در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

سيستم نوين رنگ خودرو

توسط Mohsen1001 » يکشنبه 3 اردیبهشت 1385 01:51

اگر به سطح بدنه ي ماشين هايي مانند 405ياسمند و... نگاه بيندازيد گويي زير سطح رنگ پوشيده شده از نقاطي به شكل حلقه هاي ريز ( مانند سطح پوست پرتغال )است.



براي مشاهده ي راحت تر اين نقاط در نور آفتاب نگاهي به سطح كاپوت ماشين بيندازيد(مخصوصا دررنگهاي تيره اين پديده كاملا مشخص است)
اين مشكل در رنگهاي خودروهاي وطني فقط ناشي از انتخاب نادرست حلال ويا مقدار آن در رنگ است به اين صورت كه حلال در هنگام پاشش ابتدا بايد ويسكوزيته را به قدري كاهش دهد كه رنگ قابل اعمال باشد (از روزنه ي باريك پيستوله بتواند عبور كند)و در موقع خشك شدن رنگ بايد آنقدر سريع تبخير گردد كه دچار sagging (شرره كردن) نشود و در عين حال اين تبخير نبايد بيش از يك حد مشخصي سرعت داشته باشد كه به رنگ اجازه ي نشستن بر روي سطح (يكدست شدن) ندهد كه در اين صورت رنگ دچار حالتي به نام orange peel (پوست پرتغالي) ميگردد.

حال كه به علت اين مشكل پي برديم حل كردن آن ظاهرا ساده به نظر ميرسد اما تنظيم كردن سرعت تبخير در مورد حلال ها آنچنان پيچيده است كه مجموعه ي بزرگي مانند ايران خودرو هنوز موفق به رفع اين ايراد در رنگ خودروهاي خود نشده است.

نكته ي جالب اينجاست كه اين مطالب از زبان مدير بخش رنگ ايران خودرو بيان شده و اين نشانه ي آن است كه ما از نظر دانش فني كمبودي نداريم و فقط مشكل ما نداشتن احساس مسوليت در قبال مشتري است كه اين دقيقا خلاف شعار ايران خودرو(مشتري مداري)است. زيرا كه تا زماني كه مردم ازمحصولات اين شركت استقبال ميكنند ديگر نيازي به بهبود كيفيت نيست !!!
علت درخشش رنگ خودروهاي خارجي تنها رعايت اين مطلب است كه اگر رعايت شود جلوه ي خاصي به خودرو ميدهد.



 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 11 مهمان