در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

18

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 فروردین 1396 15:22

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط arminarmin961 » شنبه 19 فروردین 1396 07:28

سلام بسیار سپاسگزارم از توضیحاتتون,لازم به ذکر هست بیشتر موقعیکه پنجره سمت خودم رو پایین میارم اینحالت بیشتره,و وقتی پنجره ها بالا باشه یا کولر روشن باشه بهتره,البته موقعی که پس از چند روز که از گاز استفاده میکنم از بنزین استفاده کنم بو شدیدتره ولی به مرور کم میشه,در کل بو در حالت گاز از حالت بنزین کمتره,سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

New Member



no avatar
پست ها

18

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 فروردین 1396 15:22

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط arminarmin961 » شنبه 19 فروردین 1396 07:36

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
arminarmin961 نوشته است:در حرکت
اگزوز و شمع رو عوض کردم فایده ای نداشت
البته موقع کار درجا میشه با ایستادن کنارش بو رو حس کرد
دیروز دیاگ زدم گفتن خرابی مدار سنسور اکسیژن
ولی قبل از خرابی هم بو رو داشتم

سلام
گازهایی که میاد توی اتاق اصلاً برای سلامتی خوب نیست . باید سریعا تعمیر بشه
=======================================
ماشین شما 2 مشکل داره
1- درست نسوزاندنِ سوخت
2- نشت گازهای اگزوز به اتاق در حرکت
اگر انژکتوریه احتمال زیاد داره  رسوب گرفتن فشارشکن و بالا رفتن فشار سوخت و زیاد شدن پاشش بنزین . با فشارسنج میشه فشار سوخت رو گرفت .البته باید بدونین فشار استاندرد چقدره
اگر به سنسور اکسیزن شک دارین , وقتی سرده بازش کنین . اگر کثیفه و رسوب گرفته باید با بنزین آروم شسته و تمیز بشه
اگر پوسیده باید عوض بشه
===============================
اگزوز از چند جا خراب میشه:
گلوش که وصله به منیفولد دود
لوله های بین خمره ها
خمره ها
باید همه ی اگزوز در روزی که باد نمیاد چک بشه خصوصا کنار مونور تا نشت گاز از اگزوز رو پیدا و تعمیر کنین
===================================
گازها از چند راه میاد توی اتاق :
از دریچه ی بخاری . همون دریچه ای که هوای بیرون رو از زیر شیشه جلو میاره توی اتاق
وقتی گاز اگزوز و یا بخار روغن از زیر کاپوت باشه این گاز و بخار روغن از اون دریچه میاد توی اتاق
•اگروز زیر اتاق هست پس اگر نشتی داشته باشه از یوراخهای کف اتاق و یا کنار درها اگر که لاستیک دور درها خراب باشه میاد داخل
•گازهای خارج شده از انتهای اگزوز هم میتونه از صندوق عقب کشیده بشه توی اتاق چون وقتی که حرکت میکنین پشت ماشین فشار هوا کم میشه و باعث کشیده شدن هوا به درون صندوق عقب و اتاق میشه خصوصا اگر که لاستیک دور درب صندوق عقب خراب باشه و مونور هم تنطبم نباشه
در بعضی ماشینها سر اگزوز کمی خم هست به سمت پائین که باعث میشه گازهای اگزوز از صندوق عقب دور بشه و فرصت نکنه بره توی صندوق عقب
پس با نصب یک قطعه ی منحنی به سر اگزوز هم میتونین مشکل رو حل کنین اگر که از صندوق عقب باشه
قطعه ای شبیه اینها
http://www.google.com.kw/search?q=exhau ... s&tbm=isch

سپاسگزارم از توضیحات شما,البته بیشتر موقعی که پنجره سمت خودم پایینه بوی بیشتری میاد داخل در حالت حرکت,اگه پنجره ها بالا باشه ,و یا کولر روشن باشه,این بو کمتره,اگه چند روز با گاز کار بشه سپس بخوام با بنزین کار کنم این بو بیشتره,در مجموع بو در حالت گاز از حالت بنزین بیستره,چند وقت پیش فشار بنزین را چک کردم گفتن مشکلی نیست ,سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

Major II

Major II



no avatar
پست ها

168

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 فروردین 1387 12:52

آرشيو سپاس: 378 مرتبه در 80 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط sky_pesar » شنبه 19 فروردین 1396 09:18

mohammad-ranjbar نوشته است:
sky_pesar نوشته است:سلام
من یه پراید ساژم دارم سوزن انژکتور و سنسور اکسیژن تازه عوض شده تایرها مقاومت سنجی شده زیر ۱۵۰۰ اهم شمع ها تمییز و فیلر ۰.۹ کردم وقتی سرد بودن
ماشین یه مقدار بوی بد سوختن میده و وقتی گاز میدم و دور موتور روی ۳ به بالا میره دود سیاه میکنه میخای بدونم از چی هست .
۱. تسمه تایم از تنظیم خارج شده
۲. فشارشکن کثیف شده و فشار سوخت بالاست.
۳. سنسور اکسیژن خرابه چطوری میتونم تست کنم
وقتی استپر موتور باز میکنم از اونجا هوا میکشه و همون موقع که استپ بازه گاز میدم هیچ دودی نمی بینم . احتمال میدم فشار شکن باشه نظر شما چیه؟


سلام دوست عزیز
دود سیاه یعنی غنی بودن بیش از اندازه سوخت
وقتی توی دور بالا این اتفاق میافته و با دراوردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا یا خرابی پتانسیومتر دریچه گاز
پمپ بنزین به طور مداوم کار میکنه و این رگولاتوره که باید فشار رو تنظیم کنه و اگر خراب باشه توی دور پایین دود دارین نه دور بالا
بهتره مسیر ورودی هوا و دریچه گاز و ف_*ل_ن*__ر هوا و پتانسیومتر دریچه گاز و استپر رو سرویس کنید
پتانسیو متر رو با اسپری روغنی ناهید بشورید (میتونید از لوازم الکترونیکی ها تهیه کنید و حدود 6000 قیمت داره)
اگر میتونید سنسور اکسیژن رو هم شست و شو بدین
و در کل بهتره یه دیاگ بزنید

با تشکر
با اسپری ناهید مپ سنسور و سنسور اکسژن واستپر تنییز کردم
ولی بود بد سوختن در دور آرام هنوز هست وقتی گاز زیاد میدم باز هم دود داره

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 19 فروردین 1396 11:05

mohammad-ranjbar نوشته است:

سلام

1- دود سیاه یعنی غنی بودن بیش از اندازه سوخت
وقتی توی دور بالا این اتفاق میافته و با دراوردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا یا خرابی پتانسیومتر دریچه گاز

2- پمپ بنزین به طور مداوم کار میکنه و این رگولاتوره که باید فشار رو تنظیم کنه و اگر خراب باشه توی دور پایین دود دارین نه دور بالا

بهتره مسیر ورودی هوا و دریچه گاز و فیلتـر هوا و پتانسیومتر دریچه گاز و استپر رو سرویس کنید
پتانسیو متر رو با اسپری روغنی ناهید بشورید (میتونید از لوازم الکترونیکی ها تهیه کنید و حدود 6000 قیمت داره)
اگر میتونید سنسور اکسیژن رو هم شست و شو بدین
و در کل بهتره یه دیاگ بزنید

سلام

1- بنده نمیدونم منظورشون از برداشتن استپر چیه چون این قطعه اگر برداشته بشه راهِ  هوای زیاد به منیفولد باز میشه و دور موتور خیلی بالا میره اما چون سنسور دریچه گاز کار نمیکنه پاشش سوخت کم هست و خیلی زود دور موتور افت میکنه بعدش دوباره میره بالا و دوباره افت میکنه و این چرخه با سیکل منظم ادامه پیدا میکنه
مسلماً ماشینشون در این حالت دود سیاه نداره چون غلظت سوخت ثابت میمونه اما هوا زیاد میشه
2- بنده الان در ماشینم کنترل فشار سوخت دست خودمه
وقتی فشار رو میبرم بالا ماشین با تک استارت روشن میشه و با یک نیش گاز میخواد پرواز کنه اما اگر فشار رو خیلی بالا ببرم  با گاز شدیدِ آنی دود سیاه داره چون یکدفعه انژکتورها برای مدت طولانی باز میمونه و فشار سوخت هم خیلی زیاده یعنی پاشش زیادتر از حد لازم و نرمال هست و دود سیاه تولید میشه چون انژکتور از خودش اراده ای نداره که بدونه چقدر بنزین باید ازش پاشیده بشه چون انزکتور فقط یک شیر برقی هست
مقدار بنزین پاشیده شده از انزکتور تابع چند چیزه:
الف- زمان باز بودنش که توسط کامپیوتر تعیین میشه و با گاز شدیدِ آنی از همیشه بیشتر باز میمونه
ب- فشار سوخت که توسط پمپ بنزین ایجاد میشه و توسط رگولاتور سوخت در حد معینی ثابت میمونه و از رگولاتور رسوب بگیره فشار بالا میره و پتشش زیاد میشه
ج- سایز انژکتور و مجرای عبور سوخت


اگر ایشون هم با روشهایی که قبلا مطرح کردیم فشار سوخت رو پایین بیارند مشکل دود سیاه و بوی بد و مصرف بالا هر سه با هم حل میشه
میگن فشار سوخت گرفتند بهشون گفتند نرماله . نمیشه . یا مکانیک اشتباه کرده یا فشار سنج درست نبوده
=========================== = ===  =====
روشهای کاهش فشار :
1- نصب کاهنده ولتاژ برای پمپ بنزین که کار ساده ای هست و حدود 50.000 ت خرج داره و پولش برمیگرده با صرفه جوئی بنزین
2- نصب شیر یا بست روی شیلنگ رفتِ بنزین
3- نصب پتانسومتر مناسب برای خروجی ولتاژ سنسور مپ
4- گشاد کردنِ مسیر برگشت سوخت به باک و نصب شیر و کنترل مقدار سوخت برگشتی
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 19 فروردین 1396 11:15

arminarmin961 نوشته است:سپاسگزارم از توضیحات شما

البته بیشتر موقعی که پنجره سمت خودم پایینه بوی بیشتری میاد داخل در حالت حرکت
اگه پنجره ها بالا باشه ,و یا کولر روشن باشه,این بو کمتره,اگه چند روز با گاز کار بشه سپس بخوام با بنزین کار کنم این بو بیشتره,
در مجموع بو در حالت گاز از حالت بنزین بیستره,چند وقت پیش فشار بنزین را چک کردم گفتن مشکلی نیست ,سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

سلام
وقتی پنجره جلو بازه هوای داخل اتاق کشیده میشه بیرون به علت قوس شیشه ی جلو و کم شدن فشار هوا اطراف پنجره های جلو . درنتیجه باید هوا از جای دیگه  وارد کابین بشه
هوا از صندوق عقب و پشت صندلی عقب وارد اتاق میشه که با خودش بوی بنزین میاره

برای همینه که با پنجره باز بو بیشتره
اگر به جای پنجره های جلو 20 سانت پنجره عقب رو باز کنین و تند برید بو کمتر میشه یا حتی از بین میره چون از پنجره عقب کشیده میشه بیرون  
ماشین شما مشکل فشار سوخت داره
درضمن همونطور که آقای رنجبر گفتند فیلـتر هوا هم اگر خیلی کثیف باشه مصرف بالا میره و ممکنه اونقدر کثیف باشه که دود سیاه تولید بشه چون بنزین ناقص میسوزه
ماشین شما به احتمال 99% فشار سوخت داره چون مدل پائین هم هست
با تعویض رگولاتور سوخت (فشارشکن سوخت) مصرف نرمال میشه
راههای دیگرش اونهائی هست که نوشتم
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط mohammad-ranjbar » شنبه 19 فروردین 1396 11:46

sky_pesar نوشته است:
mohammad-ranjbar نوشته است:
sky_pesar نوشته است:سلام
من یه پراید ساژم دارم سوزن انژکتور و سنسور اکسیژن تازه عوض شده تایرها مقاومت سنجی شده زیر ۱۵۰۰ اهم شمع ها تمییز و فیلر ۰.۹ کردم وقتی سرد بودن
ماشین یه مقدار بوی بد سوختن میده و وقتی گاز میدم و دور موتور روی ۳ به بالا میره دود سیاه میکنه میخای بدونم از چی هست .
۱. تسمه تایم از تنظیم خارج شده
۲. فشارشکن کثیف شده و فشار سوخت بالاست.
۳. سنسور اکسیژن خرابه چطوری میتونم تست کنم
وقتی استپر موتور باز میکنم از اونجا هوا میکشه و همون موقع که استپ بازه گاز میدم هیچ دودی نمی بینم . احتمال میدم فشار شکن باشه نظر شما چیه؟


سلام دوست عزیز
دود سیاه یعنی غنی بودن بیش از اندازه سوخت
وقتی توی دور بالا این اتفاق میافته و با دراوردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا یا خرابی پتانسیومتر دریچه گاز
پمپ بنزین به طور مداوم کار میکنه و این رگولاتوره که باید فشار رو تنظیم کنه و اگر خراب باشه توی دور پایین دود دارین نه دور بالا
بهتره مسیر ورودی هوا و دریچه گاز و ف_*ل_ن*__ر هوا و پتانسیومتر دریچه گاز و استپر رو سرویس کنید
پتانسیو متر رو با اسپری روغنی ناهید بشورید (میتونید از لوازم الکترونیکی ها تهیه کنید و حدود 6000 قیمت داره)
اگر میتونید سنسور اکسیژن رو هم شست و شو بدین
و در کل بهتره یه دیاگ بزنید

با تشکر
با اسپری ناهید مپ سنسور و سنسور اکسژن واستپر تنییز کردم
ولی بود بد سوختن در دور آرام هنوز هست وقتی گاز زیاد میدم باز هم دود داره


کم جون شدن ماشین به خصوص توی سربالایی پیش میاد یا نه
تایم ماشین کی چک شده
تسمه تایم عوض شده یا نه
مشکل شما میتونه از نامنظم بودن ایسیو و زمان پاشش زیاد ، کمبود هوا ، فشار بالای سوخت ، نیم سوز شدن کوئل و کاهش جرقه
وقتی با باز کردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا
چند علت میتونه داشته باشه:
1- تایم نبودن موتور = بهم خوردن زمانبندی سوپاپ ها و کاهش مکش هوا = کم جون شدن موتور وکم آوردن توی سربالایی ها
2- خرابی پتانسیومتر دریچه گاز و گزارش نادرست و پاشش سوخت زیادتر
3- گرفتگی مجاری دریچه گاز (خام سوزی توی دور ارام )
4 - مشکل در نرمافزار یا سخت افزار ECU

بنده توصیه میکنم
اول برسی و شستن پتانسیومتر دریچه گاز و خود دریچه گاز (باز کنید و با بنزین بشورد و واشر سمت منیفولد رو نو بندازید یا چسب سیلیکون بزنید) و برسی سوکت ها
دوم برسی تایم و دیاگ زدن
سوم برسی ECU

اگر موقع دراوردن استپر و باز شدن مسیر هوایی موتور بدون نوسان کارکرد پس به احتمال زیاد مشکل از پتانسیومتر دریچه گاز هست و موقع دیاگ زدن معلوم میکنه که درچه بسته رو زاویه دار نشون میده
اگر پتانسیومتر رو سرجاش درست نبندید هم این مشکل پیش میاد پس اگر باز کردید دقت کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Major II

Major II



no avatar
پست ها

168

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 فروردین 1387 12:52

آرشيو سپاس: 378 مرتبه در 80 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط sky_pesar » شنبه 19 فروردین 1396 18:29

کم جون شدن ماشین به خصوص توی سربالایی پیش میاد یا نه
تایم ماشین کی چک شده
تسمه تایم عوض شده یا نه
مشکل شما میتونه از نامنظم بودن ایسیو و زمان پاشش زیاد ، کمبود هوا ، فشار بالای سوخت ، نیم سوز شدن کوئل و کاهش جرقه
وقتی با باز کردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا
چند علت میتونه داشته باشه:
1- تایم نبودن موتور = بهم خوردن زمانبندی سوپاپ ها و کاهش مکش هوا = کم جون شدن موتور وکم آوردن توی سربالایی ها
2- خرابی پتانسیومتر دریچه گاز و گزارش نادرست و پاشش سوخت زیادتر
3- گرفتگی مجاری دریچه گاز (خام سوزی توی دور ارام )
4 - مشکل در نرمافزار یا سخت افزار ECU

بنده توصیه میکنم
اول برسی و شستن پتانسیومتر دریچه گاز و خود دریچه گاز (باز کنید و با بنزین بشورد و واشر سمت منیفولد رو نو بندازید یا چسب سیلیکون بزنید) و برسی سوکت ها
دوم برسی تایم و دیاگ زدن
سوم برسی ECU

اگر موقع دراوردن استپر و باز شدن مسیر هوایی موتور بدون نوسان کارکرد پس به احتمال زیاد مشکل از پتانسیومتر دریچه گاز هست و موقع دیاگ زدن معلوم میکنه که درچه بسته رو زاویه دار نشون میده
اگر پتانسیومتر رو سرجاش درست نبندید هم این مشکل پیش میاد پس اگر باز کردید دقت کنید[/quote]
با تشکر از راهنمایی شما
وقتی استپر باز شده بود دور موتور نوسان داشت میرفت بالا و پایین ولی دودی ندیدم .
ماشین خیلی راحت شتاب میگیره ولی همینطور که شما فرمودید وقتی زیاد رانندگی میکنم بعضی وقتها در سربالا یی ها دور موتور بالا میر ولی ماشین سرعت نمی گیره خود له دیسک و صفحه شک داشتم و احتمال میدادم صفحه داغ کرده باشه .
سمت غرب تهران خیابان قزوین هستم دنبال یه تعمیرکار وارد و یا دیاگ کار وارد میگردم اکثرا تعویض کار هستن و عیب را پیدا نمیکنن.

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط mohammad-ranjbar » شنبه 19 فروردین 1396 20:02

sky_pesar نوشته است:کم جون شدن ماشین به خصوص توی سربالایی پیش میاد یا نه
تایم ماشین کی چک شده
تسمه تایم عوض شده یا نه
مشکل شما میتونه از نامنظم بودن ایسیو و زمان پاشش زیاد ، کمبود هوا ، فشار بالای سوخت ، نیم سوز شدن کوئل و کاهش جرقه
وقتی با باز کردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا
چند علت میتونه داشته باشه:
1- تایم نبودن موتور = بهم خوردن زمانبندی سوپاپ ها و کاهش مکش هوا = کم جون شدن موتور وکم آوردن توی سربالایی ها
2- خرابی پتانسیومتر دریچه گاز و گزارش نادرست و پاشش سوخت زیادتر
3- گرفتگی مجاری دریچه گاز (خام سوزی توی دور ارام )
4 - مشکل در نرمافزار یا سخت افزار ECU

بنده توصیه میکنم
اول برسی و شستن پتانسیومتر دریچه گاز و خود دریچه گاز (باز کنید و با بنزین بشورد و واشر سمت منیفولد رو نو بندازید یا چسب سیلیکون بزنید) و برسی سوکت ها
دوم برسی تایم و دیاگ زدن
سوم برسی ECU

اگر موقع دراوردن استپر و باز شدن مسیر هوایی موتور بدون نوسان کارکرد پس به احتمال زیاد مشکل از پتانسیومتر دریچه گاز هست و موقع دیاگ زدن معلوم میکنه که درچه بسته رو زاویه دار نشون میده
اگر پتانسیومتر رو سرجاش درست نبندید هم این مشکل پیش میاد پس اگر باز کردید دقت کنید


با تشکر از راهنمایی شما
وقتی استپر باز شده بود دور موتور نوسان داشت میرفت بالا و پایین ولی دودی ندیدم .
ماشین خیلی راحت شتاب میگیره ولی همینطور که شما فرمودید وقتی زیاد رانندگی میکنم بعضی وقتها در سربالا یی ها دور موتور بالا میر ولی ماشین سرعت نمی گیره خود له دیسک و صفحه شک داشتم و احتمال میدادم صفحه داغ کرده باشه .
سمت غرب تهران خیابان قزوین هستم دنبال یه تعمیرکار وارد و یا دیاگ کار وارد میگردم اکثرا تعویض کار هستن و عیب را پیدا نمیکنن.[/quote]

خواهش میکنم انجام وظیفس
شما بهتره پرس و جو کنید و منصف پیدا کنید (از اژانسی ها و تاکسی های محل)
نذارید هیچ چیزی تعویض کنه و از پارامتر ها عکس بگیرید
و لی قبل از همه چیز
سنسور دور موتور (چشمی گیربکس)  باز کنید و تمیز کنید بکس 10 و جغجغه اچار یه سر رینگ 10 کوتاه و تایم و تسمه تایم چک کنید
سنسور دما و فشار هوای ورودی و سنسور اکسیژن مشکوکه به نظر من
بهتره پارامتر های استاندارد ماشینتون رو پیدا کنید و مقایسه کنید
و اگر چیزی خواست عوض کنه باهاش شرط کنید که درست نشه پول نمیدید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Major II

Major II



no avatar
پست ها

168

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 فروردین 1387 12:52

آرشيو سپاس: 378 مرتبه در 80 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط sky_pesar » شنبه 19 فروردین 1396 21:05

mohammad-ranjbar نوشته است:
sky_pesar نوشته است:کم جون شدن ماشین به خصوص توی سربالایی پیش میاد یا نه
تایم ماشین کی چک شده
تسمه تایم عوض شده یا نه
مشکل شما میتونه از نامنظم بودن ایسیو و زمان پاشش زیاد ، کمبود هوا ، فشار بالای سوخت ، نیم سوز شدن کوئل و کاهش جرقه
وقتی با باز کردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا
چند علت میتونه داشته باشه:
1- تایم نبودن موتور = بهم خوردن زمانبندی سوپاپ ها و کاهش مکش هوا = کم جون شدن موتور وکم آوردن توی سربالایی ها
2- خرابی پتانسیومتر دریچه گاز و گزارش نادرست و پاشش سوخت زیادتر
3- گرفتگی مجاری دریچه گاز (خام سوزی توی دور ارام )
4 - مشکل در نرمافزار یا سخت افزار ECU

بنده توصیه میکنم
اول برسی و شستن پتانسیومتر دریچه گاز و خود دریچه گاز (باز کنید و با بنزین بشورد و واشر سمت منیفولد رو نو بندازید یا چسب سیلیکون بزنید) و برسی سوکت ها
دوم برسی تایم و دیاگ زدن
سوم برسی ECU

اگر موقع دراوردن استپر و باز شدن مسیر هوایی موتور بدون نوسان کارکرد پس به احتمال زیاد مشکل از پتانسیومتر دریچه گاز هست و موقع دیاگ زدن معلوم میکنه که درچه بسته رو زاویه دار نشون میده
اگر پتانسیومتر رو سرجاش درست نبندید هم این مشکل پیش میاد پس اگر باز کردید دقت کنید


با تشکر از راهنمایی شما
وقتی استپر باز شده بود دور موتور نوسان داشت میرفت بالا و پایین ولی دودی ندیدم .
ماشین خیلی راحت شتاب میگیره ولی همینطور که شما فرمودید وقتی زیاد رانندگی میکنم بعضی وقتها در سربالا یی ها دور موتور بالا میر ولی ماشین سرعت نمی گیره خود له دیسک و صفحه شک داشتم و احتمال میدادم صفحه داغ کرده باشه .
سمت غرب تهران خیابان قزوین هستم دنبال یه تعمیرکار وارد و یا دیاگ کار وارد میگردم اکثرا تعویض کار هستن و عیب را پیدا نمیکنن.


خواهش میکنم انجام وظیفس
شما بهتره پرس و جو کنید و منصف پیدا کنید (از اژانسی ها و تاکسی های محل)
نذارید هیچ چیزی تعویض کنه و از پارامتر ها عکس بگیرید
و لی قبل از همه چیز
سنسور دور موتور (چشمی گیربکس)  باز کنید و تمیز کنید بکس 10 و جغجغه اچار یه سر رینگ 10 کوتاه و تایم و تسمه تایم چک کنید
سنسور دما و فشار هوای ورودی و سنسور اکسیژن مشکوکه به نظر من
بهتره پارامتر های استاندارد ماشینتون رو پیدا کنید و مقایسه کنید
و اگر چیزی خواست عوض کنه باهاش شرط کنید که درست نشه پول نمیدید[/quote]
سنسور دور موتور کجاست .
تسمه تایم را یادم رفته چه جوری چک کنم

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 20 فروردین 1396 00:17

سنسور دور موتور کجاست .
تسمه تایم را یادم رفته چه جوری چک کنم[/quote]

سنسور دور موتور روی گیربکس درست مقابل پاهای راننده و مقابل فلایویل هست
وایستید جلوی ماشین رو به راننده با دست راست راحت باز میشه
یه همچین چیزی روی پوسته گیربکس هست
http://mahdygh.persiangig.com/image/%D8 ... %D8%B1.jpg
این عکس فکر کنم ماله ریو باشه و تو پراید یه خورده پایینتره
با یه دستمال و بنزین تمیزش کنید

چک کردن تایم هم به این صورت هست
http://www.aparat.com/v/Fi1gE
باید شلگیر سمت شاگرد و چرخ باز بشه یا دسته موتور رو خلاص کنید و زیر موتور جک بزنید یکم بیاد بالا
برای باز کردن فولی سر میل لنگ هم ریگی 21 یا بوکس 21 میخواد (برا استفاده از بوکس باید شلگیر باز بشه )

از دوستان کسی برای چک کردن تایم پراید راهی به جز باز کزدن کاور و سر میل لنگ میدونه لطفا توضیح بده
موقع چرخوندن موتور هم بهتره2تا از شمع هارو باز کنید تا راحت تر چرخونده بشه

اگر سنسور اب دمای کمتر به ECU گزارش کنه پاشش بنزین زیاد میشه و باعث خامسوزی میشه
آخرين ويرايش توسط mohammad-ranjbar در يکشنبه 20 فروردین 1396 09:57, ويرايش شده 1 در کل.
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

New Member



no avatar
پست ها

18

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 فروردین 1396 15:22

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط arminarmin961 » يکشنبه 20 فروردین 1396 07:40

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
arminarmin961 نوشته است:سپاسگزارم از توضیحات شما

البته بیشتر موقعی که پنجره سمت خودم پایینه بوی بیشتری میاد داخل در حالت حرکت
اگه پنجره ها بالا باشه ,و یا کولر روشن باشه,این بو کمتره,اگه چند روز با گاز کار بشه سپس بخوام با بنزین کار کنم این بو بیشتره,
در مجموع بو در حالت گاز از حالت بنزین بیستره,چند وقت پیش فشار بنزین را چک کردم گفتن مشکلی نیست ,سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

سلام
وقتی پنجره جلو بازه هوای داخل اتاق کشیده میشه بیرون به علت قوس شیشه ی جلو و کم شدن فشار هوا اطراف پنجره های جلو . درنتیجه باید هوا از جای دیگه  وارد کابین بشه
هوا از صندوق عقب و پشت صندلی عقب وارد اتاق میشه که با خودش بوی بنزین میاره

برای همینه که با پنجره باز بو بیشتره
اگر به جای پنجره های جلو 20 سانت پنجره عقب رو باز کنین و تند برید بو کمتر میشه یا حتی از بین میره چون از پنجره عقب کشیده میشه بیرون  
ماشین شما مشکل فشار سوخت داره
درضمن همونطور که آقای رنجبر گفتند فیلـتر هوا هم اگر خیلی کثیف باشه مصرف بالا میره و ممکنه اونقدر کثیف باشه که دود سیاه تولید بشه چون بنزین ناقص میسوزه
ماشین شما به احتمال 99% فشار سوخت داره چون مدل پائین هم هست
با تعویض رگولاتور سوخت (فشارشکن سوخت) مصرف نرمال میشه
راههای دیگرش اونهائی هست که نوشتم

سلام سپاسگزارم از بزرگواریتون , سوال من اینجاست که با توجه به اینکه ماشینم دوگانه شرکتی نیست,و در حالت استفاده از گاز هم همین مشکل بو در کابین هست,ایا فشار شکن در سیستم سوخت رسانی در حالت گاز هم دخالت دارد؟

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط mohammad-ranjbar » يکشنبه 20 فروردین 1396 09:53

درضمن همونطور که آقای رنجبر گفتند فیلـتر هوا هم اگر خیلی کثیف باشه مصرف بالا میره و ممکنه اونقدر کثیف باشه که دود سیاه تولید بشه چون بنزین ناقص میسوزه
ماشین شما به احتمال 99% فشار سوخت داره چون مدل پائین هم هست
با تعویض رگولاتور سوخت (فشارشکن سوخت) مصرف نرمال میشه
راههای دیگرش اونهائی هست که نوشتم[/quote]
سلام سپاسگزارم از بزرگواریتون , سوال من اینجاست که با توجه به اینکه ماشینم دوگانه شرکتی نیست,و در حالت استفاده از گاز هم همین مشکل بو در کابین هست,ایا فشار شکن در سیستم سوخت رسانی در حالت گاز هم دخالت دارد؟

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk[/quote]

سلام دوست عزیز
همونطور که جناب اسمانی فرمودند بهتره مسیر اگزوز کامل چک بشه مخصوصا واشر گلویی منیفولد دود(حتما چک بشه ) و واشر بین سرسیلندر و منیفولد دود (ممکن بخاطر جنس بد پوسیده باشه)
اگر سیستم اگزوز سالم باشه همه گاز ها به عقب ماشین هدایت میشه و اصلا موقع حرکت با سرعت بویی داخل نمیاد
ببرین روی یه چاله (تعویض روغنی و تعمیرکاری و.... دوست و اشنایی )  و با یه چراغ قوه از زیر مسیر اگزوز رو چک کنید فقط حواستون باشه دستتون رو نسوزونید لوله ها داغ هستند
اگر بو بیشتر شبیه روغن هست بهتره واشر قالپاق سوپاپ ها و ... و لوله بخار چک بشه
بهتره لاستیک های ماشین رو هر 20روز یک بار با ریکا اغشته کنید
مایع ظرفشویی رو روی اسفنج بریزید و بمالید به لاستیک های دور در ها و دور صندوق عقب (اگر لاستیک ها خراب نشده باشه و فقط خشک باشه این روش کارسازه و لاستیک خوب میچسبه و باد توی سرعت نمیاد توی ماشین )

ماشین نباید بوی خام سوزی بده یا بوی تخم مرغ گندیده (بجز حالت سرد بودن موتور که بوی خامسوزی پیش میاد)
خامسوزی میتونه از
زیاد بودن بنزین . کم بودن هوا . تایم نادرست (که دیاگ نشون نمیده و کمتر بهش توجه میشه ) . ضعیف بودن جرقه (نیم سوز بودن وایر و کوئل . خرابی شمع ) . سرد بودن بیش از حد شمع ها که باز کنید میبینید سر سمع دوده زده و سیاه شده . سنسور دور موتور . سنسرو اکسیژن .سنسور دما و فشار هوای ورودی. سنسور دریچه گاز و استپر . گشاد شدن انژکتور و خرابی سنسور دمای اب که با کم نشون دادن دما ECU نسبت سوخت به هوا رو زیاد میکنه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان