جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

57

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 20 فروردین 1386 17:33

آرشيو سپاس: 22 مرتبه در 4 پست

ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ايران!

توسط nanox2004 » چهارشنبه 13 تیر 1386 00:55

ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ايران!




انتشار گزارش‌های اطلاعاتی از قاچاق ماهرانه قطعات «F-14» به ایران ، چنان وحشتی در پنتاگون ایجاد کرده که ارتش آمريكا به يك پيمانكار تسليحاتي دست‌كم نهصد هزار دلار پرداخت كرده است تا جت‌هاي جنگنده‌اي را كه صدها ميليون دلار خرج ساخت آنها كرده است، از بين ببرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب» به نقل از سايت «Raw Story»، يك غول مكانيكي هواپيماهاي «F-14» را از يك بال تا بال ديگر مي‌جود.

اين سايت به نقل از «شارون تيمر»، خبرنگار «آسوشيتدپرس»، مي‌نويسد: در آخر چيزي كه باقي مي‌ماند مانند استخوان‌هايي است كه از خوردن بوقلمون باقي مي‌ماند.

پنتاگون با پرداخت دست‌كم نهصد هزار دلار به شركت «TRI-Rinse» در سنت‌لوئيز، از آنان خواسته تا به تخريب «F-14»هاي قديمي بپردازند تا امكان دستيابي اشخاص نامطمئن از جمله ايران به آنها از بين برود.

«تيم شالكي»، از مؤسسين اين شركت به AP گفت: يكي از راه‌هاي اطمينان از عدم دستيابي ديگران به «F-14»ها، تبديل آنها به قطعات نيم متر در نيم متر است.

وزارت دفاع پس از انتشار گزارش‌هايي از AP مبني بر اين‌كه ايران از چه راه‌هايي قطعات «F-14» را به دست مي‌آورد، فروش همه قطعات «F-14» را ممنوع كرد. در گزارش AP آمده بود كه چگونه ايران، چين و ديگر كشورها راه‌هاي نفوذ به حراجي‌ها براي خريد قطعات جنگي آمريكايي را پيدا كرده‌اند.

نخستين هدف اين حركت ايران است، چون تنها كشوري است كه «F-14» را هنوز در ناوگان عملياتي خود دارد.

شركت شالكي قراردادي 7/3 ميليون دلاري با دولت آمريكا در اين زمينه منعقد كرده است و به تازگي 23 فروند «F-14» را در ازاي نهصدهزار دلار در آريزونا از بين برد. هر كدام از اين جت‌هاي 38 ميليون دلاري، ظرف يك روز از بين مي‌روند.

منابع :

http://www.baztab.com/news/70644.php
http://www.baesystems.com

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب nanox2004 تشکر کرده اند:
HS368, un4given.1991, ali nuri, demorgan, GHAZALAK88, paratrooper, omid1360, NASR-S, Thundertomcat, roh

Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

158

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 5 شهریور 1388 13:01

آرشيو سپاس: 332 مرتبه در 96 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط f-35 » شنبه 3 اردیبهشت 1390 09:38

دوستان ببخشید که این خبر رو بالا میارم. ولی یک سوال مهم برام پیش اومده .هواپیماهای اف-14  امریکا از رده خارج شده اند  و در سال 2007  همانطور که در خبر ها اومده امریکا تامکت و قطعات حیاتی اون رو منهدم کرده تا حالا . پس تامکت های ما برای پرواز در   حال حاضر قطعاتشون از کجا تهیه میشه؟ (الان 4 سال از زمان نابودی تامکت های امریکایی گذشته) و هر سال تعدادی دیگر از تامکت های ما در حال بروز شدن هستند با امکانات جدید.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب f-35 تشکر کرده اند:
roh, GHAZALAK88, Thundertomcat

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

440

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 12 آبان 1389 11:28

محل سکونت

کهکشان راه شیری پلاک 12

آرشيو سپاس: 1986 مرتبه در 352 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط kalafe2006 » شنبه 3 اردیبهشت 1390 10:32

خدا لعنتشون کنه اینا که تامکت نمی خوان خوب بدن به ما
آدمهای بزرگ، کسانیکه خود بسیارند، نیازی به هموطن ندارند.
کسانیکه خود آزادند از زندان به ستوه نمی‌آیند.

آدمهای حقیرند که به ازدحام محتاجند.

دکتر علی شریعتی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب kalafe2006 تشکر کرده اند:
Thundertomcat, NASR-S

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2876

تشکر کرده: 1396 مرتبه
تشکر شده: 1255 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط CAPTAIN PILOT » شنبه 3 اردیبهشت 1390 14:03

دوست عزیز و گرامی, جناب f-35
درود بر شما

پروسه از رده خارج نمودن هواپیماهای جنگنده F-14 در نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده از اوایل سال 2002 میلادی آعاز گردید و نهایتا" با توجه به حساسیت این موضوع, در سال 2007 میلادی دستور انهدام کامل آنها از جانب وزارت دفاع آمریکا صادر شد. در طول این بازه زمانی (در حد فاصل سال های 2002 تا 2007 میلادی) نیروی هوایی کشورمان با استفاده از ترفندهای خاص و بسیار ماهرانه, توانست حجم عظیمی از قطعات یدکی در غالب Stock و حتی دست اول را وارد کشور نماید. اما پس از انهدام آنها, این راه با مشکلات بسیار جدی روبرو شد و هم اکنون نیز بخش اعظمی از قطعات مورد نیاز, از جانب ذخایر انبارهای IRIAF تامین میشوند و بخش دیگر قطعات که عموما" در رده کیفی 3 و 4 (C و D) قرار میگیرند, به سفارش نهاجا توسط چند سازنده چینی و هندی تولید میشوند. با اینحال در خصوص برخی قطعات حساس در سیستم های Hydraulic و Eject خلبان F-14, با مشکلات خاصی روبرو هستیم اما همچنان و به رقم مرور زمان, برخی قطعات در بازارهای سیاه کانادا و چند کشور آمریکای لاتین به چشم میخورند که توسط دلالان بین المللی و گاها" با قیمت های بسیار گزاف به کشورمان فروخته میشوند. متاسفانه این رویه در خصوص سایر Type های نیروی هوایی نیز کاملا" صادق میباشد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Frenzied Poster

Frenzied Poster



نماد کاربر
پست ها

560

تشکر کرده: 17 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 مرداد 1389 00:00

آرشيو سپاس: 1831 مرتبه در 502 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط masieh » شنبه 3 اردیبهشت 1390 16:43

فقط ميشه افسوس خورد از اين وضعيت اكه يك خورده سياست مدارهاي ما سياست مدار بودن ....
اول علی اخر علی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب masieh تشکر کرده اند:
Solver, noora, DJ Dani, Hashashin, Thundertomcat, saeed_saba, sevrous

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1248 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط Sami 1993 » شنبه 3 اردیبهشت 1390 18:05

چه ربطی به سیاست مدار داره .
وقتی طرف مقابل ( آمریکا) از بیخ با ما مشکل داره ، بهترین سیاست مدار رو هم داشته باشیم ، وضعیت اندکی تغییر نمی کنه .
بهترین سیاست ما اینه که به جوونامون مثل صنایع موشکی ، انرژی هسته ای ، سلول های بنیادین و ................. ، در عرصه صنعت هوایی به شدت بها و زمان و بودجه بدیم .
و البته کنار گذاشتن آیه ی یاس .

بابا این همه نقد می کنید ، دیگران میگن ساختیم ،شما با دلیل می گین خیر (قبول)
یک راهکاری ، راه حلی  هم ارایه بدین .
بیاین بگین چه کارهایی باید انجام بشه .
مثلا قطعه آلیاژ مخصوصی می خواد ، خوب بیاین بگین اون آلیاژ رو جه جوری باید بدست آورد .
ما تو صنایع هوایی مون علمی خاصی رو نداریم ، بیاین تو انجمن در چند مقاله علمی اون رو باز کنید ، شاید یکی از سنترالی های جوون که می تونه ، هر طور شده می ره تو رشته مرتبتش کسب علم می کنه .
خواستن توانستن است . البته باید راه توانستن هم نشون بدیم .

ببخشید که  حرفام  تند بود .
ولی چه کنم که دلگیرم ....................................


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
mehdighorbani, reza4087, tomcatf14ir, R.A.F, HS368, mohammad tomcat

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

3441

تشکر کرده: 272 مرتبه
تشکر شده: 376 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 20 اردیبهشت 1387 08:44

آرشيو سپاس: 13553 مرتبه در 2799 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط Solver » شنبه 3 اردیبهشت 1390 20:57

البته در مورد قطعات هواپیما دوستان بیشتر اطلاعات دارند، اما در مورد صنایع ما از جمله پتروشیمی ها و پالایشگاه ها نیز این مسئله وجود دارد و شاید بتوان گفت از مشکلات بزرگ کشور ما در حال حاضر، پرداخت هزینه های سنگین و بسیار بالاتر ارزش واقعی برخی قطعات است که قدرت تولید داخلی آنها وجود ندارد و نیازمند تهیه آن قطعات یا مشابهشان از کشورهای دیگر هستیم.

راه حل های متفاوتی در این زمینه وجود دارد اما قطعا هیچ راه حل فوری وجود نداشته و ما در سالهای آینده نیز دچار همین مشکل خواهیم بود و تلاش برای حل این مشکل اثراتش را حداقل ده ها سال بعد نشان خواهد داد.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Never is never an option +

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Solver تشکر کرده اند:
noora, Thundertomcat, CAPTAIN PILOT

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2876

تشکر کرده: 1396 مرتبه
تشکر شده: 1255 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط CAPTAIN PILOT » شنبه 3 اردیبهشت 1390 22:40

دوست عزیز و گرامی, جناب MiimA
درود بر شما

در خصوص قطعات و تجهیزات پالایشگاهی, با توجه به وسعت این موضوع طبیعتا" نیاز کشور به این قبیل تجهیزات بیش از قطعات هوایی میباشد اما با توجه به ورود بخش خصوصی به عرصه طراحی و تامین,
و همچنین از طریق تاسیس برخی شرکت های اقماری در خارج از کشور, تا حد زیادی میتوان تحریم ها را اصطلاحا" دور زد اما نتیجه این روش همانطور که فرمودید, یک محصول با حداقل 3 برابر افزایش قیمت نسبت به نمونه حقیقی میباشد و عملا" این سود کلان به نفع کشورهای تحریم کننده ثبت میشود! و طبیعتا" تداوم این پروسه در دراز مدت تاثیر مستقیم بر روی روند کلی پروژه های داخلی خواهد داشت. البته در خصوص تولید این قطعات و همچنین برخی قطعات هوایی, با توجه به Licensor بودن اکثر آنها, حتی چنانچه به دانش تولید و کلیه زیر ساخت های تولید آن محصول دست پیدا کنیم بازهم نمیتوانیم آنها را تولید نمائیم زیرا در اینصورت کمپانی دارنده License و Patent مربوطه, با استناد به قوانین بین المللی میتواند از تولید کننده داخلی شکایت نماید. بنابراین در حال حاضر تنها راه موجود و مقرون به صرفه (نسبت به سایر روش ها) خرید قطعات از طریق واسته های بین المللی و بازار سیاه میباشد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CAPTAIN PILOT تشکر کرده اند:
un4given.1991, Persian Cat, noora, MISSILE, SAMAN, DJ Dani, alirezak2, Mahdi1944, Solver, gigi64, roh, hamed_713, saeed_saba, nima-rad, Thundertomcat, FARSHAD.ADL, shaman, sokuteasemuni, samie 1989, Sami 1993, HS368

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1248 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط Sami 1993 » شنبه 3 اردیبهشت 1390 23:17

جناب کاپیتان
تشکر بابت اطلاعاتی که دادید .
ولی فکر نکنم اگر آن تولید کننده داخلی قطعه هوایی مذکور را فقط  برای تامین مصارف داخلی تولید کند ، نه برای صادرات ؛ مشکلی پیش بیاید .
به عنوان نمونه چین . تا زمانی که از موتور های روسی برای تجهیز جنگنده های مورد استفاده خودش استفاده می کرد ، مشکلی نبود ولی حالا که در جنگنده های صادراتی خود نظیر JF-17 (تا زمان تکمیل موتور بومی خودش )از موتور روسی(مونتاژی یا وارداتی )استفاده کرده با روسیه به مشکل برخورده است .
در ایران هم می توان به ناوشکن موج (جماران و درآینده ولایت ) اشاره کرد که بر اساس یک ناو خارجی در خدمت تکمیل شده . سازنده اصلی ناو مورد نظر تا زمانی که ببیند این ناو فقط برای مصارف داخلی ایران تولید می شود ، کاری ندارد . ولی شاید زمانی که ایران اقدام به فروش ناو تولیدی به کشور دیگر کرد به مراجع قانونی شکایت کند .

به علاوه در زمانی تنها راه ممکنه بدست آوردن فن آوری خاصی نظیر ساخت موتور به مهندسی معکوس موتور یک کشور دیگر ( مثل RD-33 روسی) نیاز باشد .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
mehdighorbani, Thundertomcat

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2876

تشکر کرده: 1396 مرتبه
تشکر شده: 1255 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط CAPTAIN PILOT » يکشنبه 4 اردیبهشت 1390 01:11

دوست عزیز و گرامی, جناب saman azizi
درود بر شما

فکر نکنم اگر آن تولید کننده داخلی قطعه هوایی مذکور را فقط  برای تامین مصارف داخلی تولید کند ، نه برای صادرات ؛ مشکلی پیش بیاید.

خیر! در وحله اول با توجه به پبچیدگی بسیاری از قطعات هوایی, ما هیچگاه نمیتوانیم آنها را بسازیم و دانش تولید آنها به همراه زیر ساخت های مذبور تنها در اختیار کشورهای تولید کننده انبوه و در تیراژ بالا میباشند و با توجه به هزینه های بالای ساخت و تولید, سایر کشورهای پیشرفته ترجیحا" این قطعات را خریداری مینمایند. به عنوان مثال ما هیچگاه نمیتوانیم حهت تولید حداکثر 500 عدد Shut Off Valve مورد نیاز کل ناوگان هوایی کشور, یک خط تولید به راه اندازیم!

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

در عرصه صنعت نفت, گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع هوایی, قطعات به 2 گروه Licensor و Non Licensor تقسیم میشوند. قطعات گروه 1 شامل: توربین ها, کمپرسورها, برج های خنک کننده, موتورهای جت و .... همانطور که از نامشان پیداست تحت تملک کمپانی سازنده میباشند و هیچ کشور و تولید کننده دیگری حق کپی برداری و ساخت این قطعات با مشخصات یکسان را مگر با پرداخت مبلغ Rent به تولید کننده اصلی و اجاره آن License ندارد. به عنوان مثال شرکت آذراب در سال 2001 طی یک قرارداد همکاری با کمپانی I.H.I ژاپن, License تولید مشترک توربین های مولد برق 25 مگاواتی را به مدت 10 سال و با صرف هزینه های بسیار گزاف خریداری نمود. این رویه در خصوص تولید موتورهای Lyulka در کشور چین نیز صادق است. همچنین در عرصه هوایی با توجه به شدت تحریمات و انحصاری بودن قطعات, امکان تولید حتی به روش های خلاف قوانین جهانی نیز وجود ندارد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

اما در رده تجهیزات Non Licensor که عموما" شامل: واشرها, پیچ ها, لوله های عادی, پرچ ها, فنرها و این قبیل تجهیزات مقدماتی میشوند, ما میتوانیم بدون پرداخت Rent به کمپانی مرجع, از تولیدات آنها در صنایع داخلی استفاده نمائیم. هرچند که امروزه به دلیل تکنولوژی بسیار پیچیده متالوژی و هزینه بسیار بالای تولید آلیاژهای خاص, کلیه Seal ها, Screw ها, Spring ها و Rivet های مورد نیاز در صنایع هوایی از بازار سیاه و با حداقل قیمت 10 دلار به ازای هر Rivet خریداری میشوند. در خصوص سیاست چین نیز بحث بسیار گسترده تر از اقتضای این تاپیک میباشد اما در بسیاری از موارد, این تولید کنندگان اصلی هستند که در لفای این کشور اقدام به تولید محصولات مشابه خود و با قیمت بسیار پایینتر جهت تسخیر بازارهای هم رده مینمایند.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

158

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 5 شهریور 1388 13:01

آرشيو سپاس: 332 مرتبه در 96 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط f-35 » دوشنبه 2 آبان 1390 23:41

سلام.ببخشید کاپیتان میشه بپرسم منبع شما بابت اینکه ایران قطعات رده کیفی 3 و 4   را از چین و هند میگیره چیه؟ در این مورد مطمعنید؟ قصد جسارت نیست ولی فکر نمیکنم با توجه به حفاظت اطلاعاتی که به نسبت در نیروی هوایی در کمترین جاها اعمال میشه بشه مشخص کرد که قطعاتی که لازمه از چه کشورهایی تهیه میشه . و احتمالا این اطلاعات باید جز اطلاعاتی باشه که افراد کمی از اون اطلاع دارند. با سپاس

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 27 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

Re: ريز ريز کردن هواپيماهای پيشرفته ۴۰ ميليون دلاری از ترس ا

توسط Mr.Amirhessam » سه شنبه 3 آبان 1390 00:37

با سلام خدمت دوستان

البته تا جایی که بنده اطلاع دارم! قطعات بسیاری در صها و ستاد نیروی هوایی تولید و ساخته می شوند،از قطعات اف-14 تا اف-5 و...
شک دارید از کارمندان صها یا افسرهای نیروی هوایی سوال کنید جواب سادست،هند و چین و... در کار نیست!
البته یکسری قطعات خاص که امکان خرید انها وجود دارد وارد می شود،صحبت های کاپیتان عزیز به گونه ای است که انگار در ایران فقط واشر تولید می شود

با تشکر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
R.A.F, كيارش, reza4087, Sami 1993, Qaher1406

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان