در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

221

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 21 شهریور 1385 19:00

آرشيو سپاس: 67 مرتبه در 53 پست

وقتي كه به تعمير گاه ميرويد ! نكات زير را رعايت كنيد !

توسط XELTEK » جمعه 3 آذر 1385 01:09

-لوازم اضافی را از داخل اتومبیل بردارید و در جای مطمئنی قرار دهید.
2-لاستیک یدک ، آچار چرخ و جک را تحویل مسئول تعمیرگاه بدهید تا گم نشود.
3-معایب موجود را دقیقا یادداشت کرده و به مسئول تعمیرگاه کتبا اعلام نمایید تا هنگام تحویل اتومبیل تمام معایب رفع شده باشد.
4-شماره کیلومتر شمار را یادداشت کنید و در موقع تحویل اتومبیل ، آنرا با شماره فعلی مقایسه نمایید.
5-فراموش نکیند میزان بنزین ، درجه روغن و آب رادیاتور را قبل از ترک تعمیرگاه بررسی و کنترل نمایید.
6-پیچ ها ، واشرها و سایر اجزایی را که در اثر بی توجهی کمک تعمیرکاران به جای مانده است ، مطالبه نموده و برای آینده نگاه دارید.
7-قطعات تعویض شده ( فرسوده ) را مطالبه و حتی اگر آنها را لازم ندارید ، دور بریزید ولی در تعمیرگاه جا نگذارید ( مسئله خیلی مهمی است ).
8-قیمت انجام هر کاری را جداگانه و با دقت تعیین و یادداشت نمایید تا در موقع تسویه حساب ، دچار عصبانیت ناخواسته نگردید.
9-اگر تعمیرات و سایر کارهای لازم چند روز طول می کشد سعی کنید اقلا روزی یکبار و در ساعات مختلف روزهای بعد ، سری به تعمیرگاه بزنید تا کارهای وسیله شما به موقع انجام گردد.
10-فاکتور لوازم و کارهای انجام شده را نگاه دارید تا اگر چنانچه به طور مثال در هفته بعد اشکالی بروز نمود ، کارهای گذشته و لوازم تازه عوض شده را با شما حساب نکنند.
11-در نگهداری وسیله نقلیه خود بیشتر دقت کنید و سعی نمایید که بعضی از کارهای ساده و پیش پا افتاده را خودتان انجام دهید و در این خصوص از کتابهای راهنما و تعمیراتی بهره بگیرید.
12-چنانچه لنت ترمز تعویض گردید و یا سیستم ترمز مورد تعمیر یا سرویس قرار گرفته ، پس از خروج از تعمیرگاه ، آهسته و با احتیاط رانندگی نمایید و در چند صد متر اول و با رعایت جوانب ایمنی چندبار ترمز بگیرید و کارآیی ترمز را آزمایش کنید.
13-اگر قصد انجام سرويس دوره اي داريد اما روغن و ف_ * ل*_ ت ر رو شخصا عوض كرده ايد حتما در برگهء مربوطه قيد كنيد كه هزينهء اضافي رو متحمل نشيد!در سرويسهاي دوره اي روغن و ف_ * ل*_ ت ر تعويض ميگردد مگر كه شما گفته باشيد كه تعويض نشه!
14-خوش برخورد باشيد و سعي كنيد با متانت و لبخند درخواستتون رو بهشون بفهمونيد تا از دوباره كاري و رفتنهاي بي دليل به نمايندگي جلوگيري كنيد!
15-بعد از تحويل ماشين سعي كنيد با تعميركار مربوطه دور بزنيد كه اگر ايراد پا برجاست اون رو برطرف كنن!
16-اگه روفرموني قديمي داريد ببنديد روي فرمون تا روغني نشه و يه روكش نايلوني هم روي صندلي راننده بكشيد تا تودوزي ماشين كثيف نشه
17-از اصلي بودن قطعاتي كه روي ماشينتون قراره بسته بشه هم مطمن بشيد و به تعميرگاه بگيد قبل از تعويض هر قطعه شمارو خبر كنه تا در مورد جنس و نوع قطعه خودتون تصميم بگيريد
18-روي بعضي از چيزا نشون بذاريد ببينيد تعمير كارتون قابل اطمينان يا نه ؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب XELTEK تشکر کرده اند:
fajer

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » جمعه 3 آذر 1385 01:27

XELTEK عزيز
ممنون از فعاليت شما ، لطفا منبع مطالب خود را نيز قرار دهيد تا مشکلي پيش نيايد :-)
با تشکر :razz:

Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

221

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 21 شهریور 1385 19:00

آرشيو سپاس: 67 مرتبه در 53 پست

توسط XELTEK » جمعه 3 آذر 1385 08:19

فكر كنم منبعش سايت تيونينگ تالك بود !
Winner never quit
Quitter never win

Old Moderator

Old Moderator



no avatar
پست ها

221

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 21 شهریور 1385 19:00

آرشيو سپاس: 67 مرتبه در 53 پست

توسط XELTEK » شنبه 4 آذر 1385 09:49

البته بعضياشو خودم هم اضافه كردم ! :(
Winner never quit
Quitter never win


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان