در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

423

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 9 دی 1385 20:41

آرشيو سپاس: 290 مرتبه در 84 پست

مزدا6

توسط M.Schumacher » سه شنبه 5 تیر 1386 15:19

فرض كنيد شيفته و عاشق خودرو هستيد و مدتي را ترجيح مي‌دهيد كه رانندگي با آن سرگرم‌كننده و لذت‌بخش باشد. اگر در تمام عمر خود با خودروهاي اسپورت رانندگي كرده باشيد، فرمان‌پذيري و قدرت در تعادل مطلوب براي شما مهم است، اما اكنون به خودروي بزرگ‌تر از «مياتا» يا هر سدان اسپورت نياز داريد كه كارايي آن بيشتر باشد و به قيمت از دست دادن لذت رانندگي، تمام نشود.

در اين شرايط چه بايد كرد؟ معمولاً در خودروهاي اسپورت كارايي، زير سؤال مي‌رود مگر آنكه خودروي جاده‌اي را انتخاب كنيد. هاچ‌بك‌ها بيش از اندازه كوچك و خودروهاي اسپورت اروپايي بيش از اندازه گران هستند. احتمالاً براي خريد به بازار كساد خودروهاي متوسط يا سدان‌هاي رايج سركشي خواهيد كرد.

نظر شما درباره خودروي اسپورت مزدا 6 چيست؟ اين خودرو داراي فضاي كافي، تنوع كاربرد، شاسي اسپورت، 220 اسب‌بخار قدرت، موتور 3 ليتري و 6 سيلندر است. قيمت 24 هزار و 25 دلاري آن رقباي اروپايي را پشت‌سر مي‌گذارد.

اين مدل يكي از 3 طرح مزدا 6 است. سدان مدل «i» موتوري به حجم 3/2 ليتر، 160 اسب‌بخار قدرت و 4 سيلندر دارد، اما مدل «s» 220 اسب‌بخار قدرت و 6 سيلندر دارد. اين مدل، شبيه هاچ‌بكي است كه بسيار زيركانه طراحي شده و مانند سدان معمولي به نظر مي‌رسد. قسمت عقب اين خودرو جادار و براي گذاشتن بار اضافي، مناسب است. اين موضوع در مورد مدل‌هاي «i» و «s» نيز رعايت شده است. تنوع، نمك زندگي است. مزدا در ميان خودروهاي يكنواخت كلاس متوسط، به اندازه كافي نمك دارد.

در رانندگي با مزدا 6 اسپورت، تركيب خارق‌العاده‌اي بر عملكرد سدان اسپورت، فضاي مفيد و طراحي مناسب، جلب توجه مي‌كند. اين ويژگي در SUV و خودروهاي شاسي بلند شهري ديده نمي‌شود. فرمان‌پذيري آن مانند سدان‌هاي اسپورت ديفرانسيل جلو و فضاي مفيد داخل آن شبيه SUV‌هاي بزرگ است.

مزدا 6 اسپورت با بخش‌هاي بلند و باريك و طراحي محكم و قاطعانه، هرگز با وسيله حمل و نقل صرف اشتباه نمي‌شود. مزدا 6 نسبت به مزدا 3 بزرگ‌تر و سنجيده‌تر است، اما قديمي‌تر به نظر نمي‌رسد. بدنه همه مدل‌هاي مزدا 6 از قسمت شيشه جلو شبيه يكديگرند. طراحي كاپوت و گلگير، خودرو را پهن‌تر نمايش مي‌دهد. مزدا 6 داراي حفاظ آهني 6 وجهي در كنار، چراغ‌هاي بزرگ جلو، سپر اسپورت RX-8 و جلو داشبورد است. كشيدگي و شيب ملايم خط سقف اين خودرو با تعبيه بادگيري در عقب، تقويت مي‌شود و كشيدگي شيشه‌هاي كناري بر اسپورت بودن آن تأكيد مي‌كند.

تنوع كاربرد و فضاي مناسب مزدا 6، دليل خريد مشتريان آن است. مزدا 6 حتي با 4 يا 5 سرنشين، هنوز فضاي كافي براي بار دارد، اما SUVهاي كوچك‌تر فضاي بسيار كمي در صندلي عقب دارند. صندلي عقب مزدا براي استفاده سرنشين يا بار به صورت 40/60 خم مي‌شود. ميله عرضي متحركي كه پشت محل قرارگيري بار قفل مي‌شود، توري هم دارد و به سقف متصل است تا اسباب خرده‌ريز را در بالاي محوطه بار نگه دارد. بعضي از مدل‌هاي مزدا 6 بسته‌اي اضافي شامل روكش چرمي صندلي‌ها، گرم‌كن صندلي‌هاي جلو، آينه و ابزار شب‌نما دارند.

راحتي صندلي‌هاي مزدا 6 مطلوب است و صندلي راننده به صورت برقي تنظيم مي‌شود. اغناي فرمان اين خودرو به صورت دستي تنظيم مي‌شود. در اطراف فرمان ضخيم مزدا 6 براي چسبندگي بهتر دست، كنترل دكمه‌هاي سيستم صوتي و كنترل راهبري، نوار چرمي پيچيده شده است. رنگ يكنواخت و تريم پلاستيكي با ظاهر فلزي در كنسول وسط و روي درها طراحي سنجيده خودرويي اسپورت و كوچك را نمايش مي‌دهد. جاي پول خرد در چپ فرمان، كنسول دولايه و جيب‌هايي روي در براي بطري آب از ديگر موارد طراحي اين خودرو است.

براي رعايت ايمني مزدا 6 از ساختار محكم اتاق، سيستم ضد قفل ديسك‌هاي ترمز و كيسه هواي جلو استفاده شده است. كيسه‌هاي هواي كناري بر روي همه مدل‌هاي استاندارد وجود دارند به جز سدان مزدا 6 «i» كه نصب كيسه هوا در آن اختياري است.

مزدا 6 خودروي قديمي خانوادگي نيست و اين مزيتي مهم براي آن است. شاسي يك‌تكه مستحكم مزدا 6 با كمك جناغ 2 تايي جلو و فنربندي عقب سبب حركت نرم خودرو، راحتي رانندگي و فرمان‌پذيري اسپورت شده است. ميله‌هاي تعادل از هر دو طرف، لغزش بدنه را كاهش مي‌دهند و انتقال وزن را در پيچ‌هاي تند بهبود مي‌بخشند. كاليبراسيون فنربندي براي «رانندگي تفريحي» ساخته شده است. ظرفيت سرنشين و بار و تنوع داخلي، مزدا 6 را وسيله نقليه‌اي بسيار مطلوب براي دنياي واقعي ساخته است. عملكرد اسپورت و كارايي مزدا 6 در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند و اسپورت بودن بر آن غالب شده است.

موتور 6 سيلندر مزدا 6 اسپورت از آلياژ آلومينيم با بادامك 2 تايي و شير زمانسنج متغير ساخته شده است، در 6300 دور بر دقيقه 220 اسب‌بخار قدرت با حداكثر گشتاور 192 پوند بر فوت در 5 هزار دور بر دقيقه ايجاد مي‌كند. قدرت موتور آن در محدوده سرعت‌هاي متوسط بهتر از سرعت‌هاي بالاست، اما شير زمانسنج متغير باعث مي‌شود قدرت از 2500 تا 6500 دور بر دقيقه مفيد باشد. هر چه گشتاور در پايان كمتر باشد چرخش چرخ‌ها و گشتاور پيچشي فرمان در شتاب‌هاي بالا، كمتر خواهد بود. بهترين عملكرد در 3500 دور بر دقيقه به‌دست مي‌آيد. اين قدرت با جعبه‌دنده دستي 5 سرعته به راحتي كسب مي‌شود. براي كساني كه با دنده دستي راحت نيستند، مدل دنده اتوماتيك عرضه شده است. دنده اتوماتيك 4 حالته در سال جاري به 6 حالته ارتقا يافته و عملكرد و صرفه اقتصادي آن بهينه شده است. وزن اين خودرو 120 پوند بيشتر از سدان مشابه مزدا 6 است. اين وزن، تفاوتي اندك در عملكرد و مصرف سوخت ايجاد مي‌كند.

http://www.sanatekhodro.com

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

2294

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 29 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 21 اردیبهشت 1385 13:56

محل سکونت

_*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_ _

آرشيو سپاس: 1176 مرتبه در 362 پست

توسط Ma3ouD » سه شنبه 5 تیر 1386 16:10




چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان