در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1791

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 30 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 6 فروردین 1385 15:49

آرشيو سپاس: 260 مرتبه در 163 پست

توسط Saeid12345 » يکشنبه 27 اسفند 1385 00:32

جنگنده J-10 براي ايران مناسب است منتهي بصورت انبوه نه فقط يکي دو اسکادران و مهمتر از همه قيمتش گران هست که اگر مسئولان بتوانند مجوز توليد داخل آنرا کسب کنند ميتوان با هزينه حدود 15 ميليون دلار يک فروند J-10 توليد کرد. هر چي باشه گرانتر از Su-30MKI نيست که هزينه توليدش براي هند 27 ميليون دلار و Su-30MK هم 21 ميليون دلار است. :-)

Ali$amir از این پست سپاسگزاري کرده است

New Member



no avatar
پست ها

3

تشکر کرده: 13 مرتبه
تشکر شده: 15 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 09:12

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ایران هواپیما j-10 خریداری کرد

توسط متخصص » دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 11:59

چین درتولیدات نظامی پیشرفت زیادی داشته است وما تالان خرید هایی داشتیم اما معامله دراین سطح با کشوری که پول ومنافع مالی براش خیلی مهمه میشه مثل جریان قرارداد با روسیه خرید سوخو 30یا کاموف یا اس 300 که سریع عربستان دخالت کرد وتاالان اس300 به ما ندادن وبقیه قرارداد هم لغو شد
چاره ای نیست ما باید جنگنده بسازیم حالا درمورد فن آوری ساخت میتونیم یه کمک های علنی یا غیر علنی از بعضی کشور هابگیریم مثل جریان موشکی که الان بسیاربسیار پیشرفت کردیم وخیلی مواقع اعلام نشده وکاملا خود کفا هستیم
این یه همت ملی میخواهد تا به نتیجه برسد

Ali$amir از این پست سپاسگزاري کرده است

Major II

Major II



no avatar
پست ها

269

تشکر کرده: 266 مرتبه
تشکر شده: 1112 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 01:02

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ایران هواپیما j-10 خریداری کرد

توسط reza4231 » سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 01:01

ای کاش واقعیت داشت !
اما متاسفانه این خبر کذب است

CAPTAIN PILOT از این پست سپاسگزاري کرده است

Major II

Major II



no avatar
پست ها

269

تشکر کرده: 266 مرتبه
تشکر شده: 1112 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 01:02

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

Re: ایران هواپیما j-10 خریداری کرد

توسط reza4231 » سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 17:58

خرید جنگنده در دوران بعد از انقلاب بسیار محدود بوده است زیرا جمهوری اسلامی ایران بعد از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی متحمل شدید ترین تحریمهای تسلیحاتی از طرف امریکا و متحدانش بوده و کشورهایی مانند روسیه و چین نیز با اکراه و ملاحظات بسیار به ایران سلاح میفروختند که تقریبا تمامی اقلام فروخته شده جنبه دفاعی داشتند بعد از روی کار آمدن دولت اصلاحات و بهبود مناسبات بین المللی اوضاع کمی بهتر شد و ما توانستیم از یه تعداد کشور ثالث قطعات یدکی جنگنده هامونو قانونی تهیه کنیم همچنین بعد از جنگ خلیج فارس که تعدادی حدود 40 فروند میگ 29 و میراژ اف 1
عراقی به کشورمان پناهنده شده بودند و کشورمان بعنوان خسارت جنگ تحمیلی اونارو مصادره کرده بود جهت تکمیل این هواگرد ها موفق شدیم چندین فروند میگ 29 آ و یوبی از روسیه و تعدادی میراژ اف 1 مستعمل و مازاد نیروی هوایی فرانسه و همچنین مدل چینی جنگنده میگ 21 با نام اف 7 را خریداری کنیم اما مهمترین اتفاقاتی که چراغ خاموش در شرف رخ دادن بود و اگر انجام میشد دوباره نیروی هوایی ایران رادر زمره قدرتهای منطقه و جهان قرار میداد بررسی خرید 250 فروند جنگنده بسیار پیشرفته سوخو su 30 mk و حق گزینش یکصد فروند دیگر بود که علیرغم پنهانکاری بسیار در این مورد از هر دوطرف  خبرهایی از آن به بیرون درز کرد در مورد اینکه ایا این قرارداد نهایی شد یا نه حرف و حدیث بسیار است حتی تعدادی سوخو 27 جهت بررسی وضعیت میدانی آب و هوایی و عملیاتی کشور مخفیانه وارد یکسری از پایگاه های هوایی کشور شدند که در پایگاه هوایی اصفهان مشاهده شدند همزمان با این موضوع نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز نسبت به خرید تعدادی میگ 31 فکس هوند مجهز به رادار بسیار قدرتمند زاسلون که مازاد نیروی هوایی روسیه بود تمایل نشان داد جنگنده میگ 31 با بیشینه سرعت نزدیک به 3 ماخ وبا ترکیب موشک هوا به هوای فوق دور برد آر 33 میتوانست کابوس نیروهای هوایی کشورهای ناسازگاری چون عربستان سعودی قطر امارات و حتی اسرائیل باشد اما به دلایلی که هنوز بر ما و بسیاری دیگر روشن نشد این خریدها نافرجام ماند و روسیه تنها تعدادی هواپیمای بمب افکن su 24 دست دوم به ایران تحویل داد و حتی حاضر به روزآمد کردن میگ 29 های ایران به استاندارد smt نشد
شاید نظر دوست عزیزمان که فشار عربستان و دیگران را عامل شکل نگرفتن این خرید ها میدانند صحیح باشد اما روسیه با این اتفاقات و همچنین بدقولی های بعدیش که نمونه بارز آن عدم تحویل سامانه اس 300 بود ثابت کرد به هیچ عنوان متحد قابل اعتمادی نیست
علی ای حال دولت وقت که جهت نوسازی نیروی هوایی عزم خود را جزم کرده بود دلسرد نشد و این بار به سوی یک کشور غربی رفت کشور سوئد و جنگنده بسیار خوش استیل قدرتمند و پیشرفته اش گریپن
طرح ظاهری گریپن شباهت بسیاری به جنگنده یوروفایتر تایفون داشت ودربسیاری قسمتها از جمله سیستمهای اویونیکی اوتو پایلوت رادار و تسلیحات با هم مشترک بودند شرکت ساب سازنده این هواگرد حتی متعهد شد جنگنده های تحویلی به ایران  با نمونه های در خدمت  نیروی هوایی سوئد برابری کنند اما دست تقدیر اجازه نداد تا این جنگنده مخوف وارد آسمان ایران شود و از آن پاسداری کند
دولت تغییر کرد و رویکرد سیاسی دولت جدید باعث شد طرف سوئدی عطای این قرارداد  هنوز نهایی نشده و در حال بررسی را به لقاءش ببخشد
و اتفاقات بعدی و تحریمهای کمرشکن دیگر شکی بر هیچ کس نگذاشت که نیروی هوایی پیر کشور راهی بس طولانی تا نوسازی در پیش دارد
واقعیت این است که وضعیت حال حاضر کشور ما برای خرید جنگنده جدید زیاد امیدوارکننده نیست جایی که برای خرید دیسک ترمز هواپیمای مسافربری مجبور به خرید از بازار سیاه هستیم و 30 درصد هواگردهای تجاری مان بخاطر کمبود قطعه زمینگیر هستند فعلا خرید هواپیمای نظامی را باید جزو رویاهای شیرین و دست نیافتنی مان حساب کنیم

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

قبلي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 8 مهمان