در اين بخش شما ميتوانيد درباره کليه مباحث بازيهاي كامپيوتري به بحث و تبادل نظر بپردازيد
Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

بازي ايراني عمليات ويژه هشتاد و پنج

توسط CentralWeb » پنج شنبه 4 مرداد 1386 21:33

عد از 2 سال تلاش

نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران رونمايي شد

خبرگزاري فارس: بعد از بيش از 2 سال تلاش، نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران به همت اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان همزمان با ميلاد امام محمد‌باقر‌(ع) رونمايي شد.
     

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مراسم رونمايي نخستين بازي رايانه ‌انرژي هسته‌اي ايران با عنوان «عمليات ويژه 85» امروز در سينما كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد. محمدتقي فخريان دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در اين مراسم گفت: براي تأثيرگذاري در دانش‌آموزان و انتقال مفاهيم ارزشي بايد از ابزارهاي پر نفوذ در عموم دانش‌آموزان استفاده مي‌كرديم كه در مسير اين هدف، هنر را انتخاب كرديم و در هنر، بازي رايانه‌اي را برگزيديم. وي با بيان اين‌كه تمام بازي‌هاي رايانه‌اي كه هم‌اكنون در ايران استفاده مي‌شود بازي‌هاي وارداتي هستند، افزود: تهيه‌كنندگان بازي‌هاي رايانه‌اي در كشورهاي مختلف مقاصد خود را دنبال مي‌كنند و از طريق اين بازي به اهداف خود مي‌رسند. فخريان اظهار داشت: سعي كرديم از اين بازي به عنوان ابزاري براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استفاده كنيم و نبايد فرهنگ ايثار و شهادت را تنها در دوران دفاع مقدس ببينيم. وي ادامه داد: در اين بازي روحيه ملي و مذهبي دانش‌آموزان را با نگاه به مسئله هسته‌اي تقويت مي‌كنيم. دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان اظهار داشت: اين بازي تهيه شده است اما ممكن است نقدهاي علمي و فني به آن وجود داشته باشد كه پذيرا هستيم. در هر حال ما شروع كننده كار و پرچمدار هستيم. وي در نقدهايي كه در خصوص اين بازي وجود دارد و اين‌كه به بحث تروريست پروري پرداخته شده است، گفت: ما در اين بازي با عزت و شرف، از حق خود كه اسارت ناحق ديپلمات‌هاي ايراني است، دفاع مي‌كنيم. فخريان اظهار داشت: در حال حاضر شركت‌هاي توليد كننده بازي‌ها رايانه‌اي در كشورهاي مختلف براي تضعيف ايران، بازي رايانه‌اي مي‌سازند.
* بيش از يك سال روي فيلمنامه كار شد
عليرضا مسائلي سرپرست گروه و طراح پروژه نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران در اين مراسم گفت: اين بازي بر اساس فرهنگ شهادت‌طلبي و بالا بردن روحيه ايثارگري در دانش‌آموزان ساخته شد. وي با بيان اين‌كه آغاز فعاليت براي ساخت اين بازي از سال 83 بود، اظهار داشت: در مرحله اول، فيلمنامه اين بازي تهيه شد اما چون هدف ارائه بازي رايانه‌اي با كيفيت بالا بود فيلمنامه تغيير يافت و بيش از يك‌سال روي فيلمنامه اين بازي كار شد. مسائلي افزود: داستان بازي 2 مرحله در ايران، 2 مرحله در عراق و 4 مرحله در اسرائيل طراحي شده است. وي ادامه داد: هزينه اين بازي در كشورهاي خاور ميانه ميليون دلاري است اما ما با صرف 25 تا 35 ميليون تومان اين بازي را آماده كرديم و تيم كاري حدود 10 نفر بودند. طراح پروژه نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران گفت: اين بازي براي سن پنجم دبستان تا اوايل دبيرستان طراحي شده است.
* پرفروش‌ترين بازي‌هاي رايانه‌اي به بازي‌هاي اكشن اختصاص دارد
مجيد قادري كارشناس بازي‌هاي رايانه‌اي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين مراسم گفت: تا حدود 5 سال پيش، اوج توليدات فرهنگي معطوف فيلم‌هاي سينمايي هاليوودي و موسيقي پاپ بود اما اين روند تغيير كرد به طوري كه بازي‌هاي رايانه‌اي به حدي مشهور شد كه نسخه سينمايي آن‌ها نيز ساخته مي‌شد. وي با بيان اين‌كه پرفروش‌ترين بازي‌هاي رايانه‌اي به بازي‌هاي اكشن اختصاص دارد، اظهار داشت: 92 درصد بازي‌هاي رايانه‌اي توليدي در كشورها، بازي‌هاي اكشن هستند.
* 4 ديپلمات اسير شده ايراني، آزاد مي‌شوند
نخستين بازي رايانه‌اي انرژي هسته‌اي ايران يك بازي 3 بعدي داستاني درباره دكتر سعيد كوشا و همسرش مريم است كه هر دو از متخصصان انرژي هسته‌اي ايران هستند و در سفر به كربلا گرفتار نيروهاي اشغالگر آمريكايي شده و به نقطه‌اي نامعلوم منتقل مي‌شوند. بهمن ناصري، فرمانده نيروي ويژه اطلاعاتي و امنيتي ايران و هم‌رزم پدر دكتر كوشا در دفاع مقدس، مأمور نجات دكتر كوشا و همسرش از دست اشغالگران شده و عمليات رزمي خود را آغاز مي‌كند. بهمن همزمان مأمور پيگيري پرونده شاپور فرمانفرما يكي از كارشناسان سازمان انرژي هسته‌اي است كه با مدارك جعلي موفق به استخدام در اين سازمان شده است. وي كه دورگه ايراني اسرائيلي است اطلاعات با ارزش هسته‌اي را به خارج از كشور منتقل مي‌كند. بهمن در تعقيب شاپور متوجه مي‌شود كه وي خبر خروج سعيد و مريم از ايران را به نيروهاي آمريكايي داده است، همچنين در تدارك عمليات نظامي آمريكاييان در خاك ايران به فرماندهي فردي به نام جكسن است، بهمن جكسن را دستگير كرده و اطلاعات با ارزشي از وي مي‌گيرد. مراحل بعدي بازي حضور بهمن در خاك عراق، نجات مردم بي‌گناه عراق، خنثي‌سازي بمب‌گذاري در نجف و غيره است. در صورت موفقيت كاربران در اين بازي، بهمن در پايان سعيد و مريم را آزاد مي‌كند و همزمان متوجه مي‌شود چند زنداني ديگر در زندان‌هاي مخوف عراق هستند كه از روي نشانه‌هايشان آن‌ها را مي‌شناسد، حاج احمد متوسليان و غيره كه در حساس‌ترين مرحله بازي نجات پيدا مي‌كنند.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

توسط CentralWeb » پنج شنبه 4 مرداد 1386 21:45

و اين هم تصاويري از بازي زيباي عمليات ويژه هشتاد و پنج












:smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

390

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 20 اسفند 1385 22:35

آرشيو سپاس: 23 مرتبه در 18 پست

توسط درودبرايران » شنبه 27 مرداد 1386 14:45

اين بازي اگه توسط سايتاي معروف review بشه حداکثر 1 از 10 مي گيره. شخصاً ضعيفترين گرافيکي که تاحالا ديدم رو تو اين بازي مي بينم. نه فقط ضعيف، بلکه عجول و ناشيانه مثل همۀ دستاوردهاي جوانان با استعداد اين مرز و بوم...
دو دليل براي اين ضعف مي تونه عنوان بشه:
1- اولين تجربست و در دفعات بعد کيفيت بهتر مي شه. انشاءالله که همين طور باشه. اگر چه بسياري بازي نويسان برجسته اولين بازيشون هم عالي بوده و اصولاً اگر وقت و پول و استعداد کافي باشه، ربطي به تجربه نداره. با نگاه کردن به کاراي ديگرون و استفاده از اون مغزي که کم پيدا مي شه، درست کردن يه بازي بمراتب بهتر که حداقل از لحاظ فني آبرو ريزي نباشه امکانپذيره.
2- منابع مالي محدوده. اينکه با 30 ميليون تومن بازي درست کردن نسبت به بقيه که ممکنه چند ميليون دلار خرج کنن خيلي دليل موجهي نيست. بايد دقت کنيم که هر بازي که توي مثلاً آمريکا درست مي شه براي تمام صداها، آهنگها، مارکها و هر چيز copyright دار بايد کلي پول بدن. ضمن اينکه حقوق کساني که روي بازي کار مي کنن هم بمراتب بيشتره. يکي از دوستام که همکلاسي من در دانشگاه است (به رشته اش که هوافضاست هم هيچ ربطي نداره) چند سال پيش پيشنهاد نوشتن يه بازي اتوموبيل روني رو با 5 ميليون مي گيره. بعداً معلوم مي شه يکي از همين ارگاناي دولتي به يه شرکت ديگه 25 ميليون داده بوده و اون شرکته 5 ميليونشو داده به دوست من که براشون بازي درست کنه!

و اما دليل من برای اينکه اينکار کيفيتش پايينه و ادعا مي کنم هيچگاه بهتر هم نمي شه اينه: کمبود منابع ذهني! ما ذهن خلاق و آزاد نداریم. ذهن مديري که به بازي به ديد يک عاشق بازي نگاه کنه، یا ذهن افرادي که با چندرقاز بتونن خوب کار کنن... اصولاً کجاي فرهنگ آموزشي ما ديدين که هنري به اسم بازي وجود داشته باشه؟ از هوا نمي شه هنر رو بوجود آورد. متاسفانه الان خيلي دير شده و نسلي که تربيت کرديم فقط  بدرد همون جبهه رفتن مي خورن...

با عرض معذرت از اونهايي که الان بهشون برخورد چون سالهای سال بهشون گفتن خیلی پراستعدادن و هرکاریو می تونن بکنن و...
لطفاً منو کافر يا وطن فروش نخونين (چون حرف جملۀ قبلمو ثابت مي کنه).
بايد امشب بروم...


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان