در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت مواد غذايي به بحث بپردازيد.
Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

3049

تشکر کرده: 26 مرتبه
تشکر شده: 119 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 7 اسفند 1384 03:45

آرشيو سپاس: 1566 مرتبه در 615 پست

3 کيلوگرم کاهش وزن با حبوبات

توسط Dr.Akhavan » پنج شنبه 28 تیر 1386 09:39

[align=center]سه کيلوگرم کاهش وزن با حبوبات[/align]



عده اي بر اين باورند که عدس، نخود و لوبيا چاق کننده اند، درحالي که کاملاً برعکس است،در بسياري از کشورها، حبوبات بخش اصلي غذاي روزانه مردم است. ظاهراً اسپانيايي ها بيشتر از همه حبوبات مصرف مي کنند و انگليسي ها مجبورند هرساله ده ها ميليون تن لوبيا وارد کنند تا ذائقه ملي شان را راضي نگه دارند.
اگر شما نيز فکر مي کنيد حبوبات ارزش غذايي ندارند و فقط توليد نفخ و چاقي مي کنند، کاملاً در اشتباهيد. حبوبات سرشار از پروتئين، فيبر و مواد معدني به ويژه منيزيوم هستند و تنها چيزي که ندارند چربي است، چه بهتر،


يک فنجان لوبيا قرمز، عدس يا نخود پخته شامل 14 گرم پروتئين است (معادل پروتئين موجود در يک پرس غذاي گوشتي). همچنين در آن 9 گرم فيبر (معادل يک کاسه غلات) وجود دارد، 80 ميلي گرم منيزيوم (دوبرابر بيشتر از يک پرس غلات)، 560 ميلي گرم پتاسيم (به اندازه يک پرتقال) و فاقد حتي يک گرم کلسترول است. يعني غذايي که همه عناصر لازم در برابر عادات بد غذايي و اضافه وزن را داراست، بنا بر آخرين تحقيقات دقيق روي عادات غذايي امريکايي ها، کساني که حبوبات مي خورند وزنشان 3 کيلوگرم کمتر است و سايز کمر باريک تري دارند (9/1 سانتي متر کمتر) که ميانگين استاندارد 3/3 کيلو و 54/2 سانتي متر اختلاف است (بدون به حساب آوردن نوجوانان). حبوبات فاقد ليپيو و اسيدهاي چرب هستند، بنابراين مصرف کنندگان لوبيا 22 درصد کمتر از سايرين در معرض چاقي هستند.

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان