از 14 غذاي معجزه گر غافل نشويد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3050
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

از 14 غذاي معجزه گر غافل نشويد

پست توسط Dr.Akhavan » یک شنبه 27 فروردین 1385, 1:42 am

  14 غذاي معجزه گر غافل  


همه انسان ها مي خواهند با رعايت رژيم غذايي خوب و صحيح از سلامت کامل برخوردار باشند، رژيمهاي غذايي گوناگوني نيز از سوي متخصصان تغذيه توصيه مي شود که هر يک به نوبه خود مفيد هستند ، اما آيا مي توان با مصرف برخي مواد غذايي ، تمام مواد مورد نياز بدن را تامين کرد و از سلامت و انرژي کافي برخوردار بود؟
پاسخ اين سوال مثبت است. تحقيقات اخير نشان داده است که اگر 14 ماده غذايي را در برنامه خود قرار دهيد و مصرف کنيد، شاهد نتايج فوق العاده اي در وضع سلامت خود خواهيد بود.
يکي از پزشکاني که در بيمارستان کاليفرنيا مشغول کار است ، مي گويد: بسياري از بيماران با رعايت يک رژيم غذايي ساده پيشرفت خوبي در جريان درمان از خود نشان دادند.
او مي گويد: مهم نيست که شما قصد داريد از ابتلا به بيماري هاي قلبي ، ضعف عضلاني ، يا سرطان پيشگيري کنيد، زيرا تمام بدن يک سيستم واحد است و سلامت قلب به اندازه سلامت چشم يا پوست اهميت دارد، پس با رعايت رژيم غذايي سالم و مفيد به سلامت کل بدن کمک مي کنيد و نياز نداريد براي سلامت هر عضوي يک رژيم غذايي خاص داشته باشيد.
و اما اين موادغذايي فوق العاده 14 مورد هستند و عبارتند از:

1- انواع لوبيا
2- زغال اخته
3- گل کلم
4- جو
5- پرتقال
6- کدوتنبل
7- ماهي آزاد
8- سويا
9- اسفناج
10- چاي (سبز يا سيا )
11- گوجه فرنگي
12- بوقلمون
13- گردو
14- ماست


به عقيده آقاي استيون پرت که يکي از محققان مواد غذايي است. وقتي شما اين مواد را به رژيم غذايي خود بيفزاييد، بسياري از تغييراتي که در بدن ايجاد شده و منجر به بيماري هايي نظير ديابت ، فشار خون بالا، آلزايمر و برخي سرطان ها مي شوند، متوقف شده و شما از بدني سالم برخوردار خواهيد بود.
نکته جالب ديگر اين است که در هر نقطه از جهان که زندگي کنيد، مي توانيد آنها را مصرف کنيد و غذاهايي نيستند که مصرف آنها براي افرادي در مناطق خاص دشوار باشد و اما حالا بپردازيم به دليل مصرف اين گونه مواد:


گردو: حاوي چربي خوب
گردو يکي از بهترين مواد غذايي است ، حتي چرب ترين انواع آن حاوي روغن امگا 3 است که بسيار مفيد مي باشد.
اين روغن در ماهي آزاد نيز يافت مي شود و ماهي آزاد براي سلامت قلب نيز مورد توجه است و مي تواند احتمال ابتلا به بيماري هاي قلبي را کاهش دهد.
اگر شما 5 بار در هفته هر بار يک مشت گردو بخوريد، علاوه بر مصرف کالري خوب از فوايد آن نيز بهره مند مي شويد.


به رژيم غذايي خود کمي هم رنگ بدهيد
يک ضرب المثل مي گويد: هميشه چيزهاي خوب در بسته هاي کوچک هستند. زغال اخته نيز از جمله موادي است که شامل مواد مغذي گوناگون است ؛ يعني نمي توان گفت سرشار از يک نوع ماده مفيد است ، اما شامل ويتامين C، اسيد فوليک ، فيبر، کاروتن و صدها ماده مفيد ديگر است که در يک ميوه خوش رنگ کوچک جمع شده است.
بورسي کلويدنس از محققان تغذيه است و عقيده دارد غذاهايي که رنگ دارند يعني قرمز، سبز، بنفش و نارنجي هستند، موادي دارند که مانع ابتلا به بيماري هاي قلبي و سرطان مي شوند و در ضمن به حالت تعادل روحي ، حافظه و قدرت تفکر نيز کمک مي کنند.
اما چگونه به غذاهاي خود رنگ بيفزاييم؟ به سوپ يا کباب ، گوجه فرنگي اضافه کنيد.
در ساندويچ نيز از فلفل دلمه اي ، گوجه فرنگي و اسفناج يا جعفري تازه استفاده کنيد. در ميان روز از بادام ، گردو، گل کلم و انگور به عنوان ميان وعده غافل نشويد.
انواع ميوه ها نيز علاوه بر داشتن مواد مغذي ، انرژي کافي نيز براي بدن تامين مي کنند.


سويا و تاثير خوب آن بر کلسترول
استفاده از سوي به اين معنا نيست که تا حد ممکن از سويا سس در غذاها استفاده کنيم. بلکه از انواع دانه هاي محتوي سويا بهره مند شويم.
سويا يکي از موادي است که براي قلب مفيد است ، زيرا کلسترول را پايين مي آورد و داراي فيبر و پروتئين فراوان نيز هست.


جو و لوبيا ، سرشار از فيبرر
فيبري که در جو و لوبيا موجود است مانع بالا رفتن قند و کلسترول خون مي شود و به تنظيم کار روده نيز کمک مي کند.
مطالعات حاکي از آن است که غذاهايي شامل جو، لوبيا، برنج ، ميوه ها و سبزي بويژه سيب منابع سرشار فيبر هستند که علاوه بر فوايد خود بتدريج هضم مي شوند و مانع بالا رفتن ناگهاني قند خون مي شوند، در صورتي که نان و شيريني ها چنين نيستند، منابع سرشار فيبر به کنترل وزن نيز کمک مي کنند.
در ضمن مصرف 5 تا 9 وعده در روز از ميوه ها و سبزي ها براي سلامت بسيار مفيد است. از آنجا که انواع لوبيا سرشار از پروتئين است ، مي توان آن را به سوپ ، سالاد و تخم مرغ نيز اضافه کرد.


کلسيم و استخوان ها
ماست و ديگر محصولات لبني با تقويت استخوان ها مانع شکستگي آنها مي شود. همچنين در سلامت دندان ها و کمک به انقباض عضلات و تنظيم ضربان قلب نيز موثر است.
احتمال ابتلا به بيماري هاي روده را کاهش مي دهد و در کاهش وزن نيز تاثير دارد. مصرف روزانه حداقل 1000 ميلي گرم کلسيم نيز مانع افزايش وزن مريض مي شود.
مي توانيد روز را با يک استکان چاي آغاز کنيد و يک ليوان شير کم چرب و تازه به همراه تکه اي از نان گندم کامل براي صبحانه کافي است ، با غذا ماست را فراموش نکنيد و در ميان روز نيز از هويج و ميوه استفاده کنيد.
از پنير نيز براي رفع گرسنگي و تامين انرژي مي توانيد استفاده کنيد. مطمئن باشيد اگر اين 14 غذا را در برنامه خود بگنجانيد، علاوه بر سلامت کلي نيازي به رژيمهاي کاهش وزن نيز نخواهيد داشت و از ظاهري شاداب تر برخوردار خواهيد شد.
آخرین ويرايش توسط 1 on Dr.Akhavan, ويرايش شده در 0.

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4107
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4295 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » یک شنبه 27 فروردین 1385, 7:42 am

انواع لوبيا

کنسرو لوبيا چطوره؟ ميشه مرتب خورد؟ :-o :eek:
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 350
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 اسفند 1384, 1:10 pm
سپاس‌های دریافتی: 19 بار
تماس:

پست توسط jeeerjeeerak » یک شنبه 27 فروردین 1385, 9:32 am

مشکل اصليه حبوبات نفخ آور بودن اونهاست که اگه قبل از پخت يه روز تو آب خيس بشن اين مشکلشونم حل ميشه . ضمنا تنها غذاي سالمي که برا مجردها و دانشجوها مونده همين کنسروه لوبياست .
مشترک مورد نظر در دسترس نمي باشد !!

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3050
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

پست توسط Dr.Akhavan » یک شنبه 27 فروردین 1385, 1:12 pm

در ضمن در کنسروها ماده نگهدارنده ان ترکیبات نیتریت است که همانطور که قبلا گفتم در معده تبدیل به ماده سرطانزا میشود
به نظر من انواع کباب و همبرگرد - خوراک مغز و زبان بهترینه و سالمترینه :grin:

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2833
تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 فروردین 1385, 1:39 pm
سپاس‌های ارسالی: 158 بار
سپاس‌های دریافتی: 747 بار

پست توسط Leila » یک شنبه 27 فروردین 1385, 6:02 pm

خيلي خوبه.
چاي هم تو ليست بود.
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4107
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4295 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » یک شنبه 27 فروردین 1385, 6:13 pm

akhavan_a,
مي دوني، کنسرو لوبيا ارزونه ولي در مورد نگهدارنده حق با شماست. :?
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15727
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 7:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 71254 بار
سپاس‌های دریافتی: 31369 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 » یک شنبه 27 فروردین 1385, 6:24 pm

Leila,
من تا به حال دو تا فنجان چاي هم نخوردم :-o :o
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2833
تاریخ عضویت: پنج شنبه 10 فروردین 1385, 1:39 pm
سپاس‌های ارسالی: 158 بار
سپاس‌های دریافتی: 747 بار

پست توسط Leila » یک شنبه 27 فروردین 1385, 6:30 pm

Mahdi1944,
چاي پر رنگ عاليه :D
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4107
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4295 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » یک شنبه 27 فروردین 1385, 6:45 pm

Mahdi1944,
معلومه شما نوشابه خور قهار هستي. :-)
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15727
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 7:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 71254 بار
سپاس‌های دریافتی: 31369 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 » یک شنبه 27 فروردین 1385, 6:48 pm

Reza6662,
نه رضا جان
نوشابه هم نمي‌خورم، دوغ ميخورم :o
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] | [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4107
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4295 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » یک شنبه 27 فروردین 1385, 6:50 pm

Mahdi1944,
آخه دوغ رو هميشه نميشه خورد مثلن با سوسيس يا کالباس (اگه هنوز ترک نکرد)
نميشه دوغ خورد. :-o
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3050
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

پست توسط Dr.Akhavan » یک شنبه 27 فروردین 1385, 7:21 pm

آره خوردن دوغ هم مثل نوشابه عادتی است و روی آوردن به دیگری کمی طول میکشه
من هم مثل مهدی جان دوغ می خورم وشاید طول کل دوره زندگیم میزان مصرف نوشابه من به نصف لیوان هم نرسه :-)

ارسال پست

بازگشت به “بهداشت مواد غذايي”