3 کيلوگرم کاهش وزن با حبوبات

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3050
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 اسفند 1384, 3:45 am
سپاس‌های ارسالی: 347 بار
سپاس‌های دریافتی: 1565 بار
تماس:

3 کيلوگرم کاهش وزن با حبوبات

پست توسط Dr.Akhavan » پنج شنبه 28 تیر 1386, 9:39 am

  کيلوگرم کاهش وزن با  



عده اي بر اين باورند که عدس، نخود و لوبيا چاق کننده اند، درحالي که کاملاً برعکس است،در بسياري از کشورها، حبوبات بخش اصلي غذاي روزانه مردم است. ظاهراً اسپانيايي ها بيشتر از همه حبوبات مصرف مي کنند و انگليسي ها مجبورند هرساله ده ها ميليون تن لوبيا وارد کنند تا ذائقه ملي شان را راضي نگه دارند.
اگر شما نيز فکر مي کنيد حبوبات ارزش غذايي ندارند و فقط توليد نفخ و چاقي مي کنند، کاملاً در اشتباهيد. حبوبات سرشار از پروتئين، فيبر و مواد معدني به ويژه منيزيوم هستند و تنها چيزي که ندارند چربي است، چه بهتر،


يک فنجان لوبيا قرمز، عدس يا نخود پخته شامل 14 گرم پروتئين است (معادل پروتئين موجود در يک پرس غذاي گوشتي). همچنين در آن 9 گرم فيبر (معادل يک کاسه غلات) وجود دارد، 80 ميلي گرم منيزيوم (دوبرابر بيشتر از يک پرس غلات)، 560 ميلي گرم پتاسيم (به اندازه يک پرتقال) و فاقد حتي يک گرم کلسترول است. يعني غذايي که همه عناصر لازم در برابر عادات بد غذايي و اضافه وزن را داراست، بنا بر آخرين تحقيقات دقيق روي عادات غذايي امريکايي ها، کساني که حبوبات مي خورند وزنشان 3 کيلوگرم کمتر است و سايز کمر باريک تري دارند (9/1 سانتي متر کمتر) که ميانگين استاندارد 3/3 کيلو و 54/2 سانتي متر اختلاف است (بدون به حساب آوردن نوجوانان). حبوبات فاقد ليپيو و اسيدهاي چرب هستند، بنابراين مصرف کنندگان لوبيا 22 درصد کمتر از سايرين در معرض چاقي هستند.

ارسال پست

بازگشت به “بهداشت مواد غذايي”