در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3049

تشکر کرده: 26 مرتبه
تشکر شده: 119 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 7 اسفند 1384 03:45

آرشيو سپاس: 1566 مرتبه در 615 پست

فرمولي براي كاهش وزن

توسط Dr.Akhavan » چهارشنبه 30 فروردین 1385 01:53

[align=center]فرمولی برای كاهش وزن[/align]

تعادل انرژى نقش محورى و مهمى در ايجاد چاقى دارد. اگر انرژى دريافتى شما از ميزان انرژى مصرفى بدنتان بيشتر باشد، كالرى اضافى به صورت چربى در بدن ذخيره و منجر به چاقى مى گردد.
اگر شما اصل فوق را كه همان تغيير در انرژى دريافتى است و به ظاهر ساده مى آيد را مهم پنداريد و رژيم غذايى تان را بر حسب آن پايه ريزى كنيد، مطمئناً به اندامى مناسب دست خواهيد يافت و ديگر به انتخاب رژيم هاى غير علمى و سرسختانه كه در درازمدت، به ندرت موفق هستند، نياز نخواهيد داشت.


بنابراين اگر قصد داريد به صورت پايدار و علمى خود را به وزن دلخواه برسانيد، ابتدا لازم است ميزان كالرى مورد نياز خود را كه از ضرب وزن ايده آلتان در فاكتور كالرى به دست مى آيد، محاسبه كنيد.
فاكتور كالرى، عددى ثابت است كه بسته به سطح فعاليت افراد تغيير مى كند. كم تحرك،۲۰ فعال ،۳۰ پرتحرك ۴۵- ۳۵ به طور مثال، نياز روزانه شخصى با وزن ايده آل ۶۰ كيلو گرم و فعال حدود ۱۸۰۰ كيلو كالرى است كه براى كاهش وزن، بايستى روزانه حدود ۵۰۰ كيلو كالرى از ميران كالرى روزانه اش بكاهد. شما نيز پس از محاسبه ميزان كالرى روزانه و كسر عدد ۵۰۰ از آن، يك رژيم غذايى كم چرب، كم كربوهيدارت و در عين حال پرفيبر براى خودتان طراحى كنيد. در ضمن، تنوع و تعادل غذايى را از ياد نبريد.

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان