در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

181

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 25 فروردین 1386 00:34

آرشيو سپاس: 29 مرتبه در 14 پست

عادات بد رانندگي

توسط hossein_s89 » سه شنبه 4 اردیبهشت 1386 16:50

هدف من از ايجاد اين تاپيك گوشزد كردن برخي عادات بد در هنگام رانندگي است كه گرچه در آيين نامه رانندگي هم خلاف شمرده شده اند ولي برخي رانندگان انجام اين خلافها را بهتر از انجام آن مي دانند و توجه ندارند چه مشكلاتي براي سايرين ايجاد مي كنند:
1 - استفاده نابجا از فلشر:
بارها ديده ايد كه در هواي باراني يا مه آلود و يا برخي رانندگان ناشي و ترسو كه در لاين اول با سرعت كم حركت مي كنند از فلاشر استفاده مي كنند تا مثلا بهتر ديده شوند؛ در حالي استفاده از فلاشر براي مواقعي است كه راننده متوقف شده و يا بخواهد سريعا متوقف شود (مثل مواجهه با تصادف) تا به رانندگان پشت سر هشدار دهد تا متوجه توقف وي شوند.(كه عملي بسيار مفيد و لازم است) و در خودروهاي جديد با كاهش ناگهاني سرعت اين عمل بطور خودكار انجام مي شود استفاده از فلاشر در موارد نادرست باعث مي شود كه خاصيت هشداردهندگي آن از بين رفته و مانند چوپان دروغگو در جايي كه واقعا بدرستي بكار گرفته شده است كسي به آن توجه نكند و حادثه بيافريند.
2 - استفاده نابجا از چراغ مه شكن عقب:
استفاده از چراغ مه شكن عقب براي مواردي است كه بعلت مه، باران و بوران شديد و يا گرد و غبار زياد ديد مناسبي وجود ندارد و نور چراغهاي خطر عقب كافي نيستند. در مواقع عادي كه ديد كافي وجود دارد نور خيره كننده و شديد چراغهاي مه شكن عقب باعث آزردگي چشم رانندگان پشت سر مي شود.
3 - روشن نكردن چراغها در هواي گرگ و ميش(هنگام غروب و سحر) و باراني:
در اين مواقعي كه ديد كافي نيست و هنوز چشم به نور كم عادت نكرده است روشن شدن چراغها خصوصا چراغهاي كوچك كمك زيادي به ساير رانندگان ( مخصوصا افراد عينكي ) در ديدن خودروي شما و تخمين فاصله واقعي مي كند.
اي که مرا خوانده اي راه نشانم بده..!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hossein_s89 تشکر کرده اند:
mehdi060

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان