در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2905

تشکر کرده: 2229 مرتبه
تشکر شده: 3909 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 28 آذر 1392 17:20

GH58 نوشته است:با سلام يك پژوي RD مدل 83 دارم كه دوتا مشكل داره از دوستان فني مي خواهم كه راهنمايي كنند
1-كيلومتر شمار بعضي وقتها در حالت ايستاده تا حدود سرعت 40 را نشون مي ده و در حين حركت هم به تغيير سرعت به كندي جواب مي ده

2- در دور موتور پائين ماشين تمايل زيادي براي خاموش شدن ناگهاني داره

3- آيا اين دومشكل ربطي به هم دارند


سلام
گاهی درست وصل نبودن سیمهای باتری خصوصاً "سیم منفی به بدنه" این مشکلات رو به وجود میاره .
در تاپیکهای صرفه جوئی شرح کاملش هست .

شاید هم سنسور سرعت خودرو VSS VEHICLE SPEED SENSOR  مشکل داره

http://0.tqn.com/d/autorepair/1/0/_/c/42283218.gif

این سنسور با چرخش برق تولید میکنه مثل دینام و باعث حرکت عقربه ی سرعت سنج میشه .

در مورد لرزش در دور آرام :
یا از استپر هست . باید در دور آرام ماشین رو خاموش کنین و درش بیارین ببینین طول سرش چقدره .
اگر بیش از حد مجاز بلند باشه باعث نرسیدن هوا به موتور و لرزش میشه
اگر بیش از خد کوتاه باشه باعث بالا رفتن دور موتور در دور آرام میشه .
سنسور ناک هم که کارش احساس لرزش موتور هست اگر خراب بشه موتور میلرزه .
سوپاپ سیستم pcv  هم اگر خراب بشه باعث همین مشکل میشه
این سیستم یک شیلنگ داره که از قالپاق سوپاپها وصل شده به منیفولد هوا و یک سوپاپ یک طرفه بینشون هست .
اگر این سوپاپ حالت یک طرفه بودنش رو از دست بده باعث لرزش میشه
بعضیهاش فنر داره توش بعضی هاش یک توپ پلاستیکی .
با فوت کردن از دو طرف در سوپاپ میشه تستش کرد

http://www.google.com/search?q=pcv+valv ... CAcQ_AUoAQ

تنظیم نبودنِ تسمه تایم هم همین مشکل رو به وجود میاره .
لرزش ممکنه از نیم سوز بودنِ یک یا چند وایرشمع هم باشه .
شُل بودنِ یک فیش یا سیم هم میتونه باشه .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
RAHVAR, GH58, Present, Mahdi1944

Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

161

تشکر کرده: 35 مرتبه
تشکر شده: 48 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 16 بهمن 1390 22:48

آرشيو سپاس: 181 مرتبه در 76 پست

دور بالای موتور بدون گاز دادن

توسط fajer » شنبه 30 آذر 1392 12:33

با سلام
من روآ دارم مدل 88 تا چندی پیش خیلی خوب و بدون نقص فنی بود اما مدتی است که موتور دور میگیره و تا حدود شماره 3 عقربه میره بالا بدون هیچ فشار به پدال گاز بد روشنی هم
میکنه  خصوصا صبح ها که هوا سرده .
تجربی فهمیدم که بایستی قبل از استارت چند ثانیه سویچ را باز بذارم بعد استارت بزنم روشن میشه .ضمنا اون حالت دوربالا هم دایمی  نیست و گاهی این حالت پیش میاد باز خوب میشه  .شمع و وایر عوض کردم و انژ کتورها را شستشو دادم و سیم ایموبلایزر را هم عوض کردم البته اینکار ها را نمایندگی کرده که عیب بر طرف بشه که فقط کمی فرق کرده  نه صد در صد . از دوست عزیز محمد اقا یا سایر دوستان که تجربه ونظری دارند راهنمایی بفرمایند .با تشکر

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب fajer تشکر کرده اند:
Mohammad.Jafar, Present

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2905

تشکر کرده: 2229 مرتبه
تشکر شده: 3909 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 30 آذر 1392 13:42

fajer نوشته است:با سلام
من روآ دارم مدل 88 تا چندی پیش خیلی خوب و بدون نقص فنی بود
اما مدتی است که موتور دور میگیره و تا حدود شماره 3 عقربه میره بالا بدون هیچ فشار به پدال گاز بد روشنی همین که  خصوصا صبح ها که هوا سرده .
تجربی فهمیدم که بایستی قبل از استارت چند ثانیه سویچ را باز بذارم بعد استارت بزنم روشن میشه .
ضمنا اون حالت دوربالا هم دایمی  نیست و گاهی این حالت پیش میاد باز خوب میشه  .
شمع و وایر عوض کردم و انژ کتورها را شستشو دادم و سیم ایموبلایزر را هم عوض کردم البته اینکار ها را نمایندگی کرده که عیب بر طرف بشه که فقط کمی فرق کرده  نه صد در صد .
از دوست عزیز محمد اقا یا سایر دوستان که تجربه ونظری دارند راهنمایی بفرمایند .
با تشکر


سلام
باز گذاشتن سوئیچ به مدت پنج ثانیه قبل از استارت ( تا زمانِ خاموش شدنِ چراغ چک ) اهمیت زیادی داره .
چون به سنسور مپ فرصت میده فشار هوا رو اندازه گیری کنه و به کامپیوتر اطلاع بده ( به شکل ولتاژ ) تا کامپیوتر برنامه ی مناسب با اون فشار رو برای کار انژکتورها رو از حافظه اش  انتخاب کنه وگرنه موتور درست کار نمیکنه .
در همون پنج ثانیه پمپ بنزین هم روشن میشه و باعث بالا رفتن فشار بنزین در لوله ای میشه که انژکتورها روی اون نصب شده fuel rail
چون انژکتورها فقط راهِ سوخت رو باز و بسته میکنند و اگر سوخت فشار نداشته باشه اصلاً پاشیده نمیشه
در تاپیک صرفه جوئی توضیح مفصلی درج کرده ام در موردش
topic-t107118-84.html
برای همین هست که بعضی از ماشینها با تک استارت روشن نمیشه چون راننده به پمپ فرصت نمیده فشار سوخت رو بالا ببره .
==================================================

بالا رفتن دور موتور در دور آرام به چند چیز بستگی داره :
1- گیر کردنِ دریچه ی گاز و کامل بسته نشدنش که باعث میشه هوای زیادی وارد منیفولد هوا و سیلندرها بشه چون اصلاً علت کم شدنِ دور موتور ( سرعت دوران میل لنگ ) کمبود هوا هست .
یا پدال گاز مشکل داره یا سیم گاز رگلاژ نیست یا فنر دریچه ی گاز ضعیف هست یا خود دریچه جِرم گرفته و درست بسته نمیشه یا باهاش وَر رفته اند و کج شده .
در ماشینهائی که دریچه برقی هست مشکل ممکنه از موتور دریچه یا پتانسیومتر ( مقاومت متغیر ) زیر پدال گاز باشه .
در تاپیک صرفه جوئی هم توضیحات بیشتر درج شده .

2-  مشکل استپر موتور یا همون iac valve ( سوپاپ کنترل هوای دور آرام )
اگر سر استپر بیش از حد کوتاه باشه باعث میشه هوای بیش از حد بره توی منیفولد هوا و در نتیجه سیلندرها و درنتیجه دور موتور بره بالا .
در دو سه صفحه ی آخر تاپیک صرفه جوئی توضیح بیشتر هست برای تست استپر .
topic-t107118-84.html
3 - تَرَک داشتنِ منیفولد هوا یا  یا قطع بودن یا سوراخ بودن یکی از شیلنگهاش
یا خرابی واشرهاش که در نتیجه هوا کشیده میشه توی منیفولد و باعث بالا رفتن دور موتور میشه چون موتور قاچاقی نفس میکشه از اون طریق چون در دور آرام مَکِشِ سیلندرها بسیار زیاد هست و منیفولد از هر راهی که باز باشه هوا میکشه توی خودش مثل جاروبرقی که با دست لوله اش رو بسته باشید .

در تاپپیک صرفه جوئی روش تستش با چشم و دود سیگار درج شده .

تمام شیلنگها و قطعاتی که به منیفولد وصل شده باید سانت سانت چک بشه تا مطمئن بشیم سالمه و هوا نمیکشه .
این آزمایش ساده رو هم میشه انجام داد تا مطمئن بشیم که موتور در دور آرام فقط از راه کانال استپر نفس میکشه :
لوله ای که از ف_*ل_ن*__ر هوا به بدنه ی دریچه ی گاز وصل شده رو باز کنین تا دریچه رو ببینین .
حالا روشن کنین و با انگشت کانال ورودی هوای استپر رو ببندین .
باید موتور خاموش بشه  وگرنه داره از یه جای منیفولد هواcمیکشه و روشن میمونه
http://i1.ytimg.com/vi/ZMa0nom1iwc/maxresdefault.jpg

اون كانالط( سوراخ ) درست قبل از دریچه ی گاز قرار داره . معمولاً بالای لوله ی ورودی هست .
یک سوراخ به اندازه قطر خودکار بیک یا کمی بزرگتر
اگر با این آزمایش ماشین خاموش شد پس سر استپر بیش از حد کوتاه هست و باید تنظیم بشه
در کاتالوگ هر ماشین نوشته باید چقدر باشه .
با چک کردن یک ماشین سالم هم میشه طولش رو فهمید .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Hesam - 1994 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
apple2009, Present, RAHVAR, fajer, Mahdi1944

Major I

Major I



no avatar
پست ها

230

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 25 بهمن 1388 05:06

آرشيو سپاس: 1034 مرتبه در 211 پست

Re: دور بالای موتور بدون گاز دادن

توسط HS368 » شنبه 30 آذر 1392 15:52

شاید به خاطر کثیف شدن استپ موتور باشه. استپ موتور رو ای سی یو کنترل میکنه و زمانی که شما گاز رو یهو ول میکنی باید دیچه گاز آروم کم بشه بنابراین استپ موتور برای اینکار تعبیه شده، همچنین موقع روشن شدن کار ساسات انجام میده، استپ موتور در کانال ورودی هوا تعبیه میشه.

برای اطلاعات بیشتر
http://yadbegir.com/main/fun2/stepermotor.htm
خوشبختی ما در سه جمله است ... تجربه از دیروز , استفاده از امروز , امید به فردا ... ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه میکنیم حسرت دیروز , اتلاف امروز , ترس از فردا ... دکتر علی شریعتی

kerte110 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HS368 تشکر کرده اند:
MOHAMMAD_ASEMOONI, fajer

Captain

Captain



no avatar
پست ها

1220

تشکر کرده: 923 مرتبه
تشکر شده: 1615 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 شهریور 1389 20:14

آرشيو سپاس: 3493 مرتبه در 664 پست

Re: دور بالای موتور بدون گاز دادن

توسط shafagh 2 » شنبه 30 آذر 1392 21:13

من چهار سال است این مشکل را دارم اما مشکل ماشین من جور دیگری است در انتهای نفس هر دنده که می خواهم دنده عوض کنم دور موتور تا حدود شش الی ده متر مقدار کمی بالا مانده و بعد کم می شود ( کمی از 1000 بالاتر). این حالت باعث می شود که دور موتور بطور ناگهانی کم نشود و رانندگی و تعویض دنده را کمی با زحمت توام می سازد. استپ موتور راهم عوض کردم اما تغییری حاصل نشد. البته همانطور که گفتم مقدار بالا بودن دور موتور زیاد نیست و کمی از مفدار سلو بیشتر است اما همان هم برای تعویض دنده نرم مشکل ایجاد می کند. به یک تنظیم موتوری اصولی مراجعه کردم که در کارش خبره بود بدون بازدید موتور گفت اشکال از ملحقات انژکتور نیست بلکه از کامپیوتر است لذا ادرس شرکتی را داد که کامپیوتر موتور را باز کرده و چک می کند و عیب مربوطه را بر طرف می کند اما من تا بحال به ان شرکت مراجعه نکرده ام

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2905

تشکر کرده: 2229 مرتبه
تشکر شده: 3909 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » يکشنبه 1 دی 1392 01:23

دوست عزیز shafagh 2,  
سلام

آیا همیشه وقتی پا رو از روی گاز برمیدارین دور موتور به کُندی کم میشه ؟ یعنی در حرکت و ایستاده و موتور سرد یا گرم ؟
اگر بله پس احتمالاً سیم گاز یا پدال یا دریچه ی گاز گیر داره .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
cross2007, shafagh 2, Mahdi1944

Captain

Captain



no avatar
پست ها

1220

تشکر کرده: 923 مرتبه
تشکر شده: 1615 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 شهریور 1389 20:14

آرشيو سپاس: 3493 مرتبه در 664 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط shafagh 2 » دوشنبه 2 دی 1392 19:31

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:دوست عزیز shafagh 2,  
سلام

آیا همیشه وقتی پا رو از روی گاز برمیدارین دور موتور به کُندی کم میشه ؟ یعنی در حرکت و ایستاده و موتور سرد یا گرم ؟
اگر بله پس احتمالاً سیم گاز یا پدال یا دریچه ی گاز گیر داره .


با سلام

دور موتور به کندی کم نمی شود بلکه سریع  متمایل به حالت سلو بر می گردد اما کمی بالاتر. مثلا وقتی دنده را از 1 به 2 عوض می کنم و پا را کاملا از روی گاز بر می دارم بعد از بر داشتن پا از روی کلاچ ماشین که بایست کاملا به حالت ترمز شده توسط موتور در بیاید تا ده متری با دور کمی بالاتر از سلو به راه خود ادامه می دهد و بعد از طی هفت تا ده متر ساکن می شود. این حالت مثل ان است که بعد از تعویض دنده مقدار بسیار کمی پا را روی گاز نگه داشته باشم. در طی این چهار سال وضع بطور ثابت و لا ینتغییر به همین صورت است و این دور بسیار کم غیر اصولی  نه زیادتر می شود و نه کمتر. اگرچه مقدار دور کم است اما بازهم ازار دهنده است چون وقتی پا از روی گاز برداشته می شود موتور بایست کاملا ساکن باشد تا مجبور نشوم برای ساکن کردن حرکت مدام از کلاچ استفاده کنم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب shafagh 2 تشکر کرده اند:
Present

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2905

تشکر کرده: 2229 مرتبه
تشکر شده: 3909 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 3 دی 1392 09:06

دوست عزیز shafagh 2,  

ابتدا مطمئن بشین که پدال گاز , سیم گاز و دریچه ی گاز گیر نداشته باشه خصوصاً دریچه ممکنه از داخل رسوب گرفته باشه و درست بسته نشه .
اگر اینها درست بود , استپر رو باز کنین و تمیز کنین .
مراقب باشین بهش صدمه نزنین و اندازه ی سرش تغییر نکنه .
فقط با یک قاشق مرباخوری بنزین درونش رو بشورید . داخل کانالی هم که هوا ازش میره توی منیفولد و استپر کنترلش میکنه تمیز کنین .
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
Present, shafagh 2, Mahdi1944

New Member



no avatar
پست ها

4

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 23 دی 1392 21:53

آرشيو سپاس: 7 مرتبه در 2 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط rezasuzuki » پنج شنبه 26 دی 1392 22:26

با سلام و تشکر از مطالب فوق العاده شما

من یک پراید 83 انژکتوری دارم که دو تا مشکل عجیب داره:

1- وقتی ماشین سرد را روشن میکنم(با تک استارت روشن میشود) چند ثانیه ریپ میزند پس از آن دور ثابت میشود ولی اگر کمی به ماشین گاز بدم دور موتور تا 400 دور هم پایین میاد و دوباره بالا میره(بعضی اوقات هم خاموش میکنه). این مشکل تا گرم شدن ماشین ادامه داره و پس ار آن درست میشه.

2- و مشکل دیگه که شاید به مشکل قبلی مربوط باشه کم جون بودن ماشن هنگام دنده دادن(یا معکوس کشیدن) میباشد. مثل پرایدهای دیگه آماده دنده بعدی نیست(دنده مرده نمیدم!) و انگار یک کپ خیلی کوتاه موقع برداشتن پا از روی گاز ایجاد میشه.
استپ موتور تعویض کردم اصلا تاثیر نداشت!(ایران کاربرات).

مصرف ماشین 6 می باشد.
چراغ چک خاموش می باشد.
ترموستات پارسال تعویض شده.
ف_*ل_ن*__ر بنزین نو می باشد.
سنسور دور موتور تازه تمیز کردم.
بقیه سنسورها فابریک هستند(bosch,sagem,..)


Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2905

تشکر کرده: 2229 مرتبه
تشکر شده: 3909 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 28 دی 1392 09:13

Present نوشته است:MOHAMMAD_ASEMOONI,  ماشین من هم وقتی که چرخ های جلو رد می شه اینجوریه و هم وقتی چرخ های عقب فرقی نمی کنه در حالی که باید فش فش کنه ، مگه نه ؟
کمک های عقب رو تازه عوض کردم و کمک جلو هم روغن نداده یعنی با این کار درست می شه ؟


سلام
بله . اگر وقتی تعداد زیادی سوار ماشین هستند صدا خیلی کم میشه یا دیگه شنیده نمیشه علتش همون لاستیک توپی سر کمک هست و باید به روشی که در صفحه 9 تاپیک صرفه جوئی شرح دادم تعمیر بشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2905

تشکر کرده: 2229 مرتبه
تشکر شده: 3909 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 28 دی 1392 09:25

rezasuzuki نوشته است:با سلام
من یک پراید 83 انژکتوری دارم که دو تا مشکل عجیب داره :

1- وقتی ماشین سرد را روشن میکنم (با تک استارت روشن میشود) چند ثانیه ریپ میزند پس از آن دور ثابت میشود ولی اگر کمی به ماشین گاز بدم دور موتور تا 400 دور هم پایین میاد و دوباره بالا میره(بعضی اوقات هم خاموش میکنه).
این مشکل تا گرم شدن ماشین ادامه داره و پس ار آن درست میشه.
2- و مشکل دیگه که شاید به مشکل قبلی مربوط باشه کم جون بودن ماشن هنگام دنده دادن (یا معکوس کشیدن) میباشد.
مثل پرایدهای دیگه آماده دنده بعدی نیست(دنده مرده نمیدم!) و انگار یک کپ خیلی کوتاه موقع برداشتن پا از روی گاز ایجاد میشه.
استپ موتور تعویض کردم اصلا تاثیر نداشت!(ایران کاربرات).
مصرف ماشین 6 می باشد.
چراغ چک خاموش می باشد.
ترموستات پارسال تعویض شده.
فیـلتر بنزین نو می باشد.
سنسور دور موتور تازه تمیز کردم.
بقیه سنسورها فابریک هستند(bosch,sagem,..)ممنون از حوصلتون.


سلام
ماشین شما مشکل برقی داره .
همون موقع که روشن میکنین و لرزش داره , سریعاً با یک انبردست وایرشمعها رو یکی یکی بکشین .
اون وایری که برداشتنش تاثیری نداره خراب هست .
وایرها رو با اهم متر به روشی که در تاپیک صرفه جوئی درج شده چک کنین .
احتمالا یکی یا بعضیاشون مقاومتش خیلی زیاد شده یعنی نیم سوز شده .
اگر ماشینتون دلکو داره بازش کنین بررسیش کنین که ذغال وسطش سالم باشه و میخهای انتقال برق و چکش برق تمیز و سالم باشه .
نتیجه رو خبر بدین .
اگر وایرشمع خراب پیدا کردین لزومی نداره یه سری وایرشمع بخرید .
برید مکانیکی و چند تا وایر به اصطلاح خراب بگیرین ازشون و با اهم متر کم مقاومت ترینش رو بردارین .
باید مقاومتش کمتر از 4000 اهم باشه .
یه نفر تو ایران رفته بود وایرشمع مثلاً کره ای اصل بخره , با اهم متر چک میکنه میبینه مقاومتش 17000 هست !!!! که معنیش اینه که از بنجل ترین سیم درست شده و مفتش گرونه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD_ASEMOONI تشکر کرده اند:
rezasuzuki

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

2905

تشکر کرده: 2229 مرتبه
تشکر شده: 3909 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

Re: عيب يابي خودرو

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 28 دی 1392 09:31

Present نوشته است:MOHAMMAD_ASEMOONI,  نمی شه ماشین پراید معمولی رو هیدرولیک کرد ؟
ماشین من پراید 131 SL هست فرمونش بعد از دو سال هنوز مثل پیکان مدل 57 هست شاید پیکان بهترش باشه !!


سلام
متاسفانه نمیتونم دقیق پاسخ بدم فرمان هیدرولیک احتیاج به نصب پمپ هیدرولیک هم داره
پراید ماشین سبکی هست .
اگر کمی حرکت کنین بعدش فرمان رو بگردونین , با نیروی کمی میگرده
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 15 مهمان