عمر دینام کولر ابی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تعمیر لوازم برقی به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, sinaset, شوراي نظارت

ارسال پست
Major II
Major II
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 56 بار
سپاس‌های دریافتی: 139 بار

عمر دینام کولر ابی

پست توسط مهاجر تنها » پنج شنبه 24 خرداد 1397, 4:24 am

هو الحی

سلام علیکم
دوستان علت سوختن دینام کولر ابی به جز موارد زیر چه چیز می تونه باشه

1)عدم روغن کاری یاتاقانها و بوشهای سر وته مغزی دینام
2)ضعف سیم پیچ
3)سفت بودن تسمه
4)قوت و ضعف برق
5)مداومت در استفاده از کولر
6)رسوخ اب به محفظه دینام
7)اتصالی
8)سوختن خازن یا ایراد دار شدن کلاج دینام

اگر موردی هست بفرمائید

در اخرین روز ماه مبارک رمضان از خداوند قدیر و متعال عبودیت بمعنای اتم را برای خودم ودوستان سنترال مسئلت می کنم

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3495
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7756 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 26 خرداد 1397, 9:38 am

سلام
عید سعید فطر بر همگی دوستان مبارک
.
نمیدونم منظورتون از ضعف سیم پیچ چیه ولی کیفیتِ لاکِ روی سیمهایی که باهاش موتور سیم پیچی شده و تعداد دورهای سیم خیلی تاثیر داره در دوام موتور و صداش و مصرف برقش و مقدار داغ شدنش

.
در ایران که بی وجدانی و گرگ صفتی و حرام خوری و تقلب با سرعت زیاد منتشر شده بین مردم و داره بیشتر و بیشتر میشه , بیشتر الکتروموتورهای ساخته شده یا سیم پیچی شده در ایران بسیار کم کفیت هست

.
عمداً کم سیم میپیچند تا هزینه ی تولید و تعمیر کم بشه . لاکهاش هم بنجل هست و با داغ شدن, سریعاً میسوزه و اتصالی پیش میاد و موتور میسوزه یا نیم سوز میشه
.
موتور کولر اگر باکیفیت باشه زثر آفتاب مستقیم 60 درجه هم کار میکنه و آخ هم نمیگه ولی اونقدر بنجله که اگر مدت کوتاهی پمپ آب کولر کار نکنه و یا آب قطع بشه , موتور میسوزه یا نیم سوز میشه

.
لعنت خدا به اونهایی که حرام خوری و شیادی و بی وجدانی و گرگ صفتی رو رواج دادند بین مردم
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major II
Major II
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 56 بار
سپاس‌های دریافتی: 139 بار

Re:

پست توسط مهاجر تنها » شنبه 26 خرداد 1397, 11:59 am

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام
عید سعید فطر بر همگی دوستان مبارک
.
نمیدونم منظورتون از ضعف سیم پیچ چیه ولی کیفیتِ لاکِ روی سیمهایی که باهاش موتور سیم پیچی شده و تعداد دورهای سیم خیلی تاثیر داره در دوام موتور و صداش و مصرف برقش و مقدار داغ شدنش

.
در ایران که بی وجدانی و گرگ صفتی و حرام خوری و تقلب با سرعت زیاد منتشر شده بین مردم و داره بیشتر و بیشتر میشه , بیشتر الکتروموتورهای ساخته شده یا سیم پیچی شده در ایران بسیار کم کفیت هست

.
عمداً کم سیم میپیچند تا هزینه ی تولید و تعمیر کم بشه . لاکهاش هم بنجل هست و با داغ شدن, سریعاً میسوزه و اتصالی پیش میاد و موتور میسوزه یا نیم سوز میشه
.
موتور کولر اگر باکیفیت باشه زثر آفتاب مستقیم 60 درجه هم کار میکنه و آخ هم نمیگه ولی اونقدر بنجله که اگر مدت کوتاهی پمپ آب کولر کار نکنه و یا آب قطع بشه , موتور میسوزه یا نیم سوز میشه

.
لعنت خدا به اونهایی که حرام خوری و شیادی و بی وجدانی و گرگ صفتی رو رواج دادند بین مردم


سلام
مقصودم همین نوشتار شما بود
شما راهکاری برای این مشکل دارید؟
مثلا میشه که سیم را خودمون بخریم بدیم برامون بپیچن؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3495
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3874 بار
سپاس‌های دریافتی: 7756 بار

Re: Re:

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 27 خرداد 1397, 9:15 pm

سلام
بله . میتونیم خودمون بپیچیم البته اگر سیم لاکیِ باکیفیتِ خارجی گیر بیاد و ضخامت و طولِ سیم رو هم بدونیم و ابزار و روش سیم پیچی رو هم بلد باشیم
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 536
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1146 بار
سپاس‌های دریافتی: 598 بار

Re: عمر دینام کولر ابی

پست توسط ho3ein2000 » سه شنبه 29 خرداد 1397, 1:12 am

با سلام
بنده هم عید سعید فطر رو به همه دوستان و آشنایان تبریک میگم
سه گرید برای تحمل دما توسط لاک یا عایق سیم مسی وجود داره که تعمیرکاران 99درصد از ضعیف ترین استفاده میکنند و حتی بشخصه دیدم که بجای سیم مسی از سیم آلمنیومی با پوشش لاکی هم استفاده میکنند ، بهترین روشی که بنده سالهاست استفاده میکنم استفاده از فیوز حرارتی داخل سیم پیچی استاتور هست(این فیوز ها شیشه ای و کوچک هستند)بنده این عنوان رو در سایت تخصصی خودرو مطرح کردم در مورد سیم پیچی اصولی و مجدد بالشتک استاتور دینام خودرو که متاسفانه مورد عتاب شدید متخصصین قرار گرفت
این فیوز ها رو میتونید از فروشگاه های لوازم الکترونیکی،سیم پیچی های معتبر(نه کوچه بازاری)و فروشندگان لوازم یدکی اتو و سشوار تهیه کنید(بهترین رنج75 درجه هست)و باید بصورت سری با سلف قرار بگیره و بمحض افزایش دمای سیم پیچ برق موتور رو قطع میکنه و مجددا با کاهش دما وصلش میکنه)
من ا...توفیق

Major II
Major II
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 56 بار
سپاس‌های دریافتی: 139 بار

Re: عمر دینام کولر ابی

پست توسط مهاجر تنها » چهار شنبه 30 خرداد 1397, 2:40 pm

ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
بنده هم عید سعید فطر رو به همه دوستان و آشنایان تبریک میگم
سه گرید برای تحمل دما توسط لاک یا عایق سیم مسی وجود داره که تعمیرکاران 99درصد از ضعیف ترین استفاده میکنند و حتی بشخصه دیدم که بجای سیم مسی از سیم آلمنیومی با پوشش لاکی هم استفاده میکنند ، بهترین روشی که بنده سالهاست استفاده میکنم استفاده از فیوز حرارتی داخل سیم پیچی استاتور هست(این فیوز ها شیشه ای و کوچک هستند)بنده این عنوان رو در سایت تخصصی خودرو مطرح کردم در مورد سیم پیچی اصولی و مجدد بالشتک استاتور دینام خودرو که متاسفانه مورد عتاب شدید متخصصین قرار گرفت
این فیوز ها رو میتونید از فروشگاه های لوازم الکترونیکی،سیم پیچی های معتبر(نه کوچه بازاری)و فروشندگان لوازم یدکی اتو و سشوار تهیه کنید(بهترین رنج75 درجه هست)و باید بصورت سری با سلف قرار بگیره و بمحض افزایش دمای سیم پیچ برق موتور رو قطع میکنه و مجددا با کاهش دما وصلش میکنه)
من ا...توفیق


سلام
ممنون می شوم روش سری کردن فیوزو دقیق بفرمائید کجا قرار می گیره
بین کدام سیمها

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 536
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1146 بار
سپاس‌های دریافتی: 598 بار

Re: عمر دینام کولر ابی

پست توسط ho3ein2000 » شنبه 9 تیر 1397, 11:09 pm

مهاجر تنها نوشته شده:
چهار شنبه 30 خرداد 1397, 2:40 pm
ho3ein2000 نوشته شده:با سلام
بنده هم عید سعید فطر رو به همه دوستان و آشنایان تبریک میگم
سه گرید برای تحمل دما توسط لاک یا عایق سیم مسی وجود داره که تعمیرکاران 99درصد از ضعیف ترین استفاده میکنند و حتی بشخصه دیدم که بجای سیم مسی از سیم آلمنیومی با پوشش لاکی هم استفاده میکنند ، بهترین روشی که بنده سالهاست استفاده میکنم استفاده از فیوز حرارتی داخل سیم پیچی استاتور هست(این فیوز ها شیشه ای و کوچک هستند)بنده این عنوان رو در سایت تخصصی خودرو مطرح کردم در مورد سیم پیچی اصولی و مجدد بالشتک استاتور دینام خودرو که متاسفانه مورد عتاب شدید متخصصین قرار گرفت
این فیوز ها رو میتونید از فروشگاه های لوازم الکترونیکی،سیم پیچی های معتبر(نه کوچه بازاری)و فروشندگان لوازم یدکی اتو و سشوار تهیه کنید(بهترین رنج75 درجه هست)و باید بصورت سری با سلف قرار بگیره و بمحض افزایش دمای سیم پیچ برق موتور رو قطع میکنه و مجددا با کاهش دما وصلش میکنه)
من ا...توفیق


سلام
ممنون می شوم روش سری کردن فیوزو دقیق بفرمائید کجا قرار می گیره
بین کدام سیمها   
با سلام
عذرخواهی میکنم بخاطر تاخیر در پاسخ چون ندیدم
دقیقا بین یکی از شیار های استاتور موتور
البته سنسور هایی هم هستند که میتونید روی بدنه موتور پیچ کنید
این یک نمونه از فیوز های حرارتی هست 
تصویر


 

Major II
Major II
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 56 بار
سپاس‌های دریافتی: 139 بار

Re: عمر دینام کولر ابی

پست توسط مهاجر تنها » دو شنبه 1 مرداد 1397, 5:52 pm

هوالعزیز
سلام


یکی دیگر از علت های سوختن دینام کولر سنگین شدن پروانه یا همون شکل استوانه ای پره پره هست که داخل حلزونیه که بخاطر زنگار گرفتن یا شور بودن اب نمک می گیره وسنگین میشه لذا فشار میاره به دینام و دچار مشکلش می کنه

Major II
Major II
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 56 بار
سپاس‌های دریافتی: 139 بار

Re: عمر دینام کولر ابی

پست توسط مهاجر تنها » چهار شنبه 3 مرداد 1397, 4:19 pm

هو الرئوف
سلام

یکی دیگر از علل سوختن دینام کولر گرم شدن بیش از حد محفظه خود کولره یعنی اگر هوا انقدر گرم شود که داخل فضای کولر هم گرما زیاد بشه یا پمپ از کار بیفته دینام از کار می افته
پیشنهاد:
1)استفاده از یخ داخل لگن کف کولر تا اب خنک شود لذا هم محیط کولر خنک میشه هم باد خنکی پرت می کند
2)استفاده از گونی کنفی که در گذشته بجای کیسه برنج استفاده می شد به این صورت که قبل از اینکه پوشال را روی در قرار بدیم گونی کنف را روی در پهن کرده انگاه پوشال را به روی اون گیره می کنیم

3)حواسمون به پمپ(هرچند وقت یه بار روغن کاری وهمچنین شوره واملاح چسبیده به پمپو تمیز کنید)و میزان آبریزی روی پوشالها باشه که یه وقتی پوشالها خشک نماند

ارسال پست

بازگشت به “تعمیر لوازم برقی”