در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re:

توسط mohammad-ranjbar » پنج شنبه 24 فروردین 1396 09:35

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
mohamadmahdi5867 نوشته است:باسلام و عرض ادب و احترام و عرض تبریک سال نو.

چند روزیست بیشتر اوقات زمانی که استارتر میزنم ماشینم روا سال دوگانه سوز است بعد از استارتر با ترتر کردن و دور موتور پایین روشن میشود که هر لحظه فکر میکنم میخواد خاموش بشه بعد از چند ثانیه یه دفعه خود بخود خوب میشه و دور موتور به صورت عادی میشه و میاد بالا و روی یک قرار میگیره من شک روی استپر موتور و سنسور مپ داشتم هر دوی آنها را با اسپری انژکتور شور تمیز کردم ولی بازم هم درست نشد لطف کنید مرا راهنمایی کنید.
باتشکر فراوان.

سلام
سال نو شما هم مبارک
1- سنسور مپ شستشو لازم نداره , چه بسا خراب هم بشه با شستشو .
اگر بهش شک کردین باید ولتاژ خروجیش رو با ولتمتر بگیرین در 3 حالت :
دور آرام
گاز آنی شدید
گاز نصفه و ثابت
اولی حدود 1 تا 1.5 ولته
دومی حدو 4 تا 5 ولت
یومی حدود 2 تا 2.5 ولت
اگر مپ خراب بشه ولتاژش در هر 3  حالت تقریبا یکی هست و  در دور آرام هم ماشین دود سیاه غلیظ داره چون وقتی مپ میسوزه ولتاژ خروجیش معمولاً بالای 4 ولته که کامپیوتر فکر میکنه راننده یکدفعه تا آخر گاز داده و کامپیوتر انژکتورها رو تا مدت زیاد باز و روشن میذاره که باعث دود سیاه غلیظ در دور جارام میشه
2- مطلب زیر برای همه ی دوستان هست . شما هم بخونین . به احتمال 90% مشکلتون همینه
==============================================
سلام دوستان

از خیلیها شنیدم که ماشینشون این مشکل رو داشته:

با موتور سرد وقتی روشن میکنند موتور برای مدت کوتاهی لرزش شدید داره بعدش یهو خود به خود درست میشه

آیا تجربه ای در مورد علتش دارین ؟

بنده یک بار به یکی از دوستان که ماشینشون همین مشکل رو داشت گفتم:

کاپوت رو باز کنند و یک انبردست عایق دار بگیرند دستشون و با موتور سرد استارت بزنند تا اون لرزش شروع بشه

بعدش سریع پیاده بشند و با انبردست عایق دار وایرها رو تک تک بکشند

اون سیلندری که کشیدنِ وایرش تاثیری در لرزش نداره , همون سیلندر مشکل داره و به احتمال زیاد از وایرشمعش هست که نیم سوز شده درست برق رد نمیکنه اما بعد از چند ثانیه وایر کمی گرم میشه بر اثر عبور برق و درست میشه و لرزش برطرف میشه  

همین کار رو انجام دادند  و یکی از وایرها تاثیری نداشت چون اون وایر برق نمیده به شمعش و عملاً موتور چند ثانیه  سه سیلندر میشه , درحالیکه برداشتن سه تا وایرهای دیگه باعث میشه لرزش شدیدتر بشه  چون دوسیلندر میشه

با تعویض اون وایرشمعِ نیم سوز مشکل کاملاً حل شد

البته مقاومتش رو هم با اهم متر گرفتند که چند هزار اهم بیشتر از بقیه ی وایرها بوده که مشخصه نیم سوز بوده

حالا آیا شما هم این مشکل رو داشتین و چطور حل شده ؟ خصوصاً ماشینهای مدل بالا که وایرشمعهاش مثل مدلهای قدیمی نیست




با تشکر



سلام خدمت همه دوستان عزیز
مپ سنسور توی پیکان انژکتور باعث نوسان دور ارام میشد(لقی و قطعی سوکت مپ سنسور)
دلایل دیگه هام میتونه باعث 3 کار کردن موتور توی حالت سرد بشه
1- خال زدن یا روغنی شدن شمع
2- خرابی و گیر کردن و یا کثیف بودن انژکتور ها
شمع اب که دمای اب رو درست گزارش نکنه و سوخت کمتر باشه
عدم ساسات کردن تور موتور سرد که میتونه از
به هم ریختن برنامه ECU . خرابی شمع اب . خرابی یا گیر داشتن استپر . کثبف بودن مجاری دریچه گاز
ولی چون این مشکل با گرم شدن حل میشه به احتمال زیاد
کم بودن پاشش سوخت(خرابی سنسور دمای اب و گزارش دما بالاتر)
نشت اب از واشر یا خود سرسیلندر (که بعد از گرم شدن کامل موتور حل میشه و توی موتور پیکانی کمتر پیش میاد)

به نظر بنده شستن مپ سنسور نمیتونه باعث خراب شدنش بشه چون اسپری کنتاکت شور یا اسپری تونر نمیتونه به ساختارش صدمه بزنه ولی استفاده از اسپری انژکتور شور یا کاربراتور شور شاید باعث خرابی و پوسدگی به مرور زمان بشه چون این اسپری ها خاصیت خورندگی دارند و حتی نباید به داخل ریل انژکتور فلزی اسپری بشن (ریل اسپرت های جنس استیلنس طوریشون نمیشه با این چیزا و مد نظر بیشتر ریل های فابریک  الومینیومی بود )
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

18

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 فروردین 1396 15:22

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط arminarmin961 » چهارشنبه 30 فروردین 1396 08:16

سلامپراید انژکتور مدل ۸۵ دارم ,LPG کردم ,بعد از مدتی سنسور اکسیژن سوخت ,یعنی موقعیکه با دستگاه دیاگ عیب یابی میکنم میگه اشکال در سنسور اکسیژن ,چراغ چک کلا روشنه,مصرف سوخت بالا رفت ,بوی خام سوزی میاد,ماشین وقتی روشن میکنم ترتر میکنه,دیر گرم میشه,میخوام بپرسم ایا با شستشو و تمیز کردن مشکل حل میشه؟یا باید سنسور اکسیژن  را تعویض کنم,سوال دیگر اینکه ایا سنسور تعویضی درست عمل میکنه؟چون شنیدم سنسور اکسیژن اصلا قابل تعویض نیست و اگه تعویض بشه میسوزه,سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط mohammad-ranjbar » چهارشنبه 30 فروردین 1396 09:05

arminarmin961 نوشته است:سلامپراید انژکتور مدل ۸۵ دارم ,LPG کردم ,بعد از مدتی سنسور اکسیژن سوخت ,یعنی موقعیکه با دستگاه دیاگ عیب یابی میکنم میگه اشکال در سنسور اکسیژن ,چراغ چک کلا روشنه,مصرف سوخت بالا رفت ,بوی خام سوزی میاد,ماشین وقتی روشن میکنم ترتر میکنه,دیر گرم میشه,میخوام بپرسم ایا با شستشو و تمیز کردن مشکل حل میشه؟یا باید سنسور اکسیژن  را تعویض کنم,سوال دیگر اینکه ایا سنسور تعویضی درست عمل میکنه؟چون شنیدم سنسور اکسیژن اصلا قابل تعویض نیست و اگه تعویض بشه میسوزه,سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk


سلام دوست عزیز
هیچ سنسوری با جایگزین کیردن نمیسوزه به شرطی که نوع و مدل سنسور و ترتیب پایه های سوکت یکی باشه
ممکن با نصب سنسور اکسیژن بنجل زود خراب بشه
اگر دیاگ خطای سنسور اکسیژن میده بهتره سنسور رو باز کنید و بشورید
روی منیفولد دود هست و راحت میتونی با اچار تخت باز کنید (حواستون باشه به رادیاتور صدمه نزنید
با تینر 10000 یا بالاتر و اگر بود 100هزار بهتره سر سنسور (قسمتی که توی منیفولد هست)کاملا بشورید
تینر بریزید توی یه ظرف کوچیک و سنسور رو توش تکون بدین تا تمیز بشه
به سیم کشی سنسور و سولفاته شدن سوکت و پایه های سنسور دقت کنید و اگر مشکلی بود رفع کنید
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

New Member



no avatar
پست ها

18

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 فروردین 1396 15:22

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط arminarmin961 » چهارشنبه 30 فروردین 1396 10:22

سپاسگزارم

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهارشنبه 30 فروردین 1396 11:50

arminarmin961 نوشته است:سلام
پراید انژکتور مدل ۸۵ دارم ,LPG کردم ,بعد از مدتی سنسور اکسیژن سوخت ,یعنی موقعیکه با دستگاه دیاگ عیب یابی میکنم میگه اشکال در سنسور اکسیژن ,چراغ چک کلا روشنه,مصرف سوخت بالا رفت ,بوی خام سوزی میاد,ماشین وقتی روشن میکنم ترتر میکنه,دیر گرم میشه,میخوام بپرسم ایا با شستشو و تمیز کردن مشکل حل میشه؟ یا باید سنسور اکسیژن  را تعویض کنم,
سوال دیگر اینکه ایا سنسور تعویضی درست عمل میکنه؟
چون شنیدم سنسور اکسیژن اصلا قابل تعویض نیست و اگه تعویض بشه میسوزه,
سپاس

فرستاده شده از HUAWEI G610-U20ِ من با Tapatalk

سلام
وقتی چراغ چک روشن میشه و علتش سنسور اکسیژن هست . علتها اینهاست:
فیش سنسور دراومده . بزنینش جا
فیشش کثیف شده و درست اتصال نداره . باید تمیز بشه
سیم فیش قطعی داره . معمولا اگر یک نفر با سیم ور بره چراغ چک خاموش و روشن میشه . قطعی باید تعمیر بشه
سنسور رسوب گرفته و درست کار نمیکنه . گاهی چراغ چک هم روشن نمیشه اما مصرف سوخت بالا میره . باید با بنزین شسته بشه
سنسور پوسیده و از بین رفته . باید عوض بشه
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Major II

Major II



no avatar
پست ها

168

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 فروردین 1387 12:52

آرشيو سپاس: 378 مرتبه در 80 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط sky_pesar » جمعه 15 اردیبهشت 1396 18:53

سلام و عرض خسته نباشید به دوستان
ماشین من پراید ۸۴ ساژم هست

امروز استپر موتور تمییز کردم و سنسور زیر استپر هم بازش کردم تمییز کردم بعد از بستن سنسور ها احساس میکنم مصرف ماشین بیشتر شده ، درجا و دور آرام خوب کار میکنه.
سوال بعدی . تقویت شیشه بالابر گرفتم باید یه کابل برق از باطری مستقیم بگیرم ، اگر برای نصب بنده را راهنمایی کنید واگذار .
سوال سوم ، لاستیک سیبکها خشک و پاره شده اومدم تعویض کنم ولی دیدم مهره درجا میچرخه لطفا در خصوص تعویض لاستیک ها سیبک و دیگر لاستیکها محافظ راهنمایی کنید .
سوال چهارم . تسمه تایم و چک کردم روش ترک داشت ولی پاره نبود خودم هم نمیدونم چند تا عوض شده لطفا در خصوص اجرت و یا امکان تعویض توسط خودم راهنمایی کنید.

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3082

تشکر کرده: 2429 مرتبه
تشکر شده: 4171 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 12 اردیبهشت 1389 11:44

محل سکونت

KWT

آرشيو سپاس: 2956 مرتبه در 828 پست

توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » جمعه 15 اردیبهشت 1396 20:54

sky_pesar نوشته است:سلام و عرض خسته نباشید به دوستان
ماشین من پراید ۸۴ ساژم هست

امروز استپر موتور تمییز کردم و سنسور زیر استپر هم بازش کردم تمییز کردم بعد از بستن سنسور ها احساس میکنم مصرف ماشین بیشتر شده ، درجا و دور آرام خوب کار میکنه.
سوال بعدی . تقویت شیشه بالابر گرفتم باید یه کابل برق از باطری مستقیم بگیرم ، اگر برای نصب بنده را راهنمایی کنید واگذار .
سوال سوم ، لاستیک سیبکها خشک و پاره شده اومدم تعویض کنم ولی دیدم مهره درجا میچرخه لطفا در خصوص تعویض لاستیک ها سیبک و دیگر لاستیکها محافظ راهنمایی کنید .
سوال چهارم . تسمه تایم و چک کردم روش ترک داشت ولی پاره نبود خودم هم نمیدونم چند تا عوض شده لطفا در خصوص اجرت و یا امکان تعویض توسط خودم راهنمایی کنید.

سلام
1- اول باید مصرف رو درست حساب کنین تا اگر مصرف بالاست دنبال علتها برید
در صفحه های آخر تاپیک صرفه جوئی روش صحیح و دقیق تعیین مصرف نوشته شده
2- اگر سیستم شیشه بالابر به موقع تمیز و گریسکاری بشه , گارانتی که تا بیست سال خراب نشه و ضعیف هم نشه

باید سالی یک بار روکش در باز بشه , با پارچه ی خشک و تمیز ریلهای جکِ شیشه بالابر و قرقره هاش رو از گرد و خاک تمیز کنید بعد با دست حسابی گریس مالی بشه . همون جائی که چند تا قرقره ی پلاستیکی داره .
ریل اون قرقره ها باید همیشه تمیز باشه و پر از گریس . محور قرقره ها هم همینطور.
اگر جک شیشه بالابر ایکس مانند هست پس وسطش هم که مثل لولای قیچی هست باید گریسمالی بشه
به چرخ دنده ای هم که با موتور درگیر هست باید حسابی گریس بزنین
به سر خاریهای روکش در گریس بزنید تا راحت بره جا و دربیاد و نشکنه برای دفعه های بعد
هر ماه یا بیست روز یک بار هم شیشه رو تا آخر بیارید پائین و با حوله ی   مرطوب شیاری که شیشه در اون بالا پائین میشه رو خوب تمیز کنید تا شن و خاک توش نباشه .
اون قسمت هم که شیشه ازش میاد بیرون باید یا حوله ی مرطوب حسابی تمیز بشه
اگر همه ی این کارها رو درست و بموقع انجام بدید گارانتی بیست ساله که نه قطعات بخواد نه شیشه خش برداره و همیشه هم نرم و بی صدا و بدون زور زدن الا پائین بشه .
یک چیز مهم :
بعضی ماشینها اتوماتیک شیشه نداره و باید به محض اینکه شیشه کاملا بسته میشه دستتون رو از روی دکمه بردارین وگرنه به موتور و ریلها و قرقره ها فشار میاد و حتی ممکنه موتور بسوزه و یا چرخ دنده اش خوردگی پیدا کنه

همینقدر که لبه ی بالای شیشه داخل شیار بالا شد دستتون رو از روی کلید بردارین .
3- اگر مهره ی سیبک و پیچش با هم میچرخه , به نظر بنده راهی جز بریدنش با آهنبُر نیست
اما اگر روی جک , چرخهای جلو و جلوبندی لقی نداره پس فقط با آمپول روغن واسکازین تزریق کنین توی گردگیر سیبکها . این کار باعث نرم شدن گریس توی سیبکها و افزایش عمرشون میشه
4- نمیدونم پرایدتون از کدوم مدل هست اما شنیده ام که یک مدل از پرایدهای قدیمی اگر تسمه تایمش پاره بشه , سر پیستونها به سوپاپها نمیخوره و کج نمیشند یعنی خسارتی نداره جز خاموش شدنِ ماشین و در راه موندن
اما به هر حال بهتره تسمه های ماشین به موقع عوض بشه قبل از پاره شدن
تسمه ها رو در 3 حالت باید تعویض کرد:
الف- ترک ترک شدنِ داخلش
ب- زدگیِ لبه اش
ج- دندانه ی شکسته (برای تسمه تایم)



اگر داخل تسمه ترک ترک شده پس باید فوراً عوض بشه
بهترین مارک رو بخرین حتی اگر مجبور بشین قرض کنین
باید بی بو باشه وگرنه بنجله
عوض کردنش کار دشواری نیست ولی باید مراحلش رو یاد بگیرین و آچارهای مورد نیاز رو هم داشته باشین
بهتره بار اول بدین مکانیک و خوب تماشا کنین و فیلم و عکس بگیرین تا یاد یگیرین برای دفعه"های بعد و آچارهای لازم رو هم یادداشت کنین
اگر تهران هستین عکس یک مکانیک در صفحه آخر تاپیک صرفه جوئی هست که در تلوزیون گفت هم وارده هم باوجدان و باانصاف
topic-t107118-828.html
اجرتش رو نمیدونم
دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا

mohammad-ranjbar از این پست سپاسگزاري کرده است

Major II

Major II



no avatar
پست ها

168

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 فروردین 1387 12:52

آرشيو سپاس: 378 مرتبه در 80 پست

Re:

توسط sky_pesar » جمعه 15 اردیبهشت 1396 21:49

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته است:
سلام
1- اول باید مصرف رو درست حساب کنین تا اگر مصرف بالاست دنبال علتها برید
در صفحه های آخر تاپیک صرفه جوئی روش صحیح و دقیق تعیین مصرف نوشته شده
2- اگر سیستم شیشه بالابر به موقع تمیز و گریسکاری بشه , گارانتی که تا بیست سال خراب نشه و ضعیف هم نشه

باید سالی یک بار روکش در باز بشه , با پارچه ی خشک و تمیز ریلهای جکِ شیشه بالابر و قرقره هاش رو از گرد و خاک تمیز کنید بعد با دست حسابی گریس مالی بشه . همون جائی که چند تا قرقره ی پلاستیکی داره .
ریل اون قرقره ها باید همیشه تمیز باشه و پر از گریس . محور قرقره ها هم همینطور.
اگر جک شیشه بالابر ایکس مانند هست پس وسطش هم که مثل لولای قیچی هست باید گریسمالی بشه
به چرخ دنده ای هم که با موتور درگیر هست باید حسابی گریس بزنین
به سر خاریهای روکش در گریس بزنید تا راحت بره جا و دربیاد و نشکنه برای دفعه های بعد
هر ماه یا بیست روز یک بار هم شیشه رو تا آخر بیارید پائین و با حوله ی   مرطوب شیاری که شیشه در اون بالا پائین میشه رو خوب تمیز کنید تا شن و خاک توش نباشه .
اون قسمت هم که شیشه ازش میاد بیرون باید یا حوله ی مرطوب حسابی تمیز بشه
اگر همه ی این کارها رو درست و بموقع انجام بدید گارانتی بیست ساله که نه قطعات بخواد نه شیشه خش برداره و همیشه هم نرم و بی صدا و بدون زور زدن الا پائین بشه .
یک چیز مهم :
بعضی ماشینها اتوماتیک شیشه نداره و باید به محض اینکه شیشه کاملا بسته میشه دستتون رو از روی دکمه بردارین وگرنه به موتور و ریلها و قرقره ها فشار میاد و حتی ممکنه موتور بسوزه و یا چرخ دنده اش خوردگی پیدا کنه

همینقدر که لبه ی بالای شیشه داخل شیار بالا شد دستتون رو از روی کلید بردارین .
3- اگر مهره ی سیبک و پیچش با هم میچرخه , به نظر بنده راهی جز بریدنش با آهنبُر نیست
اما اگر روی جک , چرخهای جلو و جلوبندی لقی نداره پس فقط با آمپول روغن واسکازین تزریق کنین توی گردگیر سیبکها . این کار باعث نرم شدن گریس توی سیبکها و افزایش عمرشون میشه
4- نمیدونم پرایدتون از کدوم مدل هست اما شنیده ام که یک مدل از پرایدهای قدیمی اگر تسمه تایمش پاره بشه , سر پیستونها به سوپاپها نمیخوره و کج نمیشند یعنی خسارتی نداره جز خاموش شدنِ ماشین و در راه موندن
اما به هر حال بهتره تسمه های ماشین به موقع عوض بشه قبل از پاره شدن
تسمه ها رو در 3 حالت باید تعویض کرد:
الف- ترک ترک شدنِ داخلش
ب- زدگیِ لبه اش
ج- دندانه ی شکسته (برای تسمه تایم)



اگر داخل تسمه ترک ترک شده پس باید فوراً عوض بشه
بهترین مارک رو بخرین حتی اگر مجبور بشین قرض کنین
باید بی بو باشه وگرنه بنجله
عوض کردنش کار دشواری نیست ولی باید مراحلش رو یاد بگیرین و آچارهای مورد نیاز رو هم داشته باشین
بهتره بار اول بدین مکانیک و خوب تماشا کنین و فیلم و عکس بگیرین تا یاد یگیرین برای دفعه"های بعد و آچارهای لازم رو هم یادداشت کنین
اگر تهران هستین عکس یک مکانیک در صفحه آخر تاپیک صرفه جوئی هست که در تلوزیون گفت هم وارده هم باوجدان و باانصاف
topic-t107118-828.html
اجرتش رو نمیدونم

خیلی خیلی ممنون

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Major II

Major II



no avatar
پست ها

168

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 فروردین 1387 12:52

آرشيو سپاس: 378 مرتبه در 80 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط sky_pesar » چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 20:49

سلام دوستان در خصوص باز و بسته کردن کمک فنر جلو پراید میشه راهنمایی کنید . باتشکر

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

257

تشکر کرده: 213 مرتبه
تشکر شده: 215 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 29 آذر 1395 08:44

محل سکونت

AZ

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط mohammad-ranjbar » پنج شنبه 21 اردیبهشت 1396 08:51

sky_pesar نوشته است:سلام دوستان در خصوص باز و بسته کردن کمک فنر جلو پراید میشه راهنمایی کنید . باتشکر



سلام دوست عزیز
فیلم های زیادی توی اپارات در این مورد هست
مراحل کلی به این صورت :
1- جک زدن و باز کردن چرخ
2- باز کردن مهره پلوس
3- باز کردن مهره سیبک طبق و سیبک فرمان و مو جگیر
4- باز کرده پیچ های توپی سر کمک از داخل کاپوت (پیچ های کوچک یاب بشه نه پیچ بزرگ شافت کمک
5- با دو تا فنر جمع کن فنر جمع بشه (میشه بیرون از ماشین هم انجام دادا
6- ازار کردن کالپیر از روی دیسک یا باز کردن شلنگ و سیم های ترمز
7- ازاد کردن سبک طبق و سیبک فرمان و...
8- در اوردم مجموعه کمک و فنر و توپی چرخ و دیسک
9- جمع کردن فنر و باز کردن پیچ سر کمک (هموه پیچ وسطی بزرگ ) این کار روی گیره انجام بشه بهتره
10 - جدا کردن مجموعه توپی و دیسک از کمک
11-تعوض کمک با جدید


بهتره کمک ها (چه جلو چه عقب) هنگام تعویض جفتی تعویض بشه یعنی جفتکمک های جلو یا جفت کمک های عقب
معمولا کمک خارجی توی بازار وجود نداره و اگر هم هست تقلبی هست و نوع ایرانی بخرید و از فروشنده بخواهید دو یا 3 ماه براتون ضمانت بنویسه زیر فاکتور
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

MOHAMMAD_ASEMOONI از این پست سپاسگزاري کرده است

Major II

Major II



no avatar
پست ها

168

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 10 فروردین 1387 12:52

آرشيو سپاس: 378 مرتبه در 80 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط sky_pesar » پنج شنبه 21 اردیبهشت 1396 22:14

mohammad-ranjbar نوشته است:
sky_pesar نوشته است:سلام دوستان در خصوص باز و بسته کردن کمک فنر جلو پراید میشه راهنمایی کنید . باتشکر



سلام دوست عزیز
فیلم های زیادی توی اپارات در این مورد هست
مراحل کلی به این صورت :
1- جک زدن و باز کردن چرخ
2- باز کردن مهره پلوس
3- باز کردن مهره سیبک طبق و سیبک فرمان و مو جگیر
4- باز کرده پیچ های توپی سر کمک از داخل کاپوت (پیچ های کوچک یاب بشه نه پیچ بزرگ شافت کمک
5- با دو تا فنر جمع کن فنر جمع بشه (میشه بیرون از ماشین هم انجام دادا
6- ازار کردن کالپیر از روی دیسک یا باز کردن شلنگ و سیم های ترمز
7- ازاد کردن سبک طبق و سیبک فرمان و...
8- در اوردم مجموعه کمک و فنر و توپی چرخ و دیسک
9- جمع کردن فنر و باز کردن پیچ سر کمک (هموه پیچ وسطی بزرگ ) این کار روی گیره انجام بشه بهتره
10 - جدا کردن مجموعه توپی و دیسک از کمک
11-تعوض کمک با جدید


بهتره کمک ها (چه جلو چه عقب) هنگام تعویض جفتی تعویض بشه یعنی جفتکمک های جلو یا جفت کمک های عقب
معمولا کمک خارجی توی بازار وجود نداره و اگر هم هست تقلبی هست و نوع ایرانی بخرید و از فروشنده بخواهید دو یا 3 ماه براتون ضمانت بنویسه زیر فاکتور

خیلی ممنون

New Member



no avatar
پست ها

1

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 24 تیر 1396 10:06

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: عيب يابی خودرو

توسط jalal_parssa » شنبه 24 تیر 1396 10:16

سلام
دوستان 206 تیپ 6 مدل 84 دارم
ماشین تو دنده سه وقتی پارو از پدال گاز برمیداری کله خفیفی میزنه که با گرم شدن ماشین کم کم شدت کله زیاد میشه و به دنده دو هم سرایت میکنه
این مشکل با کولر تبدیل به فاجعه میشه طوری که اصلا نمیخوام پارو از گاز بردارم
هیچ خطایی تو دیاگ نداره، گیربکس اتومات هم پیش چند نفر بردم دیاگ زدنو بررسی کردن مشکلی نداره
مواردی که انجام شده:
شتشوی دریچه گاز و مپ سنسورو ریستشون ، تعویض سنسور اکثیژن ، تعویض شمع و کویل، تعویض پمپ بنزین ، شتشوی انژکتور، شتشوی سنسور دور موتور، تعمیر دینام
دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه
این چیه که با داغ شدن موتور داره ایراد میندازه نمیدونم لطفا راهنمایی کنید.

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان