در اين بخش مي‌توانيد در مورد ساير ادوات دريايي به بحث بپردازيد
Major

Major



نماد کاربر
پست ها

288

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 24 آذر 1385 19:41

آرشيو سپاس: 59 مرتبه در 36 پست

بدنه هاي M شکل جديدترين بدنه هاي به کار رفته در نيروي دريايي آمريکا

توسط masiha85 » يکشنبه 8 بهمن 1385 15:40

امروزه قدرت اعمال حاکمیت به دو موضوع اساسی قدرت اقتصادی و نظامی کشورها  وابسته است.انچه جالب ومهم است توجه به این نکته است که ریشه هر دو این مولفه ها فناوری و دانش فنی است.بنابراین همواره ارتقای سطح کیفیت وکمیت دانش جامعه یکی از شاخصه های بارز توسعه وپیشرفت محسوب می شود.
در این نوشتاربه معرفی یکی از جدیدترین و استراتزیک ترین شناورهای ساخته شده خواهم پرداخت.
فناوری بدنه های M شکل
دراین بدنه ها طرح خاصی برای حبس هوا درزیر شناور تعبیه شده است.منشآ پیدایش این طرح تلاش برای کاهش نیروی درگ شناور ورسیدن به راندمان بیشتر خواهد بود.
هدف از طراحی این شناورها فائق امدن بر محدودیت های شناور های کنونی و افزایش سرعت وهمچنین افزایش عرض شناور است.در شناورهای کنونی برای افزایش سرعت از عرض شناور کاسته میشود ولی در بدنه های M شکل موقعیت غیر عادی برای حبس هوا وانتقال خود به خودی ان به زیر شناور باعث افزایش سرعت آن می شود.
در حقیقت این شناور میان مدهای حرکتی هیدرواستاتیکی- هیدرو دینامیکی وآیرواستاتیکی در حال گذر خواهد بود.این مطلب بر روی برخی شناورها جواب خوبی پس داده است.در بدنه های M شکل هوای حبس شده در زیر شناور نیروی برای مناسبی به شناور وارد می کند.وباعث رسیدن شناور به حداکثر سرعت وهمچنین غلبه برشرایط بد دریا میشود.از خصوصیات دیگراین بدنه های جدید مقیاس پذیری بسیار جالب انهاست به طوری که با طراحی و ترکیب دویا چند بدنه بغل به بغل باز هم همین شرایط حفظ میشود.
هندسه بدنه :
هندسه بدنه های M شکل منحصر به فرد است. علت را اینطور باید گفت که این بدنه ها در سه مد حرکتی که قبلآ ذکر شد در حال گذار و تغییر است.
خصوصیات خاص بدنه های M شکل :
کاهش درگ :
انرزی امواج مارپیچی سینه همواره به زیر شناور بر گردانده می شود و برای تولید نیروی برا بسیار موثر است
اعتدال غلطش :
فشار دادن هوا در زیر بدنه پروازی و داخل تونل تولید یک نیروی برا می کند. این فشار وارده بر هوا مثل یک دمپر عمل می کند و باعث اعتدال در غلطشها می شود.
بدنه های چند گانه M شکل :
یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد اینگونه بدنه ها قابلیت ترکیب آنها و تبدیل کردن به بدنه های بزرگتر است که بازتابش امواج سینه به همان میزان بدون تغییر می ماند.
دینامیک بدنه :
شیب روبه پایین خط آب نیز در کاهش درگ اصطکاکی نقش پررنگی دارد و باعث افزایش راندمان سیستم رانش خواهد شد و افزایش سرعت با راحتی بیشتری به دست می آید.
کاهش اثر موج :
این بدنه ها طوری طراحی شده اند که اولآ موج سازی بدنه به حداقل رسیده و از طرفی انرزی امواج برخوردی با شناور توسط بدنه جذب و تبدیل به نیروی لیفت می شوند.
سه نمونه عملیاتی شده در ارتش آمریکا :
1- M80 STILETTO
توسط شرکت M-SHIP ساخته شده وبه معنی دشنه است.
مشخصات :
طول کلی : 88 فوت
عرض : 40 فوت
جابجایی : 60 تن
بار مفید : 15 تن
موتورهای اصلی : 4 عدد- C03CAT
ماکزیمم برد : 500 مایل
ماکزیمم سرعت : 55 نات
2- M-120 LITTORAL
این شناور به کمک 2 موتور توربین گاز ساخت شرکت روزل رویس با خروجی HP0077 در دور 11500 با سیستم رانش پروانه سرعتی معادل 55 نات را به دست آورده است.
3- MS200 LITTORAL
با سه موتور توربین گاز جمعآ به قدرت LP00073 سرعتی معادل 55 نات بدست آورده است.
طول : 200 فوت
عرض : 100 فوت
جابجایی : 700 تن

1-

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

2-


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

3-


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
خاک تو گر نيست جان من مباد
زنده در اين بوم و بر يک تن مباد

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب masiha85 تشکر کرده اند:
MEC.manli

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان