 8 اسفندماه در سمینار نقش خودروها در آلودگی هوا که در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید چرخه زیست‌محیطی فناوری‌هایی که در کشور ارائه می‌شود، مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: بر اساس داده‌های به دست آمده از  ایستگاه‌های پایش هوا در شهر تهران، یک سوم روزهای سال هوا ناسالم بوده است.

وی با بیان این‌که این شرایط از 10 سال قبل تاکنون حاکم است، اظهار کرد: در سالیان قبل خودروها فاقد استاندارد یورو 2 تا 4 بودند، ضمن آنکه گرمایش منازل مسکونی از طریق نفت و دیزل تامین می‌شد و در حال حاضر خودروها دارای استانداردهای یورو 2 هستند و گاز طبیعی منبع گرمایش منازل شده است ولی علی‌رغم این اقدامات ما همچنان در هوای ناسالم زندگی می‌کنیم.

حسینی با اشاره به مطالعات انجام‌شده در زمینه آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا، یادآور شد: در سال 1381، 162 روز هوای ناسالم به دلیل انتشار گاز مونواکسید کربن داشتیم که این تعداد روز ناسالم در سال 1382 به 152 روز و در سال 1383 به 85 روز کاهش یافت.

مدیر شرکت کنترل هوای تهران کاهش روزهای ناسالم را به دلیل توقف تولید خودرو پیکان و تولید خودروهای یورو 2 دانست و ادامه داد: از سوی دیگر از سال 1389 شاهد انتشار گرد و غبار و ریزگردها هستیم؛ به گونه‌ای که در سال 93 شاهد توفان‌های گرد و غبار در ماه‌های تیر و خرداد بودیم و در آذرماه نیز به دلیل سکونت هوا آلودگی هوا ناشی از انتشار مونواکسید کربن گزارش شده است.

حسینی با اشاره به نقش خودروها در افزایش آلودگی هوا، افزود: در مطالعاتی که در دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد، مشاهده کردیم مراکز ترافیکی موجود در خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها آلودگی بیشتری نسبت به مراکز دورتر از خیابان‌های اصلی دارند.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در منطقه یوسف‌آباد، گفت: مطالعات این منطقه نشان داد که آلودگی هوا در این منطقه 800 هزار ذره بر سانتی‌متر مربع است و این در حالی است که میزان ذرات موجود در هوای سالم 5 هزار و تا 10 هزار ذره بر سانتی‌متر مربع است.

حسینی خاطرنشان کرد: مطالعاتی که در زمینه میزان تولید آلودگی هوا انجام دادیم، نشان داد که 15 درصد از منابع آلوده‌کننده هوا از منابع ساکن بوده و 85 درصد از منابع متحرک آلوده‌کننده هوا که شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌شود، است.

مدیر هسته پژوهشی سوخت و احتراق با تاکید بر اینکه 97 درصد از مونواکسید موجود در هوا از طریق خودروها منتشر می‌شود، اضافه کرد: آنالیزهای شیمیایی که از هوای تهران صورت گرفت، نشان می‌دهد که در هوای تهران کربن سیاه که به آن دوده گفته می‌شود، وجود دارد. وجود این آلاینده در هوای تهران نشان از احتراق ناقص در خودروها دارد.

به گفته وی، تاکنون بر روی دوده خودروها مطالعات زیادی صورت گرفته است.

این محقق با تاکید بر اینکه میان میزان غلظت گاز ناکس منتشر شده از اگزوز خودروها با میزان نزدیکی به خیابان‌های اصلی بستگی مستقیمی وجود دارد، توضیح داد: هر چه به خیابان‌های اصلی نزدیک‌تر باشیم میزان غلظت این گاز افزایش می‌یابد.

حسینی با تاکید بر اینکه متوسط میزان بنزن موجود در هوای تهران دو برابر حد مجاز سالانه استاندارد سلامت کشور است، ادامه داد: علاوه بر منواکسیدکربن با آلاینده‌های تبخیری نیز مواجه هستیم که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به دلایل تاثیر خودروها در افزایش آلایندگی‌های هوا، توضیح داد: ما در مطالعاتی 80 خودروی یورو 2 تولیدشده در کشور را مورد آزمایش قرار دادیم. اگر خودرویی دارای یورو 2 واقعی باشد، آلایندگی‌های زیادی ندارد و این در حالی است که خودروهای دارای یورو 2 تولید داخل دو برابر آلودگی بیشتر از سطح استانداردهای جهانی دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه اگر خودرویی در کشور تولید شود به مدت 20 سال مهمان خیابان‌ها هستند، اضافه کرد: از سوی دیگر مطالعات انجام شده بر روی 80 موتورهای 150، 190 و 220 سی‌سی دارای یورو 3 موجود در کشور نشان داد که این خودروها به میزان 15 گرم بر لیتر مونواکسید کربن تولید می‌کنند و این در حالی است که موتورسیکلت‌های دارای یورو 3 به میزان 2.2 گرم بر لیتر منواکسیدکربن تولید می‌کنند.

به گفته وی، در حال حاضر یک میلیون موتورسیکلت در خیابان‌های تهران تردد دارند که هر کدام از آنها به میزان چهار خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

مدیر شرکت کنترل کیفیت هوا به بیان راه‌حل‌های بنیادی برای کاهش آلودگی هوا در تهران پرداخت و گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل انسان‌محور به جای وسیله‌محور و هدف‌گذاری جابه‌جایی انسان‌ها به جای جابه‌جایی وسایل نقلیه و تفکیک مساله ترافیک از تولید آلودگی و ترویج روش‌های حمل‌ونقل غیرموتوری از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوا به شمار می‌رود.

وی، نصب ف_*ل_ن*__ر دوده بر روی خودروهای دیزلی را از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران نام برد و اضافه کرد: در حال حاضر سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروها در وزارت کشور راه‌اندازی شده است که این امر در کاهش تقلبات در این زمینه موثر است؛ ضمن آنکه باید در راستای توسعه فناوری‌های کاهنده آلودگی هوا و استفاده از کاتالیست برای خودروهای بنزینی اقدام شود.

حسینی، توسعه استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی را از دیگر راهکارها در این زمینه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر دولت با اعطای 36 درصد سوبسید به واردات این خودرو موجب شده است تا استفاده از این خودرو در کشور توسعه یابد، ولی از سوی دیگر مشاهده می‌شود که اعطای 36 درصد سوبسید از سوی دولت به واردکننده‌ها منجر به سود بیشتر واردکنندگان این خودروها شده است، به جای اینکه کشور از آن منتفع شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را از دیگر راهکارهای بنیادی در این زمینه عنوان کرد و گفت: از سه سال قبل به دنبال واردات این موتورها به کشور هستیم و از سوی شهرداری نیز 2.5 میلیون تومان به خریداران این نوع خودروها اعطا و همچنین وام‌های با بهره کم برای توسعه استفاده از این موتورها اعطا می‌شود؛ ولی تاکنون استفاده از این نوع وسایل نقلیه در کشور فرهنگ‌سازی نشده است.

حسینی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاربردی کردن فناوری‌های نوین در بخش حمل‌ونقل، اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه 2 تهران اقدام به تاسیس ایستگاه شارژ برقی کردیم تا دارندگان وسایل نقلیه بتوانند به صورت رایگان شارژ دریافت کنند.

این محقق خاطرنشان کرد: استانداردهای زیست‌محیطی حمل‌ونقل بسیار سخت است و برای بهینه‌سازی هوا راهی جز تمیز کردن ناوگان حمل‌ونقل شهری نداریم.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » جمعه 12 خرداد 1396 02:33



این ماده غذایی، بزرگترین ماشین آلوده کننده هواست/ گوشت گاو؛ در حال نابودی جهان



khabaronline> محیط زیست - خوردن گوشت تاثیر عجیبی روی گرم شدن زمین دارد" هر 300 گرم گوشت اندازه 113 کیلومتر حرکت یک ماشین دی اکسید کربن تولید می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مقاله نویس سی‌ان‌ان جان دی. ساتر مطلب مفصلی درباره تاثیرات گوشت گاو بر تغییرات آب و هوایی نوشته است که بخشی از آن را می خوانید؛

این داستان یک تکه بزرگ گوشت گاو است، به طور دقیق 0.58 کیلوگرم.

ولی قبلا از اینکه این کار را شروع کنم که توضیح بدهم این گوشت از کجا می آید و چرا خوردن این گوشت ها تاثیری سنگین و غیرقابل انتظاری روی تغییرات آب و هوا دارد، احساس می کنم باید یک اعترافی انجام دهم؛ آن تکه بزرگ گوشت که یکی از بیشترین لذت ها را به من داد.

پس از خوردن آن گوشت کباب شده به همراه دوستم، به شکل نا خود آگاه جمله "اوه خدای من" از دهانم خارج شد.

من در رابطه با تغییرات آب و هوا برای اینکه آگاهی مردم نسبت به موضوعی که فکر کنم بزرگترین مشکل زمین است، افزایش یابد، می نویسم.

اما در این لحظه باید با همکارم موافقت می کردم؛ "اقلیم را فراموش کن" !

دنیل وان، یک گوشتخوار شماره یک که من می شناسم، به من کمک کرد غذا را تشریح کنیم. از نمک فلفلی که در اطراف آن بودند تا کباب شدن بعضی از قسمت های آن.

دانستن داستان گوشت فقط به این تجربه اطلاعاتی اضافه می کند.

آشپز این باربیکیو مردی 80 ساله به نام فرانسس تومانتز است. او موی سفیدی دارد و پیش بند قرمزی می زند. کار او 9 شب شروع می شود و فردای آن روز با سرو شدن 270 کیلو گوشت تمام می شود. دستور آشپزی او بسیار ساده است؛ نمک و فلفل.

ولی یک حقیقت تلخ در رابطه با مصرف گوشت هم وجود دارد؛ گوشت برای اقلیم افتضاح است. به علت گفتن این خبر بد من را به تنهایی مقصر ندانید، هزاران نفر از شما در نظرسنجی‌ای در فیسبوک رای دادید که در این رابطه در سی ان ان بنویسم.

گاو و اقلیم؟! معمولا از این دو کلمه در یک جمله استفاده نمی شود.

ولی خوردن گوشت قرمز مانند یک ماشین مدل بالا در چرخه محیط زیست تاثیر دارد. شاید به اندازه سوخت های فسیلی تاثیر نداشته باشد، اما تاثیرات قابل توجهی روی تغییرات آب و هوایی می گذارد.

به گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل،‌14.5 درصد آلودگی گازهای گلخانه ای در جهان توسط دام ها ایجاد می شود. و 65 درصد آلودگی صنعت دام را گوشت های گاو و لبنیات تشکیل می دهند.

در نمودار زیر میزان دی‌اکسیدکربن تولید شده توسط هر نوع ماده غذایی و مقایسه گوشت گاو با دیگر مواد غذایی را می بینید؛

از زمان انقلاب صنعتی تاکنون ما دمای زمین را 0.8 درجه سلسیوس گرم کرده ایم، بانک جهانی می گوید با توجه به آلودگی که الان ایجاد کرده ایم زمین 1.5 درجه دیگر هم بیشتر گرم خواهد شد.

اما در تگزاس، هیچ کسی به نظر نگران نمی آید، تومانتز در این رابطه گفت: همه اینجا در مرکز تگزاس گوشت گاو می خورند. مردم هر چیزی که بخواهند را خواهند خورد، هر چیزی که برای آنها اشتها آور باشد.

او در رابطه با اینکه آیا گیاه خواران هم وجود دارند گفت: کسی را نمی شناسم. اگر آدمها گوشتشان را نخورند یک نفر دیگر گوشت آنها را خواهد خورد.

کربن 113 کیلومتر رانندگی معادل 300 گرم گوشت

روز بعد از آن شب که 300 گرم گوشت گاو خوردم، صبحانه سبزیجاتی خوردم و تصمیم گرفتم آلودگی‌هایی که غذا من ایجاد کرده حساب کنم. من اینکار را توسط اطلاعات داده شده توسط سازمان محیط زیست آمریکا انجام دادم.

نتیجه: نزدیک به 29 کیلوگرم گاز دی اکسید کربن.

از نگاه اتمسفر، این همان مقدار سوختی است که یک اتومبیل آمریکایی در 113 کیلومتر می سوزاند. یک غذای 113 کیلومتری! این یعنی فاصله شهر سن آنتونی به آستین.

شاید این مقدار دقیق نباشد، اما در هر حال این نشانه یک حقیقت مسلم است؛ گوشت گاو روی تغییرات اقلیمی به شکل عجیب و زیادی تاثیر می گذارد.

چرا اینگونه است؟! و این آلودگی از کجا می آید؟! من راهی رفتم تا جواب این سوال را پیدا کنم.

حقه بازهای شهر شما کجا هستید؟!

ایستگاه اول: من خواستم با یک گاو آشنا شوم، به دامداری کری بکسلی، کسی که در رستورانش غذا خوردم، رفتم.

اگر می توانستم بکسلی و مزرعه اش را پیدا کنم، می توانستم چیزی که دنبالش بودم را پیدا کنم. او تلفنی به من گفت حقه بازان شهر شما کجا هستید. من اصلا نمی دانستم کجا بودیم.

بکسلی اصلا به تغییرات آب و هوا فکر نمی کند، اما وقتی به این موضوع فکر می کند، فقط آلودگی کارخانه ها و یا اتومبیل ها را تصور می کند.

او در این رابطه به من گفت: من کارخانه ها را تصور می کنم، کارخانه هایی بزرگ.

من هم که در آنجا بودم، تصور کردن چیز دیگری برایم سخت بود، برای این هم دلیل منطقی وجود دارد؛ شما صدای هاضمه گاو را نمی شنوید.

گاوها بسیار مودب هستند

اگر می خواهید در رابطه با کمک گاو ها به تغییرات آب و هوا صحبت کنید، باید در رابطه با آروغ زدن گاو ها هم حرف بزنید. البته دانشمندان هم عاشق این حرف نیستند.

یک محقق بازنشسته در این رابطه گفت: باید این را خروج گاز از بدن می نامیم. گاوها بسیار مودب هستند و اینکار را با صدا انجام نمی دهند.

فهمیدن اینکه گوشت های گاو چه مقدار تاثیر روی تغییرات اقلیم می گذارد بسیار مهم است، زیرا اطلاعات غلط زیادی در این رابطه وجود دارد. فعالانی وجود دارند که به اشتباه می گویند گوشت های خوراکی اصلی ترین عامل تغییرات آب و هوا هستند (سوخت های فسیلی عامل اصلی هستند). کسان دیگری هم هستند که می گویند گوشت گاو هیچ تاثیری ندارد.

در تگزاس تحقیقات زیادی در رابطه با مقدار متان تولید شده توسط گاوها انجام می شود، به گزارش «اف ای او» حدود 43 درصد از گاز گلخانه ای تولید شده توسط گاوها از خروج متان از بدن آنها به وجود می آید.

این بزرگترین قسمت تولید آلودگی گوشت گاو است.

اقلیم گوشتخوار

تغییرات اقلیم یک بازی اعداد است.

اگر ما می خواهیم افزایش 2 درجه ای دما را کاهش دهیم، ما باید جلو هر نوع آلودگی را بگیریم.

سوخت های فسیلی باید در کانون این اقدامات باشند. اما گوشت گاو هم می تواند مهم باشد.

تحقیقی در 2014 نشان داد که اگر این مصرف گوشت ادامه یابد، تا 25 سال دیگر از طریق دامداری و کشاورزی 12 میلیارد تن دی اکسید کربن تولید خواهند شد. این مقدار به تنهایی می تواند جلوی کاهش 2 درجه ای دما را بگیرد.

اگر جهان برای اقلیم رژیم غذایی اش را تغییر بدهد، تولید گازهای گلخانه ای کشاورزی به 4.9 میلیون تن خواهد رسید، نویسندگان "رژیم اقلیم" را استفاده از مرغ و یا هر چیز دیگر به جای سه چهارم وعده‌های گوشتیمان تعریف می کنند.

تحقیقات نشان می دهد سبزی خواری برای حفظ محیط زیست و اقلیم بهتر است و نیاز است که برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی رژیم‌مان را تغییر دهیم.

منبع: سی‌ان‌ان/ 25 نوامبر 2015/ ترجمه: نیو صدر
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » جمعه 12 خرداد 1396 09:33

دربارۀ گاز CO2 و درک بهتر موضع.

جدا بحث علاقه شخصی، متأسفانه مشاهده کردم مردم عادی (از جمله خودم!) کم‌تر دنبال مطالعه هستند. مسئولان کشورها در پشت درهای بسته می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند دربارۀ سرنوشت مردم جهان. یک اعتماد بالا در مردم نسبت به مراکز علمی و تحقیقاتی است. اما مردم کم‌تر می‌دانند بسیاری از این مراکز علمی-تحقیقاتی پیمان‌کارهای شرکت‌ها و دولت‌های جهان هستند. تاکنون در کشورهای دموکراتیک چند رسوایی از فساد و آمارسازی و دروغ‌های این مراکز افشا شده، ولی ما مردم عادی نمی‌دانیم واقعاً چه تعداد از این فسادها و دروغ‌ها هنوز افشا نشده است!
در مراکزی تصمیمات مهم برای شرنوشت بشریت می‌گیرند که لزوماً در جهت خدمت به بشریت نیست. ممکن است یک واقعیت را به پذیرند (مثلاً آلودگی هوا و یا گرمایش زمین) ولی احتمال دارد جوری بدان به پردازند که در نهایت تأمین کنندۀ ابرقدرت‌ها و شرکت‌های بزرگ و کارتل‌ها باشد. حداقل ما بایست به راحتی هر چیزی آن‌ها می‌گویند نه پذیریم و درباره‌اش تحقیق کنیم.

خب پیدا کردن منابع علمی و مستقل منتشر شده در فضای مجازی دشواری بسیار دارد.

برای آشنایی با برخی از اهم مقولات این بحث:

اثرهای اكوفيزيولوژيكي CO2 بر كشاورزي
http://sarafraz-hezarmasjed.ir/2016/12/ ... %B2%D9%8A/

انرژی گاز- مزایا و معایب
http://jostar.ir/subject/mechanic/2012- ... B%8C%D8%A8

جمع آوری دی اکسید کربن
http://www.pogc.ir/Portals/0/maghalat/890517-11.pdf

بررسی رویکردهای نوین زدایش دی اکسید کربن، مزایا و معایب
https://www.civilica.com/Paper-ESPME03- ... D8%A8.html

اثرات گاز دی اکسید کربن بر سلامتی
http://irchemeng.ir/1393/07/%D8%A7%D8%A ... %AA%D9%8A/

حفظ محیط زیست با تبدیل دی اکسید کربن به سنگ
http://www.zoomit.ir/2016/6/11/131817/c ... two-years/

مزایا و معایب ترسیب کربن
http://rasekhoon.net/article/show/12090 ... %8C%D8%AF/

دفن دی‌ اکسید کربن سبب زمین لرزه می‌شود
http://hamshahrionline.ir/details/237860

سایت خبری محیط زیست ایران
http://www.mohitzist.ir

سازمان محیط زیست ایران
https://www.doe.ir/Portal/Home/default.aspx
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » جمعه 12 خرداد 1396 17:16

نقدهایی بر موافقت‌نامه‌های اقلیمی
...
استاد دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: خوب است بدانید که ایران با داشتن ۱/۰۹ درصد جمعیّت جهان، ۱/۶۸ درصد انتشار دی اکسید کربن ناشی از احتراق سوخت جهان را  به خود اختصاص داده است؛ در حالی که ایالات متحده با داشتن ۴/۴ درصد از جمعیّت جهان، ۱۶ درصد انتشار دی اکسید کربن ناشی از احتراق سوخت جهان را  به خود اختصاص داده است؛ یعنی۳/۶ برابر جمعیّت خود و ۹/۵ برابر انتشار ایران. مراجعه به این آمارها نکات بسیاری را برای اهل تحقیق روشن خواهد کرد.
...
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: رصد سیاست صنعتی مجموعه‌هایی مثل OECD به خوبی نشان می‌دهد که طرح شعارهای زیبا و مردم‌فریبی همچون تکنولوژی سبز، بیش از آنکه به خاطر دلسوزی برای محیط زیست باشد، به خاطر به زانو در آوردن صنعت و اقتصاد کشورهای در حال توسعه است. به نظر می‌رسد موافقت‌نامه پاریس هم تکه‌ای از پازل غرب برای احیاء صنایع خود باشد. ‌

متن کامل نقد فوق

http://www.mehrnews.com/news/3591470

کشورهای توسعه‌یافته با توافق پاریس بر سر سایر کشورها کلاه گذاشته‌اند!

استاد اقلیم‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس در هم‌اندیشی بررسی توافق پاریس با اشاره به اینکه کشورهای توسعه‌یافته در زمانی که کسی توجهی نداشت، هرچه خواستند گاز دی اکسید کربن تولید کردند، اعمال فشار به کشورهای در حال توسعه برای کاهش تولید گاز دی اکسید کربن را ناشی از عواملی به غیر از موارد مطرح‌شده دانست.

متن کامل نقد فوق

http://ayaronline.ir/1396/03/236320.html

تسنیم: بعضاً در اظهار نظرها دیده شده، تغیر اقلیم را به گرمایش جهانی مرتبط می دانند، لطفا بفرمائید گرمایش جهانی چیست؟ ارتباط میان گرمایش جهانی و تغییر اقلیم را چگونه ارزیابی می کنید؟ به عبارت دیگر آیا گرمایش جهانی باعث تغییر اقلیم می شود؟

قویدل: به خاطر وجود گازهایی که به گازهای گلخانه ای معروف هستند، انرژی الکترومغناطیسی رسیده از خورشید به جوّ زمین پس از بازتاب از زمین به صورت موج بلند بازگشته و در تله گازهای گلخانه ای می افتند و از جو خارج نمی شوند. این فرآیند دقیقاً شبیه عملکرد، گلخانه ها بوده و به این خاطر گرمایش گلخانه ای هم نامیده شده است. مهمترین و معروف ترین گازهای گلخانه ای که نقش بسیار زیادی در گرم شدن سیاره زمین دارد، دی اکسید کربن و بخار آب هستند. تولید بسیار زیاد گازهای گلخانه ای باعث شده که اقلیم کره زمین به سمت گرم شدن بیشتر حرکت کند. با وجود تحولاتی که در دما و بارش زمین از نظر زمانی و مکانی به وجود آمده است، نمی توان گفت که گرمایش جهانی در حال حاضر منجر به تغییر اقلیم با تعریف پیش گفته شده است؛ لیکن تداوم گرمایش مذکور قطعاً می تواند منجر به تغییر اقلیم مناطقی از کره زمین خصوصا در عرضهای بالا و میانی شود. به طور کلی در خصوص واقعیت داشتن وقوع تغییر آب و هوا و شدت و ضعف آن در جهان مباحث گوناگونی وجود دارد، خیلی از دانشمندان آب و هواشناسی معتقد به وجود تغییر آب و هوا و برخی دیگر اعتقادی به وقوع تغییر آب و هوا ندارند؛ اما در خصوص گرمایش جهانی هیچ نظر مخالفی وجود ندارد و همه دانشمندان به اتفاق آن را پذیرفته اند.

متن کامل نقد فوق

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/01/1416452
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3475

تشکر کرده: 286 مرتبه
تشکر شده: 464 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط Solver » شنبه 13 خرداد 1396 10:32

مطالب شما زیباست، علمی هم است اما بی اعتبار است.

دلیلش هم روشن است، وقتی در یک فرمول صحیح حتی با تلرانس 0 شما داده های نادرست را جایگذاری کنید روشن است خروجی فرمول شما بی اعتبار و نادرست است.

مشکل بزرگ اقتصاد نیز مانند اکثر قسمت های کشور ما اختلاف نظر بر سر فرمول ها و شیوه محاسبات نیست، بلکه مشکل بر سر داده های اولیه در مسائل مختلف است.

بزارید یک مثال ساده برای شما بزنم در همین حوزه اقتصاد تا بفهمید چقدر حرف زدن از نقدینگی خنده داره است:

========= چک

چک باید از طرف صاحب حساب صادر شود، به دریافت کننده تحویل و از طرف وی به بانک در تاریخ مقرر تحویل و تبدیل به پول شود.

همانند 99% کشورها در جهان. اما در ایران ...

نخست این که هر کس با هر حسابی (اصلا اهمیت نداره با 50 هزار تومان باز شده یا 5 میلیون و چه گردش حسابی دارد) مجاز است هر مبلغی که دلش خواست چک بنویسد برای هر تاریخی که دلش خواست !

البته از این هم بدتر هم است که اینجا منظور من اشاره به آن است.

شما هیچ نقدینگی ندارید. یک چک به مبلغ 100 میلیون تومان میکشید و به فروشنده مصالح ساختمان می دهید و مصالح ساختمانی می خرید. تاریخ چک هم 6 ماهه میزنید. خوب تا اینجا همه چیز خوب است و چک آسیبی به نقدینگی بازار نزده است! یک معامله اعتباری نیز شکل گرفته است.

اما مشکل اینجاست که اون فروشنده مصالح 6 ماه دیگر چک شما را به بانک نمی برد. بلکه فردا صبح چک شما و چند چک دیگر را می برد و با تحویل آنها به فرد سومی که بانک نیست (!) مثلا یک خودرو شاسی بلند خریداری می کند. فروشنده ماشین میرود با چک های دریافتی یک زمین می خرد !

و این چک به مبلغ 100 میلیون تومان هر چند اسمی یک سند اعتباری برای 6 ماه دیگر است اما در عمل چند صد میلیون نقدینگی را به بازار تزریق کرده و کلی معمالات اعتباری (شبه اعتباری بهتره گفت) را شکل داده است.


حالا کدام دولت یا تحلیلگر اقتصادی میتواند بگوید در فلان مقطع نقدینگی کشور کم شده است یا زیاد؟  

اساساً هر کس ادعایی در این زمینه کند ادعایش باطل است چون این عدد قابل محاسبه نیست. ما تنها روی اسکناس و تراول ها داریم محاسبه می کنیم که کاملا بی معنی و جزئ کوچک تری هستند تا اون چک هایی که تا قبل از موعد مانند یک اسکناس در حال دست به دست شدن هستند در بازار !

شخصا تجربه داشتم حدود 40 میلیارد تومن برگ چک (در 10 برگ) که شیراز صادر شده بود 3 ماه و کمتر از یک ماه بود که کشاورزی از شمال زنگ زد تا مطمئن شود  صادر کننده چک آدم معتبری هست چون داشت برنج می فروخت بابت اون چک ها !

حالا چقدر مسخره است بخواهیم رکود را حساب کنیم! بدون دانستن نقدینگی !  حتی تورم واقعی هم نمی شود حساب کرد از این فرمول. می توان تورم را با فرمول هایی که وابستگی به نقدینگی ندارد محاسبه کنیم که در آن صورت هم نقش نقدینگی و اثرش در تورم برای ما پنهان می ماند.
[ Never is Never an Answer ||| Personal Site:  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  ]

varyag از این پست سپاسگزاري کرده است

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » شنبه 13 خرداد 1396 13:31

سلام.
متوجه نشدم شما به کدام قسمت نقد وارد کردید؟
البته حرف شما درست است در مورد مثال چک و نقدینگی،  یعنی بازی پول کاذب، ترفند بازی پول را یکی از راه‌های درامد کاذب شرکت های بزرگ است، این را نوام چامسکی در مورد (مقل به مضمون) گفته درباره سرمایه دارها و شرکت ها که بیشتر از آن که ارزش افزوده یا تولید کالا و خدمات کنند با بازی پول درآمد کسب می کنند، ، ولی متوجه نشدم چه ربطی به مطالب داشت؟
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » شنبه 13 خرداد 1396 18:57

آخرين ويرايش توسط arman76ma در يکشنبه 14 خرداد 1396 03:38, ويرايش شده 1 در کل.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » شنبه 13 خرداد 1396 19:17

امثال نوام چامسکی  که منتقد شجاع در یک کشور با دمکراسی نسبی است جرات می‌کند این سخن را بگوید.
...

راستی که در دوره تیره و تاری زندگی می کنم:
امروزه فقط حرفهای احمقانه بی خطرند
اخم بر چهره نداشتن، از بی احساسی خبر می دهد،
و آنکه می خندد، هنوز خبر هولناک را نشنیده است.
این چه زمانه ایست
که حرف زدن از درختان عین جنایت است
وقتی از این همه تباهی چیزی نگفته باشیم!
کسی که آرام به راه خود می رود گناهکار است
زیرا دوستانی که در تنگنا هستند
دیگر به او دسترس ندارند.
برتولت برشت
آخرين ويرايش توسط arman76ma on يکشنبه 14 خرداد 1396 03:40, ويرايش شده در 3.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » شنبه 13 خرداد 1396 20:27

برحسب علاقه، خب بر اساس مطالعات چند ساله ام، نکاتی را می گویم:
هر کشوری بایست بنا بر مزیت‌های نسبی و شرایط موجود محلی کمک به حل معضل آلودگی جهانی کند.
ایران مزیت نسبی اش تولید برق ارزان از نیروگاه گازی است. محور هر نوع برنامۀ توسعه اقتصادی توجه به این قبیل مزایا نسبی محلی بایست باشد.
به بینید دوستان، ما دو روی‌کرد به مقوله انرژی‌ پاک داریم، یکی به سبک اروپایی ها است که روی‌کردی مبتنی بر منبع محور است، و تولید برق از انرژی‌ پاک نوین است، و  می گویند نیروگاه بادی، خورشیدی و زمین گرمایی راه حل معضل است! خب من بررسی کردم، و متاسفانه چندان خوشبین نیستم، در واقع پس از بحران گران شدن نفت 1973 این اروپاییان رفتن دنبال جایگزینی انرژی نوین تجدیدپذیر، اما مشکل هزینه‌های بالای این نوع بود.
اروپاییان البته حق دارند بروند دنبال این نوع روش تولید انرژی برق، چون با کمبود سوخت فسیلی روبه‌رو هستند. ولی عواقبش را دیده اند یعنی افزایش قیمت برق، و  بالارفتن هزینه زندگی و تولید و در نتیجه عقب افتادن از کشورهای مثل چین و هند و امثالهم در تولید محصولات! از توافق  پاریس احتمالا می خواهد استفاده کنند تا این هزینه‌های سنگین سرشکن کنند بر دیگر کشورها(؟!)، هندی و چینی ها تیز و باهوشند و به خوبی از این ترفند شانه خالی (معاف) کردند، برخلاف برخی مقامات کشورهای ساده انگار زودباور تولیدکننده گاز و نفت! در واقع زغال سنگ منبع اصلی تولید برق هند و چین است ولی این دو کشور شانه خالی کردند در حالی‌که گاز بهترین و پاک‌ترین سوخت فسیلی است!

درباره زغال
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D8%BA%D8%A7%D9%84

زغال سنگ
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D8 ... 9%86%DA%AF

سوخت فسیلی
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9 ... 8%A7%DB%8C

اما روی‌کرد دوم برای حل معضل آلودگی هوا-صوت-گرمایی، روی‌کرد وسیله محور است، یعنی وسایلی که سوخت فسیلی استفاده می‌کنیم را تبدیل به برقی کنیم؛ از جمله وسایل آشپزی، گرمایشی، صنایع، نقلیه (از موتور سیکلت و خودرو گرفته تا لکوموتیو و هواپیما).
می‌توان توافق اقلیمی پاریس با اصلاحاتی را عمل کرد، منتها نه با یک الگوی یک‌سان. مثلا اروپاییان می‌توانند بیشتر روی منبع محور تکیه کنند، اما ما ایرنیان و امثالهم، بر وسیله محور کار کنیم. یعنی کاهش آلایندگی را از راه توسعه استفاده از وسایل برقی و حذف سوخت فسیلی از وسایل انجام دهیم. لازمه این کار هم تولید انبوه و ارزان انرژی است. اروپاییان هم اگر در نیتشان صادق هستند به کشور ایران کمک فناوری نمایند تا زودتر به امر نایل شوند.
نکته‌ای ایخرا در فضای مجازی بحث شده، برنامه توسعه صنعت خوروسازی است. خب خبر آمده شرکت‌های خودروسازی ایران صدها میلیون یورو در اجرا و ساخت پلت‌فرم با خارجی بسته اند. خب این کار اگر انجام شود خوبست اما پیشنهاد شده در بخش پیشران/موتور به جای احتراقی بر الکتریکی سرمایه‌گذاری کند. چون این نوع سرمایه‌گذاری چند دهه طول می‌کشد، پس بهتر است روی خودروی های الکتریکی سرماهی‌گذاری شود.

آلودگی، در واقع ورود یک ماده/عنصر نامناسب در جایی است، یا افزایش یک ماده بیش حد ظرفیت در جایی. لزوماً گازکربینک مادۀ آلاینده نیست، چرا جزئی از چرخۀ طبیعی فتوسنز است و برای حیات ضروری است، بر طبق دانشمندانی که معتقد آلایندگی گازکربنیک هستند، در واقع میزان ورود به جو این گاز بیش‌تر از حد ظرفیت است و موجب گرم شدن زمین شده است به همراه گازهای دیگری مثل متان.

با توجه به مبحث گازهای منتشرشده، آلاینده های مهم شامل سه بخش است:
1- هوایی
2- صوتی
3- گرمایش
(آب و خاک هم دچار آلودگی شده اند توسط انسان)
عمده آلایندگی در جهان ناشی خودروها سوزاننده سوخت فسیلی است، که در هر سه مورد نقش اصلی را دارد در شهرها به ویژه. راه حل این معضل هم خودروهای برقی است چه سواری شخصی و چه گروهی عمومی. از آلاینده های مهم دیگر کشاورزی و دامپروری و خود جمعیت میلیاردی انسان ها است که موجب افزایش انتشار گاز متان است / گاز متان اساسا از فعالیت زیستی حاصل می شود. البته استخراج نفت هم گاز متان زیاید تولید میکند اما برخلاف عامل هیا کشاورزی و انسانی، عامل نفتی راحت تر قابل کنترل است و میتواند گاز متان را جمع آوری و به شکل گاز وارد چرخه تولدی برق کرد. در نهایت برق بهترین حامل انرژی است.
البته برخی گازهای یدگر بوده مثل مورد یخچال ها که امروه از گردونه صنعت خارج شده است.
گاز طبیعی از بزرگ ترین نعمات طبیعی ایرانیان است. گاز طبیعی با سوختن گازکربنیک تولید می کند. این گازکربنیک به طور طبیعی همیشه از بدو حیات در کره زمین بوده است و به طور عادی از عمل تنفس اکسیژن حاصل می شود و ای چرخه طبیعی است. هنگام افزایش گازکربنیک، سبزینه گیاهی افزایش میابد. منتها نابودی محیط زیست و پوشش گیاهی موجب کاهش جذب گازکربنیک شده است.
در مورد آلاینیدگی نیروگاه گاز - که بهترین منبع تولید برق ارزان است- در واقع مکان‌یابی مناسب لازم است. البته با توسعه کلان شهرها برخی نیروگاه داخل شهر شده اند! اگر مکان یابی درست شود نیروگاه گازی هیچ آلاینیدگی برای محیط شهرها ندارد. تنها راه نجات مقرون به صرفه عرضه برق ارزان است تا مردم ایجاب کند به استفاده از وسایل برقی.  چرا که وسایل برقی، ذاتا جذاب هستند برای کابرد اما به دلیل فقر و گرانی برق مانع سلبی شده است برای ترغیب مردم. دو کار بایست هم‌زمان صورت بیگرد، اول تولید وسایل برقی بهینه و دوم برق ارزان.
خب من مخالف توسعه صنعت برق انرژی پاک نیستم، منتها این صنایع برای کشورهایی است که از منابع برق  ارزان فسیلی محرومند. شرکت های داخلی اگر توانایی دارند می توانند به صدور این فناوری به آن کشورها اقدام کنند و سرمایه دارها می‌توانند در صنعت نیروگاه گازی ایران سرمایه گذاری کنند که بسیار سودمند و زودبازده هم است.


تأکید می‌کنم موافق منابع انرژی‌های نوین پاک هستم، منتها با توجه در حال توسعه بودن کشورمان و این که این نوع منابع انرژی‌های گران است و موجب افزایش قیمت برق می‌شود در نهایت مزیت نسبی و رفاه و امکان فقرزدایی ما را تهدید خواهد، نبایست عجله کرد و گذاشت وقتی که مقرون به صرفه شد اقدام به احدث کسترده این نیروگاه‌ها کرد. ولی خوب است شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان ایرانی در زمینۀ این نوع منابع تولید انرژی پژوهش و سرمایه‌گذاری کنند برای توسعه فناوری و صادرات.

اصلاً حرف من دربارۀ رد اصل آلایندگی یا این‌که فناوری انرژی پاک نیست، منم قبول دارمف منتها بحث همین است، آیا همۀ کشورها بایست از یک الگو پیروی کنند؟
آیا کشورهای پیش کسوت صنعتی  که دو قرن از صنعتی شدشان می‌گذرد و عمدل سهم آلایندگی را داشته اند در نتیجه باید بیش‌ترین سهم هم در کاهش آلایندگی تقبل کنند. کشورهای در حال توسعه مثل ایران، سابقه چندانی در صنعتی شدن ندارند. کشورهای صادرکنندۀ نفت اوپک، در واقع نفت بقیۀ جهان را تأمین کرده اند، این آلایندگی استخراج نفت، سهم همۀ آن کشورهایی است که به لطف نفت ارزان طی یک صد سال به چنان ترقی و رفاه نائل شدند.
تا زمانی که فناوری‌های نوین انرژی پاک مقرون به صرفه و رقابتی با سوخت فسیلی به ویژه گاز نشده، ایران می‌تواند بر روی سایر موارد کاهش گازهای گلخانه‌ای کار کند. در بخش کشاورزی و دامپروری اساساً ایران بسیار کم‌تر از سرانۀ جهانی تولید و مصرف دارد. می‌ماند در بخش توزیع انرژی که بایست حدالامکان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد،  و مصرف که بایست فرهنگ درست از انرژی آموزش داد تا اسرف نشود، و وسائل، که بایست مصرف را بهینه کند و یا آن‌ها را جاگزین کند با  وسائل برقی. به همین دلیل توسعه نیروگاه‌های گازی که برق  ارزان می‌تواند تولید کند بایست مد نظر باشد. از طریق ارائه برق ارزان و جایگزینی وسائل برقی، میزان مصرف سوخت فسیلی (گازوئیل، بنزین و ...) و در نتیجه کاهش گازهای آلاینده کاهش می‌یابد. برای کشورهای در حال توسعه این بهترین روش کمک به محیط زیست جهان است.
کشورهای پیشرفته هم به کشورهای در حال توسعه از جمله ایران کمک فنی و سرمایه‌ای کنند در راه تحقق پیشنهادهای فوق الذکر.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » يکشنبه 14 خرداد 1396 02:31

در مورد آلایندگی هوا و گرایش زمین گازها متصاعد نقش مستقیم دارند و به دلیل انفجار احتراقی در موتورها آلودگی صوتی به‌جود می‌آید. هم‌چنین انباشت توده گازکرنیک در مناطقی موجب ریزش باران اسیدی می‌شود که ضمن آلایندگی شیمیایی خاک و آب، باعث تخزیب جنگل‌ها می‌شود.
متأسفانه در کشور ما تصور شده که بادی اول از نیروگاه تولدی برق شروع کنند، و فناوری گران بادی و خوزشیدی می‌خواهند به شدت توسعه بدهند! در حالی این هزینه موجب گرانی برق خواهد شد و اکنون دولت دارد سوبسید/یارانه به شرکت‌های تولید کنندۀ برق نوین پاک می‌دهد، در حالی ماگر این یارانه را سرمایه‌گذاری کند در بخش توزیع یا وسائل برقی و هم‌چنین آموزش و آگاهی بخشی به مردم، ضمن ایجاد ارزش افزوده، موجب افزایش بهره‌وری  و اشتغال می‌شود، و می‌توان جلوی مصرف اضافی یا اسراف هزاران مگاوات برق را گرفت! به‌راستی کدام کار اولویت دارد و منطقی‌تر است؟
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

Junior Poster

Junior Poster



نماد کاربر
پست ها

192

تشکر کرده: 89 مرتبه
تشکر شده: 138 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 4 آبان 1394 17:09

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: پاکابارا (2):... آسانی رِفُرم اقتصادی

توسط arman76ma » يکشنبه 14 خرداد 1396 03:19

پیشنهاد مطالعه

11 درصد از برق تولیدی در شبکه توزیع هدر می‌رود، اما نمودار تلفات برق کاهشی است

http://www.khabaronline.ir/detail/594844/Economy/energy

علل تلفات در شبکه های توزیع برق

http://www.energyenergy.ir/index.php/fa ... 8%B1%D9%82

اتلاف انرژی در ساختمان‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز، فرزاد کیاست، عضو انجمن بهینه سازی مصرف انرژی اتاق ایران می‌گوید: بدلیل عایق نبودن پوسته خارجی ساختمان، به طور میانگین حدود ٣۵ درصد اتلاف انرژی از دیوارهای جانبی، ٢۵ درصد از سقف و ١٠ درصد از کف ساختمانهاست و ٢٠ تا ٢۵ درصد اتلاف انرژی از پنجره ها و درها رخ می دهد؛ در این شرایط، این پرسش مطرح می شود که چگونه اولویت عایق ساختمان فراموش می شود؟

http://tasisatnews.com/%D8%A7%D9%86%D8% ... D8%A7.html

ساختمان کم‌مصرف

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8 ... 8%B1%D9%81




تولید هم‌زمان گرما و برق

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D9 ... 8%B1%D9%82

تولید همزمان برق , حرارت و برودت (CCHP)

http://rasekhoon.net/article/show/19399 ... 8%AA-(CCHP)/

استفاده صحیح برق در لوازم برقی

https://danestanyonline.ir/890

راهکارهای کاهش هزینه برق در گرمای تابستان

http://elfamily.ir/?p=5675

راه‌حلي براي كاهش هزينه برق

http://news.tavanir.org.ir/press/press_ ... p?id=20619


با یخچال فریزرهای پرمصرف خداحافظی کنید

http://www.isna.ir/news/95040109287/%D8 ... B%8C%D8%AF

چند پیشنهاد ساده برای صرفه جویی در مصرف انرژی خانه

http://www.fardanews.com/fa/news/615113 ... 9%86%D9%87


۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف برق تابستان مربوط به وسایل سرمایشی است

http://www.iribnews.ir/fa/news/1651200/ ... 8%B3%D8%AA

۷ روش گرم کردن خانه بدون وسایل گرمایشی

http://www.fardanews.com/fa/news/584203 ... 8%B4%DB%8C

چه کنیم تا آلودگی هوا کاهش یابد؟

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920511000461

ساخت یک وسیله جدید برای تولید برق با استفاده از نور لامپ

http://click.ir/1396/02/20/producing-el ... amp-light/

10 راه ساده برای مقابله با گرمای تابستان بدون کولر

http://jamejamonline.ir/sara/2396428665 ... 9%84%D8%B1

http://kharazmi.org/read/ctlj

۲۷ اقدام شهروندی برای کاهش آلودگی هوا/ از سیگار نکشیدن تا ایجاد یک باغچه کوچک

http://www.yjc.ir/fa/news/5891788/27-%D ... A%86%DA%A9

لزوم توجه به واحدهای تولید همزمان آب و برق در شیرین سازی آب دریا

http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-% ... B%8C%D8%A7

مدیریت بهینه انرژی در سازه‌های مدرن آلمان

http://www.ion.ir/News/138230.html

چگونه در مصرف انرژی خانه و محل کار صرفه جویی کنیم

http://phow.ir/37223_%D9%85%D8%B5%D8%B1 ... DB%8C.html

تبدیل حرارت تلف‌شده به برق به کمک نانوساختارهای قفس مانند توسط محقق دانشگاه خواجه‌نصیر

http://www.ana.ir/news/123403

راهکار کاهش اتلاف انرژی

http://asiawattportal.ir/petrochemical
رعایت اصول کاهش مصرف انرژی برق در ساختمان مرکزی شهرداری تبریز

http://shahryarnews.net/news/35554/%D8% ... B%8C%D8%B2

چگونه هزینه قبض برق را ۳۵ درصد کاهش دهیم؟

http://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8 ... B%8C%D9%85

مخالفت بعضی شهروندان مانع نوسازی شبکه برق است

http://tehran.farsnews.com/news/13960227000075

کاهش مصرف انرژی ساختمان با استفاده از منبع انبساط عایق‌دار

http://www.iranenergy.news/%D8%AE%D8%A8 ... 8%A7%D8%B1

تولید برق پاک از زغال سنگ در آینده نزدیک

http://didehbanenergy.ir/?p=897

کاهش روند مصرف برق در کشور + فیلم

http://www.iribnews.ir/fa/news/1464674/ ... 9%84%D9%85

دانشمندان موفق به تولید رشته سیم بدون اتلاف انرژی شدند

https://www.techshot.ir/technology/103897

بررسی کاهش تلفات با استفاده از امکانات شبکه قدرت

http://smartelectric.ir/%D9%BE%D8%A7%DB ... %8C%D8%B9/

تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تولید انرژی برق و انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

http://www.sanainvest.com/fa/2904/%D8%A ... %84%DB%8C/

چگونه مانع فرار انرژی از ساختمان شویم؟/کنترل قبض‌های برق با شرط و شروط

http://www.isna.ir/news/95040108524/%DA ... 8%B1%D8%B7

فشار اتلاف برق؛ سنگین‌تر از مصرف

http://jamejamonline.ir/online/24824553 ... 8%B1%D9%81

توصيه هاي مديريت مصرف انرژي

http://www.shirazedc.co.ir/ShowPage.asp ... ame=Masraf

مصرف بهينه برق در ساختمان هاي اداري و دولتي

http://www.shirazedc.co.ir/ShowPage.asp ... ame=Masraf
آخرين ويرايش توسط arman76ma در دوشنبه 15 خرداد 1396 10:33, ويرايش شده 1 در کل.
با سلام و تشکر از لطف و از همه حلالیت میخواهم اگر ناخواسته موجب مزاحمتی شدم با مطالبم. نیت خیر بود و هیچ قصد بدی نبود. اوضاع روحی و احوتالات شخصی ام نامساعد است. باز در خواست مکررم تکرار میکنم از مدیریت سایت که میخواهم اکانت و تمام مطالب و کامنتهایم پاک نمایم.

ho3ein2000 از این پست سپاسگزاري کرده است

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان