در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

لاستيک نو در چرخ جلو يا عقب

توسط Mohsen1001 » دوشنبه 21 فروردین 1385 01:42

یکی از کارشناسان لاستیک در انگلیس
معتقد است که مردم هنگام تعویض لاستیک کهنه با لاستیک نو اشتباه همیشگی
را انجام می دهند زمانیکه فقط 2 لاستیک نو می خرید آنها را به چه صورتی با
لاستیکهای کهنه عوض می کنید؟

در مقاله آمده است که اکثرا مردم فکر می کنند که باید 2 لاستیک نو را در چرخ های
جلو قرار داد
ولی این کارشناس معتقد است که ابتدا بایستی لاستیک چرخ های عقب را نو کرد
وی ادامه داد: " ترکیدن تایر در سرعت بالا به علت کهنه و فرسوده بودن است
تجربه و آمار نشان می دهد که در ترکیدن تایر چرخ عقب کنترل اتومبیل در سرعت بالا
بسیار مشکل تر از زمانی است چرخ جلو می ترکد . با پنچر شدن یکی از چرخهای عقب
گشتاور و چرخش ایجاد شده اتومبیل را به سمت راست یا چپ منحرف می کند
در این حالت احتمال تصادم از روبرو با ترافیک مقابل بسیار زیاد است.

آمار نشان می دهد که راننده های معمولی غالبا در سرعت بالا پنچر شدن تایر جلو را
بهتر کنترل می کنند به گفته این کارشناس انگلیسی در اکثر موارد تصادف اتومبیل به
علت پنچر شدن یا ترکیدن تایر عقب بوده است "

برگرفته از مجله ماشین شماره 172-تيونينگ تاک


اما در کل قاعده اینه که اگه ماشینتون دیفرانسیل جلو است دو حالت داره :

1-اگر استفاده شهری دارید و کمتر با جاده و پیچهای تند برخورد دارید لاستیکهای نو را در جلو بندازید چون فرمون و ترمز روی چرخهای جلو است.

2-اگر استفاده خارج شهری و جاده و پیچهای زیاد و یا اهل این هستید که با ماشینتون حتی در پیچهای معمولی تا حد لیمیتش پیش برید
لاستیکهای نو را در چرخهای عقب بندازید چون تمام استقرار و پایداری ماشین روی قسمت عقب است و اگر لاستیکها از عاج مناسب برخوردار نباشه
بر سر پیچها و تغییرات ناگهانی دچار مشکل میشود.

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان