در اين بخش مي‌توانيد در مورد ناوچه‌ها به بحث بپردازيد
Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

76

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 شهریور 1385 14:23

آرشيو سپاس: 21 مرتبه در 8 پست

كسي اطلاعاتي در مورد روش غوص و صعود زيردريايي داره؟

توسط sohrefiroz » يکشنبه 19 آذر 1385 17:56

كسي اطلاعاتي در مورد روش غوص و صعود زيردريايي داره؟

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

1796

تشکر کرده: 13 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 25 شهریور 1385 16:18

آرشيو سپاس: 216 مرتبه در 105 پست

توسط Karim1504 » يکشنبه 19 آذر 1385 23:14

sohrefiroz, جان

در زیردریایی قسمتهایی است که با هوا پر میشه و  با عمل خروج و ورود هوا به این قسمتها زیردریایی صعود و غوص می کند :-o  :-)
نه از خودت تعریف کن و نه بدگویی. اگر از خودت تعریف کنی قبول نمی‌کنند و اگر بدگویی کنی بیش از آنچه اظهار داشتی تو را بد خواهند پنداشت...
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

627

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 8 مهر 1385 10:58

محل سکونت

ناوگان منطقه دوم

آرشيو سپاس: 315 مرتبه در 152 پست

توسط Yasser » دوشنبه 20 آذر 1385 08:29

sohrefiroz عزیز

در تایید فرمایشات کریم عزیز خدمتتون عرض کنم :
زیر دریایی در طول حرکت بر روی آب مثل یک کشتی عادی میمونه، یعنی چگالی اون کمتر از 1 هست که میتونه روی آب بمونه.
در زیر دریایی قسمتهایی وجود داره که کپسول تعادل گفته میشن(البته کپسول کوچکی نیستند، میتونن چند کمپارتمان* بزرگ از زیردریایی رو تشکیل بدهند)
زمانی که زیر دریایی قصد حرکت در زیر آب به طور عادی داره این کپسول ها تا حدی از آب دریا پر میشن که چگالی زیر دریایی به 1 برسه. در این حالت عمق زیر دریایی در اختیار حرکت خودشه. یعنی اگر ثابت باشه نه بالا میره و نه پایین.
حالا اگر بخواد عادی عمق خودش رو افزایش بده، در حالی که به جلو میره سر خودشو پایین میکنه.
و اگر بخواد عمق خودش رو کاهش بده و بیاد بالاتر همینطور که به جلو حرکت میکنه سر خودش رو بالا میاره.

حالا اگر زمانی زیر دریایی بخواد به طور ایستا از روی آب بره پایین میزان آب درون کپسول طوری زیاد میشه که نسبت پگالی از 1 بیشتر بشه. هرچه هم که بیشتر بشه زیردریایی سریعتر پایین میره.
و اگر هم بخواد از پایین بیاد بالا به شکل برعکس همین قضیه.

در حالت کلی و عملیاتی زیردریایی ها برای بالا یا پایین رفتن از ترکیب هر دو روش استفاده میکنن.
یعنی در حالی که رو به جلو حرکت میکنه و سرش رو هم پایین میکنه که بره پایین. چگالی خودش رو هم افزایش میده که راحت تر بره پایین و نخواد سرش زاویه خودش رو زیاد تغییر بده.

کمپارتمان:
کشتی ها و زیر دریایی ها به شکل یک بطری در بسته کامل نیستند و اطاق بندی شدند و کاملاً هم این اطاق ها از هم جدا شدند به این شکل که اگر یک قسمت آسیب ببینه و آب وارد اون بشه با بستن درهای اون قسمت از خطر ورود آب به قسمتهای دیگه کاملاً جلوگیری میشه و شناور از خطر غرق نجات پیدا میکنه.
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان