عيب يابی خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: Mohsen1001, RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Major II
Major II
پست: 168
تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین 1387, 1:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 34 بار
سپاس‌های دریافتی: 376 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط sky_pesar » یک شنبه 20 فروردین 1396, 9:08 pm

با تشکر و سپاس از راهنمایی دوستان گل
فکر کنم واشر گلویی اگزوز ماشینم تعطیل شده چون درب موتور میدم بالا یاوقتی تهویه را از بیرون میگرم بوی اگزوز میاد
تعویض سخته یا دردسر داره

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 235 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohammad-ranjbar » یک شنبه 20 فروردین 1396, 9:39 pm

sky_pesar نوشته شده:با تشکر و سپاس از راهنمایی دوستان گل
فکر کنم واشر گلویی اگزوز ماشینم تعطیل شده چون درب موتور میدم بالا یاوقتی تهویه را از بیرون میگرم بوی اگزوز میاد
تعویض سخته یا دردسر داره


نه زیاد بهتره بدین مانیک یا اگزوز ساز براتون تعویض کنه چون کمکم خودروتون شروع میکنه صدای هواپیما دادن
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » یک شنبه 20 فروردین 1396, 10:16 pm

sky_pesar نوشته شده:با تشکر و سپاس از راهنمایی دوستان گل
فکر کنم واشر گلویی اگزوز ماشینم تعطیل شده چون درب موتور میدم بالا یاوقتی تهویه را از بیرون میگرم بوی اگزوز میاد
تعویض سخته یا دردسر داره

سلام
ممکنه از واشر نباشه و لوله ی اگزوز زیر موتور سوراخ شده یا ترک خورده
بهتره قبل از تعویض واشر مطمئن بشین که اشتباه نکردین
یه راهش اینه که با موتور کاملا سرد , یک پارچه ضخیم بزنین توی اگزوز
بعدش بدون گاز دادن روشن کنین
اگر از واشر باشه بوی زیاد ازش متصاعد میشه
این تست رو بیش از یک دقیقه طول ندین و بعدش پارچه رو از توی اگزوز بکشید بیرون
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 459
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 973 بار
سپاس‌های دریافتی: 485 بار

Re:

پست توسط ho3ein2000 » دو شنبه 21 فروردین 1396, 7:04 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:

سلام

1- دود سیاه یعنی غنی بودن بیش از اندازه سوخت
وقتی توی دور بالا این اتفاق میافته و با دراوردن استپر درست میشه یعنی کمبود هوا یا خرابی پتانسیومتر دریچه گاز

2- پمپ بنزین به طور مداوم کار میکنه و این رگولاتوره که باید فشار رو تنظیم کنه و اگر خراب باشه توی دور پایین دود دارین نه دور بالا

بهتره مسیر ورودی هوا و دریچه گاز و فیلتـر هوا و پتانسیومتر دریچه گاز و استپر رو سرویس کنید
پتانسیو متر رو با اسپری روغنی ناهید بشورید (میتونید از لوازم الکترونیکی ها تهیه کنید و حدود 6000 قیمت داره)
اگر میتونید سنسور اکسیژن رو هم شست و شو بدین
و در کل بهتره یه دیاگ بزنید

سلام

1- بنده نمیدونم منظورشون از برداشتن استپر چیه چون این قطعه اگر برداشته بشه راهِ هوای زیاد به منیفولد باز میشه و دور موتور خیلی بالا میره اما چون سنسور دریچه گاز کار نمیکنه پاشش سوخت کم هست و خیلی زود دور موتور افت میکنه بعدش دوباره میره بالا و دوباره افت میکنه و این چرخه با سیکل منظم ادامه پیدا میکنه
مسلماً ماشینشون در این حالت دود سیاه نداره چون غلظت سوخت ثابت میمونه اما هوا زیاد میشه
2- بنده الان در ماشینم کنترل فشار سوخت دست خودمه
وقتی فشار رو میبرم بالا ماشین با تک استارت روشن میشه و با یک نیش گاز میخواد پرواز کنه اما اگر فشار رو خیلی بالا ببرم با گاز شدیدِ آنی دود سیاه داره چون یکدفعه انژکتورها برای مدت طولانی باز میمونه و فشار سوخت هم خیلی زیاده یعنی پاشش زیادتر از حد لازم و نرمال هست و دود سیاه تولید میشه چون انژکتور از خودش اراده ای نداره که بدونه چقدر بنزین باید ازش پاشیده بشه چون انزکتور فقط یک شیر برقی هست
مقدار بنزین پاشیده شده از انزکتور تابع چند چیزه:
الف- زمان باز بودنش که توسط کامپیوتر تعیین میشه و با گاز شدیدِ آنی از همیشه بیشتر باز میمونه
ب- فشار سوخت که توسط پمپ بنزین ایجاد میشه و توسط رگولاتور سوخت در حد معینی ثابت میمونه و از رگولاتور رسوب بگیره فشار بالا میره و پتشش زیاد میشه
ج- سایز انژکتور و مجرای عبور سوخت


اگر ایشون هم با روشهایی که قبلا مطرح کردیم فشار سوخت رو پایین بیارند مشکل دود سیاه و بوی بد و مصرف بالا هر سه با هم حل میشه
میگن فشار سوخت گرفتند بهشون گفتند نرماله . نمیشه . یا مکانیک اشتباه کرده یا فشار سنج درست نبوده
=========================== = === =====
روشهای کاهش فشار :
1- نصب کاهنده ولتاژ برای پمپ بنزین که کار ساده ای هست و حدود 50.000 ت خرج داره و پولش برمیگرده با صرفه جوئی بنزین
2- نصب شیر یا بست روی شیلنگ رفتِ بنزین
3- نصب پتانسومتر مناسب برای خروجی ولتاژ سنسور مپ
4- گشاد کردنِ مسیر برگشت سوخت به باک و نصب شیر و کنترل مقدار سوخت برگشتی


سلام
آقا محمد عزیزم لطف میکنید در مورد مدارات کاهنده ولتاژ بیشتر توضبیح بدید
من خودم پمپ بنزین مکانیکی رو عوض کردم با نوع انژکتوری و البته برای
کاهش فشار ولتازش رو از 12 به 8 کاهش دادم
جستجو کردم مطالبی هم پیدا کردم
ولی گویا چندان استقبالی نشده از موضوعی به این مهمی و با ارزشیتصویر

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 22 فروردین 1396, 11:09 am

ho3ein2000 نوشته شده:
سلام
آقا محمد عزیزم لطف میکنید در مورد مدارات کاهنده ولتاژ بیشتر توضبیح بدید
من خودم پمپ بنزین مکانیکی رو عوض کردم با نوع انژکتوری و البته برای
کاهش فشار ولتازش رو از 12 به 8 کاهش دادم
جستجو کردم مطالبی هم پیدا کردم
ولی گویا چندان استقبالی نشده از موضوعی به این مهمی و با ارزشیتصویر

سلام
کار این کاهنده شبیه دکمه ی دور تند و متوسط و کند برای فن بخاری و کولر هست
با افت ولتاژ سرعت پمپ بنزین کم میشه و درنتیجه فشار سوخت کم میشه در نتیجه وقتی انژکتور باز (روشن) میشه کمتر سوخت میپاشه
در بعضی ماشینها همین سیستم وجود داره و قدرت موتور رو در حالت sport افزایش میده با بالا بردن فشار سوخت
در بعضی ماشینها هم مثل ماشینهای بسیار کم مصرف از همین روش برای کاهش سوخت استفاده شده مثل کاهش فشار سوخت در ترافیک
البته خیلی راها برای کنترل مصرف وجود داره مثل برنامه ریزی کامپیوتر برای برق دادن به انژکتور به مدت کمتر یا بیشتر و یا نصب فشار شکنِ متغیر تا مقدار بنزین برگشتی و فشار سوخت قابل کنترل بشه و یا کنترل ولتاژ پمپ بنزین
====================================
مردم بیشترشون یه چیز آماده میخوان تا بدون زحمت و کار نصب کنند
از همین موضوع سوء استفاده میشه برای کلاهبرداری مثل اون قطعه ی کاهش دهنده مصرف بنزین که چند سال پیش توی کانالهای ایران تبلیغش میشد و میگفت یک مغناطیس هست که مصرف رو 25% کاهش میده !!!!
یکی نیست بگه این کالاها اگر واقعا کارآمد هست پس چرا چند روز یا چند هفته میفروشند و بعدش غیبشون میزنه ؟؟؟!!!
مثل فیلر آب آریا یا شامپو سیاه کننده مو یا ضد طاسی یا کرم حلزون یا دمپایی افزایش قد و غیره
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » سه شنبه 22 فروردین 1396, 11:39 am

سلام دوستان
راحت ترین راه برای اینکه صاحب خودرو بفهمه تسمه تایم واقعاً پاره شده چیه ؟
بعضی از امدادخودروها و بعضی از مکانیکها به دروغ به مردم میگن تسمه تایم پاره شده و بالای یک ملیون کلاهبرداری میکنند ازشون
میگن تسمه پاره شده , بعضی از سوپاپها کج شده و باید سرسیلندر باز بشه و تراشکاری و واشر سرسیلندر و سوپاپها عوض بشه و غیره و غیره و خلاصه خون عده ای از مردم رو میمکند
======================================
بنده فکر کنم راحت ترین راه , باز کردن درب روغن و دیدن سوپاپها و یا اگر موتور سرد باشه , انگشت گذاشتن روی یک سوپاپ و استارت زدن هست
اگر تسمه پاره نباشه حرکت اسبک حس میشه

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

نظرتون چیه ؟ راه دیگه ای هست ؟
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 235 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar » سه شنبه 22 فروردین 1396, 1:44 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام دوستان
راحت ترین راه برای اینکه صاحب خودرو بفهمه تسمه تایم واقعاً پاره شده چیه ؟
بعضی از امدادخودروها و بعضی از مکانیکها به دروغ به مردم میگن تسمه تایم پاره شده و بالای یک ملیون کلاهبرداری میکنند ازشون
میگن تسمه پاره شده , بعضی از سوپاپها کج شده و باید سرسیلندر باز بشه و تراشکاری و واشر سرسیلندر و سوپاپها عوض بشه و غیره و غیره و خلاصه خون عده ای از مردم رو میمکند
======================================
بنده فکر کنم راحت ترین راه , باز کردن درب روغن و دیدن سوپاپها و یا اگر موتور سرد باشه , انگشت گذاشتن روی یک سوپاپ و استارت زدن هست
اگر تسمه پاره نباشه حرکت اسبک حس میشه

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

نظرتون چیه ؟ راه دیگه ای هست ؟


سلام خدمت دوستان عزیز
یکی از راه ها چیخاندم موتور از قولی تسمه هست کا باید موترو که تایم پاره کره راح تر بچرخه (سوپاپ ها باز موندن و راحت میچرخه )
2 خیلی راحت باز کردن قاب تسمه یا حداقل شل کردن یک یا چند تا از پیچ ها که تسمه رو بشه دید (اگر بخواهیم توی این دور و زمونه سرمون کلاه نره بهتره یه خروده دست به اچار باشیم و یه کارایی رو بتونیم انجام بدیم )
تست با فشار هوا برای احتمال کج شدن سوپاپ و خرابی واشر :
تست تخصص که باید درست پیستون توی نقطه مرگ بالا و تمامی سوپاپ ها بسته باشه و با با فشار حدودی 80 تا 100 PSI از جای شمع تزریق بشه
صدای نشتی از داخل اب یا روغن یعنی واشر سرسیلند
صدا از منیفولد دود یا هوا خرابی سوپاپ دود یا هوا
صدا از سیلندر های اطراف خرابی واشر سرسیلندر

تست کمپرس گیری و و تست با فشار هوا میتونه مشکل موتور رو معلوم کنه
مکانیکی که میگه باید باز کنم تاببینم مثل این میمونه که دکتر شکم طرف رو پاره کنه تا ببینه احتمالا کدوم عضو مشکل داره یا اصلا طرف سالمه

همونطور که جناب اسمانی فرمودند بهترین و راحت ترین راه ممکن دیدن از درب روغن با چراغ قوه و در صورت امکان یک اینه (اینه کوچک دندان پزشکی یا صنعتی)
با تکان دادن فولی موتور باید میل سوپاپ یا اسبک ها تکون بخوره و بهتره قبل از مطمئن شدن استارت نزنین که خسارت بشتر نشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 235 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohammad-ranjbar » سه شنبه 22 فروردین 1396, 1:52 pm

سلام دوستان
یکی از هزینه های زیاد تعمیر زیربندی توی خودروهای با سیستم تعلیق فنر پیچشی
تعمیربوش ها و بلبرینگ ژامبونی های اکسل هست که هزینه چند صد هزار تومنی رو دست مصرف کننده میزاره
این سیستم تعلیق توی محور عقب خانواده پژو و سمند استفاده شده و تقریبا پر تیراژ هست
حالا مثله اصلی اینه که با ورود گرد و خاک و رطوبت به این بلبرینگ ها به مرور زمان خرابی بلبریگ و بوش و اکسل ایجاد میشه و تنها راه کاربردی برای گریس کاری و محافظت از این سیستم ایجاد گریس خور روی اکسل هست که با هر تزریق گریس هزینه تعمیر صرفه جویی میشه
اینم چند تا عکس
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

من از یه جلوبندی ساز اشنا در این مورد سوال کردم گفت این کار باعث میشه خرابی رو نفهمیم (میگفت وقتی زنگار بیرون میزنه معلوم میشه زمان بازکردن اکسل شده ) و هزینه تعمیر سنگین تر و خرابی بشه

امیدوارم دوستان به خصوص جناب آسمانی در این مورد راهنمایی و همفکری بفرمایند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Major II
Major II
پست: 168
تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین 1387, 1:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 34 بار
سپاس‌های دریافتی: 376 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط sky_pesar » چهار شنبه 23 فروردین 1396, 10:34 pm

سلام خدمت دوستان گل
ماشین یکی از دوستام یه مشکل داره خاستم نظر شما رو بدونم
از سمت چرخ جلو سمت راننده بعضی وقتها صدای تق تق میاد این صدا در سرعت پایین وقتی در دست انداز یا مسیر صاف حرکت میکنه میاد جوری که ضربه تق تق توی فرمان خس میشه انگار ۲ تا میله به هم میخوره با هم بردیم جلو لند ساز هر چی دور زد صدا نداد گفت ماشین و گرم کن یا دور دور کن تا صدا بیفته
زیر ماشین و نگاه کرد گفت ردیفه ولی من احتمال میدم یا سیبک هست یا میل تعادلش نظر شما چی هست

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 23 فروردین 1396, 11:20 pm

sky_pesar نوشته شده:سلام خدمت دوستان گل
ماشین یکی از دوستام یه مشکل داره خاستم نظر شما رو بدونم
از سمت چرخ جلو سمت راننده بعضی وقتها صدای تق تق میاد این صدا در سرعت پایین وقتی در دست انداز یا مسیر صاف حرکت میکنه میاد جوری که ضربه تق تق توی فرمان خس میشه انگار ۲ تا میله به هم میخوره با هم بردیم جلو لند ساز هر چی دور زد صدا نداد گفت ماشین و گرم کن یا دور دور کن تا صدا بیفته
زیر ماشین و نگاه کرد گفت ردیفه ولی من احتمال میدم یا سیبک هست یا میل تعادلش نظر شما چی هست

سلام
تق تق مثل صدای ماشینی که پلوسش خرابه و موقع دور زدن تق تق صدا میده ؟
یا تلق تلق میکنه مثل ماشینی که لاستیک طبق سر کمکش نازک و شل شده و روی دست اندازها تلق تلق صدا میده ؟
گردگیر پلوسها پاره نیست ؟
دو-چرخ جلو رو بزنین روی جک و چپ و راست چرخ رو بگیرین و تکون بدین . لقی نداره ؟
روی جک با موتور خاموش فرمان رو تا آخر چپ و راست کنین , صدا نمیده ؟
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 235 بار

Re: عيب يابی خودرو

پست توسط mohammad-ranjbar » چهار شنبه 23 فروردین 1396, 11:21 pm

sky_pesar نوشته شده:سلام خدمت دوستان گل
ماشین یکی از دوستام یه مشکل داره خاستم نظر شما رو بدونم
از سمت چرخ جلو سمت راننده بعضی وقتها صدای تق تق میاد این صدا در سرعت پایین وقتی در دست انداز یا مسیر صاف حرکت میکنه میاد جوری که ضربه تق تق توی فرمان خس میشه انگار ۲ تا میله به هم میخوره با هم بردیم جلو لند ساز هر چی دور زد صدا نداد گفت ماشین و گرم کن یا دور دور کن تا صدا بیفته
زیر ماشین و نگاه کرد گفت ردیفه ولی من احتمال میدم یا سیبک هست یا میل تعادلش نظر شما چی هست


سلام
جک بزنید زیر دو چرخ جلو و فرمان رو هی تکون بدید و ببینید صدا دقیقا از کجا ها میاد (مثلا 10 درج به راست 10 درج به چپ زود زود تکون بدید و یه نفر از جلو چک کنه)
باید ماشین رو روی خرکی یا چوبی یا سنگی چیزی ثابت کنید بعد
توپی سر کمک
بوش های طبق
میل تعادل و لاستیک ها
میل موجگیر و بوش ها و مل مندل ها
سبیک های طبق
شل بودن فنر لول روی کمک و خراب یا شکستگی فنر لول (با کم شدن ارتفاع همراه هست )
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3404
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3804 بار
سپاس‌های دریافتی: 7611 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » پنج شنبه 24 فروردین 1396, 8:02 am

mohamadmahdi5867 نوشته شده:باسلام و عرض ادب و احترام و عرض تبریک سال نو.

چند روزیست بیشتر اوقات زمانی که استارتر میزنم ماشینم روا سال دوگانه سوز است بعد از استارتر با ترتر کردن و دور موتور پایین روشن میشود که هر لحظه فکر میکنم میخواد خاموش بشه بعد از چند ثانیه یه دفعه خود بخود خوب میشه و دور موتور به صورت عادی میشه و میاد بالا و روی یک قرار میگیره من شک روی استپر موتور و سنسور مپ داشتم هر دوی آنها را با اسپری انژکتور شور تمیز کردم ولی بازم هم درست نشد لطف کنید مرا راهنمایی کنید.
باتشکر فراوان.

سلام
سال نو شما هم مبارک
1- سنسور مپ شستشو لازم نداره , چه بسا خراب هم بشه با شستشو . فقط شیلنگش رو بردارین توش فوت کنین تا مطمئن بشین نگرفته گرچه اگر کلاً بگیره موتوذ حسابی میریزه به هم

اگر بهش شک کردین باید ولتاژ خروجیش رو با ولتمتر بگیرین در 3 حالت :
دور آرام
گاز آنی شدید
گاز نصفه و ثابت
اولی حدود 1 تا 1.5 ولته
دومی حدو 4 تا 5 ولت
یومی حدود 2 تا 2.5 ولت
اگر مپ خراب بشه ولتاژش در هر 3 حالت تقریبا یکی هست و در دور آرام هم ماشین دود سیاه غلیظ داره چون وقتی مپ میسوزه ولتاژ خروجیش معمولاً بالای 4 ولته که کامپیوتر فکر میکنه راننده یکدفعه تا آخر گاز داده و کامپیوتر انژکتورها رو تا مدت زیاد باز و روشن میذاره که باعث دود سیاه غلیظ در دور جارام میشه
2- مطلب زیر برای همه ی دوستان هست . شما هم بخونین . به احتمال 90% مشکلتون همینه
==============================================
سلام دوستان

از خیلیها شنیدم که ماشینشون این مشکل رو داشته:

با موتور سرد وقتی روشن میکنند موتور برای مدت کوتاهی لرزش شدید داره بعدش یهو خود به خود درست میشه

آیا تجربه ای در مورد علتش دارین ؟

بنده یک بار به یکی از دوستان که ماشینشون همین مشکل رو داشت گفتم:

کاپوت رو باز کنند و یک انبردست عایق دار بگیرند دستشون و با موتور سرد استارت بزنند تا اون لرزش شروع بشه

بعدش سریع پیاده بشند و با انبردست عایق دار وایرها رو تک تک بکشند

اون سیلندری که کشیدنِ وایرش تاثیری در لرزش نداره , همون سیلندر مشکل داره و به احتمال زیاد از وایرشمعش هست که نیم سوز شده درست برق رد نمیکنه اما بعد از چند ثانیه وایر کمی گرم میشه بر اثر عبور برق و درست میشه و لرزش برطرف میشه

همین کار رو انجام دادند و یکی از وایرها تاثیری نداشت چون اون وایر برق نمیده به شمعش و عملاً موتور چند ثانیه سه سیلندر میشه , درحالیکه برداشتن سه تا وایرهای دیگه باعث میشه لرزش شدیدتر بشه چون دوسیلندر میشه

با تعویض اون وایرشمعِ نیم سوز مشکل کاملاً حل شد

البته مقاومتش رو هم با اهم متر گرفتند که چند هزار اهم بیشتر از بقیه ی وایرها بوده که مشخصه نیم سوز بوده

حالا آیا شما هم این مشکل رو داشتین و چطور حل شده ؟ خصوصاً ماشینهای مدل بالا که وایرشمعهاش مثل مدلهای قدیمی نیست




با تشکر
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”