در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

5234

تشکر کرده: 17 مرتبه
تشکر شده: 342 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 25 خرداد 1385 14:47

محل سکونت

http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php

آرشيو سپاس: 4023 مرتبه در 1451 پست

تاثیر اسیدهای چرب امگا – سه در کاهش فشار خون

توسط ganjineh » جمعه 18 خرداد 1386 11:42



: رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا – سه که عمدتا در انوع خاص ماهی ، آجیل ، روغن دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شود به کاهش فشار خون کمک می کند.
به گزارش healthday ، محققان با بررسی فشار خون شرکت کنندگان و اسید چرب امگا – سه دریافتی آنها پس از در نظر گرفتن سایر عوامل موثر در فشار خون مانند سن ، وزن ، ورزش ، مصرف نمک ، و جنس به این نتایج دست یافتند :
- دریافت مقادیر زیاد این اسیدها از طریق رژیم غذایی با 0.6 میلی متر جیوه کاهش فشار سیستولیک و دیاستولیک در گروه آزمایش همراه بود.
- فشار سیستولیک و دیاستولیک در میان افرادی که رژیم غذایی خاصی نداشتند یا مکمل یا داروی خاصی را برای درمان فشار خون بالا ، بیماری قلبی یا دیابت دریافت نکرده بودند 1 میلی متر جیوه کاهش داشت.
- افرادی که دچار فشار خون بالا نبودند حدود 0.9 میلی متر جیوه کاهش در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک نشان دادند.
به گفته محققان غذاهای دارای اسیدهای چرب اشباع نشده پلی در کسانی که دچار فشار خون بالا نشده و داروی خاصی مصرف نکرده بودند بیشترین تاثیر را در کاهش فشار خون دارند.
سایر مطالعات نشان داده اند کاهش 2 میلی متر جیوه فشار خون میزان مرگ و میر ناشی از سکته مغزی را تا 6 درصد و مرگ در اثر بیماری قلبی عروقی را تا 4 درصد کاهش می دهد.
فقط چند میلی متر جیوه کاهش فشار خون با کاهش مصرف نمک ، کم کردن چند کیلوگرم وزن ، مصرف بیشتر سبزیجات ، میوه ها و غلات سبوس دار و دریافت اسیدهای چرب امگا – سه تاثیر بسزایی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری های مهلک دارد.
منبع:جام جم
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
http://www.ganjineh-danesh.com/forum.php
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
http://ganjineh-elahi.com/

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان