عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 28 مرداد 1393, 3:48 pm

puyol نوشته شده:سلام.
درجا لرزش نداره .
لرزش رو 80  -105- گاهی رو 120 دقت کردم لرز تو فرمون و تو پدال ترمزه .
ایینه و افتابگیر لرز نداره .
ممنونم

سلام .
همون موقع که تو اوج ارزش هست پاتون رو تا آخِر بذارین روی کلاچ و گاز رو هم ول کنید .
اگر لرزش برطرف شد پس یا دسته گیربکس شکسته یا ترک خورده یا صفحه و دیسک مشکل داره
اگر با پا گذاشتن روی کلاچ هم باز لرزش داره پس از گیربکس و موتور نیست بلکه از چرخها هست .
دو چرخ جلو رو برنین روی جک و با رعایت تمام نکات ابمنی ( آجر پشت چرخهای عقب , دستی کشیده , دور بودنِ همه چیز از جلوی ماشین و استفاده از تکیه گاهِ کمکی و اعتماد نکردن به جک ) , سرعت رو با دنده 5 از صفر به 60 و بعدش 80 و سپس 100 و تا 150 برسونید ( در بیش از 120 فقط چند ثانیه طول بدین چون ممکنه تایرها کنده بشه بر اثر گریز از مرکز )
اگر به لرزش افتاد فورا پل بذارین روی کلاچ , اگر یهو قطع شد از گیربکس هست
اگر قطع نشد از چرخها هست
باید روکار بالانسشون کنین
اما قبل از بالانس , دوچرخ رو باز کنین و دوباره سرعت رو ببرین بالا .
اگر اصلا نمیلرزه پس 100% از بالانس نبودن یک یا دو چرخ هست
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5555 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط Present » جمعه 7 شهریور 1393, 1:46 am

ماشینم پراید 131 sl هست .
وقتی باهاش تو شهر می گردم و میام خونه و ماشین رو خاموش می کنم فن با سرعت بالا روشن می مونه و تا 2 تا 3 دقیقه روشن می مونه در حالی که هوا در شیراز الان اونقدرها هم گرم نیست!
اب ماشین هم چک کردم یک مرتبه یک لیتر کم کرده بود ولی الان دیگه اب کم نکرده بود و عادی بود و اینقدر طول می کشه تا خاموش بشه
در ضمن یادآور می شم که ابی که ریختم توی ماشین اب شهر بود و دو تا دبه اب رادیاتور هم خریدم به همراه ضد جوش تا بریزم توی ماشین ولی هنوز وقت نکردم !در واقع اب شهر رو به اب رادیاتور که درون ماشین باقی مونده بود اضافه کردم و اب قبلی ضد جوش هم داشته درونش !
آیا مشکل از فن ماشین یا زغالی ها و ... نیست !
آیا این ایراده ؟
یا که نه ، عادیه ؟
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه شنبه 28 بهمن 1393, 9:24 pm

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط maa78 » سه شنبه 28 بهمن 1393, 11:39 pm

سلام.بنظرتون علتش چی میتونه باشه که ماشین بعد از تصادف از جلو رو سرعت 135.140 به بالا میلرزونه؟؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 29 بهمن 1393, 2:08 am

maa78 نوشته شده:سلام.
بنظرتون علتش چی میتونه باشه که ماشین بعد از تصادف از جلو رو سرعت 135.140 به بالا میلرزونه؟؟


سلام
شاید بر اثر ضربه , وزنه ی سربی بالانس یک یا چند چرخ افتاده
شاید بر اثر ضربه محور کج شده یا ربنگ کج شده
چرخها رو روی ماشین بالانس کنین
بالانس ردکار دقیقتر از کامپیوتری درمیاد بشرطی که مکانیک وارد و با حوصله باشه
خودتون هم میتونین تست و بالانس کنین
در تاپیک صرفه جوئی روشش هست

topic-t107118-156.html
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 5 اسفند 1393, 3:37 pm

hamedmohamadi01 نوشته شده:با سلام خدمت دوستان عزیز
ما یه پراید داریم که چند روزی هستش وقتی سرعتش میره بالا ۹۰ میلرزه
گفتم شاید بالانس نیست که بردم بالانسیدنش ولی باز درست نشد
این سری متوجه شدم که سرعت میره بالا یکم میلرزه و بعد درست میشه و بعد باز میلرزه و الی اخر به نظر شما مشکل چیه؟ [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

سلام
در تاپیک صرفه جوئی در هزینه های خودرو مفصلاً در مورد این مشکل توضیح نوشته شده
topic-t107118-168.html
وقتی که میلرزه اگه پا بذارین روی کلاچ و خلاص کنین باز هم میلرزه ؟
اگه بله , پس از چرخها هست
اگر قطع شد پس از موتور یا کلاچ هست
باید دو چرخ جلو روی جک باشه و بالانس چرخها روکار تست بشه
مبادا روی جک فرمان رو بپیچونین و گاز بدین . وگرنه پلوسها داغون میشه
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 30 فروردین 1394, 8:41 am

vahid_itc نوشته شده:سلام
خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
بنده ماشین پراید 81 کاربراتور دارم دم عید خریدم، بعد از یک هفته صبح ها وقتی ماشین رو روشن میکنم یا وقتی ماشین بیشتر از 6 ساعت خاموشه روشنش میکنم از اگزوز دود آبی بیرون میاد که ممکنه بین 1 تا 5 دقیقه طول بکشه و بعدش کاملا قطع میشه
به گفته فروشنده ماشین تازه تعمیر است و سر سیلندر هم تعمیر شده از تعمیر کارش که سوال کردم این گفته رو تایید کرد و گفت یک دست رینگ پیستون لازم داره بقیه قطعاتش رو تعمیر و تعویض کرده
ولی مکانیک گفت این موتور کره است حیفه باز بشه (البته رو سر سیلند زده مگا موتور !؟) و تا وقتی دودش ادامه دار نشده بازش نکنم ! و همونطوری تا یک سال ونیم ممکنه کار کنه

حالا خودم با این وضعیت و کیفیت پائین قطعات و نبود مکانیک حرفه ای موندم چیکارکنم موتور رو باز کنم یا نه ؟

لطفا یک مکانیک حرفه ای پراید معرفی کنید

لطفا یک جای معتبر معرفی کنید که بتونم رینگ و پیستون با کیفیت بالا و قطعات وابسته به اون رو تهیه کنم

سلام
موتوری که فقط اولش مقداری دود سفید داره , واشر سرسیلندش مقدار خیلی کم روغن نشت میده یا بوشهای ساق سوپاپها خرابه و بعد از خاموش کردن مقداری روغن نشت میکنه توی یک یا چند سیلندر و بعد از روشن کردن , میسوزه و تا مدتی دود سفید میده که بوی روغن سوخته هم میده و موتور هم روغن کم میکنه

اگر دود سفید داره اما بوی روغن سوخته نمیده پس ضد یخ هست که از واشر سرسیلندر میچکه توی یک یا چند سیلندر و موتور هم ضد یخ کم میکنه
=================++====+========
با چک کردن شمعها و مقایسه ی رنگشون میشه فهمید کدوم سیلندر هست که روغن میسوزونه چون رنگش قهوه ای تیره تر از بقیه ی شمعهاست
بوی شمع هم فرق میکنه
با تست کمپرس هم میشه فهمید کدوم سیلندر مشکل داره
تیتش بسیار ساده هست
شمعها باز میشه
یک فشار سنج شبیه فشار سنج تایر وصل میشه جای یکی از شمعها و استارت میزنیم
موتور روشن نمیشه چون شمعها برداشته شده
با مقایسه فشار سیلندرهای مختلف مشخص میشه کدوم سیلندر مشکل داره و کمپرس ضعیف تولید میکنه
روش ساده ی دیگه ای هم هست که خودتون میتونین بفهمین کدوم سیلندر مشکل داره:
موتور رو روشن کنین
با انبردستِ عایق دار وایرشمعها رو به نوبت بکشین
اون سیلندری که با کشیدن وایرشمعش لرزش کمتری تولید میکنه مشکل داره
اونی سیلندری که برداشتن وایرشمعش لرزش بیشتری تولید میکنه از همه سالمتر هست

ظاهرا فقط سرسیلندر باز شده اما واشر بنجل استفاده شده یا درست نصب نشده
اما اگر موتور گرم هم دود داره و تست کمپرس هم تایید کرد , پس پیستونها و رینگها مشکل داره
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: سه شنبه 9 تیر 1394, 9:39 am

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط alory11 » پنج شنبه 11 تیر 1394, 5:34 pm

خودروی من سمند ef7مدل 90 هستش که یه چند مدتی هست احساس میکنم که ماشین داره زور میزنه و حرکت میکنه تا به اون شتاب مد نظر برسه و ماشین هم صدای زیادی تولید میکنه.ولی بعضبپی مواقع هم درسته و خیلی خوب وسبک ماشین شتاب میگیره.مثلا زمانی کهماشین بیرون از خونه و تو افتاب برا چند ساعتی که پارکه خیلی روون کار میکنه و راحت شتاب میگیره ولی زمانی که برا مدتی تو سایه پارکه چنین مشکلی داره و حتی ماشینم گرم میشه به حالت اولیه برنمیگرده لطفا راهنمایی کنید

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 15 مهر 1394, 1:59 pm

chahzool نوشته شده:سلام دوستان.
من یک پراید مدل 92 دارم .
مشکلش اینه که در دنده های 3 و 4 و 5 گاز اضافی می خوره.
مثلا در دنده 5 که یهویی گاز میدم مثل اینکه صفحه کلاجش صاف شده باشه گاز میخوره .در دنده های یک و دو اینطوری نیست.

به نظر شما صفحه کلاجش صاف شده؟

سلام
به احتمال زياد صفحه کلاچ بیش از حد لاغر شده و باید تعویض بشه
در سریالائی تند با دنده 1 و 2 تست کنین
اگر ماشین گاز میخوره اما کشس نداره پس از صفحه هست
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » دو شنبه 7 دی 1394, 11:16 pm

حمید امینی نوشته شده:با سلام .................... من ی دوو سیلو مدل 81 دارم ................ که مصرف سوختش بالاست ............ البته مشکلی در مورد کار کرد موتور ماشینم ندارم .... و ضمنا محل نصب مخزن کانیستر و شیر ان کجای موتور واقع شده ................... لطفا دوستان اهل فن من رو راهنمایی کنن ....... ....... فکر کنم مصرف سوختش بین 12 تا 14 در 100 کیلومتر هستش در شهر .......... منتظر راهنمایی تون هستم ............ممنون تصویر

سلام و خوش آمد به شما
1-
اگر ماشینتون سنسور اکسیژن داره , کثیفیش و یا پوسیدگیش باعث بالا رفتن مصرف میشه
2-
بعضی ماشینها خصوصاً دووها یک پتانسومتر هم داره که مصرف سوخت رو کنترل میکنه . با کمی چرخوندنش به چب یا راست و تست کردن میشه فهمید مصرف کم میشه یا نه . اگر تاثیر چندانی نداشت پس باید در بهترین حالت تنظیم بشه
3-
رگولاتور سوخت هم بعد از این همه سال حتماً رسوب گرفته و باعث بالا رفتن فشار سوخت شده که نتیجه اش بالا رفتن مصرف , دوده زدن شمعها و یا حتی ریزش آب و دوده از اگزوز میشه
خصوصاً با بنزینهای غیر استاندارد ایران
جاش کنار موتور هست . در بعضی ماشینها کنار باک , در بعضی داخل باک مثل ماتیز
باید باز بشه با رعایت تمام نکات ایمنی (سیگار و موبایل ممنوع - کار با بنزین در فضای بسته ممنوع چون بخار بنزین به شدت قابل انفجار هست - بچه کوچک نزدیکتون نباشه )
خوب تکونش بدین تا بنزینهاش در بیاد
بخوابونینش توی مقداری محلول انژکتور شور تا داخلش پر بشه و توی محلول باشه تا 5 یا 6 ساعت و هر یک ساعت تکونش بدین تا رسوبها حل بشه
بعدش با محلول انژکتور شور نو دوباره شستشوش بدین و بتکونینش . اگر بتونین با هوای فشرده هم از لوله ی ورودیش هوا بزنین داخلش خیلی مفیده تا رسوبها خارج بشه و درست عمل کنه
بعدش با رعایت همه نکات ایمنی نصبش کنین و بستهاش رو درست نصب کنین . مبادا شیلنگهاش نشتی داشته باشه
اگر وضعش خیلی خراب باشه باز هم فشار سوخت به اندازه کافی افت نمیکنه
راهِ اصولیش اینه که با فشازسنج مخصوص فشار سوخت چک بشه که آیا در حد استاندارد هست یا نه ؟
4-
بسته بودنِ بیش از حدِ دهنه ی شمع هم باعث بالا رفتن مصرف میشه اما ماشین در سرما زودتر روشن میشه . تنطیمش کنین که در حد استاندارد باشه . معمولاً باید 1.2 MM تا 1.5MM باشه
5-
برق ضعيف هم تا حدی باعث بالا رفتن مصرف میشه
اما مهمترین عوامل بالا رفتن مصرف همون رگولاتور و سنسور اکسیژن و پتانسومتر هست

=============================
مخزن کانیستر کنار موتور هست و حجمش معمولا به بزرگی یک پارچ آب هست
ظاهراً کانیستر ماشینتون این شکلیه
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
این کانیستر اسپرو هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
شیرش هم معمولاً بغل دستش هست
شیلنگی که بخار بنزین رو از مخزن کانیستر میبره به منیفولد هوا , اول میره به شیر برقی کانیستر و از شیر میره به منیفولد
اگر کانیستر نداره پس احتمالاً اصلاً نداشته و یا بعداً برداشتنش
ماتیزهای ایران اصلا کانیستر براش نصب نشده برای کم کردن مخارج تولید اما ماتیزهای اونطرف آب و اروپا کانیستر داره
=====================
این تاپیک رو هم اگه دوست داشتین تدریجاً بخونین . پول توشه .
topic-t107118-300.html
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: عيب يابي خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 27 دی 1394, 12:18 pm

سلام
بهتره قبل از هر تعمیری که نیاز به دست زدن به سیمها و فیشهای ماشین داره , سیم منفی باتری برداشته بشه

1- سیم منفی باتری رو دو سه دقیقه بردارین و دوباره وصل کنین و ببینین باز چراغ روشن میشه ؟
2- فقط چراغ چک روشنه ؟ یا موتور هم خوب کار نمیکنه ؟
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهار شنبه 9 دی 1394, 8:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re:

پست توسط salmansaba » دو شنبه 28 دی 1394, 5:28 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
حمید امینی نوشته شده:3-
رگولاتور سوخت هم بعد از این همه سال حتماً رسوب گرفته و باعث بالا رفتن فشار سوخت شده که نتیجه اش بالا رفتن مصرف , دوده زدن شمعها و یا حتی ریزش آب و دوده از اگزوز میشه
خصوصاً با بنزینهای غیر استاندارد ایران
جاش کنار موتور هست . در بعضی ماشینها کنار باک , در بعضی داخل باک مثل ماتیز
باید باز بشه

=============================l


سلام محمد آقا . رگلاتور سوخت همون EGR هست؟ اگر جواب مثبته اسپرو 93 این قطعه رو نداره. پس کار این قطعه با چه جایگزینی جبران میشه؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3428
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3826 بار
سپاس‌های دریافتی: 7666 بار

Re: Re:

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 29 دی 1394, 11:31 am

salmansaba نوشته شده:سلام محمد آقا .
رگلاتور سوخت همون EGR هست؟ اگر جواب مثبته اسپرو 93 این قطعه رو نداره.
پس کار این قطعه با چه جایگزینی جبران میشه؟

سلام
نه , EGR یا همون Exhaust Gas Recirculation
تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

این سنسور با گاز اگزوز کار میکنه تا آلایندگی موتور و مصرف سوخت رو کم کنه
توضیح در مورد کارش
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
============================
رگولاتور سوخت یا تنظیم کننده ی فشار سوخت Feul pressure regulator کارش ثابت نگهداشتن فشار سوخت هست تا از حد معینی بیشتر و کمتر نشه
رگولاتور روی شیلنگ بنزین که بنزین میبره برای موتور نصب شده
تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در بعضی ماشینها مثل ماتیز , رگولاتور ساده هست و فقط یک فنر داره توش که وقتی فشار سوخت از حد معینی کمتر یا بیشتر بشه ,فنر دریچه ی خروج رو بازتر میکنه یا کمی میبنده تا فشار ثابت بمونه
عیب این نوع رگولاتور اینه که در همه حال فشار سوخت یکسان هست(دور آرام , سرعت بالا , گاز دادنِ آنی و شدید)
این عیب باعث مصرف بیش از حد سوخت میشه وقتی که موتور نیازی بهش نداره مثل دور آرام
=========================
نوع دیگر رگولاتور یک شیلنگ بهش وصل هست از منیفولد هوا که در حالتهای مختلف , فشار رو کمی کاهش یا افزایش میده و مصرف سوخت رو کم میکنه
====================================
در انواع مدرنتر , رگولاتور یک سنسور فشار سوخت داره و از کامپیوتر هم پیام میگیره و در حالتهای مختلف , فشار سوخت رو به بهترین شکل کنترل میکنه که باعث بالا رفتن قدرت موتور در زمان مناسب و همچنین کاهش زیاد مصرف سوخت میشه خصوصاً در شهر و در دور آرام
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”