احساس ضربه زیر پا از پدال کلاژ

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه شنبه 10 مرداد 1396, 12:11 am

احساس ضربه زیر پا از پدال کلاژ

پست توسط Masoud.H » سه شنبه 10 مرداد 1396, 12:16 am

سلام به همه دوستان
من 206 تیپ دو مدل 89 دارم و بعلت روغن ریزی جعبه فرمان مجبور شدم برم پیش هیدرولیک کار و ایشان هم شیر فرمان رو تعمیر کرد و الان روغن ریزی کاملا قطع شده ولی فردای روز تعمیر هنگام تعویض دنده و کلاژ گرفتن ( بیشتر نیم کلاژ ) ، انگار یه چیزی به زیر پدال گاز و بیشتر پدال کلاژ بیصدا ضربه میزنه و زیر پا کاملا ضربه ها احساس میشه و دوباره بردم همان تعمیرگاه و گفتند هیچ ارتباطی به کار ما نداره و پیش مکانیک مثلا ماهر بردم و متوجه نشد برای چی اینطوری شده .
از دوستان اهل فن تقاضا دارم راهنمایی بفرمایند چطور این مشکل رو حل کنم ؟
ممنونم

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 458
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 968 بار
سپاس‌های دریافتی: 483 بار

Re: احساس ضربه زیر پا از پدال کلاژ

پست توسط ho3ein2000 » سه شنبه 10 مرداد 1396, 10:31 pm

با سلام
هواگیری سیستم هیدرولیک
مشکل شایعی که من دیدم امکان اتصال بدنه شیلنگ های هیدرولیک با سیم گاز یا سیم کلاج
متاسفانه در سال های اخیر حتی یک مورد هم ندیدم خودروی ایرانی برود تعمیرگاه برای رفع یک عیب
و ده عیب آشکار و پنهان جدید پیدا نکند :eek:

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3398
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3800 بار
سپاس‌های دریافتی: 7602 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 11 مرداد 1396, 12:14 am

سلام
اگر پدال گاز ویبره داشته باشه علتش میتونه ناکِ موتور باشه
ناک یعنی ضربه . ناک آوت در بوکس هم همینه . یعنی ضربه فنی . ضربه ی کاری
وقتی شمع خیلی قبل از به بالا رسیدنِ پیستون جرقه بزنه باعث انفجار زودهنگام بنزین میشه و ضربه ی شدیدی وارد میکنه بر سر پیستون که باعث ویبره ی شدیدِ بدنه ی موتور و صدمه دیدنش میشه
در ماشین دلکو دار بیش از حد ادوانس بودن دلکو باعث ناک میشه
در ماشین بدون دلکو که سیستم جرقه زنِ الکترونیکی داره , خرابی سنسور ناک میتونه باعث ناک و ویبره ی پدال گاز بشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 13
تاریخ عضویت: جمعه 18 اسفند 1396, 12:13 am
سپاس‌های دریافتی: 5 بار

Re: احساس ضربه زیر پا از پدال کلاژ

پست توسط Abolfazl_MC » جمعه 18 اسفند 1396, 1:16 am

Masoud.H نوشته شده:سلام به همه دوستان
من 206 تیپ دو مدل 89 دارم و بعلت روغن ریزی جعبه فرمان مجبور شدم برم پیش هیدرولیک کار و ایشان هم شیر فرمان رو تعمیر کرد و الان روغن ریزی کاملا قطع شده ولی فردای روز تعمیر هنگام تعویض دنده و کلاژ گرفتن ( بیشتر نیم کلاژ ) ، انگار یه چیزی به زیر پدال گاز و بیشتر پدال کلاژ بیصدا ضربه میزنه و زیر پا کاملا ضربه ها احساس میشه و دوباره بردم همان تعمیرگاه و گفتند هیچ ارتباطی به کار ما نداره و پیش مکانیک مثلا ماهر بردم و متوجه نشد برای چی اینطوری شده .
از دوستان اهل فن تقاضا دارم راهنمایی بفرمایند چطور این مشکل رو حل کنم ؟
ممنونم


با سلام مشکل تاب برداشتن فلایویل و دیسک گیربکس هستش نسبت به تعویض دیسک و صفحه و تراش فلاویل اقدام کنید کن انشاالله مشکلتون حل شه

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3398
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3800 بار
سپاس‌های دریافتی: 7602 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 18 اسفند 1396, 8:44 am

Abolfazl_MC نوشته شده:
Masoud.H نوشته شده:سلام به همه دوستان
من 206 تیپ دو مدل 89 دارم و بعلت روغن ریزی جعبه فرمان مجبور شدم برم پیش هیدرولیک کار و ایشان هم شیر فرمان رو تعمیر کرد و الان روغن ریزی کاملا قطع شده ولی فردای روز تعمیر هنگام تعویض دنده و کلاژ گرفتن ( بیشتر نیم کلاژ ) ، انگار یه چیزی به زیر پدال گاز و بیشتر پدال کلاژ بیصدا ضربه میزنه و زیر پا کاملا ضربه ها احساس میشه و دوباره بردم همان تعمیرگاه و گفتند هیچ ارتباطی به کار ما نداره و پیش مکانیک مثلا ماهر بردم و متوجه نشد برای چی اینطوری شده .
از دوستان اهل فن تقاضا دارم راهنمایی بفرمایند چطور این مشکل رو حل کنم ؟
ممنونم


با سلام مشکل تاب برداشتن فلایویل و دیسک گیربکس هستش نسبت به تعویض دیسک و صفحه و تراش فلاویل اقدام کنید کن انشاالله مشکلتون حل شه

سلام
این ضربه از پنجه های دیسک هست که موقع ول کردن کلاچ یهوپرش میکنه میچسبه به صفحه و ضربه میزنه
علت دبگرش مشکل در فنرهای صفحه کلاچه و درست عمل نمیکنه و ضربه رو جذب نمیکنه
علاجش مدارا هست یعنی قبل از گاز دادن اول کمی کلاچ رو ول کنین تا با ضربه بسبار خفیف درگیر بشه بعدش گاز بدین و کلاچ رو کامل ول کنین
یه علت دیگه هم داره و اون چیزی شبیه چهارشاخه گاردون داخل گیربکس بیشتر موتورهای دیفرنسیال جلو هست
به هر حال بهتره با روشی که گفتم باهاش مدارا بشه تا وقت تعویض دیسک و صفحه بشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”