در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

14

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 30 بهمن 1385 20:55

آرشيو سپاس: 3 مرتبه در 3 پست

سیستم قفل مر کزی پژو پارس

توسط yunesl3 » شنبه 8 اردیبهشت 1386 11:43

از دوستانی که با دایال آپ کانکت می شن و میخان مطلبو مطالعه کنن خواهش می کنم که عکسو ( نقشه ی مدارو ) دانلود کنن حجمش بالاست



سیستم قفل مرکزی پژو پارس

  


معرفی برخی اجزای کار بردی سیستم :





1. M000 : اتصال بدنه                

2. BB00 :  باطری

3. BB10 : جعبه فیوز کالسکه ای

4. BF00 : جعبه فیوز اصلی

5. 6235  : کنترل یونیت قفل مرکزی

6. 6230  : رسیور قفل مرکزی

7. 6245 : محرک قفل مرکزی جلو سمت راست

8. 6255 : محرک قفل مرکزی عقب سمت راست

9. 6260 : محرک قفل مرکزی صندوق عقب

10.        6250 :محرک قفل مرکزی عقب سمت چپ

11.        6240 : محرک قفل مرکزی جلو سمت چپ





عملکرد سیستم :

در وحله ی اول فرض می کنیم که در ها قفل هستند و ما قصد باز کردن آنرا داریم پس توسط ریموت د ستور باز شدن در ها را می دهیم. اکنون که رسیور قفل مرکزی، سیگنالی در یافت کرده است ، از طریق ترمینال شماره 8 که همیشه متصل به بدنه است ( جریان منفی دارد ) ، ترمینال شماره 2 را منفی می کند . در واقع با این کار یک جریان منفی به کنترل یونیت فرستاده می شود در نتیجه ترمینال شمار 9 یونیت منفی می شود . کنترل یونیت طوری طراحی شده است که انتخاب گر باشد ،در نتیجه آنطرف بوبین 1 را منفی می کند و باعث تغییر حالت وضعیت کلید مقابلش می شود و آنرا در وضعیت فعلی قرار می دهد. اکنون اگر به ترمینالهای 3 و 4 یونیت دقت کنید میبینید که ترمینال 3 منفی و ترمینال 4 جریان مثبت دارد امتداد این جریانها وارد موتورها شده و باعث واکنش موتورها می شوند.

قفل کردن مجدد درها نیز به همین شکل است با این تقاوت که رسیور قفل مرکزی بجای منفی کردن ترمینال 2 ترمینال 1 را منفی می کند و یونیت نیز بوبین بالایی را توسط یک جریان منفی فعال کرده در نتیجه ترمینال 3 یونیت مثبت شده و اگر دقت کنید ترمینال 4 منفی می شود.

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان