در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

1420

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 16 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 17 مهر 1385 09:56

محل سکونت

سرزمین تاریکی ها

آرشيو سپاس: 940 مرتبه در 382 پست

از فوائد ادویه جات غافل نشوید!

توسط gigi64 » سه شنبه 3 بهمن 1385 00:11

جام جم آنلاين: با افزودن ادویه جاتی مانند سیر ، آویشن ، نعنا ، کاری ، و رزماری به رژیم غذایی می توانید از فوائد زیاد آنها بر سلامت خود بهره مند شوید.

به گزارش هلث دی سوزانا زیک ، یک محقق هومیوپاتی در دانشگاه میشیگان ، می گوید افزودن این گیاهان و ادویه جات به غذا به حفظ وزن سالم کمک می کند. علاوه بر اینکه درجلوگیری از ابتلا به برخی انواع سرطان ، کاهش فشار خون ، کنترل قند خون و بهبود سلامت قلب و عروق نیز موثرند.
وی جایگزین کردن مواد مضری مانند قند ، نمک و چربی را با این ادویه ها و گیاهان علفی در بهبود سلامت موثر می داند.
وی توصیه می کند به جای نمک از ادویه هایی مانند آویشن ، سیر ، جعفری ، رزماری (اکلیل کوهی) استفاده شود.
همچنین استفاده ازسیر تازه را به عنوان یک کاهش دهنده فشار خون و کلسترول مفید می داند.
سیر خشک و یا سیری که به مدت طولانی مانده باشد فوائد مفید خود را از دست داده است.
رزماری یک آنتی اکسیدان است ککه ظاهرا حافظه را تقویت نموده به جلوگیری از سرطان کمک می کند.
آویشن ، نعنا ، و رزماری به لحاظ روغن های ضروری که دارند برای مقابله با سرماخوردگی توصیه می شوند.
آویشن برای درمان سرفه های مزمن نیز مفید است. پیش از این به طور سنتی نیز از این ادویه برای درمان سرفه استفاده می شد.
ادویه های گرم شامل زنجبیل ، جوز ، دارچین ، و فلفل برای کاهش فشار خون مفیدند.
و بالاخره محققان دریافته اند موادی در زردچوبه وجود دارد که خواص ضد التهابی دارد و برای کاهش کمردرد مفید شناخته شده است.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان