لاستيک نو در چرخ جلو يا عقب

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1472 بار
تماس:

لاستيک نو در چرخ جلو يا عقب

پست توسط Mohsen1001 » دو شنبه 21 فروردین 1385, 1:42 am

یکی از کارشناسان لاستیک در انگلیس
معتقد است که مردم هنگام تعویض لاستیک کهنه با لاستیک نو اشتباه همیشگی
را انجام می دهند زمانیکه فقط 2 لاستیک نو می خرید آنها را به چه صورتی با
لاستیکهای کهنه عوض می کنید؟

در مقاله آمده است که اکثرا مردم فکر می کنند که باید 2 لاستیک نو را در چرخ های
جلو قرار داد
ولی این کارشناس معتقد است که ابتدا بایستی لاستیک چرخ های عقب را نو کرد
وی ادامه داد: " ترکیدن تایر در سرعت بالا به علت کهنه و فرسوده بودن است
تجربه و آمار نشان می دهد که در ترکیدن تایر چرخ عقب کنترل اتومبیل در سرعت بالا
بسیار مشکل تر از زمانی است چرخ جلو می ترکد . با پنچر شدن یکی از چرخهای عقب
گشتاور و چرخش ایجاد شده اتومبیل را به سمت راست یا چپ منحرف می کند
در این حالت احتمال تصادم از روبرو با ترافیک مقابل بسیار زیاد است.

آمار نشان می دهد که راننده های معمولی غالبا در سرعت بالا پنچر شدن تایر جلو را
بهتر کنترل می کنند به گفته این کارشناس انگلیسی در اکثر موارد تصادف اتومبیل به
علت پنچر شدن یا ترکیدن تایر عقب بوده است "

برگرفته از مجله ماشین شماره 172-تيونينگ تاک


اما در کل قاعده اینه که اگه ماشینتون دیفرانسیل جلو است دو حالت داره :

1-اگر استفاده شهری دارید و کمتر با جاده و پیچهای تند برخورد دارید لاستیکهای نو را در جلو بندازید چون فرمون و ترمز روی چرخهای جلو است.

2-اگر استفاده خارج شهری و جاده و پیچهای زیاد و یا اهل این هستید که با ماشینتون حتی در پیچهای معمولی تا حد لیمیتش پیش برید
لاستیکهای نو را در چرخهای عقب بندازید چون تمام استقرار و پایداری ماشین روی قسمت عقب است و اگر لاستیکها از عاج مناسب برخوردار نباشه
بر سر پیچها و تغییرات ناگهانی دچار مشکل میشود.

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”