آواکس های عراقي در ايران؟

در اين بخش مي‌توانيد تصاوير هواپيماهاي شناسايي را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: moh-597, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4109
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4305 بار
تماس:

آواکس های عراقي در ايران؟

پست توسط Reza6662 » سه شنبه 8 فروردین 1385, 7:39 pm

راست و دروغشو من نمی دونم؛ شاید عکس واقعی باشه. :-(

تصویر

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3051
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 351 بار
سپاس‌های دریافتی: 1579 بار
تماس:

پست توسط Dr.Akhavan » سه شنبه 8 فروردین 1385, 9:21 pm

راستی نمیشه از طریق مهندسی معکوس استفاده کرد :-)

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4109
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4305 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » چهار شنبه 9 فروردین 1385, 1:19 am

راستی نمیشه از طریق مهندسی معکوس استفاده کرد؟


به امید به خدا که بشه
ایران متخصص های خوبی در زمینه الکترونیک داره که شیراز و شرکت صا ایران فعال هستن.
من فکر می کنم تونایی تولید و یا مونتاژ به همراه تولید رو در ایران برای رادارهای متحرک و پیش اخطار داریم. امیدوارم با مدیریت صحیح به سرانجام برسن. :eek:

Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان » یک شنبه 20 فروردین 1385, 4:30 pm

به نظر من A-50 هواپيماي بدي نيست هرچند که فکر
نکنم به حد E-3A باشه...

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4109
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4305 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » یک شنبه 20 فروردین 1385, 8:08 pm

آرمان,
ايران اگه بتونه 10 تا A-50 بخره
مي تونه به همراه ميگهاي29
توان دفاعي خوبي ايجاد کنه. :-(
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان » یک شنبه 20 فروردین 1385, 10:42 pm

به نظر من هم همينطوره. البته در حد متوسط

Captain I
Captain I
پست: 59
تاریخ عضویت: دو شنبه 21 فروردین 1385, 9:06 pm
محل اقامت: The Seventh Floor of the Sky
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

پست توسط Blue-Line » چهار شنبه 23 فروردین 1385, 4:26 pm

خوب لازم شد توضیحاتی در مورد IL-76 که ملقب به Mainstay است بدهم.
هواپیمای ایلوشین 76 برای جایگزینی هواپیمای آنتونوف 12 که در خدمت
نیروی هوایی شوروی بود به وجود آمد. این هواپیما بیشتر در نقش ترابری
نظامی انجام وظیفه می کرد و از نظر ابعاد و وزن برخاست، چیزی شبیه به
C-141 آمریکاییست اما موتورهای آن پرقدرت تر هستند. لازم به ذکر است
که عراقی ها با انجام تغییراتی در IL-76 نمونه AWACS این هواپیما را با نام
«بغداد-1» به وجود آوردند که تعدادی از این بغداد ها به ایران پناهنده شدند
و نمونه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید از همین دسته می باشد.
I'm the Only line in a white paper, Always Blue

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4109
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4305 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » چهار شنبه 23 فروردین 1385, 4:54 pm

Blue-Line,
آواکس عراقي رو من سال 74 و 75 در قسمت روبه روي هنگر اف4 در شرکت صها هر روز مي ديدم.
اسمش عدنان بود و پرسنل نيروي هوايي مي گفتن که رادارش ساخت تامسون فرانسه است.
ولي يه روز که سرکار اومدم و رفتم قسمت مخصوص صبحانه خوري (بالاي هنگر اف4 دست راست)
ديدم اثري از عدنان نيست. احتمالن شبانه به پايگاه ديگه اي برده شده بود. :-o :o
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Captain I
Captain I
پست: 59
تاریخ عضویت: دو شنبه 21 فروردین 1385, 9:06 pm
محل اقامت: The Seventh Floor of the Sky
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

پست توسط Blue-Line » چهار شنبه 23 فروردین 1385, 6:21 pm

همانطوری که گفتم رادار های مخصوص هشدار زودرس هوابرد AWACS
رو فرانسوی ها برای عراقی ها نصب کردند و نام آن را هم بغداد-1 نامیدند.
ایران از این A-50 هم نمی تواند استفاده کند چون قطعات این رادارهای سنگین
و گران قیمت را فرانسه هرگز به ایران نمی فروشد. این هواپیماها جزو هواپیما
های سری در تعویض قطعات و... به شمار می آیند.
I'm the Only line in a white paper, Always Blue

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4109
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4305 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » چهار شنبه 23 فروردین 1385, 6:54 pm

Blue-Line,
من فکر مي کردم عملياتيش کردن چونکه اگر عراق تونسته استفاده کنه ما هم مي تونيم.
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Captain I
Captain I
پست: 59
تاریخ عضویت: دو شنبه 21 فروردین 1385, 9:06 pm
محل اقامت: The Seventh Floor of the Sky
سپاس‌های دریافتی: 47 بار

پست توسط Blue-Line » چهار شنبه 23 فروردین 1385, 7:00 pm

Reza6662 جان
تصور نمی کنم این هواپیما بتواند به وسیله ایران عملیاتی شود.
چون می دانید ایران از نظر الکترونیک در سطح روسیه وچین هم
نیست و تجهیزات AWACS کلاً بسیار پیشرفته است.
I'm the Only line in a white paper, Always Blue

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2833
تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 فروردین 1385, 1:39 pm
سپاس‌های ارسالی: 158 بار
سپاس‌های دریافتی: 747 بار

پست توسط Leila » پنج شنبه 24 فروردین 1385, 12:30 am

Reza6662,

چه جيزاي عجيب غريبي
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟

ارسال پست

بازگشت به “تصاوير هواپيماهاي شناسايي”